Digimon tulee nelosen aamussa jälleen.

Animeuutisia, tiedotteita ja ajankohtaista Suomesta ja maailmalta. Tuoreimmat otsikot löydät myös Animeunionin kotisivulta osoitteesta http://www.animeunioni.org

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mangafani

Re: Digimon tulee nelosen aamussa jälleen.

Viesti Kirjoittaja Mangafani » Ma Kesä 02, 2008 15:44

Harmi etten voi katsoa sarjaa loppuun nyt kesäloman alettua... :cry:
Animecon 08: Hyuuga Neji

kijineko

Viesti Kirjoittaja kijineko » Ti Kesä 03, 2008 14:45

Mangafani kirjoitti:Harmi etten voi katsoa sarjaa loppuun nyt kesäloman alettua... :cry:
Miten niin et voi? Minä ainakin katson, ja ainahan voi nauhoittaa tai tallentaa digiboksille tai jotain jos on mahdollisuus jos ei voi katsoa sen takia ettei jaksa herätä aikaisin. :D

Seraphim

Viesti Kirjoittaja Seraphim » Ti Kesä 03, 2008 21:29

kijineko kirjoitti:
Mangafani kirjoitti:Harmi etten voi katsoa sarjaa loppuun nyt kesäloman alettua... :cry:
Miten niin et voi? Minä ainakin katson, ja ainahan voi nauhoittaa tai tallentaa digiboksille tai jotain jos on mahdollisuus jos ei voi katsoa sen takia ettei jaksa herätä aikaisin. :D
Tai sitten voi tehdä sen mitä itse tein, kun meidän tallentava digiboksi teki lakon. Eli aloin nauhoittaa vhs-kaseteille...

Kibaa

Viesti Kirjoittaja Kibaa » Ti Kesä 03, 2008 22:33

Kyllä mä jaksan hyvän ohjelman takia herätä klo 6.59 Katsoa ohjelman ja käydä nukkumaan taas 7.23 Herään siinä sitten klo 10 aikaan. Ei mitään ongelmia : D

//anteeksi pikku offi ^^;
touka koukan

Mangafani

Viesti Kirjoittaja Mangafani » La Kesä 14, 2008 12:09

En voi katsoa digimonia kolmesta eri syystä:
1. Olen juuri kesätöissä Ahvenanmaalla ja asun asunnossa jossa ei näy Suomen nelosta
2. Vaikka nelonen näkyisikin, en ehtisi katsoa sitä aamuisin, koska minun täytyy lähteä töihin juuri klo. 7
3. Meillä ei ole kotona nauhoittavaa dvd:tä
:?
Animecon 08: Hyuuga Neji

kijineko

Viesti Kirjoittaja kijineko » Ke Loka 01, 2008 19:56

Digimon Tamers alkaa ilmeisesti 17.11 Neloselta suomeksi dubattuna klo 07.00 ja sitä tulee vissiin joka arkipäivä ma-pe. Korjaan/korjatkaa jos olen väärässä tässä asiassa. :D

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Ke Loka 01, 2008 20:06

kijineko kirjoitti:Digimon Tamers alkaa ilmeisesti 17.11 Neloselta suomeksi dubattuna klo 07.00 ja sitä tulee vissiin joka arkipäivä ma-pe. Korjaan/korjatkaa jos olen väärässä tässä asiassa. :D
Voi herranen aika, olisi jatkanut sitä samaa linjaa ja käyttänyt japaninkielistä versiota ;3 Ärsyttävää kun täytyy tunkea ne suomidubit lastenaamuihin ja kuunnella niitä samoja ääniä jotka kuulee jok'ikisessa lastenohjelmassa tätä nykyä. Löytäisi edes uusia dubbaajia mutta ei :3
Furinji kirjoitti:
soinap kirjoitti:Ärsyttävää kun täytyy tunkea ne suomidubit lastenaamuihin
Hitsi olisikohan tälle jokin syy... Tämän täytyy olla salaliitto otakuja vastaan!
Njoo, yleensähän niitä katselee nuo nuoremmat lapset jotka tykkäävät suomeksi puhutuista sarjoista ;3 Mutta ... voisivat sentään vaihtaa välillä niitä ääninäyttelijöitä sarjoissa kun tuntuu että ne samat pyörivät joka sarjassa...
Viimeksi muokannut soinap, Ke Loka 01, 2008 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ke Loka 01, 2008 20:24

soinap kirjoitti:Ärsyttävää kun täytyy tunkea ne suomidubit lastenaamuihin
Hitsi olisikohan tälle jokin syy... Tämän täytyy olla salaliitto otakuja vastaan!
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Seraphim

Viesti Kirjoittaja Seraphim » La Loka 04, 2008 14:39

kijineko kirjoitti:Digimon Tamers alkaa ilmeisesti 17.11 Neloselta suomeksi dubattuna klo 07.00 ja sitä tulee vissiin joka arkipäivä ma-pe. Korjaan/korjatkaa jos olen väärässä tässä asiassa. :D
Saman tiedon sain minäkin kun tuossa pari viikkoa sitten asiaa tiedustelin. Kun sarja kerran on suomeksi dubattu, niin toivottavasti se on nyt paremmin toteutettu kuin Zero Two. Olisi ärsyttävää jos ääninäyttelijät olisivat kaikki samoja mitä edellisissä kausissa, mikä tosin saattaa pahimmilaankin tapahtua...

kijineko

Viesti Kirjoittaja kijineko » La Loka 04, 2008 19:10

Seraphim kirjoitti:Saman tiedon sain minäkin kun tuossa pari viikkoa sitten asiaa tiedustelin. Kun sarja kerran on suomeksi dubattu, niin toivottavasti se on nyt paremmin toteutettu kuin Zero Two. Olisi ärsyttävää jos ääninäyttelijät olisivat kaikki samoja mitä edellisissä kausissa, mikä tosin saattaa pahimmilaankin tapahtua...
Veikkaisin kyllä että dubbaukset on Werneltä = aika lailla samat ääninäyttelijät, jotka voi varmaankin bongata myös sadasta muusta suomeksi dubatusta ohjelmasta. Olisi tosin hauska jos Nelonen näyttäisi Tamerssistakin toisen puoliskon japaniksi (niin kuin Zero Twon). No katson kyllä Tamerssit joka tapauksessa, vaikka pidänkin kahdesta ensimmäisestä kaudesta niin paljon enemmän. :D

Beldarius

Viesti Kirjoittaja Beldarius » To Loka 23, 2008 18:02

...Vihdoinkin. Olenkin aina halunnut nähdä Tamersin. 8D Toisaalta Frontier ja Savers ovat lempikauteni... toivottavasti nekin tulevat sitten jossain vaiheessa.

Eikä suomidubbi minua niin pahasti häiritse - syrjäyttivät sentään sen surkeuden jonka nimi on Agapio. (Jostain kumman syystä en pysty näkemään Antti Pääkköstä Takaton roolissa - paremminkin Hidekazun tai Leen. Meh, toivottavasti äänet sopivat... ja kyllä, Zero Two oli parempi japaniksi - ainakin BlackWarGreymon ja Ken. <3)
"We have just witnessed a classic example of what I like to call 'misdirected rage'. I believe the technical term is 'being an ass'."
- Shigure, Fruits Basket

Unita

Viesti Kirjoittaja Unita » La Marras 15, 2008 23:13

Ja Tamershan alkaa ensi viikon maanantaina ja näyttää tulevan arkipäivisin klo. 7:00 neloselta.

Nimistä Rika ja Henry tosin saattaa tehdä myös sellaisen päätelmän että jaksot on hankittu amerikkalaisilta (alkuperäiset kun ovat Ruki ja Jianliang). Toisin sanoen en tiedä haluanko edes nähdä tätä. :? Musiikit, efektit, openingit ja endingit ja muutama kohtaus on poistettu/vaihdettu. Puhumattakaan siitä että nyt suomalaisilla dubbaajilla ei ole ollut edes kunnon malleja ääninäyttelyyn. Saa nähdä ensi maanantaina.

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » La Marras 15, 2008 23:16

Itse varmaan katsastan minkänäköinen tuotantokausi on tulossa, sillä ainakin näistä lehdistä kun olen katsonut, niin Rika vaikuttaa todella mielenkiintoiselta persoonalta ja se hänen digimoninsakin on niin nätti + se toinen muoto. Mutta sitten taas Henry ja tämä ... päähenkilöpoju ei vaikuta niin mielenkiintoisilta edes digimoniensa puolesta. Mutta katsoo sit miten käy ja onko opening ja ending minkäännäköisiä.

Unita

Viesti Kirjoittaja Unita » Ma Marras 17, 2008 08:31

Jeps hätäilin taas vähän liikaa. En nyt aamulla ennättänyt muuta kun jakson alun katsomaan (tallensin loput), mutta jakson opening oli ainakin täysin japaniksi. ^^ Ääninäyttely on kuitenkin suomea ja Takaton ääneen onkin hieman tottumista. Mahdollisesti enemmän palautetta kunhan olen katsonut jakson kunnolla.

maitnolla

Viesti Kirjoittaja maitnolla » Ma Marras 17, 2008 14:28

Digimon Tamersin eka jaksohan oli loistava paluu ekan tuottarin tunnelmaan! Taustakohina ja huono äänieditointi ynnä muut nk. agapio-efektit kyl puuttuivat, mutta muuten varsinkin vuorosanojen kirjoitus oli tolkuttoman kehnoa. Pitää vaan odotella että ne putoaa kuoppaan, sitten vasta voi antaa lopullisen tuomion. Näyttelytyöstä voin sanoa nauttineeni suuresti Tulileijonamonin "Ärr-äär-rää"stä.

-Sidetrackingiä tulossa-
Yleisesti ottaen kannatan enemmän kielten opettelua kun dubbaamista, ja ite olen oppinut erinomaisen englantini ilman muuta panostusta kuin nörtismini ja pakollisen koulunkäynnin. Mutta dubbauksesta syntyy parempia parempia muistoja, miettikää vaikka Golden Voicen VHSsiä ja Turtlesia. Candy Candyssä oli esimerkiksi kaksi näyttelijää, mies ja nainen. Nainen esitti pääosaa. Eikä muuta. Oli hienoa kuulla miten paras kaveri, 10 vee tyttö, örisee matalalla miesäänellä: "Kändi Kändi, mikä sinun on?"
-Sidetracking päättyy-

En malta odottaa että suomidubissa aletaan puhua Calumonista. Voi miten pieni ja söpö kalumon se onkaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Uutiset”