Egmontilta Terveisiä - Lisää Ranmaa, lisää... jotain

Animeuutisia, tiedotteita ja ajankohtaista Suomesta ja maailmalta. Tuoreimmat otsikot löydät myös Animeunionin kotisivulta osoitteesta http://www.animeunioni.org

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Izzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Izzy » Ti Marras 11, 2003 19:03

Gortef kirjoitti:Josny ekana saadaan näitä helposti saatavia ni jospa tulevaisuudessa sitte vähä vaikeammin saatavia.
Ehdottomasti näin.
Muun muassa minulla on suurehkoja vaikeuksia saada mangaa
yleensäkään käsiini, joten lähestulkoon kaikki on tervetullutta.

Loistavia uutisia, hyvähyvähyvähyvähyvä! *taputapu*

Anacsu
Viesti:

Saanhan puheenvuoron... ^^

Viesti Kirjoittaja Anacsu » Su Joulu 14, 2003 14:39

OK...
Musta on hienoo, et ees Ranma tuli suomeen.. vaikka sen suomennokset ei ollukkaan parhaat.. mutta silti! ^^
Mulle kaikki suomennettu manga on tervetullutta, koska en pysty tilaamaankaan niit... -_-,, Ja kun en osaa Japaniakaan niin... ^^
Hmm... Yeah, montakohan niit Ranmoja tulee? o.O
Wanna sell your soul?

Hecatonchires

Viesti Kirjoittaja Hecatonchires » Su Joulu 14, 2003 15:17

Toivottavasti koko sarja. Yksi asia, jota inhoan, on sarja, jota ei julkaista loppuun. Ranma on muistaakseni aika pitkä, joten nittä kirjoja kyllä riittää...toivottavasti ostajia myös...ja kustantajalla innostusta. Tietysti, jos MLL tai joku muu samanlainen taho päättää taas lähteä ristiretkelle, niin voidaan tämäkin sarja unohtaa...

Muita sarjoja, joita voisi Suomeen tuoda, olisi ainakin Inu-yasha. Mangaa en ole lukenut, mutta sarjaa olen katsonut ja hyvältä näyttää.

Yksi sarja, jonka suomentaminen voitaisiin lukea melkeinpä kulttuuriteoksi, on Nausicaä of the Valley of Wind. Minulla on se Vizin Perfect Collection ja se on sanalla sanoen loistava. Tietysti, jos suomennoksen taso tulee siinä olemaan sama kuin näissä Ranmoissa, niin se kyllä laskee innostusta. Tämä on tietysti vain spekulointia, mutta olisi se vaan niin kivaa nähdä kirjakaupan sarjakuvahyllyssä Tuulilaakson Nausicaä...
Animecon V:n päävastaava ja Tsukiain sihteeri jo neljättä vuotta
--------------------------------
Alcohol and calculus don't mix; don't drink and derive.

Anacsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anacsu » Su Joulu 14, 2003 15:26

Hecatonchires kirjoitti:...Yksi asia, jota inhoan, on sarja, jota ei julkaista loppuun. Ranma on muistaakseni aika pitkä, joten nittä kirjoja kyllä riittää...Muita sarjoja, joita voisi Suomeen tuoda, olisi ainakin Inu-yasha. Mangaa en ole lukenut, mutta sarjaa olen katsonut ja hyvältä näyttää....
OukeJ... ^^
Aivan, aivan, noissa asioissa olen samalla puolella...
Sitten olen SUUUURESTI unelmoinut Gravitationin suomeen saapumista, ja tiedan hyvin, ettei se voi tulla Suomeen.. -_-,,
[[Nyyhkis nyyhkis]]
Wanna sell your soul?

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » Su Joulu 14, 2003 16:09

tottakai ko jos jonkun rojektin alottaa ni se pitää vierä loppuun asti. Sarjan kesken jättäminen on varsin ikävä teko jota ei toivoisi tapahtuavan.
Habeeb it!

Anacsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anacsu » Su Joulu 14, 2003 16:31

Aivan oikein. ^^
Kaikki ihmiset tuntuvat olevan niin viisaita, et tunnen itseni hyvin idiootiksi. Forgive me that. ^^;;
Wanna sell your soul?

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » Su Joulu 14, 2003 19:19

YuKi^^ kirjoitti:Aivan oikein. ^^
Kaikki ihmiset tuntuvat olevan niin viisaita, et tunnen itseni hyvin idiootiksi. Forgive me that. ^^;;
Pyh. Vähättely on kehujen onkimista! joten tyydy itseesi sellaisena kuin olet 8)

Ja kuka täällä on viisas O_o?
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

Anacsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anacsu » Su Joulu 14, 2003 19:23

Makoto kirjoitti:
Ja kuka täällä on viisas O_o?
Kaikki muut tuntuu olevan NIIN viisaita, et mua ihan pelottaa!! ^^;;
No joo... Ja en mie itseeni vihaa.. ^^ [[ leikisti... ehm? ]]

Koettakaa jaksaa mua... yeah ^^
Wanna sell your soul?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Joulu 14, 2003 20:03

Itse asiassa Gravitation on yksi teos jonka listasin "kiinnostavien teosten listalla" kun näiden tahojen kanssa juttelin.

Mutta tottakai realismin mukaisesti tämä tuskin on ihan lähiaikojen kysymys vaikka hyvin menisikin.

Lmmz
Otaking
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lmmz » Ma Joulu 15, 2003 17:51

Jos katsotaan naapurimaasta mallia, niin toissa viikolla Tukholmassa isojen tavaratalojen kirjaosastoilta löytyi sarjakuvahyllystä ruotsiksi Dragon Ballin lisäksi myös One Pieceä ja hieman yllättäen DNAngelia. Näitähän tosin ei naapurimaassa julkaise Egmont, vaan kilpailija Bonnier/Carlsen Comics. Carlsenilla ei ole Suomessa edustusta, joten ilmeisesti ko. teosten oikeudet tähän maahan ovat vielä auki, Ranma½:nhan Egmont julkaisi Suomen lisäksi myös Ruotsissa ja Tanskassa. Tämän valossa siis mahdollisia uusia nimikkeitä tuskin ovat ainakaan DNAngel, Dragon Ball tai One Piece, koska Egmont julkaissee jatkossakin manganimikkeensä yhtä aikaa koko Skandinaviassa. Omia veikkauksia voisivat olla Maison Ikkoku tai Love Hina, kumpaankin toki liittyy omat riskinsä julkaisun osalta, varsinkin jälkimmäisessä negatiivisen julkisuuden vaara on aika iso, kun mangassa paljasta pintaa vilahtelee aika strategisesti. Joka tapauksessa uskallan väittää ja toivonkin, että täällä, kuten Italiassa, Saksassa ja Ranskassakin, seuraava askel ~12v kohderyhmän nimikkeiden jälkeen on teini-ihmissuhdesaippua, Suomessa vielä täysin tuntematon sarjakuvagenre.
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

Hachiroku

Viesti Kirjoittaja Hachiroku » Ti Joulu 16, 2003 14:49

Toivottavasti Egmont jaksaa julkaista Ranman kokonaan.
Onko kenelläkään tietoa, kuinka monta uutta manga sarjaa Egmontilta on tulossa ja millä aikataululla.
Itselleni ei englanninkielinen manga tuota vaikeuksia, mutta hauska olisi suomennettuakin lukea, varsinkin jos Egmontin uusienkin mangojen hinnat ovat viiden euron tuntumassa. Yhden englanninkielisen mangan hinnallahan saa 3-4 osaa suomennettua Ranmaa.
Mutta mitä mahtaa Egmont julkaista? Love Hinaa olen kuullut muidenkin ehdottelevan ja minustakin se olisi hauska saada suomeksi. Tai sitten GTO, Tenchi tai Neon Genesis Evangelion. Todennäköisesti sieltä tulee kuitenkin Inu Yashaa, tarpeeksi neutraalia ja hyväksi havaittua Rumiko Takahashin työtä. Ei siinäkään mitään vikaa olisi. Saa nähdä.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Joulu 16, 2003 17:51

Hachiroku kirjoitti:Toivottavasti Egmont jaksaa julkaista Ranman kokonaan.
Onko kenelläkään tietoa, kuinka monta uutta manga sarjaa Egmontilta on tulossa ja millä aikataululla.
Itselleni ei englanninkielinen manga tuota vaikeuksia, mutta hauska olisi suomennettuakin lukea, varsinkin jos Egmontin uusienkin mangojen hinnat ovat viiden euron tuntumassa. Yhden englanninkielisen mangan hinnallahan saa 3-4 osaa suomennettua Ranmaa.
Mutta mitä mahtaa Egmont julkaista? Love Hinaa olen kuullut muidenkin ehdottelevan ja minustakin se olisi hauska saada suomeksi. Tai sitten GTO, Tenchi tai Neon Genesis Evangelion. Todennäköisesti sieltä tulee kuitenkin Inu Yashaa, tarpeeksi neutraalia ja hyväksi havaittua Rumiko Takahashin työtä. Ei siinäkään mitään vikaa olisi. Saa nähdä.
Tästä oli itse asiassa aiemmin speksattu.

Elikä Ranma aiotaan julkaista kyllä kokonaan ja sen aikataulu on vuodenvaihteesta alkaen yksi numero kuukaudessa.

Muita teoksia on tarkoitus lanseerata kaksi kappaletta ensi vuoden aikana. Yksityiskohdat selviävät ajan myötä, pari nimike-ehdotusta on ollut käsillä.

Ennen kaikkea nyt on kuitenkin aloituksesta kyse, Egmontin on järkevyyden rajoissa toimittava ja se meinaa keskittymistä teoksiin jotka konserni saa helposti myös suomeen.

Ihmeitä voidaan tehdä kunhan perusta on ensin muurattu.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Tammi 19, 2004 10:26

niitä ranmoja pitäs tulla vissiin 36-38

Kei jidosha

Viesti Kirjoittaja Kei jidosha » Ma Tammi 19, 2004 20:41

Onkohan LIKE-kustannuksella mitään kiinnostusta mangaa kohtaan? Heillä nyt ainakin on jo pitkät perinteet mitä tulee aikuisempaan/marginaalimpaan sarjakuvaan ja heidän kirjojaan myydään etupäässä kirjakaupoissa. Toki hinnatkin ovat sitten vähän toiset kuin kioskikirjoissa.

Boardi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boardi » Ti Tammi 20, 2004 00:08

Suzukaze kirjoitti:Onkohan LIKE-kustannuksella mitään kiinnostusta mangaa kohtaan? Heillä nyt ainakin on jo pitkät perinteet mitä tulee aikuisempaan/marginaalimpaan sarjakuvaan ja heidän kirjojaan myydään etupäässä kirjakaupoissa.
LIKE:hän julkaisee jo Akiraa (8 osaa tullut). Jos Ranma ja/tai Dragon Ball alkavat myymään hyvin niin ei olisi mikään ihme, jos he alkaisivat tutkailla sopivaa uutta mangasarjaa julkaisulistalleen.

-Lasse/Boardi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Uutiset”