Hokuto Manga

Animeuutisia, tiedotteita ja ajankohtaista Suomesta ja maailmalta. Tuoreimmat otsikot löydät myös Animeunionin kotisivulta osoitteesta http://www.animeunioni.org

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Absolutehe

Viesti Kirjoittaja Absolutehe » Pe Elo 25, 2006 12:11

Tetsumonkai kirjoitti:Hehe jälleen yksi syy olla lähettämättä omaa työtäni kilpailuun koska siinä on juuri noita elementtejä joita ei katsota hyvällä. :lol:

Nooh julkaisen sitä sitten omalla saitilla, siten saan tehtyä siitä juuri sellaisen mitä haluan. :b
Ai käytät rivoa kieltä mangassasi. Mutta voisihan kokeilla muuttaa vuoropuhelua. Toisaalta vuoropuhelun muuttaminen ei välttämättä ole järkevää tarinan kannalta :?
Tetsumonkai kirjoitti: Sitäkin ja myöskin gorea joten sanotaan näin että mennään siinä k18 luokituksessa kaikkien elementtien suhteen. ;) 8)
Goren puolelle mennään myös? No sitten. No, onneksi voi laittaa töitään silti näytille.

moderaattorin ilmoitus: tuplapostaus yhdistetty ~ReeRee-chan-sama

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Pe Elo 25, 2006 12:15

Absolutehe kirjoitti:
Tetsumonkai kirjoitti:Hehe jälleen yksi syy olla lähettämättä omaa työtäni kilpailuun koska siinä on juuri noita elementtejä joita ei katsota hyvällä. :lol:

Nooh julkaisen sitä sitten omalla saitilla, siten saan tehtyä siitä juuri sellaisen mitä haluan. :b
Ai käytät rivoa kieltä mangassasi. Mutta voisihan kokeilla muuttaa vuoropuhelua. Toisaalta vuoropuhelun muuttaminen ei välttämättä ole järkevää tarinan kannalta :?
Eääh, haluan tehdä siitä juuri sellaisen mitä olen miettinytkin ja siitä syystä ei ole mitään syytä edes yrittää muokata sitä jotta se pääsisi kilpailuun mukaan, turha sensuuri vain tappaisi koko tarinan idean.

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Pe Elo 25, 2006 12:44

Tetsumonkai kirjoitti:Eääh, haluan tehdä siitä juuri sellaisen mitä olen miettinytkin ja siitä syystä ei ole mitään syytä edes yrittää muokata sitä jotta se pääsisi kilpailuun mukaan, turha sensuuri vain tappaisi koko tarinan idean.
Äh, laita vain mukaan kisaan, eihän siinä sen pahempia tapahdu kuin että se ehkä sensuroidaan pois. En osaa arvata kuinka rankkaa kamaa sinulla on, mutta kyllä mangassa täytyy saada pikkuisen verta näkyä, ainakin minun mielestäni :P
nimimerkki *Gore Galore*

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Pe Elo 25, 2006 13:01

rama kirjoitti:
Tetsumonkai kirjoitti:Eääh, haluan tehdä siitä juuri sellaisen mitä olen miettinytkin ja siitä syystä ei ole mitään syytä edes yrittää muokata sitä jotta se pääsisi kilpailuun mukaan, turha sensuuri vain tappaisi koko tarinan idean.
Äh, laita vain mukaan kisaan, eihän siinä sen pahempia tapahdu kuin että se ehkä sensuroidaan pois. En osaa arvata kuinka rankkaa kamaa sinulla on, mutta kyllä mangassa täytyy saada pikkuisen verta näkyä, ainakin minun mielestäni :P
nimimerkki *Gore Galore*
Hyvin rankkaa ja brutaalia sanotaan näin, joten parempi vain jättää se puis. :P Hyvä tietää että täälläkin on vähän rankemman mangankin ja animen ystäviä. Tosiaan en vielä tahdo paljastaa liikaa yksityiskohtia projektistani mutta materiaali on sitä mitä se on ja ei sovi heikkohermoisille. :wink:
Tarinankerronta on normaalista poikkeava siten että se ei ole pelkästään visuaalista vaan siitä käytetään perinteisen kerronnan lisäksi myös haiku ja tankarunoja apuna.

Tässä pieni haikumaistiainen projektista.. ;)

Puhtaan valkoinen
morsian sekä miekat
kaunis kuolema

Absolutehe

Viesti Kirjoittaja Absolutehe » Pe Elo 25, 2006 13:10

Tetsumonkai kirjoitti:
rama kirjoitti:
nimimerkki *Gore Galore*
Hyvin rankkaa ja brutaalia sanotaan näin, joten parempi vain jättää se puis. :P Hyvä tietää että täälläkin on vähän rankemman mangankin ja animen ystäviä. Tosiaan en vielä tahdo paljastaa liikaa yksityiskohtia projektistani mutta materiaali on sitä mitä se on ja ei sovi heikkohermoisille. :wink:
Tarinankerronta on normaalista poikkeava siten että se ei ole pelkästään visuaalista vaan siitä käytetään perinteisen kerronnan lisäksi myös haiku ja tankarunoja apuna.

Tässä pieni haikumaistiainen projektista.. ;)

Puhtaan valkoinen
morsian sekä miekat
kaunis kuolema
Ihanaa, mistä tuota runoutta löytyy lisää? Harmi kun väkivalta ei ole sallittua, sen takia jouduin tekemään tosi tyhmän tarinan. Olisi hienoa nähdä jotain vähän synkempää ja rajumpaa, kuin manga-vaikkutteisia oravia. :?

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Pe Elo 25, 2006 13:32

Kirjoitan itse nuo runot ja tuokin on omaa käsialaa. :wink:
Kannattaa niitä tehdessä kuitenkin käyttää esimerkiksi tätä haikueditoria että tulee tavutukset sunmuut oikein.
http://teppo.tv/haikueditori/index.html

Kumiko90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumiko90 » Ma Elo 28, 2006 11:24

Minäkin heti kilpailusta kuultuani pääti osalistua, vaikka kilpailu työ on täysin kesken vielä. Ongelmani on että tarinan keksittyäni huomaan että se on liian pitkä joten hylkäsin sen. Pari päivää sitten huomasin keksineeni hyvät hahmot mutta tarina vain puuttuu, yritin siinä pimeinä tunteina kehitellä jotain mutta aika turhauttavaa oli. Sillä suomessa on niin taitavia piirtäjiä että ihan päätä huimaa, enkä kuulu heihin vaikka jotkut toisin väittävät. Osalistun kisaan joka tapauksessa, heti kun keksin hyvä lyhyen juonen, ettei tule mitään 100.s puuro mössöä, tuskin vakuuttaa tuomareita.
Anime on elämän suola, ja manga elämän sokeri!

mörkö

Viesti Kirjoittaja mörkö » Ma Elo 28, 2006 18:42

Minulla on hölmö kysymys, mutta mikä on rasteri? :D
onko se joku kynä, jolla tehdään jotain?
rasteri on ikään kuin kopiokalvo.. :lol:
se on läpinäkyvä, ja se voi esim olla koko harmaa. sitten paperiveitsellä, tai muulla vastaavalla leikataan haluttu pala työn päälle. ja sen kun sitten kopioi, tulee varjot.

ehkä joku järkevämpikin osaisi selostaa selvästi :wink:

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Su Syys 03, 2006 20:14

Odottelen kovasti tuota mörön saunahentaita 8)

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Syys 03, 2006 21:42

Tässä pariin edelliseen kysyttyyn omia tulkintojani.

mörkö: Alastomuus ei pitäisi olla väkivaltaa pahempi asia, etenkään näissä oloissa. Sitäpaitsi, olen pitkään jo odottanut näkeväni saunan jossain mangatyylisessä kuvituksessakin.

Toinen kysymyksesi liittyen ystäväsi netissä julkaisemaan teokseen ja siitä lainattuihin elementteihin. Kunhan tarina ei ole sama, tässä ei ole ongelmaa, kunhan sinulla on ystäväsi suostumus tähän.

Kajo: Lainaten sääntöjä, "Tarinan tulee olla kokonaan itse keksitty ja ennen julkaisematon". Näin ollen, olisi suotavaa ettet julkaise teosta kotisivuillasi etukäteen. Julkaisuun kisan jälkeen saa sitten varmaankin parempaa ohjeistusta ja ennen kaikkea vihjeitä riippuen myös siitä, onko sarjakuvasi valittu lopulliseen teokseen julkaistavaksi.

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Su Syys 03, 2006 22:12

kyuu kirjoitti:Tässä pariin edelliseen kysyttyyn omia tulkintojani.

mörkö: Alastomuus ei pitäisi olla väkivaltaa pahempi asia, etenkään näissä oloissa. Sitäpaitsi, olen pitkään jo odottanut näkeväni saunan jossain mangatyylisessä kuvituksessakin.

Toinen kysymyksesi liittyen ystäväsi netissä julkaisemaan teokseen ja siitä lainattuihin elementteihin. Kunhan tarina ei ole sama, tässä ei ole ongelmaa, kunhan sinulla on ystäväsi suostumus tähän.

Kajo: Lainaten sääntöjä, "Tarinan tulee olla kokonaan itse keksitty ja ennen julkaisematon". Näin ollen, olisi suotavaa ettet julkaise teosta kotisivuillasi etukäteen. Julkaisuun kisan jälkeen saa sitten varmaankin parempaa ohjeistusta ja ennen kaikkea vihjeitä riippuen myös siitä, onko sarjakuvasi valittu lopulliseen teokseen julkaistavaksi.
Kyuu tuossa jo antoi vastaukset, mutta tarkennan vielä kahta yksityiskohtaa:

• Myös nettijulkaisu (esm vaikkapa omalla kotisivulla) on julkaisu.
Tällainen johtaa periaatteessa sääntöjen mukaan diskaukseen.

• Joko käytät ystäväsi luomaa hahmoa ja osallistutte tiiminä (sopikaa myös mahdollisesta palkkion jakamisesta jo ennen osallistumista), tai sitten käytät vain itse luomiasi hahmoja. Jos ainoa yhdistävä tekijä on nimi ei sillä ole väliä.
En suosittele jonkun toisen henkilön luoman hahmon lainailua, sillä se saattaa johtaa (myös käyttöluvalla) yllättävänkin kiemuraisiin juridisiin ongelmiin.
Sinun on siis parasta olla kilpailumateriaalisi ainoa oikeuksien haltija jos ette osallistu ryhmänä/parina.

Absolutehe

Viesti Kirjoittaja Absolutehe » Ke Syys 06, 2006 08:50

Tetsumonkai kirjoitti:Odottelen kovasti tuota mörön saunahentaita 8)
en usko, että jos laittaa van alastomia ihmisiä saunaan, on hentaita.
hentaihan tuskinon sallittua, vai.

moderaattorin muokkaama: rikkinäinen quote-tag korjattu. Ja itse asiaanhan vastattiin jo vähän aikaa sitten. -Kyuu

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ke Syys 06, 2006 09:47

Absolutehe kirjoitti:
en usko, että jos laittaa van alastomia ihmisiä saunaan, on hentaita.
hentaihan tuskinon sallittua, vai.
Pientä huumoria peliin nyt Absolutehe. Tiedän kyllä varsin hyvin mikä on hentaita ja mikä ei, kunhan vain kiusasin Mörköä. :wink:

mörkö

Viesti Kirjoittaja mörkö » Ke Syys 06, 2006 15:30

:lol:
juupa juu.. yritän tehdä mahdollisimman paljon suomea mukaan.

äällä ne kaikki yrittävät sabodoida mun ideoita... :lol:

niin, tuota:
saako fontti olla erikokoista eri puhekuplissa ? esim. sivuchibe hahmoilla on tietenkin "ei niin paljon asiaan liittyviä kommentteja"... :wink:

ja sitten: olen aloittanut työn tussauksen ("huraa", huusi kansa) niin kun en ole etsinyt/jaksanut tehdä rastereita...
joten olen niin sanotusti itse tehnyt suoraan paperille rasterit. onko se sallittua? :shock:

ja sitten sitä: että harmaasävyni ovat aika metallimaisia, mutta haittaako se?

tunnelmaa yllä! :!:

moderaattorin ilmoitus: tuplapostaus yhdistetty ~ ReeRee-chan

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » To Syys 07, 2006 16:05

mörkö kirjoitti:siis, niin taustat pisteillä. :lol:
ja unohda... harmaasävyjä kumminkin..
Siis... piirsit pisteitä?? Kuulostaa aikaavievältä...
Suosittelisin kyllä käyttämään muita ratkaisuja harmaasävyihin (jos ei saa käsiinsä/halua käyttää rastereita), esm Copic- tai muita harmaita tusseja. katsasta ketjun eka sivulta otsikon Kysymyksiä tekniikoista, harmaasävyistä yms alta.
Viimeksi muokannut rama, Ma Syys 11, 2006 15:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Uutiset”