Vapaaehtoisia kaivataan taidefoorumin tekoon!

Animeuutisia, tiedotteita ja ajankohtaista Suomesta ja maailmalta. Tuoreimmat otsikot löydät myös Animeunionin kotisivulta osoitteesta http://www.animeunioni.org

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

zarag

Viesti Kirjoittaja zarag » To Marras 10, 2005 18:13

reimei: kiitos oli parit hyvät huomautukset jotka laitan varmasti korvan taakse!

kyuu: foorumi sopii kaikille. ideana olisi, että ammattilaiset antavat palautetta niin alkajille/harrastajille ja hieman pitemmälle ehtineille, siis kaikille..
mutta foorumilla olisi mm.. hieman selvempi jaottelu. Esim. vasta alkajat ja tietenkin kaikki muutkin voivat laittaa oman osion esim 'luonnokset' threadin alle ja 'valmiit työt' olisivat enemmän niille töille johon on käytetty enemmän aikaa ja tietämystä. en tietenkään tällä halua ketään leimata, vaan tarkoituksena olisi että ihmiset yrittäisivät kovemmin tehdä töitä jotta kehittyisivät ja voisivat vihdoin laittaa töitään esille 'valmiit' osioon.

Saor: uuh kiitos saor kattelin foorumin läpi sitä vois vähän uudistaa jos porukka on yhteistyöhaluista? itsellä tässä nyt vähän kiireitä niin olisi todella mukavaa jos viitsisit hieman jelppaa ja kysästä jos he olisivat yhteistyöhalukkaita. Nimittäin voisimme tota kyllä hieman muokkailla ja sytyttää foorumin uudelleen eloon!

cighu: foorumille hieman lyhkäsempi nimi olisi kiva että sen muistaisi esim mitä haimme omalle olisi 'www.illusionists.org/com' ja tuo foorumin nimikin tahtoo vähän rajata, näyttää kuin vain anime olisi tervetullutta. Kun taas itse tahdon nähdä kaikkia töitä mutta tietenkin laadukkaita ja kiinostavia.

cighu

Viesti Kirjoittaja cighu » To Marras 10, 2005 18:22

Aivan totta turiset hyvä Kyuu.

Olen foorumi.soleella pyörinyt pikkupirpanasta(lue anime-harrastuksen aloituksesta)lähtien ja ihastellut suurilla kosteilla silmilläni kyseisiä teoksia ja osaan mainita henkilöitä joita ihailen.

Valitettavaa on että myös tämä henkilö jota ihailen, tuntuu viihtyvän eräällä toisella taiteellisella anime-foorumilla...
Mutta ei auta itku markkinoilla(olin markkinoilla syksyllä talkoolaisena, haha.)

Nojoo. Keskustellaan tästä sitten myöhemmin lisää.
Nyt viikonloppuna teen erinäisiä ompelu hommia ja ihmettelen tarusormuksenherrasta-putki yötä kaverin kanssa. Siinä välissä tietenkin eräs ihana "joulukalenteri animekansalle" -projektin tekoa.
En minä näihin projekteihin kaadu, päin vastoin. Rakastan olla kiinni kaikissa hienoissa asioissa, joita näen/kuulen/luen/koen.
Niin ja olen se onnekas joka ihan sai puhelun kotiin, että onneksi olkoon saat kertamaksulla(halpaan hintaan)anime-lehden vuodeksi. hehe eli 8-lehteä saan pilkkahintaan lukea läpi ja oppia uusia kiemuraisia asioita anime/manga-maailmasta.

Näin tänään.

Shinanai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shinanai » Ma Marras 14, 2005 10:13

Conceptart.orgin kaltainen sivusto suomalaisille kuulostaa todella hienolle idealle. Jo nimikin kertoo mistä on kyse: konseptitaiteesta, jota tuodaan esille aivan liian vähän täällä pohjoisessa. Jos suomalaisille antaisi hieman rohkaisua niin kyllä sekin osa-alue varmasti alkaisi kukoistamaan täälläkin, ja ihmiset ottaisivat enemmän riskejä esimerkiksi pelisuunnittelun ja elokuvien muodossa.

Kunnollista ja asiallista taidefoorumia on tänne kaivattukin, jotakin jossa voi esittää omia niin perinteisesti kuin koneellakin tehtyjä luomuksia, ja jotakin joka ei pääpainotteisesti keskity vain yhteen osaan kokonaisuudesta. Aiheen rajoittaminen (joskus ihan huomaamattomasti) esimerkiksi sarjakuvaan tai manga-taiteeseen kun tuntuu olevan se yleisin ongelma jo olemassaolevilla foorumeilla, ja niissä ei loppujenlopuksi saa ihan semmoisia asiallisia kommentteja joita haluaisi.
Itse olisin tyytyväinen pelkkään foorumiin jossa kävisi myös ammattimaisia taiteilijoita joilta saisi kommenttia, mutta ihan kokonaisen sivuston tekeminen haastatteluine kaikkineen kuulostaa hyvälle myös. Kokemuksesta kuitenkin tiedän että kirjoittajapulaa kaikelle hienolle oheismateriaalille tulee olemaan, jos sitä pyritään tekemään "kaikki heti nyt"-periaatteella. Uskon kuitenkin että kunhan foorumi hieman vakiintuu, niin tavaraakin alkaa syntymään pikkuhiljaa.

Eli yhteenvetona, minä ainakin olisin kiinnostunut auttamaan tämmöisen sivun kanssa. Webbisuunnittelijaksi minusta ei vielä ihan ole, mutta olisin muuten kiinnostunut auttaamaan sivuston ylläpitämisessä. Ainakin tulen foorumille seuraamaan menoa jos ei muuta.

Saor

Viesti Kirjoittaja Saor » Ma Marras 14, 2005 13:23

zarag kirjoitti:Saor: uuh kiitos saor kattelin foorumin läpi sitä vois vähän uudistaa jos porukka on yhteistyöhaluista? itsellä tässä nyt vähän kiireitä niin olisi todella mukavaa jos viitsisit hieman jelppaa ja kysästä jos he olisivat yhteistyöhalukkaita. Nimittäin voisimme tota kyllä hieman muokkailla ja sytyttää foorumin uudelleen eloon!
Hmm no, lähinnä kyse on siitä, että foorumi on niin uusi, että sinne eivät ole ihmiset vielä löytäneet. Enkä usko että mustetta saisi kovin hyvin sulautettua tuohon kunnianhimoiseen projektiin. Lähinnä juuri siksi, että sen on tarkoituskin olla vain yksinkertainen keskustelufoorumi: lisäksi se keskittyy enemmän perinteiseen taiteeseen kuin mihinkään conceptart-tyyliseen. Ömm, en nyt oikein osaa selittää...

Netissä on tietysti tilaa vaikka minkälaisille paikoille, mutta minusta tuntui hassulta ruveta tekemään uutta foorumia, kun ainakin yksi kunnollinen on jo. Uskon, että suurin osa ihmisistä pitäisi enemmän musteen kaltaisesta vaativattomammasta paikasta. Kynnys laittaa sinne töitä on ainakin minulle pienempi, kuin sellaiseen paikkaan, jossa taso on muutenkin korkea ja vielä ylläpidon taholta painostetaan, että "tänne sitten vain sellaisia töitä, joihin on oikeasti panostettu". Vaikka sieltä saatava palaute olisi kuinka hyvää. Mutta puhun nyt enemmän sunnuntaiharrastajan kuin taiteen ammattilaisen äänellä. :)

Enkä minä oikeasti tiedä, miten musteen ylläpito suhtautuisi tuohon. Voit toki kysyä heiltä sitä itse. :P
kyuu kirjoitti:Kaikkein kätevintä olisi jos saisi tähän samaan AU-käyttäjäkantaan pistettyä semmoisen rinnalle. Olisi valmiina heti iso määrä käyttäjiä ja matala kynnys, samalla sitä voisivat yhdistykset markkinoida.
Ymmärrän toki, jos paikan ylläpitäjänä haluat liittää siihen kaikkea mukavaa, mutta minusta olisi parasta, jos se olisi erillään jostain niin, hmm, leimaavasta kuin anime- ja mangafoorumista. Silloin sinne helpommin tulisi myös niitä, jotka suhtautuvat animeen vähän nihkeästi. :3

Olenpa taas vastarannankiiski.. no ei voi mitään.
"I am, in essence, uncool."

ynne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ynne » Ma Marras 14, 2005 17:05

kyuu kirjoitti:Kaikkein kätevintä olisi jos saisi tähän samaan AU-käyttäjäkantaan pistettyä semmoisen rinnalle. Olisi valmiina heti iso määrä käyttäjiä ja matala kynnys, samalla sitä voisivat yhdistykset markkinoida.
Saor kirjoitti:Ymmärrän toki, jos paikan ylläpitäjänä haluat liittää siihen kaikkea mukavaa, mutta minusta olisi parasta, jos se olisi erillään jostain niin, hmm, leimaavasta kuin anime- ja mangafoorumista. Silloin sinne helpommin tulisi myös niitä, jotka suhtautuvat animeen vähän nihkeästi. :3
Itse ainakin toivoisin aika rentoa mutta silti asiallista ja tasokasta keskustelua omaavan laudan, joten suhtaudun melkoisella epäluulolla yhteistä käyttäjätietokantaa kohtaan. En kovin mielelläni näkisi järkevällä ja tasoon pyrkivällä taidelaudalla näitä gallubbikakruja, sori vaan.

Samoin laudan kytkeminen animeen ja mangaan olisi ehkä vähän ikävää, koska.. noh, animetyyli nyt vain ei ole esimerkiksi taideopistoissa järin arvostettua ---mikä tietysti on väärin, koska ei tyylillä pitäisi olla merkitystä vaan sillä mitä piirtää ja miten. Sen takia olisikin virkistävä osallistua keskusteluun yhteisössä, joka keskittyy mieluummin kuvan sisältöön kuin silmien koon kauhistelemiseen.

Muuten, miksi englanninkielinen nimi suomalaiselle foorumille? Anglismit hyh hyh.

Sen voin vielä sanoa, että aikaisemmin mainittu Shinobin foorumi on kuollut. Turha siitä on lätistä :).

Rui

Viesti Kirjoittaja Rui » Ma Marras 14, 2005 18:23

zaragilta hieno ja kaivattu idea jota voi jalostaa sitten ties kuinka pitkälle. Olen pidemmän aikaa itse kaivannut jotain vastaavanlaista ihan siinä määrin, että on yksin tullut mietittyä tuollaisen rakentamista. Ongelmaksi kuitenkin muodostui hyvin nopeasti se, että miten porukan saa kiinnostumaan asiasta tarpeeksi, jotta he lähtisivät tähän mukaan. Projektin ei tarvitse olla mitenkään kunnianhimoinen, mutta yhdessä tekemisen ja oppimisen iloa ja tarmoa pitäisi olla mukana. Harmikseni olen huomannut että tämänkaltaiset yksilöiden puskemat galleriat koostuvat pääsääntöisesti heistä jotka ovat hyviä, mutta eivät halua paljastaa tekniikoitaan ja osaavat vain muiden töistä alleviivata kaikki vajavaisuudet.

Itse olen kiinnostunut mitä suuremmin siitä mihin suuntaan tässä mennään. Jos kokoon saadaan hyvä porukka puhaltamaan yhteen hiileen, niin vain taivas on rajana - ja tuon ajattelun saattaminen tulisi olla todellakin yksi aatteista. Suomalaiset eivät unelmoi mistään koska ajattelevat ettei tule kuitenkaan käymään niin. Heitä täytyisi muistuttaa siitä, että jostainhan ne kaikki maailman suuruudet ovat ponnistaneet.

Kuten tuossa yllä tulikin jo mainittua, niin on hieman hupsua että jos tarkoitus on keskittyä kotimaisiin taiteilijoihin ja luoviin tyyppeihin, niin nimi olisi joku englantilainen. Tietysti, jos tarkoitus on markkinoida suomalaista osaamista ulkomaille, niin nimi ei saa olla mikään väkkyrämäinen sana josta ulkomaalainen ei ota mitään tolkkua. Suomenkielessä on paljon sanoja jotka kuulostavat hyviltä ulkomaalaisenkin korvaan, kuten Hra Tolkien on vahvistanut.

Vaikka ei tarvitakaan mitään yltiöpäistä taidonnäytettä, jonkin tulisi kuitenkin erottaa tämän kyseisen sivuston muista samanlaisista. Sen tulisi tarjota jotain jonka vuoksi kansa kerääntyisi yhteen.

Riittääkö pelkkä kotimaisuus?
Bonnô kunô

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Marras 14, 2005 19:31

Nojuu, omat kommentit perustuvat toki siihen lähtökohtaan että haluttiin tehdä taidefoorumia nimenomaan animeyleisölle, perustuen siihen että sellaiselle on jatkuvaa ja kovaa kysyntää, sekä myös hyvät mahdollisuudet markkinoida.

Mutta toki jos laajempaa operaatiota haluaa tehdä, ei siinä mitään. Se ei kuitenkaan silloin enää täytä tuota ylläolevaa tehtävää ihan yhtä hyvin.

Kompromisseja täynnä. Mutta koska en tätä itse tee, en myöskään halua sanoa miten muut tekevät. Koska kaiken kansan ja käytön taidefoorumi on kuitenkin potentiaalisesti aika raskas teknisesti pyörittää, etenkin jos sitä ei suunnata suomalaisille, en voi luvata (ilmaiseksi saatavien) teknisten resurssien riittävän taivaaseen asti. Mutta en sano juuta tai jaata vielä. Odotan ja seurailen, vastaan kun kysytään.

wice

Viesti Kirjoittaja wice » Ti Marras 15, 2005 22:27

Saor kirjoitti:Kynnys laittaa sinne töitä on ainakin minulle pienempi, kuin sellaiseen paikkaan, jossa taso on muutenkin korkea ja vielä ylläpidon taholta painostetaan, että "tänne sitten vain sellaisia töitä, joihin on oikeasti panostettu". Vaikka sieltä saatava palaute olisi kuinka hyvää. Mutta puhun nyt enemmän sunnuntaiharrastajan kuin taiteen ammattilaisen äänellä. :)
Ongelma on siinä, että yleisöä ei välttämättä paljoa kiinnosta teos, joka ei ole kiinnostanut edes tekijäänsä sen vertaa, että hän olisi nähnyt sen eteen vaivaa. Lisäksi tuntuu jotenkin turhalta antaa mitään rakentavaa kritiikkiä työlle, jota tehdessä Artisti ei ole yrittänyt parastaan. Silloin kyseinen ryökäle sitä paitsi voi vastata, että "no tää nyt vaan on tällanen nopee suttu lol". Eikä potentiaalisen uuden foorumin tulisi olla paikka, johon voit postata mitä vaan ja saada siitä vähän ihkupisteitä ja postcounttia ja e-ystäviä. Ja puhun hädin-tuskin-edes-sunnuntaiharrastajan syvällä kurkkuäänellä. :wink:
Zhenoa kirjoitti:Sen voin vielä sanoa, että aikaisemmin mainittu Shinobin foorumi on kuollut. Turha siitä on lätistä :).
Miksei sitä ole kuopattu jo, haisee! :lol:

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Marras 15, 2005 23:14

Loppuviimeksi, nämä kovin vakavasti taiteeseensa suhtautuvat henkilöt kyllä ratkaisunsa keksivät. Jos tarkoitus on promotoida töitään, esimerkiksi referenssinä töitä hakiessa, silloin yleensä ollaan halukkaita investoimaan pikkuisen www-palveluihin. Tavalla tai toisella.

Itse pidän tärkeänä nyt avustaa heitä, jotka ovat nimenomaan tässä kovassa innostuksen vaiheessa, harrastuksen alkuvaiheilla. On halua saada juttuja esillä, mutta ei ole halua investoida siihen, opetella lukemaan lontoon murteella toimivien sivujen käyttöehtoja (tai edes -ohjeita) tai ottaa turhia paineita siitä, onko työ paras ja hienoin. Kunhan saisi esille ja keräisi kommentteja.

Suurin kynnys saisi olla kyky vastaanottaa ja antaa asiallista kritiikkiä. Ei ihan pieni kynnys toki sekään.

Saor

Viesti Kirjoittaja Saor » Ti Marras 15, 2005 23:16

Huoh... en nyt tarkoittanut aivan sitä, että foorumeille saisi postata töitä, joihin ei ole jaksanut kunnolla keskittyä. Vaan sitä, että jos töiden pitää näyttää "ammattilaisen tekemiltä" jotta niitä kehtaa mihinkään laittaa, en minä ainakaan sellaiseen paikkaan uskalla laittaa yhtään mitään. Minua ei kyllä vähääkään kiinnosta mitkään "ihkupisteet" ja "e-kaverit", vaan mukavan rento, mutta silti asiallinen ilmapiiri, jossa kaiken tasoiset tyypit saavat järkevää palautetta.

Enkä nyt haluaisi jankuttaa, mutta ON JO YKSI TAIDEFOORUMI joka on suunnattu suomalaisille, joka on aihepiiriltään varsin yleinen ja joka *gasp* toimii varsin hyvin. Se on edelleen se mainitsemani muste, johon en jaksa kyllä linkittääkään enää. :P

En mä menettänyt hermojani, kuvittelette vain.. *hym*

Edit: hymiöt raagh

Edit: En jaksa kirjoittaa taas uutta viestiä ;)

Joo, tiedän varsin hyvin, mitä alkuperäinen foorumi-idea haki. Mutta koska keskustelu polveilee (kuten ne tekevät), päädyinpä sitten kertomaan, mitä *minä* taidefoorumilta haluan.
Viimeksi muokannut Saor, Ke Marras 16, 2005 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I am, in essence, uncool."

Shinanai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shinanai » Ke Marras 16, 2005 12:36

Saor kirjoitti:Huoh... en nyt tarkoittanut aivan sitä, että foorumeille saisi postata töitä, joihin ei ole jaksanut kunnolla keskittyä. Vaan sitä, että jos töiden pitää näyttää "ammattilaisen tekemiltä" jotta niitä kehtaa mihinkään laittaa, en minä ainakaan sellaiseen paikkaan uskalla laittaa yhtään mitään.
Mielestäni ideana ei ollut että kaikkien töiden on aivan pakko näyttää ammattilaisten tekemiltä, kunhan on edes hieman nähnyt vaivannäköä kuvan tekemisessä ja oikeasti haluaisi siitä opettavaa kommenttia. Tarkoitus taisi olla että Conceptart.org:maisesti eri taitelijoita haastateltaisiin ja heidän parhaimpia kuvia laitettaisiin etusivulle näytille joksikin aikaa, mutta foorumeille voisi silti vapaammin laittaa niitä omia kuviaan jotta saisi niistä kommenttia.
Ja onhan niillä ammattilaisillakin erilaisia tyylejä, jotkut yksityiskohtaisempia kuin toiset. :P En minäkään kehtaisi lähteä kilpailemaan ketään oikein gurua vastaan, mutta haluan silti kehittää tyyliäni ja saada kommentteja, joten en piilottele töitäni. Sitäpaitsi usein paremmilta piirtäjiltä saa myös parempaa kommenttia.

Muste näytti todella kivalta foorumilta mitä ehdin sitä vilkaista, täytyypi joskus kokeilla laittaa jotakin työtä sinne esille jos uskaltaisi. :3 Tosin piirrän useimmiten mangatyylillä, ja usein vieläpä digitaalisesti, joten en tiedä kuinka hyvin se sopisi sinne kaikkien valokuvien ja perinteisesti tehtyjen kuvien sekaan, ellen sitten onnistu jossakin vaiheessa piirtämään jotakin aivan muuta.

Kyuu kirjoitti:Suurin kynnys saisi olla kyky vastaanottaa ja antaa asiallista kritiikkiä. Ei ihan pieni kynnys toki sekään.
Juuri kommenttien asiallisuus on ongelma sillon kun on tekemisissä aloittelevien taiteilijoiden kanssa. Ei millään pahalla, mutta suurin osa heistä ryhtyy vähättelemään omia töitään tai väistelemään heille suunnattuja kommentteja jos ne sisältävät rakentavaa kritiikkiä, vaikka kritiikki olisi kuinka hyvin ja ystävällisesti kirjoitettu. Vastaavasti heidän omat kommentit muiden töihin ovat usein tyyliä "ihqua mite sä osaat noin hyvin!?!?!11 opetakko muakin yhtä hyväks????". Ja sitten suuttuvat jos et osaa tehdä heistä mestaria parissa minuutissa. Jos todellakin ottaa piirtämisen edes hieman vakavasti, sillon pitäisi pystyä suhtautumaan kuviin ja kommentteihin asiallisesti, ja sillon on usein myös tarpeeksi kypsä hyödyntämään vähän tasokkaampiakin taidesivuja.

Tässä puhuttavan foorumin päätarkoitus ei myöskään olisi promotoida ammattilaisten töitä, vaan saada ihan rehellistä kommenttia siitä miten kuvasta saisi paremman tai miten taiteilija itse voisi kehittyä. Ei ne ammattilaistenlailla piirtävät taiteilijatkaan täydellisiä ole; he vain tarvitsevat hieman syvällisempiä kommentteja mitkä ovat normaalisti kiven alla ellei kommentoija itse ole perehtynyt taidetermeihin enemmän. Aloitteleville taiteilijoille suunnattuja paikkoja on kuitenkin paljon enemmän verrattuna asiallisiin, taidokkaimpiin foorumeihin (no ok, suurin osa englanniksi mutta silti). Jos todellakin tahtoo ryhtyä kehittämään omaa tyyliään, siihen löytää keinot jopa aloittelija, ja usein he saavatkin parhaiten apua hieman kehittyneimpien taiteilijoiden foorumeista joissa tahtoo pesiä paljon nameja tutoriaaleja. Myös seuraamalla muiden, taidokkaampien tekijöiden piirtoprosesseja voi oppia paljon.

Hm, tulipa taas kirjoitettua paljon. ^^; Ja pahoittelen jos suurin osa tuosta kuulostaa enemmän valittamiselta.... ei minulla oikeasti ole mitään aloittelevia taiteilijoita vastaan. Hyvä vain että niin monelta löytyy kiinnostusta.

reimei

Viesti Kirjoittaja reimei » Ma Marras 21, 2005 02:02

Saor kirjoitti: vaan mukavan rento, mutta silti asiallinen ilmapiiri, jossa kaiken tasoiset tyypit saavat järkevää palautetta.

Juuri näin! Kävin kans kuikuileen Musteessa enkä voi tajuta miten siellä nyt ei voisi olla jollain hieman aasialaisemmalla tyylillä tehtyä tai konseptitaidetta? Ei sais olla niin rajoittunu ^_^

Toisaalta jos ajattelee että on tarkoitus näyttää ulkomaalaisille, että kyllä täällä osataan tehdä tietokonepeligraffaa, niin kai sieltä pitää sitten kaikki sellainen mikä ei aiheeltaan tai tekniikaltaan sovi ajatukseen, niin raakata pois. Tällaista motiivia vaan on hiukka vaikee ymmärtää? Kansainvälinen foorumi sopisi siihen tarkoitukseen vain niinpal paremmin...

Sugar

Viesti Kirjoittaja Sugar » To Marras 24, 2005 12:38

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Näitä tekstejä luettuani huomasin että tätä aihetta on nyt vaivattu puolin sekä toisin, mutta yhä edelleen on hieman epäselvää se, että perustetaanko sellainen foorumi/kenties kokonainen aiheeseen paneutuva sivu ja koska vai tuleeko sellaista koskaan olemaankaan? On hyvä, että aihetta on nyt käsitelty monipuolisesti, mutta jostainhan se tekeminenkin on aloitettava?

Saatan kuulostaa kenties negatiiviselta, mutta olen paikalla jos tarvitsette minua. Auttaisin mielelläni, mutta valitettavasti en ole tietokone-expertti... :(

p.s. entä sarjakuvat?
Koulu on harjoitusta tulevaisuutta varten, harjoittelu tekee täydelliseksi, kukaan ei ole täydellinen - joten miksi harjoitella??

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » To Marras 24, 2005 12:57

Itse voin tarjota vaatimattomia Datanomi luokan taitojani.
Mutta luulenpa, että minusta ei ole aivan hirveästi apua, koska en ole opinnoissani vielä niin pitkällä :cry: .
Ohjelmointi kuuluu työnkuvaani ja nettisivujen ylläpito myös, joten kunhan opinnot ovat hiukan pitemmällä niin luultavasti minusta enemmän apua.
So count me in
知恵者一人馬鹿万人
http://inhaenua.deviantart.com/

zarag

Viesti Kirjoittaja zarag » Ti Marras 29, 2005 19:06

Empä jaksa toistaa enää mitä jo olen sanonut aijemmin, mutta kehotan lukemaan Shinanai:n kommentit. Hän on ymmärtänyt idean pointin. Kiitos shinanai myös ideoistasi.

~Kyoko~ Joo heti kun kiinostunut/osaava koodari löydetään.. Eräs henkilö on luvannut auttaa jo foorumin kanssa, mutta tarvittais vielä joku lisäksi..
Sarjakuvatkin ovat tottakai tervetulleita mutten usko että erillistä osiota niille teemme, täytyy kylläkin katsella sitten tulevaisuudessa. Tämäkin siitä syystä, että kvaak on jo olemassa ja sieltä löytyy sarjakuvista kiinostuneet ja uskon, että kvaakin boardit on sitä varten myös hyvät :)

Valitettavasti vasta tullut harhakuva taidesivustokin vähän tuotti pettymystä :/ Heti alkusivu on hyvin sekava eikä selvää jakoa ole töille. En tietenkään tarkoita, että sivu olisi täysin huono. Pientä kährämää vain siellä täällä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Uutiset”