Cosplay-miitti Savonlinnassa

Keskustelu paikallisista ja alueellisista harrastustapahtumista, larpeista, konserteista ja muista pienimuotoisemmista animeharrastajia kiinnostavista yleisötapahtumista. Huomaathan, että monista paikallisista tapahtumista ilmoitellaan ensisijaisesti animeyhdistysten omilla keskustelualueilla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Anica

Re: Cosplay-miitti Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Anica » Ke Heinä 29, 2009 10:44

Onko tarkkaa aikaa nyt jotenkin jo päätetty? :3
Olisi ihan hyvä tietää, että monelta sinne sitten saapuu ^^
m i k s i e i m u k a s a a s a n o a k a w a i i ? ;~~;

claire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja claire » Ke Heinä 29, 2009 12:54

Joo, tarkennusta: kokoonnutaan siinä kahdentoista aikaan. Yhdeltätoista voi tosiaan olla vähän liian aikaisin joillekin, joten toivotaan, että tuo on kaikille ihan sopiva aika. Tapaamispaikkana siis se sama kuin edellisellä kerralla, niille jotka eivät viimeksi olleet mukana tarkennuksena: torin pikkusilta. Toria vastapäätä oleva ranta. Siellä. Eiköhän me sen verran erotuta, että kaikki älyää sen oikean porukan paikantaa.

Jos joku tulee myöhempään, ja haluaa varmistua siitä, että saapuu sinne missä me muutkin olemme, lähetä yksäriä, niin voin antaa puhelinnumeroni.

Itse sain tuossa rahan sekä ajan nipistyksen tuloksena tehtyä Hetalian Venäjän, joten varmaan siinä sitten ilmaannun paikalle, jos joku muukin vaikka sattuisi cossaamaan. Ellei sitten ole tuhottoman kuuma ilma.

Huomenna nähdään !

Oyo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oyo » Ke Heinä 29, 2009 14:16

Minulle käy vallan mainiosti kahdeltatoista. Toivotaan sopivan viileää, mutta aurinkoista ilmaa, jotta ei cosseissa ihan läkähdyksiin asti tarvitse olla ^^''
Pitemmittä jaaritteluilta; nyt lähden muuttoa tekemään ja nähdään huomenna ^^

Bye NYAPPY~
Again, she disappoints us.

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » Ke Heinä 29, 2009 17:58

Kuinka pitkään aiotte miitissä olla? Töiden ja juna-aikojen takia olisin paikalla vasta puoli kolmelta, mutta jos miitti on kerennyt jo loppua, niin turhahan sitä olisi enää tulla.
Se oli vihreä omena : D

claire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja claire » Ke Heinä 29, 2009 19:11

Ainakaan itselläni ei ole koko päivää aikaa, koska minun täytyy pakata jäljellä olevia tavaroita muuttoa varten. Sanoisin, että viimeistään neljän-viiden maita on minun lähdettävä. Periaatteessa miitin pituushan on muista kiinni, riippuu kuinka kauan porukka viihtyy ja jaksaa olla. Viime kerralla tosiaan harmittavasti monen, mukaanlukien minun, täytyi lähteä melko pian sen jälkeen, kun jotkut olivat vasta saapuneet.

Tuli tässä mieleeni, että onko kukaan mahdollisesti tulossa Kellarpellosta/Aholahdesta? Itse ajattelin bussilla paikalle saapua, mutta jos joku haluaisi ottaa kyytiin, niin se olisi varsin mukavaa, säästyisi ne bussiinkin menevät rahat, ja matkaseura on aina kivaa. :>

Anica

Viesti Kirjoittaja Anica » To Heinä 30, 2009 00:37

Hii, asia selvä~
Itse tulen Rozen Maidenin Hina Ichigona, ja raahaan sinne kaverinkin mukaan~

Itse voin olla miitissä ihan iltaan asti, ettei sinne kenenkään tarvitse jäädä yksin pyörimään :3

claire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja claire » To Heinä 30, 2009 18:37

Eeppinen miitti oli eeppinen. Kiitos ihmiset.

Koitetaanpas laittaa nyt jonkinlaista tiivistelmää.

Tällä kertaa mitään virallisempaa ohjelmaa ei sitten ollutkaan, mutta hauskaa oli silti, ainakin minulla ja toivon mukaan myös muillakin. FFFightin poikasta koitettiin kyhätä, ja ihan kivaahan se oli, itse tosin failasin aika rankalla kädellä. Mutta mitäs pienistä harjoittelu tekee mestarin. Hedelmäsalaatin uusintakierros ei oikein ihmisiä sytyttänyt, ja mitään muutakaan ihmeellistä ei kukaan sitten keksinyt.

Hetaliaporukoille etenkin isot kiitokset, olitte sydäntä lämmittävää seuraa. Itse bussista ulos astuessa ja miittipaikkaa lähestyessä huomasin jo aika kaukaakin Amerikan lipun, ja olin ihan "JESSS", vaikka en vielä voinutkaan olla varma, että se kuuluisi jollekin miittiläiselle. Oli kivaa pälättää sydämensä kyllyydestä ja muuten vain hillua. Marssiminen Olavinlinnan nurtsialueella ja italialaisten turistien "Ciao~t" ynnä muut häröilyt olivat ehdottoman kivaa vaihtelua tavalliseen savonlinnalaiseen arkeen. Ja minulla on vieläkin Igoria ikävä, vaikka se onkin nyt hyvissä käsissä. :'(

Kuvia (ja videota?) olisi mukava saada muilta miittiläisiltä. Omat vähäiset kuvani (jotka itseasiassa Tiger Claw otti :'D) yritän latailla nettiin viimeistään heti kun nettiyhteyteni sen sallii, eli Kuopiossa, mahdollisesti jo lauantaina.

Muuta en nyt oikein osaa tästä päivästä sanoa. Oli vain niin sanoinkuvaamattoman kivaa, siitäkin huolimatta, että olin tukahtua cossissani. Täten jäämmekin odottamaan Tiger Clawin Hetalia - larppia, sekä sitä marraskuussa mahdollisesti järjestettävää isomman puoleista häppeninkiä. Kiitos kaikille tähänkin miittiin tulijoille, oli mukavaa, ehkä vielä taas joskus uudestaan ! Miitin järjestäjä-Venäjä kuittaakin sitten tähän.

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » To Heinä 30, 2009 19:40

Kiitos mahtavasta miitistä!
Saavuin juuri kun suuri osa porukkaa oli lähdössä, mutta mitäpä tuosta. Taas jäi tosin kaikki enemmistö ohjelma välistä >__<
Hetalia tyypit olitte ihania <3 Loppujen kanssa seeprassa laulaminen oli ihan mahtia, poikien liuettua meikän olikin jo melkein aika lähteä. Me neljä viimeistä vedettiin hare harea juna asemalla + pari muuta tanssia (kiitos kun opetitte <3). Pari venäläistä turistia otti meistä kuvia :'D Nämäpä vielä sattuivat tulemaan junalla myös punkaharjulle, joten annoin sähkärini jota voivat laittaa niitä kuvia miulle. (Jaan ne teijän kaa heti ku saan).
Hetalialarppia jään odottamaan, samoin kuin shiroconin järjeselyä :3
//Muoks. Olin se lolitamekossa ollut joka tuli vikana.//
Se oli vihreä omena : D

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » To Heinä 30, 2009 19:53

Wnb - Edward Elric ilmoittautuu!

Saavuin kotiin parikymmentä minuuttia sitten, ja heti piilolinssien poisoton jälkeen tietysti piti tulla kirjoittelemaan fiiliksiä tänne :'D

Aivan ihanaa olis, kiitos kaikille! ^^ Hetalia-cossaajien sun muiden juttuja oli kiva kuulla. Nyt odotankin innolla sitä larppia... ^^ Jotenkin tuntuu muistot vähän sumeilta, johtuu ehkä väsymyksestä ja liiasta Juissinjuonnista (tai mahdollisesti siitä Ivanin juomasta x'D)... Mutta muistan kumminkin, että hauskaa oli!
Joukko vain vähän jakautui aina välillä kahteen ryhmään, mutta eipä tuo minua ainakaan haitannut, kävin välillä puhumassa Hetalisteille ja välillä muille :'D

Sen jälkeen, kun monet oli lähteneet, mentiin laulamaan singstaria Seepraan. Kummasti kaikki ihmiset kaikkos sieltä meidän saavuttua... Siellä vierähtikin sitten suomipoppia laulellessa ainakin se pari tuntia.

Taidettiin muuten päätyä aika monen turistin lomakuviin, haha. Ja kun ihan lopussa (vähän ennen puoli seitsemää) tanssittiin Hare Hare Yukaita juna-asemalla, niin turistit tuli ottaa videoo meistä x'D Ja ne pyys meitä jossain vaiheessa valokuvaankin, tuli jotenkin conit mieleen...

Minulla on pari kuvaa puhelimessani, mutta ne ovat samoja, mitä muutkin otti (ja vielä kaiken lisäksi huonolaatuisia) joten ei teille mitään iloa niistä olisi :'D

Anica

Viesti Kirjoittaja Anica » To Heinä 30, 2009 20:20

Hina Ichigo kuittaa jälleen ~

Hei ihan oikeasti, miten tuolla voi olla aina tunnelma ihan katossa? : D
Mä antaisin mitä vain päästäkseni takaisin ~~
Vaikka osittain eristyin aina milloin kenenkin kanssa, kaikki oli kuitenkin niin ihania ja ystävällisiä, ja kaikkien jutut on ihan huippuja!
Kiitän erityisiesti kaikkia Seeprassa olleita, siellä oli niin rentoa ja kaikkea ja aaaaa~
Taitaa vähän väsyttää, menen vaikka jotain tekemään ja jätän tän nyt rauhaan :'3

Aaa eikun hei. Meillä on muuten Savonlinnassa ollut jo muutaman kerran Nekomiitti, jossa on ollu tunnelma jokseenkin samanlainen, et sillee jos kukaan ei ole järjestämässä nyt uutta miittiä ja ihmiset haluavat miittailla, niin me voitais taas järkätä uutta Nekomiittiä, kun onkin joulun jälkeen ollut reilun puolen vuoden tauko :'3

Ani~
Viimeksi muokannut Anica, To Heinä 30, 2009 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » To Heinä 30, 2009 21:14

Oi oi. Kylläpäs oli mahtava miitti.

Tästä miitistä jäi aivan huippufiilikset. Vaikka mitään sen kummempaa ohjelmaa paikasta toiseen kulkemisen, jatkuvan Hetaliasta pälpättämisen (sääliksi kävi poikia jotka eivät tykänneet Hetaliasta) ja FFFightin lisäksi ei ollutkaan, minulla oli valtavan hauskaa. Sää suosi ja ihmiset olivat huippukivoja. Hetalia todellakin tekee elämästä paljon, paljon hauskempaa. =D Olavinlinnan luona oli kiva hengata, samoin Herkkupekassa. Sääli kun porukka (minä myös) rupesi lähtemään heti syönnin jälkeen...

Ennen miittiä ajattelin varsin tyytyväisenä "jees, mie en cossaa enkä paistu elävältä". Nyt ajattelen "voi kehveli kun en älynnyt cossata". Ensi kerralla varoitatte etukäteen kun aiotte cossata Hetalia-hahmoja niin minäkin tiedän cossata! Cossaajaksi minua ei nimittäin voinut sanoa hyvällä tahdollakaan. =3 Fiiliksissä olin kuitenkin mukana sen verran, että jos pelkällä tahdolla saisi itselleen cossipuvun minulla olisi ollut maailman hienoin Ranska-cossi. Ehkäpä ensi kerralla sitten... Kiitos kuitenkin kaikille jotka kutsuivat minua Ranskaksi, tulin oikein iloiseksi. >w< Italia, Venäjä ja Amerikka: olitte aivan mahtavia! Liittoutuneilla oli ylivoima, vaikka minua ei lasketakaan mukaan. >D

Ohhoh, ihmiset tuntuvat oikeasti innostuneen siitä larppi-ideasta. O_O' Kaipa minun pitää se sitten järjestää. Suunnittelen jo nyt innolla! Itse asiassa ajattelin, että larppi voisi olla Shiroconin aikoihin. Ihmiset ehtisivät tehdä pukunsa rauhassa ja kaksi animeaiheista tapahtumaa voisi tuoda enemmän porukkaa mukaan. Saatte sanani, Niichan lupaa ottaa tämän asian päänsärykseen!

Anyway, anygay, oli aivan mahtava miitti. Piristettiinpäs taas vähän omaamme sekä muiden savonlinnalaisten elämää. Otetaan ehdottosti uusiksi! Ja larppi pidetään. Ja Shirocon II.

T: naisen valepuvussa liikuskellut Ranska, jolla oli ihmeen aidonnäköiset rinnat ;D
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Cidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cidi » Pe Heinä 31, 2009 11:51

Poikakaksikon toinen osapuoli kuittaa ja kiittää kaikkia ihanasta miitistä!! Ei haittaa yhtään vaikka ei ollutkaan mitään ohjattua toimintaa(whatever :lol: ) FF-fight oli kiva kattoo ja sitten käytiin kiertelee torilla ihmisiä ihmetyttämässä :D

Sain myös pitkästä aikaa silmänruokaa kun huomasin, että jotkut cossasivat(miten venäjä pystyi siinä takissa olemaan koko päivän :? ), sitten amerikka näytti oman mahtinsa ja lopussa myös söpön ´´puhi-puhi-puolensa``, myös italia ja ranska yrittivät pysyä mukana pienimpinä maina :P .(Herkkupekassa se lehtijuttu oli kyllä ihan huippu(Italian intohimo yllätti vai mikä se oli))

Olin ikionnellinen kun huomasin, että en ollutkaan miitin ainoa poika, ja siinähän sitten kävi, että suuren osan ajasta juttelin kämyn kanssa ja oli hauskaa kun yhdessä dissattiin hetaliaa :twisted: (sorry girls). Divarissakin käytiin ja kämy oli ihan sekona kun ei miitin aikana meinannut kädet olla pois conanin osasta 55. Loppuporukka sitten mentiin seepraan laulelee singstaria(siis mie vaan kattelin :| )

Loppufiilis oli aivan mahtava ja toivonkin, että miitit eivät jää tähän vaan tulevaisuudessakin pidetään näitä, ja jos ei muuten nähdä niin sitten Shirocon II:n järjestämisen merkeissä(Jos saadaan se ensin alulle). Kiitokset vielä kerran ja claircorruptionille propsit tämän järjestämisestä ja pidä hauskaa Kuopiossa :mrgreen:
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

kämy

Viesti Kirjoittaja kämy » Pe Heinä 31, 2009 18:27

Toinen pojista kiittää ja kuittaa. Miitti oli parhautta, ja hetalian dissaaminen janin kanssa hyvin älykästä. Ja tytöille: minusta ei tule Arthur Kirklandia xDDD karaoke seeprassa oli myös kivaa,sääli ku jani ei susostunu laulamaan xD
"To the one I love, prepare to die."

Musta tulee androgyyni rock-jumala ja kukaan sitä ei estä!

"My pain is taken away by darkness"

Oyo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oyo » Pe Heinä 31, 2009 20:16

MOE~

Nyt vihdoin päätän raapustaa koneella jotain, kun muuttohöyryiltäni ehdin/jaksan.

Miitti oli tapaaminen parhaimmillaan ^_^. Sää oli ehkä toivottua kuumempi, mutta ei se omaa päätä vaivannut, vaikka kuumahan siinä Kanon-asussa tulikin ^^''. Pyydän anteeksi pikaisen poistumiseni vähäksi aikaa heti Herkkupekasta, kun okaasan päätti olla vähän ilkeä ja kutsua minut SAO:lle kesken miitin -__-''
Nooooo mutta pääsin kuitenkin takaisin noin tunnin päästä ja silloin jumitimmekin jo Cafe Seeprassa sing staria hoilaamaan (anteeksi kamala ääneni). Minäkin siis avasin ''kultakurkkuni''. Viimeisinä minuutteina käveltiin viemään viimeinen osa miittilälisistä juna-asemalle ja jonka matkan varrella muutama turisti halusi ottaa kuvia o___o (ja arvatkaas näyttikö ne samoilta ihmisiltä kuin joihin törmäsin Animeconissa matkalla Nosturiin. Ja kyllä: silloinkin pyydettiin kuvaa 8D).

Musiikki oli kaikki kaikessa (ainakin minulle 8D) ja kiitos sen miitti oli entistä parempi ^^. Joo anteeksi kun raahasin sitä jätteisoa mankkaa mukanani ja pauhatin sitä ehkä toisten korville liiankin kovalla --__--'''. No mutta sekin kidutus loppui kun yhdestä viritelmän osasta päätti loppua patterit, muuuutta en jaarittele enää siitä XD.

Kaikin puolin oli mukavaa nähdä taas EDES muutama cossari itseni lisäksi (jos nyt omani oli sen verran onnistunut), vaikken Hetaliaa fanitakaan 8D.
Demo... nyt on minun aika jättää tilaa muillekin miittiläisille kirjoittaa ketjuun. Joten poistunpa tästä nyt pelaamaan Guitar Heroa omaan sopeeni ja jätän teidät rauhaan kidutukseltani.

Jaa neh~
Again, she disappoints us.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut harrastustapahtumat”