Cosplay-miitti Savonlinnassa

Keskustelu paikallisista ja alueellisista harrastustapahtumista, larpeista, konserteista ja muista pienimuotoisemmista animeharrastajia kiinnostavista yleisötapahtumista. Huomaathan, että monista paikallisista tapahtumista ilmoitellaan ensisijaisesti animeyhdistysten omilla keskustelualueilla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

claire
Viesti:

Cosplay-miitti Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja claire » Ti Kesä 02, 2009 18:24

Elikkäs, mieleeni juolahti tuossa eräänä kauniina päivänä, että olisi mukavaa koota Savonlinnan ja sen lähiseudun cosplayharrastaja-porukkaa yhteen. Alustava ideointi lähti sitten tänään käyntiin samalla, kun kaveriporukan kanssa kokonnuttiin.

Päivä vietettäisiin osittain mahdollisesti jonkun (keskustassa asuvan) luona, ja osittain, mikäli sää on hyvä, ulkosalla. Aikomuksenani on kehittää päivän ajaksi ihan ohjelmaakin, eikä vain mitään randomhengailua jossain. Alustavasti mukana olisi ainakin tanssimattoilua ja twisteriä, joten jos haluat jompaan kumpaan osallistua, niin kannattaa kiinnittää jotakin huomiota siihen, millaisessa mahdollisessa cosplayasussa saavut paikalle. Ajattelin myös, olisiko ihan tyhmää järjestää jokin vähän vapaampi kisan tapainen?
Jonkinnäköistä tarjoiluakin olen ajatellut kyhätä.

Joten, enää tarvitaan vain kiinnostuneita osallistujia, järjestäjiä, sekä kehittelijöitä. Lähtisikö kukaan mukaan? Onko kiinnostuneita? Onko sinulla jotain ohjelmaehdotusta, tai jotain, mitä aivan ehdottomasti haluaisit tehdä/yrittää? Haluaisitko tarjota vaikka yösijaa sitä mahdollisesti tarvitseville, tai itse miitin pitopaikkaa? Tuokaa itsenne ja mielipiteenne julki !

Mikäli tarpeeksi toiveita miitin ajankohdan muuttamisesta tulee, yritämme sopia kaikille käyvästä päivästä. Meillä on myös harkinnan alla oleva paikka miitille, mutta lisää ehdotuksia otetaan avosylin vastaan.

Koko homman takana olen minä, joka tätä koko höskää organisoi, sekä muutama muu henkilö, joilla mahdollista kiinnostusta järjestämiseen ja/tai osallistumiseen on. (te "henkilöt" saatte sitten jossain vaiheessa kertoa minulle, mikäli voin nimenne julkaista tässä ja nimetä teidät hienosti "järjestäjiksi" :>)

Omaa asuani en ole vielä päättänyt, mutta se voisi ihan hyvinkin olla Larsa Ferrinas Solidor Final Fantasy XII'stä joka tullaan näkemään myös tämän vuoden Animeconissa, tai sitten kierrätän jonkun vanhan Kuroshitsuji cossin.

HUOM !! Vaikka miitti onkin "Cosplay-miitti", se ei missään nimessä tarkoita sitä, etteikö paikalle saisi tulla ihan "normi" vaatteissa. Pääasia on, että tulet edes joissain vaatteissa. Joten kaikki aiheesta kiinnostuneet ja innostuneet ovat tervetulleita !
Viimeksi muokannut claire, Ti Heinä 21, 2009 17:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Anica

Re: Cosplay-miitti Savonlinnassa, 20.6.2009

Viesti Kirjoittaja Anica » Ti Kesä 02, 2009 21:58

Täähän kuulostaa kivalta :3
Voin jo sanoo että olen mukana :3
m i k s i e i m u k a s a a s a n o a k a w a i i ? ;~~;

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Ke Kesä 03, 2009 11:58

Minä olen mukana, ja vielä cosplay-asussa! Paikalle voisin tulla joko FMA: n Edwardina tai Naruton Deidarana.
Meille voisi ehkä tulla porukkaa yöksi, mutta en usko sen olevan kovin hyvä idea, koska asun Enonkoskella (30 km päässä Savonlinnasta).
Minulle käy kaikki mahdolliset kisat, ne on lähes poikkeuksetta hauskoja :3
Ja voin auttaa järjestelyissä, mikäli apuani tarvitaan ja minun on mahdollista auttaa.

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » Ke Kesä 03, 2009 17:59

Tästä mainittiinkin miulle jo joku aika sitten mesessä. Päiväkin sopii mainiosti. Olen myös valmis myös auttelemaan järjestelyissä, jos meikää huolitte. : D
Saavun paikalle varmaan Death Noten Near cossissa. (Miut voi bongata siinä myös desussa ;3)
Se oli vihreä omena : D

Kakure

Viesti Kirjoittaja Kakure » Ke Kesä 03, 2009 18:16

Piru vie kun koskaan kerkeä näkemään toimintaa savonlinnassa, kun on a)tärkeitä menoja b) muualla.

Hyvä että joillakin riittää tarmoa/aikaa järjestää tällaista toimintaa.
"Come over here stalker, let's have a little chat"

claire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja claire » Ke Kesä 03, 2009 20:43

Oo hienoa, meillähän on jo kiinnostuneita ! Pelkäsin jo hetken että tästä ei tulisi välttämättä yhtään mitään, mutta ihan hyvinhän tämä näyttäisi lähtevän käyntiin. Nyt kaikki vain kertomaan kavereille ja kavereiden kavereille :>!

Kaikki apu ja järjestäjiksi suostuvat ovat enemmän kuin tervetulleita ! Lätkäisen jossain välissä kaikille jotka haluavat osallistua pintaa syvemmältä miitin järjestelyihin yksityisviestin, ja ilmoittelen enempi tässä ketjussa. Varsinaiseen miitin järkkäämiseen palataan vasta Desuconin jälkeen, koska nyt on aika hektistä aikaa ennen conia. Minullekin voi lähettää ihan vapaasti yksäriä jos kiinnostusta järjestämiseen on, eikä halua itse ketjussa sitä ilmoittaa.

Jos Desuun on muuten tulossa enemmänkin porukkaa joka on kiinnostunut Savonlinnan cosplay-miitistä, niin minua voi tulla siellä sitten heittämään ehdotuksilla ja kysymyksillä. :> Maleksin molempina päivinä Kuroshitsujin Sebastianina, ja solmin laukkuuni punaisen nauhan jotta tunnistatte vieläkin paremmin. Joten jos on asiaa, tai haluaa muuten vain tulla lärpättelemään turhia tai vähän vähemmän turhia, niin ollos hyvä vaan.

sumiry

Viesti Kirjoittaja sumiry » Ma Kesä 08, 2009 05:15

Juu en lupaa mitään mutta kyl noilta vanhemmilta vois vinkua kyytin...ja jos mää tuun niin luultavasti oon Naruton Gaara :P ei mikää ihme... :lol:
Ahhahhaaa vai että säkin fanitat Narutoa!!
Sabaku no Gaara rules

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » La Kesä 13, 2009 21:13

Tarkkaa aikaa, paikkaa, muuta infoa? : 3

claire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja claire » La Kesä 13, 2009 23:36

Ah juu, on pitänyt informoida tarkemmin jo aikaisemmin, mutta on ollut aika kiireistä.

Elikkäs, vielä ei ole valitettavasti päätetty tarkempaa aikataulua tai paikkaa. Anteeksi siis siitä. Näillä näkymin näyttäisi myös siltä, että tuota päivämäärääkin pitäisi siirtää vähän myöhemmälle, ehkä viikkoa myöhemmäksi. Toivottavasti tästä ei tule kenellekään mitään vaivaa, siksi otankin siis mieluusti vastaan sellaisia päivämääriä, jotka sopisivat kaikille parhaiten.

Muutaman päivän sisään yritän saada jonkinlaista aikataulua tehtyä, olen siis tosiaan ollut uppoutunut kaikenlaisiin muihin hommiin. :'D Anteeksi nyt vielä kerran, mutta kyllä tästä vielä jotain aikaiseksi saadaan !

Toivoisin muuten että ihan kaikki miittiin haluavat ilmoittaisivat itsestään edes jotenkin, koska minun pitää saada jonkinlaista käsitystä tarjoilun ja muun kannalta siitä, kuinka monta henkeä on tulossa. Teidän jotka olette jo tässä ketjussa ilmoittautuneet ei tarvitse tietenkään tehdä sitä uudelleen, mutta jos siellä sattuu olemaan "stalkkereita", foorumille rekisteröitymättömiä yms. yms. niin laittakaa vaikka sähköpostia: illustrated_plan[at]hotmail.com :>

Salamakissa

Viesti Kirjoittaja Salamakissa » Su Kesä 14, 2009 19:09

Ah, Savonlinnan otakut heräävät... Tai ovat heränneet jo jonkin aikaa, vaan enkös minä ole kaikki mahdolliset miitit (Shiroconia laskematta) missannut. /D Eli siis ilmoittaudun tulemaan!
Juhannusviikolla useimmat lienevät tien päällä ja ainakaan itse en pääse tulemaan silloin. Sitä seuraava, eli 26. viikko kävisi jo paremmin.

pikkulaku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkulaku » Ti Kesä 16, 2009 09:49

Hei! Jos kerran päivämäärää aiotaan siirtää, niin ehdottaisin heinäkuun puolelta jotain viikonloppua. Onko kukaan keksinyt vielä mitään paikkaa? Itse tunnen vielä aika huonosti näitä Savonlinnan tila-mahdollisuuksia, eli natiivit: ideoita kehiin!

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ti Kesä 16, 2009 09:52

Heipodei. Minä olisin myös tulossa. =3 Cossaan luultavasti teini-Iceburgia. Bindaamisen jätän tällä kertaa välistä, miitissä mukavuus menee täydellisen cosplayn edelle. Eli Naisburg ilmoittautuu.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

claire
Viesti:

Re: Cosplay-miitti Savonlinnassa, uusi pvm tulossa pian!

Viesti Kirjoittaja claire » Ti Kesä 16, 2009 23:33

Dodii, elikkäs. Näillä näkymin koko miitti pidetäänkin ulkosalla, ellei mahdollisia ostoskeskuksissa käymisiä lasketa, joten toivokaamme erittäin hyvää ja suopeaa keliä. Päivämäärä mahdollisuutena olisi nytten mm. seuraavat: lauantai 27.6 tai lauantai 4.7. Koska tarkempia toiveita en päivämäärän suhteen saanut, niin supistin (eheh, kirjoitin ensin "lavensin" väsymys painaa) mahdollisuudet noihin, joten nyt sitä kommenttia kehiin kumpi olisi parempi. Miitistä yritetään kuitenkin tehdä sellaista, että kaikki sinne haluavat pääsisivät.

Kaikkihan tietävät missä Seepra on ja osaa suunnistaa siitä itsensä eteenpäin kohti mm. taidelukiota? Tarkoitus olisi tavata siinä torisillan alkamispisteessä, noin kello yhden maissa (huolimatta siitä, minä päivänä miitti pidetään). Itse olen paikalla luultavasti ihan etuajassa, ainakin kahdellakymmenellä minuutilla.

Järjestäjähommasta olen sitä mieltä, että kaikki jotka haluavat jotenkin osallistua miitin tekemiseen, voivat tuoda mukanaan esmeks pelejä yms. Miitistä ei tule niin isoa, että minun täytyisi infota ketään erikseen. Jos sinä sen sijaan haluat minuun ottaa yhteyttä yksityisesti, niin mikä ettei. Eli varsinaisia "järjestäjiä" ei minun lisäkseni ole, vaan kaikki tekevät miitin yhdessä. :>

Mutta sitten, attention ! Jos kiinnostaa, niin haluaisiko kukaan mahdollisesti vetää (ja muutenkin osallistua, höm höm) FFFightin? Voisi olla ihan hauska lisä päivälle.

Muuten, mitä "ohjelmaan" ja interaktiivisuuteen tulee, ajattelin että ryhmittyisimme jonnekin kauniiseen ympäristöön piknikille. Minä tuon jotain syömistä ja juomista mukaan kaikkia varten, mutta jos sinä haluat tuoda omat evääsi, niin mikä ettei. Jos sinulla on allergiaa ruoka-aineille, se voisi olla jopa suositeltavaa, mikäli siis haluat syödä jotain.
Twisterin hommaan jostain mukaan, ellei kellään ole twisteriä jota lainata miittiä varten. Tanssipelitkin olisivat olleet mahdollisuutena, mutta katsoo nyt, päästäänkö mihinkään sisätiloihin miittiä pitämään.

Hops edittiä: itse tuon ainakin kameran, joten photoshoottien pitäminenkin olisi siitä kiinnostuneille mahdollista. ;>

Ikaryaku

Viesti Kirjoittaja Ikaryaku » Ke Kesä 17, 2009 00:09

Olisi mukava kömpiä sinne täältä Kiteeltä päin ellen ole jo silloin saanut opiskelija-asuntoa sieltä. :D Olin jo ihan möks möks ku vaan joku cossimiitti, mutta sitten luin tekstin loppuun. :D Kyyti on ainoa pulma enää. Kirjoitusvirheistä viestissä en vastaa..zzzzZZZZZzzz....
おねがい☆ティーチャー

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » Ke Kesä 17, 2009 01:03

Miulle sopii kumpi lauantai tahansa, tietty mitä aiemmin sen parempi. :wink: Molempina olen tosin tulossa vähän myöhässä, kahden junalla (puolen aikaan siellä). FFFighti kuulostaa mahtavalta!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut harrastustapahtumat”