Hare Hare Yukai- risut, ruusut ja selitykset

Keskustelu paikallisista ja alueellisista harrastustapahtumista, larpeista, konserteista ja muista pienimuotoisemmista animeharrastajia kiinnostavista yleisötapahtumista. Huomaathan, että monista paikallisista tapahtumista ilmoitellaan ensisijaisesti animeyhdistysten omilla keskustelualueilla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Enwiriel

Hare Hare Yukai- risut, ruusut ja selitykset

Viesti Kirjoittaja Enwiriel » Su Helmi 22, 2009 02:41

Hare Hare Yukai on tanssikoreografia, joka esiintyy erittäin suositun animesarjan The Melancholy of Haruhi Suzumiyan loppumusiikin yhteydessä. Sitä on tanssittu parinkymmenen ihmisen voimin Akihabaran metroasemalla ja vielä suuremmassa mittakaavassa Lontoon Anime Expo -tapahtumassa. Suomessa sitä on nähty nyt Traconissa, Animeconissa ja Tampere Kupliissa.

Hare Hare Yukaista on järjestetty conien yhteydessä oppitunteja jo pariin kertaan ja nyt olisin aika saada palautetta. Kaikki palaute otetaan vastaan.

Samalla voidaan selventää miksi sitä pitkää versiota Hare Hare Yukaista ei ole opetettu coneissa (eikä tullakaan). Asiahan on niin että se veisi vähintäänkin neljä tuntia sekä ohjelman järjestäjien että osallistujien coni ajasta. Uskomme ettei monikaan ole valmis uhraamaan moisia aikamääriä yhden koreografian harjoitteluun. Myös järjestäjien mielenterveys/ääni (Tracon 2009 Bommari ennen Final Fantasy Fightia) kärsisivät niin ettei harjoituksia voisi pitää vähään aikaan. Tämä vaati omatoimisuutta mikäli haluaa tulevissa tapahtumissa osallistua pitkän version esittämiseen. Koreografia pitää nimittäin opetella jo kotona ja paikan päällä tehdään vain hienosäätö ennen esitystä. Youtube on tässä tilanteessa hyvä ystävä mistä löytää monia videoita joiden pohjalta on hyvä harjoitella.

Työn alla on opetusvideoita kyseisen sarjan eri koreografioihin ja ne valmistuvat ajallaan. Niitä tehdään sen mukaan kuin tekijöillä on koulun ohessa aikaa. Linkit ilmestyvät tänne sitten kun ne ovat valmiit ja YouTuben syövereihin lisättyjä.

Ja koska hyvin usein tulee kyselyä seuraavasta oppitunnista/esityksestä päivitän tänne listaa sitä mukaa kun niitä varmistuu.

-------

Seuraavaksi:
Desucon - pitkä versio (oppitunti)
Viimeksi muokannut Enwiriel, Ma Touko 18, 2009 10:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Fooku

Re: Hare Hare Yukai- risut, ruusut ja selitykset

Viesti Kirjoittaja Fooku » Ma Helmi 23, 2009 20:06

Traconissa olin tanssimassa hare hare yukaita. Myös siellä oppitunnilla olin parin liikkeen selvennyksen vuoksi. Opettajat olivat hyviä ja kertoivat kaikki selkeästi ja näyttivät hitaasti esimerkit. Aika oli vain ongelma. Seuraavaksi jos näitä järjestetään niin vaikka sitten puolitoista tuntia. Jos olisin ensikertaa harjoitellut niin en olisi oikeen mukana pysynyt. Kannatan, että kaikki opettelevat kotona itse. Tuosta pitkästä versiosta löysin tänään hyvän videon youtubesta. Siinäkin jossain kohin oli vähän osaamattomuutta, mutta hyvin siitä sai selkoa. Ainiin ja toinen miinus traconissa oppitunnilla oli, ettei takariviin ääni oikeen tahtonut kuulua hyvin, kun oli sitä jonottavaa porukkaa siinä niin paljon tuottamassa ylimääräistä ääntä.
Do I repulse you with my queasy smile?

Tisku
Viesti:

Re: Hare Hare Yukai- risut, ruusut ja selitykset

Viesti Kirjoittaja Tisku » Ma Maalis 02, 2009 19:48

Juuh, minäkin olin tanssahtelemassa tuolla Traconissa ja myös harjotuksissa piipahdin kun olin vähän epävarma muuutamasta liikkeestä. 8''D Kiitän oikein hartaasti tätä vetämässä ollutta Haruhia joka minut oikein ihanasti löysi ja ohjasi oikeaan paikkaan. Itse en katsos osannut siellä Bommarissa suunnistaa. Osasivat opettajat opettaa tosi hyvin, olivat oikein mukavia ja liikkeet oppi kun näytettiin tarpeesti hitaasti ja ymmärrettävästi ja selitettiin myös selvästi ja kuuluvalla äänellä (harmi tosin ettei taakse kuulunut muun melun takia etc., itse siellä aika edessä olin), opin todella paljon (jopa sellasia juttuja jotka luulin osanneeni mutta nyt osaan paljon paremmin XD;) ja siitä kiitän~ Aika kyllä meni vähän tiukille joo, mutta kyllä oli kannattavaa käydä siellä harjottelemassa jos osasi ns. perusjutut tanssista. 8'''3 Silti miusta se aika oli just sopivan pitunen, ei liian pitkä (jakso hyvin tanssia ja ääni ei täysin kuollut opettajalta) ja ei liian lyhyt (oppi sen tanssin hyvin jos ennenkin oli harjotellu). Minulla oli OIKKE hauskaa ja oli kyllä yksi Traconin kohokohdista tämä, kiitos oikein paljon vetäjille! Tässä olen nytten pitempää versiota alkanu harjottelemaan että menen enskerralla siihenkin mukaan~! o/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut harrastustapahtumat”