Anime/manga tapahtumia Ouluun !

Keskustelu paikallisista ja alueellisista harrastustapahtumista, larpeista, konserteista ja muista pienimuotoisemmista animeharrastajia kiinnostavista yleisötapahtumista. Huomaathan, että monista paikallisista tapahtumista ilmoitellaan ensisijaisesti animeyhdistysten omilla keskustelualueilla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Super-taro

Anime/manga tapahtumia Ouluun !

Viesti Kirjoittaja Super-taro » Su Joulu 07, 2008 18:10

Mua ärsyttää se, et Anime ja manga tapahtumat on kaikki helsingissä tai jossain siellä päin :x Kaverini hoksasi sattumalta lehdestä et oulussa järjestetään animeseminaari. Menimme sitten sinne, ja kun olin sellasessa paikassa ekaa kertaa ,niin olin ihan onnesta sekasin :lol: Se vaan, ku et miksi niitä ei voida järjestää useammin täällä päin. :x :cry:

Kangaskasa
Viesti:

Re: Anime/manga tapahtumia Ouluun !

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » Su Joulu 07, 2008 18:42

Olen samaa mieltä. Nyppii kun kaikki isommat tapahtumat ovat aina jossain etelässä. Toisaalta, kai voisi katsoa peiliin. Jos ei ole tapahtumia ja ärsyttää, pitäisi vain itse alkaa järjestämään. Ehkä kun parin vuoden päästä muutan kenties opiskelemaan Ouluun... Sitten toisaalta siellä on jo tämä Animeseminaari. Ja sitten toisaalta tapahtuma on (en ollut nyt tänä vuonna, kahtena aikaisempana kyllä) aika pieni kävijämäärältään ja no... Kirjaimellisesti suomen akateemisin ja kuivin "con". Että siinä mielessä varmaan olisi saumaa jollekin enemmän nuorille harrastajille suunnatulle tapahtumalle kun mitä nyt itse olen yhtään saanut selvää niin moni vanhempi harrastaja on iloinen Animeseminaarin asiapitoisuudesta ja haluaa pitää sen sellaisena.

Itse olen jo jonkin aikaa miettinyt cosplay-miitin järjestämistä Ouluun. Kigurumi-miittejä aloin myös pitämään koska alkoi tympiä kun muut kyseisen tyylisuunnan miitit on Helsingissä. Ollaankin kokoonnuttu tässä syksyn aikana jo kahdesti ja hauskaa on ollut. Eli suurin syy miksi en ole vielä cosplay-miittiä pistänyt pystyyn on talvi. Talvisin on kylmä heilua koko päivää ulkona ja ihan rehellisesti sanottuna Oulun keskustassa ei ole kunnollista katettua paikkaa missä viettää aikaa. Stockmannilta kun tulee väkisinkin häätö ja kaikkialla muuallakin on ahdasta jne. Mutta kenties sitten kesällä/keväällä photoshoot tai vain cosplay-miitti Ouluun jos vain innokkaita löytyy?

Mutta. Jos joku nyt innostuu järkkäämään isompaa conia Ouluun vaikka vuodelle 2010 niin olen täysillä mukana.
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

http://tinneri.deviantart.com/

haplo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haplo » Ma Joulu 08, 2008 09:26

Ei nyt ole Oulussa, mutta ensi vuonna järjestetään Kemissä tapahtumaa jonka luulisi kiinnostavan pohjoisen asukkeja. Eli on se ainakin 'täällä päin' enemmän kuin 'siellä päin'.

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » Ma Joulu 08, 2008 12:44

Jep. Keminkiin on täältä omalta asuinpaikaltani jo ihan mukavasti matkaa mutta pitääpä pistää tulevan vuoden conlistaan. Mutta Oulun tapahtumista -Olisiko kenelläkään kiinnostusta cosplay photoshoottiin?
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

Fukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fukka » La Joulu 13, 2008 02:36

Kan-chan kirjoitti:Jep. Keminkiin on täältä omalta asuinpaikaltani jo ihan mukavasti matkaa mutta pitääpä pistää tulevan vuoden conlistaan. Mutta Oulun tapahtumista -Olisiko kenelläkään kiinnostusta cosplay photoshoottiin?
Sitähän lähtis, jos ois porukkaa. Vähän haikeeta olla shootissa yksittäisenä hahmona. Kyllähän sekin toimii, mutta porukka ois aina mukavampi. Uusia ihmisiä ja niin pois päin.

Cosplay-miitti yleisesti, kyllä kiinnostaisi, jos sellanen tälle suunnalle pääsisi sattumaan.

Omasta mielestäni Nuku (anteeksi Valve), ei ole mikään mahtavin paikka Animeseminaarille, koska suoraan sanottuna tilat ovat pienet ja huonosti "muotoillut". Nukulla oleva kahvila on kyllä plussa, mutta jos seminaari saatas vähän parempiin tiloihin, vois sinne ehkä paremmin järjestää ohjelmaakin (en tiiä mitä järjestäjät ajattelee...). Luentojahan tuolla tänäkin vuonna oli ja pari näytöstä (joista osa tais olla peruttukki), jonkun moinen FFFight, mutta suurimmaksi osaksi aika meni, hölötellessä tuttujen ja ei niin tuttujen kanssa.

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » La Joulu 13, 2008 17:34

Sitähän lähtis, jos ois porukkaa. Vähän haikeeta olla shootissa yksittäisenä hahmona. Kyllähän sekin toimii, mutta porukka ois aina mukavampi. Uusia ihmisiä ja niin pois päin.

Cosplay-miitti yleisesti, kyllä kiinnostaisi, jos sellanen tälle suunnalle pääsisi sattumaan.
Onko sitten ideoita varsinaisen tapahtumat toteutukseen? Kuten järjestettäisiinkö photoshoot esim. Nallikarissa tai Ainolan puitossa tms? Talvella ulkokuvaukset tosin ovat kai jäätymisvaaran takia aika vaikea ajatus... Ja sisätiloissa kuvaaminen on taas muuten varmaan aika vaikeaa... Mutta siis, ideoita paikoista+ajoista jolloin Oulussa olisi hyvä cosplay-miitti/photoshoot järjestää? Oma ajatukseni on tosiaan ollut että vasta kesän/muuten lämpimien kelien koittaessa...
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

AanZku

Viesti Kirjoittaja AanZku » To Joulu 25, 2008 14:55

Olen täysin samaa mieltä. Itse olen käynyt ainoastaan kerran viime kesänä animeconissa ja kokemus oli mahtava. Silti, koska asun ihan täällä pohjoisessa (saariselällä), on hankalaa ja kallista matkustaa 1000 kilometriä etelämmäksi :( . Kyllä meitä manga ja animefaneja löytyy täältä pohjoisestakin vaikka millä mitalla ja cosplayn harrastajienkin määrä on kovassa nousussa. Olen sitä mieltä, että ainakin yksi tapahtuma tulisi järjestää pohjoisemmassa (oulu olisi eteläisin paikka mieluiten kemissä tai jopa rovaniemellä. Tähän asti kaikki tapahtumat on järjestetty etelässä, joten nyt on kyllä etelän väen vuoro ahtautua pieneen junahyttiin 3 matkalaukun kanssa :P

Meru_chan

Viesti Kirjoittaja Meru_chan » Ke Joulu 31, 2008 01:55

joo ehdottomasti ouluun lisää tapahtumia tai miittinkejä.. jotenkin jyrsii tosiaan että kaikki aina on jossai etelässä (tarkoituksena tosin ensi kesänä suunnata animeconiin cossailemaan) mutta ouluunkin edes jonkinmoista yritystä.. : )

Yashura-chan

Viesti Kirjoittaja Yashura-chan » Ke Joulu 31, 2008 23:57

Kannatan ajatusta. Vaikka itse kyllä asunkin Tampereella, jossa on Tracon ja viime kesänä myös Animecon, olen kyllä sitä mieltä, että pohjoisempaan Suomeenkin voisi pohtia jotain tapahtumaa järjestettäväksi. En ole koskaan käynyt Kajaania korkeammalla, joten tulisipa siinä vähän matkailtuakin samalla ja nähtyä muutakin Suomea. ^_^
On olemassa kolmenlaisia matemaatikkoja: niitä, jotka osaavat laskea ja niitä, jotka eivät.

Mikarin
Chibi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikarin » To Tammi 01, 2009 00:13

Meru_chan kirjoitti:joo ehdottomasti ouluun lisää tapahtumia tai miittinkejä.. jotenkin jyrsii tosiaan että kaikki aina on jossai etelässä (tarkoituksena tosin ensi kesänä suunnata animeconiin cossailemaan) mutta ouluunkin edes jonkinmoista yritystä.. : )

Tähän voisin sanoa taas: Pitäkää itse!

Ei aina tarvitse olla iso coni tai vastaava tapahtuma jotta kavereita voi tapailla, jos haluatte pitää vaikka miitin niin rohkeasti vain ketjua Tapahtumat-alueelle muotoon: "Moi, olisko ihmisillä kiinostusta miittailla kaupungissa X aikaan YY.YY.20XX A.D/Joskus(tm)" ja katsoa, että nostavatko kiinostuneet ihmiset päätään.

Välillä pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä itsekkin jotain, loputtomiin kaikkea ei tuoda hopeatarjottimella naaman eteen.
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » To Tammi 01, 2009 13:01

Paranoidfox kirjoitti:
Meru_chan kirjoitti:joo ehdottomasti ouluun lisää tapahtumia tai miittinkejä.. jotenkin jyrsii tosiaan että kaikki aina on jossai etelässä (tarkoituksena tosin ensi kesänä suunnata animeconiin cossailemaan) mutta ouluunkin edes jonkinmoista yritystä.. : )

Tähän voisin sanoa taas: Pitäkää itse!

Ei aina tarvitse olla iso coni tai vastaava tapahtuma jota kavereita voi tapailla, jos haluatte pitää vaikka miitin niin rohkeasti vain ketjua Tapahtumat-alueelle muotoon: "Moi, olisko ihmisillä kiinostusta miittailla kaupungissa X aikaan YY.YY.20XX A.D/Joskus(tm)" ja katsoa, että nostavatko kiinostuneet ihmiset päätään.

Välillä pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä itsekkin jotain, loputtomiin kaikkea ei tuoda hopeatarjottimella naaman eteen.
Niin, juuri tästä syystä kyselin cosplay-photoshootista kiinnostuneiden perään. Olen myös alustavasti päättänyt keväämmällä tämmöisen Ouluun järkätä jos vain ihmiset innostuvat niin että saadaan kuvattavia ja kuvaajia. Pistäkää siis korvantaakse, laitan topicin pystyyn myöhempänä ;)
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

hepsugga96

Viesti Kirjoittaja hepsugga96 » Ti Heinä 13, 2010 19:28

missäs päin ouluu mahtaakaan olla 2011 se animeseminaari.. kun ajattelin käydä siellä kun asun 15km päässä keskustasta xD... ja jos joku pitää tapahtumia ni juoksen paikalle pää viidentenäjalkana!
Ja jos halukkaita löytyy... voin auttaa conien järjetelemisessä kanssanne ^^
~Ikuisesti sun rakkani<3~

Volframi

Viesti Kirjoittaja Volframi » Su Elo 01, 2010 09:59

Pieni ehdotus:
Manga-, anime- ja Japaniharrasteajillehan voisi pitää ison piknikin vaikka ensi kesänä 2011 (täksi kesäksi ei ehkä porukkaa enää innostuisi tulemaan?). Etsitään vain jokin tilava puistopaikka, ei tarvitse vuokrata tiloja jostakin rakennuksesta. Omakustanteitaan ja muuta tavaraa myyskelevät ihmisetkin voisivat vain levittää pienen liinan nurmelle ja laittaa myymänsä tavaran esille hintalappujen kanssa, ei tarvitsisi heidänkään pöytävuokraa maksaa.
En tiedä, onko tuossa ideassa mitään laitonta tai pitäisikö ensin poliisille käydä kertomassa asiasta, ettei kukaan ulkopuolinen säikähdä esim. cossaajia. Tietääkseni Suomessa on kokoontumisvapaus, mutta korjatkaa ihmeessä, jos tässä on jotakin laillisuushäikkää.
Puistoon tosin saattaisi muutakin porukkaa uteliaisuuttaan tulla mukaan hillumaan. Eihän siinä mitään, saisivatpahan jonkinlaisen silmäyksen sellaisiin tapahtumiin. Se ei kuitenkaan olisi kovin hauskaa, jos tyypit tulevat kännissä potkimaan pikniktavaroita ja muutenkin häiriköimään. Siksi ei varmaan perjantai-lauantai -väliä kannata valita ajankohdaksi. ;>

Super-taro

Viesti Kirjoittaja Super-taro » Ma Elo 02, 2010 09:28

Volframi kirjoitti:Pieni ehdotus:
Manga-, anime- ja Japaniharrasteajillehan voisi pitää ison piknikin vaikka ensi kesänä 2011 (täksi kesäksi ei ehkä porukkaa enää innostuisi tulemaan?). Etsitään vain jokin tilava puistopaikka, ei tarvitse vuokrata tiloja jostakin rakennuksesta. Omakustanteitaan ja muuta tavaraa myyskelevät ihmisetkin voisivat vain levittää pienen liinan nurmelle ja laittaa myymänsä tavaran esille hintalappujen kanssa, ei tarvitsisi heidänkään pöytävuokraa maksaa.
En tiedä, onko tuossa ideassa mitään laitonta tai pitäisikö ensin poliisille käydä kertomassa asiasta, ettei kukaan ulkopuolinen säikähdä esim. cossaajia. Tietääkseni Suomessa on kokoontumisvapaus, mutta korjatkaa ihmeessä, jos tässä on jotakin laillisuushäikkää.
Puistoon tosin saattaisi muutakin porukkaa uteliaisuuttaan tulla mukaan hillumaan. Eihän siinä mitään, saisivatpahan jonkinlaisen silmäyksen sellaisiin tapahtumiin. Se ei kuitenkaan olisi kovin hauskaa, jos tyypit tulevat kännissä potkimaan pikniktavaroita ja muutenkin häiriköimään. Siksi ei varmaan perjantai-lauantai -väliä kannata valita ajankohdaksi. ;>
Kuulostaa tosi hyvältä! :D

Volframi

Viesti Kirjoittaja Volframi » Ti Elo 03, 2010 11:30

Super-taro kirjoitti:Kuulostaa tosi hyvältä! :D
(Voihan sanonko mitä.. Kone kökköili, joten pitää kirjoittaa teksti uudestaan:)
Yay, idea ei ollutkaan niin huono. :> Nyt vain pitäisi saada innostunutta väkeä mukaan vaikka edes Anikin kautta, jotta koko tilaisuutta kannattaa järjestää. Itse alkaisin enemmän kuin mielissäni hommaan mukaan. Pitäisi vain löytää sopiva puistopaikka, jonne kokoontua. En itse asu Oulussa, joten en suoralta kädeltä pysty mitään ehdottamaan, mutta toivottavasti jonkinlainen tutkimustyö tuottaisi tulosta. Vielä parempi, jos joku jo tietää hyvän paikan. :3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut harrastustapahtumat”