Hetalia larppi/miitti Lappiin 2012

Keskustelu paikallisista ja alueellisista harrastustapahtumista, larpeista, konserteista ja muista pienimuotoisemmista animeharrastajia kiinnostavista yleisötapahtumista. Huomaathan, että monista paikallisista tapahtumista ilmoitellaan ensisijaisesti animeyhdistysten omilla keskustelualueilla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ricaaw

Hetalia larppi/miitti Lappiin 2012

Viesti Kirjoittaja Ricaaw » Ti Maalis 20, 2012 22:06

Kopioin viestin Suomi24 Anime ja Manga osiosta, jonne sen alunperin kirjoitin:

Olisiko kenelläkään intoa alkaa järjestämään Hetalia larppia/miittiä (riippuen siitä, haluavaisivatko osallistujat ns kunnon "toimintaa" vai vain jutella ja mahd. cossata ihmisten kanssa joilla on sama kiinnostuksen aihe) täällä hieman pohjoisemmassa? Tarkoitan, alueella Kemi - Rovaniemi tai jotain tällaista?
Itse asun Torniossa, ja olen kovasti aina halunnut olla jonkin sortin Hetalia-larpissa mukana, mutta kaikki ovat aina niin etelässä :( Ja itse en ole varma, voisinko alkaa mitään järjestämään kun ikää on 14v eikä vanhemmat oikein ole perillä tästä mun Hetalia-cossamiinen-anime-manga innostuksesta... En tiedä, tietääkö kumpikaan edes että pidän tällaisista jutuista, olen yrittänyt jutella mutta ei ole kiinnostanut. Ja jos sanon, että on jonkin sortin tapaaminen, tulee heti mieleen että mihinköhän se tyttö on netissä houkuteltu... Mutta jos sanoisin että miitti/larppi ois jossaki nuorkalla/urheiluhallissa/koululla yms. ns, "järkevässä " paikassa niin sitten pääsisin paikanpäälle ja auttamaan järjestelyissä...Kun uskottaisiin että on kyseessä nuorisotoimen järjestämä "nuorten limudisko" yms. XD

Kuitenkin, mietin että jos jotain pidettäisiin, niin voitaisiin pitää aikaisintaan puolentoista kuukauden päästä, paremminkin ehkä jopa 2-4 kk että saataisiin kunnolla suunniteltua, ja mahdolliset cossaajat valmistelisivat pukujaan/ehtisivät kerätä rahaa mahd. matkaan (tai minun tapauksessani, vanhempien suostuttelluun ;D)

Laittakaapa tänne, olisiko teillä ehdotuksia, esim siihen; pidettäisiinkö siis laprri vai miitti, missä pidettäisiin, koska pidettäisiin, onko itselläsi kaveriporukkaa/tiedätkö joitakin, ketkä olisivat mahdolliseesti kiinnostuneita tulemaan sinne, ehdotuksia ohjelmaan, pidettäisiinkö yökeikka vai vain päiv'n pituinen juttu... Ehdotuksia mihin vain!

Itse voisin cossata Ruotsia/Venäjää/Suomea.... Itsellä ei ole nyt hahmolla niin hirveästi väliä kun ei minkäänrotin pukua vielä ole, tosin suunnitteilla nuo Ruotsin ja Venäjän puvut, ja ne olisivatkin itselleni mieleisimmät, ERITTÄIN TODENNÄKÖISEESTI cossaisin Ivania.
Tapaamiseen tarvittaisiin, ainakin näin aluksi, karkeasti vain joitain asioita mitkä mieleen pulpahtivat;

- n. 10-20 henkilöä, alle kymmenen on liian vähän ja yli 25 alkaa olla jo liikaa :P
- jonkin sortin kamerat,videokamera sekä hyvä dikikamera/järkkäri
- Tietenkin paikka jossa miitti/larppi pidetään
- Lista tulevista hahmoista, joka pitää olla hyvissä ajoin jos tulee jotan ohjelmaa, koska ei ole kivaa jos on suunniteltu niin etää kaikkia hahmoja on yksi ja sitten tulee useampi ja menee kaikki jutut sekaisin :(
- mahd. ruokatarjoilu, jos ollaan pidempään
- jos tulee tuokatarjoilu, ja ollaan vaikka yön yli, ja paikan vuokra nousee niin osallistumismaksu, että saadaan kaikki maksettua jos ei järjestäjillä riitä varat kaikkeen, vaikkapa 5e.10e ois sopiva osallistumismaksu, MUTTA ei tietenkään pakollinen vain ÄÄRITAPAUKSISSA + sillä tosin vältettäisiin mahd. häiriköijät, joita ikävä kyllä on tullut tavattua jotka tunkevat vain trollaamaan kivoihin tapahtumiin D:

Siinä siis jotain...

Laittakaapa tänne, olisitteko valmiita tulemaan kyseiseen tapahtumaan, pitäisikö olla larppi vai miitti, ketä hahmoa cossaisitte, minkälaista ohjelmaa haluaisitte, missä pidettäisiin, ja olisitteko jopa valmiita tulemaan mukaan järjestelyihi, vai tehdäänkö samallalailla kuten kaveriporukka suunnittelee juhlat, eli kaikki ovat mukana suunnittelussa, vai niin että muutama suunnittelee ja loput tulevat ns. "vieraina"

S-postini, jos kiinnostus heräsi: tackleberry@luukku.com

Tuon saman ja hiaman muuta löytää täältä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10527 ... t-54265498
HetaliaLapland-Larppi/miitti 2012 Kaikki mukaan ;D

Kaeru

Re: Hetalia larppi/miitti Lappiin 2012

Viesti Kirjoittaja Kaeru » Ti Maalis 20, 2012 22:35

Ehkä miitti olisi kuitenkin parempi...? Larppi voisi olla liian monimutkainen järjestää, koska niissä nyt yleensä on ihan juonellisia tapahtumia sun muuta.
Itse olen Oulusta, joten hieman pohjoisemmaskin tällainen olisi mahtava (ollaan suunniteltu jotain miittiä kesäksi tänne, mutta mutta). Asuinpaikan vuoksi tukisin siis Kemiä kaupunkina, mutta minä en juuri osaa sanoa sieltä taikka Rovaniemeltä mitään kunnon paikkaa..

En sitten tiedä, että onko noiden sisätilojen hankkiminen kuinka vaikeaa, ne kun pitäisi etukäteen sopia ja olla yhteydessä kaikkiin asianomaisiin ihmisiin. Mutta jos joku tosiaan tällaisen innostuu järjestämään, niin minä olen ehdottomasti mukana (minulta se itse järjestäminen ei onnistu...). Preussi/Enkku linjauksella minä voisin lähteä itsestäni ilmoittelemaan.

Päivän pituisena tämä voisi olla viisain... Sen yöhomman kanssa tilat olisivat jälleen ongelmana (kait). Minä voisin saada ainakin yhden kaverini mukaan, en sitten tiedä muista. Ja hieman keväämmällä se voisi olla paras, niin että lumet ovat sulaneet ja ulkonakin voisi aikaa viettää.

Ricaaw

Viesti Kirjoittaja Ricaaw » Ke Maalis 21, 2012 16:10

Kyllähän tuo päivän mittaisena tosiaankin olisi ehkä paras, pitää katsoa. Jos joku hyvä (tässä tapauksessa halpa) löytyy niin voi siellä olla kaksikin päivää jos niin halutaan, omalla kohdalla ei järjestelyn suhteen olisi ongelma. Larppi vai miitti... hmmm. vai kenties jokin välimuoto? ;D Miittiin itselläni on hieman vaikeata keksiä mitään tekemistä :P mutta siksihän täällä ollaan apua kyselemässä :D Larppi voisi siinä suhteessa olla jopa helpompi pitää, sillä suuri osa ajasta menisi "näyttelemiseen" ja loput kaikkeen muuhun kivaan, miitissä sitä "kaikkea muuta kivaa" olisi vastaavasti enemmän ;D´
Tai sitten miitti vain tuntuu vaikeammalta, koska en ole miettinyt YHTÄÄN mitä miitissä tehtäisiin, vain tuo larppi-ehdotus pyörinyt mielessä joten pitääpä alkaa miettimään miittiin tekemistä!
Paikkaa pitää vielä miettiä, kun ei ole yhtään mahd. osallistujamäärästä tietoa eikä siitä mistä suurin osa olisi tulossa.

Kaeru

Viesti Kirjoittaja Kaeru » Ke Maalis 21, 2012 16:40

Jos larpin tyylistä haluaisi ennemmin pitää, niin se voisi olla jokin ihan pienellä alkuidealla oleva homma (esimerkiksi otetaan lähtökohdaksi maailmankokous) ja katsotaan mihin se sitten menee ja otettaisiin väliin jotain taukoja, koska tuskin kukaan jaksaa koko aikaa olla IC:nä heilumassa.
Omalla varsin köyhällä kokemuksella voin sanoa, että miittien tätä perusohjelmaa on olleet normaalit cosplaydeitit, pullonpyöritykset, I Love you gamet sun muut... Eri asiahan sitten on, että kuinka moni niitäkään on halukas pitämään (itse en ole niitä, jotka noita kovin kauaa kestäisivät)

Ricaaw

Viesti Kirjoittaja Ricaaw » Ke Maalis 21, 2012 19:35

Itse olen miettinyt (siis yksi ideoistani) larpin aiheeksi jonkin sortin historiallista tapahtumaa, jotain ihan pientä josta kukaan ei ole todennäköisesti ennen kuullutkaan. Esim. jonkin taideaarteen ryöstöä, yksittäistä pientä tapahtumaa tai jotain muuta vastaavaa. Tai sitten perus Liittoutuneet VS. Akselivaltiot + puolueettomat yrittävät siinä rauhoitella muita mutta tämä voi pelkästään ilman mitään muuta lisää olla aika kuiva... Tai sitten voisin pistää tuonne blogiini
( http://hetalialapland.blogspot.com/ ) pienen kyselyn, että minkälainen tarina olisi hyvä josta lähdetään. Siis ihan vaikka tarinan otsikko hakuun, että minulle s-postilla ehdotuksia ja niistä otsikoista valitsen vaikka viisi jotka laitan sivuille ja siitä saa sitten "äänestää", ja siitä, mikä on kerännyt eniten ääniä alan mahd. apureideni kanssa kehittelemään tarinaa jonka mukaan mennään. Siinä yksi tapa miten valita aihe. Tai sitten joku vain valitsee sen, ei mitään kummempia.

Sitten miittiin olisi keksittävä jotain, mikä miellyttää kaikkia ja jossa kaikki saavat olla esillä. Pullonpyöritys tuli ekana mieleen. Hahmona vastataan, tietenkin. Mutta tämäkin voi olla pitkän päälle aika pitkästyttävää, kun omat kokemukset pullonpyörityksestä on "onko henk X tylsempi kuin henk X" tai "syö tuo Jaffa-keksi"... Jihuu, tuota jaksaa tosi kauan. Sekin riippuu porukasta, uskon että Hetalia-porukan kanssa kysymysten ja tehtävien laatu muuttu rajusti kun oma "luonnekkin" muuttuu eikä enään vastaa sinä tylsänä omana itsenään. Sitten on myös se "Murhaaja", jossa siis mennään rinkiin istumaan ja Blah blah blah, mutta tähän ei saa hahmoja mukaan oikein mitenkään, kun kaikki toiminta tapahtuu toisia mulkoilemalla... ;D Mutta kyllä niitä huviäkin aktiviteetteja alkaa löytymään, itse en vain ole kovin usein pelannut (tai leikkinyt, miten vaan) tuollaisia seuraleikkejä, meillä porukoilla vain jutellaan, katsotaan elokuvia ja... noh, syödään tietenkin ;D

Ricaaw

Viesti Kirjoittaja Ricaaw » To Maalis 22, 2012 16:37

Siis tuosta ensimmäisestä viestistä sai ehkä käsityksen, että en olisi itse kovin paljoa miitin/larpin järjestämisessä. Kuitenkin, aika nopeasti tuon kirjoittamisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että olen itse 100% mukana :D (olisi pitänyt sanoa aiemmin..) Mutta silti, apujoukkoja kaivataan, niin osallistujiakin kuin järjestäjiäkin :)

CatEars

Viesti Kirjoittaja CatEars » Ti Huhti 03, 2012 18:43

Aaahh!! Itsekkin asun täällä korvessa, ja olen kovasti Hetaliafani!
Tälläinen olisi tosi kiva! Itse olen juuri cossaamisen aloittanut, ja tapaaminen ois tosi kiva :)
En voi luvata mitään, asun nimittäin täällä Kuusamon, Posion suunnassa. Mutta tämä on hyvä idea!
Kun olisi vielä joku julkinen paikka missä tämä pitää ( juuri siis joku koulu yms. ) voisivat vanhempani EHKÄ suostua. Mutta, tässä ohi mennen kyselen, että onko joku tulossa tänne Kemin sarjakuvapäiville?
Itse olen aika varmasti sinne tulossa :) Mitään coniahan sinne ei tule varsinaisesti, mutta kaikki sinne tulevat hetalia tai muutkin manga cossaajat voisimme kulkea siellä jonku aikaa yhessä/ jutella/ valokuvia? Itse tulen sinne luultavasti Romano- cossaajana ( eka cossini eli aika alkeellinen. )
Draw a circle that's the earth <3

Kaeru

Viesti Kirjoittaja Kaeru » Ti Huhti 03, 2012 19:20

Haa, tuo taideaarteen ryöstö kuulostaa kerrassaan mielenkiintoiselta idealta! : D Tuo Akselit vs. Liittoutuneet ei välttämättä olisi toimiva ratkaisu, koska voihan hyvin käydä niin että kaikki tulisivat hiimailemaan paikalle puolueettomina valtioina.

Mitä nyt katsoin, niin Kemissä taisi olla neljä nuokkaria, joista jokainen vuokrasi tilojaan yksityiskäyttöönkin. En tarkemmin katsonut, hinta yhdellä oli kolmenkympin luokkaa, mutta jos osallistuja olisi esim. kymmenen, siitä tulisi vain kolme euroa jokaiselle... Eli tällaista maksullistakin tilaa voisi harkita.

CatEars

Viesti Kirjoittaja CatEars » Ti Huhti 03, 2012 19:26

Kaeru kirjoitti:Haa, tuo taideaarteen ryöstö kuulostaa kerrassaan mielenkiintoiselta idealta! : D Tuo Akselit vs. Liittoutuneet ei välttämättä olisi toimiva ratkaisu, koska voihan hyvin käydä niin että kaikki tulisivat hiimailemaan paikalle puolueettomina valtioina.

Mitä nyt katsoin, niin Kemissä taisi olla neljä nuokkaria, joista jokainen vuokrasi tilojaan yksityiskäyttöönkin. En tarkemmin katsonut, hinta yhdellä oli kolmenkympin luokkaa, mutta jos osallistuja olisi esim. kymmenen, siitä tulisi vain kolme euroa jokaiselle... Eli tällaista maksullistakin tilaa voisi harkita.
Sinänsä hieno idea! Haluaisin tulla tänne!! :33 Ja eihän toi 3 euroo oo ees paha :)
Draw a circle that's the earth <3

Ricaaw

Viesti Kirjoittaja Ricaaw » Su Huhti 08, 2012 17:46

Noista Kemin nuorkista ois kiva tietää enemmän :> Tuo taideaarteen ryöstö on vain käynyt mielessä, mutta voisihan siitä alkaa jotain miettimään.. Teen pari vaihtoehtoo valmiiks, niistä sitte valkkaamaan :DD Tuossa on parin vuoden Historia -lehdet vieressä niin siitä sitten etsimään inspiraatiota XD

Wallu-chan

Viesti Kirjoittaja Wallu-chan » La Huhti 14, 2012 20:46

Hmm..itse ainaki kiinnostuin tästä, jos tämä pidetään kemissä, niin ite olisin aika varmasti tulossa ku meno-paluu junalippuun menis sellaset 20€ ja se on aika vähän ku saan rahaa äidiltä kotitöistä ja muusta sellaisesta. Mutta tää ois varmaan parempi järjestää joskus kesäkuussa tai heinäkuussa, koska sillo kaikki ehtii tehä cossinsa ja kerätä rahaa reissuun ja kun toukokuussa 19.5 on se mangapäivä => wonderful world -miitti (hohoho mainostusta >:D)(+kesä ja heinäkuussa on jo kesäloma niin varmasti pääsee ku ei tarvii murehtia koulu jutuista)...
Voisin jopa tulla apujoukoksi (riippuu,pittää vielä katella) ku enpä oikee kaukana kemistä asu.
Ite oon kuitenkin tuon miitin puolella, koska miitti on mulle jotenki tutumpaa, ku en oo ikinä larpannu (olisin aika pihalla jos ois Larppi)
Mutta mutta jos tänne pääsen nii tulen luultavasti valko-Venäjän cossis (elikkä samassa kun oisin menossa tuonne wonderful world-mittiin)...taideaarteen ryöstö kuulosta siistiltä, mutta mulla jotenki ihmeellisesti on tullu mielee se ihme tuolileikki (you know se missä soi musiikki ja sit ku se menee pauselle niin kaikki istuu ja se joka jää ilman penkkiä niin putoaa pelistä ,oon hyvä selittää) jaah....siinä kaikki multa, kai x3
Do Everything Like A Bau5

Ricaaw

Viesti Kirjoittaja Ricaaw » La Huhti 14, 2012 23:28

Juup, kyllähän tämä kesän puolelle on jo menossa :) Itsekkään en ole ennen larpannut, mutta kerta se on ensimmäinenkin! ;D

supermuumi

Viesti Kirjoittaja supermuumi » To Touko 10, 2012 20:25

Oujes :D Meikäläinenki asuu täällä Kemin lähistöllä elikkäs oisin vapaaehtonen järjestään jotain mittiä, toki siis jos porukat antaa luvan x3 Ja omistan kans Italia-peruukin, pukua mulla ei vielä ole~ Joku miitti olis just mahtava, en kyllä oo koskaan ollu missään sellasessa ^__^ Mutta siis Kemissähän vois järjestää jonku miitin, sovittais vaikka että tavattais jossain ja otettas jotain kuvia, käytäs vaikka jossain hesellä syömässä ja tungettais jonnekki hillumaan ja vaikka pelaan pullonpyöritystä ja tälleen :3

awkward

Viesti Kirjoittaja awkward » Ma Elo 13, 2012 15:09

Jos miittiä ootta viel järkkäämässä nii saattaisin olla kiinnostunu kans :D
if you don't live for something, you'll die for nothing

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Ma Elo 13, 2012 18:34

No jos on vielä tämä tapahtuma joskus tulossa johonkin paikkaan jonne päästäisiin, niin minä voisin tulla Islantina ja siskoni Norjana. :3
Olis tosi kiva tällainen, kun aina kaikki tapahtumat on niin kovin kaukana xD

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut harrastustapahtumat”