Jyväskylän cosplaymiittinki 19.6.2010

Keskustelu paikallisista ja alueellisista harrastustapahtumista, larpeista, konserteista ja muista pienimuotoisemmista animeharrastajia kiinnostavista yleisötapahtumista. Huomaathan, että monista paikallisista tapahtumista ilmoitellaan ensisijaisesti animeyhdistysten omilla keskustelualueilla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Qevna
Viesti:

Re: Jyväskylän cosplaymiittinki 19.6.2010

Viesti Kirjoittaja Qevna » Ke Kesä 23, 2010 23:46

Jfer kirjoitti:Joo selkeästi olemme eläneet harhakuvitelmapallossa, että ihmiset tietäisivät meistä. Mietimmekin nyt että on syksyllä järjestettävä mainoskampanja ja tavallaan yritettävä perustaa seura uudelleen. Se voisi olla helpompaa koska silloin useampi kiinnostunut saattaisi tulla mukaan. Tästä voisi cosplay-miitissäkin puhua. Seuraava kokouksemme on ylen tiloissa tourulassa 6.6. klo 18.30, minne Minorea ainakin olisi nähtävästi tulossa vähän ideoimaan. Ehdottomasti kaikki toiminnan suunnittelusta tai osallistumisesta kiinnostuneet ovat sinne tervetulleita. Olisi mahtavaa jos saataisiin uusi aktiivinen porukka.

Esim. cosplay-työpajoihin ylen tilat ovat ainakin omasta mielestäni oikein mainiot. Välineitä meillä tosin ei ole, vaan kaikki pelikonsolit sun muut ovat aina jäsenten paikalle kantamia. Cosplay ei ole seurassa ollut suuressa huudossa joten mitään cosplayohjelmaa meillä ei aiemmin ole ollut. Cossaajia on ehkä 3-5. Mutta tulkaa kehittämään cossitoimintaa. :)
itse kyllä olen tietoinen teidän olemassa olosta, mutta kaksi kertaa olen yrittänyt tulla osallistumaan tapaamisiinne.. huonolla menestyksellä.. ekalla kertaa odoteltiin kolmen muun "uuden" ihmisen kanssa turhaan että tapaamiseen tulisi ihmisiä ja toisella kertaa kun parin kaverin kanssa päästiin tulemaan ja ihmisiä oli paikalla, meitä ei oikein mitenkään huomioitu (tarkoitan tällä yleistä "hei, keitäs te olette"-tervehdintää). Seurasimme sitten vähän aikaa iltaanne, mutta käteen ei jäänyt hyvin mitään... Ehkä olen tottunut Joensuussa erilaiseen aktiiviseen animeseuraan, mutta suoraan sanottuna Tsukiai tuotti pienen pettymyksen..Sen jälkeen en ole vaivautunut yrittämään uudelleen...

Mutta sitten itse cosplayhin Jyväskylässä, missasin miitin paikkakunnalta poissaolon takia, mutta tälläisiä olisi mukava nähdä lisää täällä! ^^ itse väkerrän omassa yksinäisyydessä cossejani ja oma rakas seura jäi tosiaan Joensuuhun.. Tätä tyhjiötä haluaisin paikattavaksi.
Wish Away in Fantasy

Mccormig

Viesti Kirjoittaja Mccormig » To Kesä 24, 2010 13:33

Qevna kirjoitti:itse kyllä olen tietoinen teidän olemassa olosta, mutta kaksi kertaa olen yrittänyt tulla osallistumaan tapaamisiinne.. huonolla menestyksellä.. ekalla kertaa odoteltiin kolmen muun "uuden" ihmisen kanssa turhaan että tapaamiseen tulisi ihmisiä ja toisella kertaa kun parin kaverin kanssa päästiin tulemaan ja ihmisiä oli paikalla, meitä ei oikein mitenkään huomioitu (tarkoitan tällä yleistä "hei, keitäs te olette"-tervehdintää). Seurasimme sitten vähän aikaa iltaanne, mutta käteen ei jäänyt hyvin mitään... Ehkä olen tottunut Joensuussa erilaiseen aktiiviseen animeseuraan, mutta suoraan sanottuna Tsukiai tuotti pienen pettymyksen..Sen jälkeen en ole vaivautunut yrittämään uudelleen...

Mutta sitten itse cosplayhin Jyväskylässä, missasin miitin paikkakunnalta poissaolon takia, mutta tälläisiä olisi mukava nähdä lisää täällä! ^^ itse väkerrän omassa yksinäisyydessä cossejani ja oma rakas seura jäi tosiaan Joensuuhun.. Tätä tyhjiötä haluaisin paikattavaksi.
Puhun nyt omasta kokemuksesta juuri liittymisen jälkeen. Kun olin veljen seuraamisen innoittamana ruvennut itsekkin harrastamaan animea ja mangaa, liityin Tsukiaihin seitsemännen luokan alkua edeltävänä kesänä. Olin ujo enkä oikein uskaltanut sanoa mitään, istuin vain siellä hiljaisuudessa ja seurasin kun muut pitivät hauskaa. Silloin kun minulle puhutttiin, olin vain "Pikku-Hannu" (Hannu on siis isoveljeni nimi). Veihän se aikansa, useita kuukausia mutta aikanaan minutkin alettiin ottaa mukaan seuran puuhiin. Nyttemmin tulen hyvin toimeen kaikkien seuran jäsenten kanssa ja uskallan avoimesti sanoa että he kaikki ovat ystäviäni, muutamien kanssa tapailen Tsukiain ulkopuolellakin vapaa-ajalla ja puuhailemme kaikkea jänskää. Viime vuoden elokuussa minut sitten valittiin seuran varapuheenjohtajaksi, vähän reilua kahta vuotta myöhemmin ensimmäisestä käynnistäni. Alku saattaa olla hitaahko, mutta jos jaksaa käydä ja uskaltaa puhua niin kyllä Tsukiai ottaa mukaan touhuihin.
Jyväskylän Anime- ja Mangaseura Tsukiai ry:n varapuheenjohtaja, Timo Nieminen (A.K.A Frett, A.K.A McCormig)
Seuran toiminnasta saa kysellä ja mesehän on McCormig (ät) hotmail.com, lisäilkää pois

Qevna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Qevna » To Kesä 24, 2010 18:53

Mccormig kirjoitti:
Qevna kirjoitti:itse kyllä olen tietoinen teidän olemassa olosta, mutta kaksi kertaa olen yrittänyt tulla osallistumaan tapaamisiinne.. huonolla menestyksellä.. ekalla kertaa odoteltiin kolmen muun "uuden" ihmisen kanssa turhaan että tapaamiseen tulisi ihmisiä ja toisella kertaa kun parin kaverin kanssa päästiin tulemaan ja ihmisiä oli paikalla, meitä ei oikein mitenkään huomioitu (tarkoitan tällä yleistä "hei, keitäs te olette"-tervehdintää). Seurasimme sitten vähän aikaa iltaanne, mutta käteen ei jäänyt hyvin mitään... Ehkä olen tottunut Joensuussa erilaiseen aktiiviseen animeseuraan, mutta suoraan sanottuna Tsukiai tuotti pienen pettymyksen..Sen jälkeen en ole vaivautunut yrittämään uudelleen...

Puhun nyt omasta kokemuksesta juuri liittymisen jälkeen. Kun olin veljen seuraamisen innoittamana ruvennut itsekkin harrastamaan animea ja mangaa, liityin Tsukiaihin seitsemännen luokan alkua edeltävänä kesänä. Olin ujo enkä oikein uskaltanut sanoa mitään, istuin vain siellä hiljaisuudessa ja seurasin kun muut pitivät hauskaa. Silloin kun minulle puhutttiin, olin vain "Pikku-Hannu" (Hannu on siis isoveljeni nimi). Veihän se aikansa, useita kuukausia mutta aikanaan minutkin alettiin ottaa mukaan seuran puuhiin. Nyttemmin tulen hyvin toimeen kaikkien seuran jäsenten kanssa ja uskallan avoimesti sanoa että he kaikki ovat ystäviäni, muutamien kanssa tapailen Tsukiain ulkopuolellakin vapaa-ajalla ja puuhailemme kaikkea jänskää. Viime vuoden elokuussa minut sitten valittiin seuran varapuheenjohtajaksi, vähän reilua kahta vuotta myöhemmin ensimmäisestä käynnistäni. Alku saattaa olla hitaahko, mutta jos jaksaa käydä ja uskaltaa puhua niin kyllä Tsukiai ottaa mukaan touhuihin.
Juu en kyllä epäile etteikö seuran sisälle pääsisi jos jaksaisi käydä, mutta tuolloin kun yritti niin eniten vaikeutta tuotti se että missään ei teillä varmaksi sanottu et milloin tapaatte (ohjelmakartta löytyi kyllä nettisivuilta, mutta eipä antanutkaan oikeaa tietoa)... Varsinkin se eka kerta kun kukaan ei tullut paikalle vaikka luettiin nettisivuilta et pitäisi olla tapaaminen ja kysyttiin paikan vahtimestariltakin et onko tämä kerta peruttu vai mikä on kun ihmisiä ei ilmesty... Enemmän ehkä toivoisi sellaista ilmoittamista tälläisistä asioista. No anyway.. huono kokemus jätti huonon maun. that's it.

Cosplaymiitin lisäksi piknikit olisivat mukavia! Nyyttärihengessä ja mahdollisesti jollain teemalla (kuten esmes meido, koulupuku, neko.. jne..)
Wish Away in Fantasy

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut harrastustapahtumat”