Hetalia-larp "Pyörivä maapallo" Savonlinnassa

Keskustelu paikallisista ja alueellisista harrastustapahtumista, larpeista, konserteista ja muista pienimuotoisemmista animeharrastajia kiinnostavista yleisötapahtumista. Huomaathan, että monista paikallisista tapahtumista ilmoitellaan ensisijaisesti animeyhdistysten omilla keskustelualueilla.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Paha sotaherra
Viesti:

Hetalia-larp "Pyörivä maapallo" Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » La Elo 15, 2009 17:59

Kyllä, luitte oikein. Axis Powers Hetalia -aiheinen larp (live-roolipeli siis) järjestetään Savonlinnassa marraskuussa. Tarkempi päivämäärä tulee, kunhan tieto Shirocon II:n päivämäärästä saadaan. Hahmoja on tähän mennessä saatu ihan mukavasti mukaan, mutta laitanpa nyt ilmoituksen tännekin jos jotakuta vaikka sattuisi kiinnostamaan. Ilmoittautuminen on auki 11. syyskuuta asti. Mukaan otetaan max 20 henkeä, joten sen rajan tullessa vastaan pistän ilmoittautumisen kiinni. Isolle porukalle on hankalampi suunnitella tekemistä. Ennen ilmoittautumista pitäisi lukea kotisivuilta löytyvät säännöt. Larpin tarkempi pitopaikka sekä kesto selviävät jonkun ajan kuluttua, ilmoittelen kun olen saanut tilat hankittua.

Tämä larp on aloittelijaystävällinen ja ilmainen (tosin kuljetukset, eväät yms. joutuu jokainen maksamaan itse). En ole koskaan aikaisemmin larpannut isossa porukassa tai järjestänyt larppia, joten teen asiat omalla tavallani. Olen kyllä perehtynyt aiheeseen ja yritän tehdä parhaani. Jos kiinnostuit, ilmoittaudu ja tule larppiin vapauttamaan sisäinen Preussisi/Ruotsisi/Kiinasi/yms.!

Larpin kotisivut löytyvät täältä. Päivittelen niitä aina tarvittaessa.

Ja tästä lähdemme liikkeelle:

Kaikkien maiden kokous kutsuu jälleen. Amerikan johdolla maamme pohtivat ajankohtaisia ongelmia, kuten "Milloin täällä syödään pastaa?", "Mitä tehdä kun sikainfluenssa uhkaa?"** ja "Ettekö voi tehdä mitään noille tyylittömille univormuillenne?". Kokouksen jälkeen Akselivallat lähtevät taas treenaamaan, eihän sitä koskaan tiedä vaikka Venäjä päättäisi valloittaa maailman. Liittoutuneilla taas on omat suunnitelmansa: he aikovat jälleen siepata Italian. Puolueettomat maatkin joutuvat osallisiksi näiden kahden liittouman välisistä kahnauksista, molemmilla puolilla on nimittäin värväysinto päällä...

** Tiedän kyllä, että Hetalian tapahtumat sijoittuvat suurimmaksi osaksi Toiseen maailmansotaan jolloin sikainfluenssaa ei vielä ollut. Animen alussa olleessa kokouksessa puhuttiin kuitenkin myös niinkin ajankohtaisesta aiheesta kuin ilmastonmuutoksesta, joten nykypäivän ongelmiin pureudutaan myös tämän larpin kokouksessa.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Paha sotaherra
Viesti:

Re: Hetalia-larp "Pyörivä maapallo" Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » To Syys 03, 2009 16:37

Okkei, eli ilmoittautuminen on nyt täynnä. Kuvaaja olisi kuitenkin vielä hakusessa, että jos kiinnostaa niin ota yhteyttä. Päivämääräksi päätettiin 14.11.2009. Kiitokset kaikille larppiin ilmoittautuneille!

EDIT: Kuvaajatkin on nyt saatu.
Viimeksi muokannut Paha sotaherra, To Syys 17, 2009 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kisse-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisse-chan » Su Syys 06, 2009 18:19

Moshimoshi, Nihon desu...
Jaa...tännekin ilmoitus ilmaantunut...mukavaa....
Itse en malta tätä kyseistä tapahtumaa odottaa...yöunetkin miltei menevät,kun niin kovasti jännittää^^

...
Hmmm...ettei se Kreikka-san nyt olisi tulossa....*worry worry...*
Ja meitä taitaakin olla jo kaksikymmentä....*sob* Kreikka-sanille ei jäänyt tilaa....turha elämä...-.-

Cidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cidi » Ti Syys 15, 2009 11:33

Joo, ilmoitan itteni sitten tänne, että Kuopioon suuntautuneella reissulla törmäsin Venäjään ja hän kysyi minua kuvaajaksi tähän larppiin. :P Mietin hiljaa itsekseni ja päätin että mikäs siinä. Ei siitä mitään pahaakaan voi sattua(vaikken itse todenteolla ole mikään hetalia-fanittaja 8) )no ystäviä aina autetaan hädässä.

Minulla ei sitten ole omaa kameraa, mutta jos lainaan toiselta kameran ja kuvaan sitten sillä tapahtumia :wink:
Cosplay-sivustoni Facebookissa: https://www.facebook.com/CidiCos

Cosplay-blogini: http://excitermomentum.blogspot.fi/

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » To Syys 17, 2009 12:34

jantsu: Mahtavaa! Suurkiitokset. Hienoa että tulet kuvaajaksi vaikket Hetalia-fani olekaan. :> Saat miun kameran käyttöön jos tahdot, itse en tee sillä larpin aikana mitään.

Kisse-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisse-chan » To Syys 17, 2009 16:21

Hienoa että saimme kuvaajan! Mutta...
Tuota noin...*yskäisee*
Kohteliiasti tiedustelisin seuraavaa asiaa: että voisinko millään pitää tapahtumassa oman kamerani, sillä Japanillahan on pieni fanboy-puolensa, joka kuvailee kummia asioita tuontuostakin...
niin mietin että jos oman dixuni saisin pitää, mutta käyttäisin kuitenkin kohtuudella?
Syy tähän kummaan pyyntöön on se, että olen niin kamalan kärsimätön luonne, niin muiden kameroista kuvien saaminen ja niiden odottaminen ei nyt oikein kuulu lempipuuhiini...Itse kun rakastan kuvaamista ja varsinkin ihanan pöhkösti onnistuneita tilannekuvia, niin tahtoisin pitää kaikki kuvat omassa tallessa...
Kiitos aru...^^
-I have twenty-three tiny wishes, but I'm sure you won't remember all of them, so I'll put them all into one; I want to spend more time with you.-

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » To Syys 17, 2009 20:15

Kisse-chan kirjoitti:Kohteliiasti tiedustelisin seuraavaa asiaa: että voisinko millään pitää tapahtumassa oman kamerani, sillä Japanillahan on pieni fanboy-puolensa, joka kuvailee kummia asioita tuontuostakin...
niin mietin että jos oman dixuni saisin pitää, mutta käyttäisin kuitenkin kohtuudella?
Syy tähän kummaan pyyntöön on se, että olen niin kamalan kärsimätön luonne, niin muiden kameroista kuvien saaminen ja niiden odottaminen ei nyt oikein kuulu lempipuuhiini...Itse kun rakastan kuvaamista ja varsinkin ihanan pöhkösti onnistuneita tilannekuvia, niin tahtoisin pitää kaikki kuvat omassa tallessa...
Kiitos aru...^^
Eiköhän tuo onnistu, kunhan teet muutakin kun kuvailet. :3 Eipä sillä että sitä epäilisin. Ymmärrän kyllä, ei se kuvien odottelu oikein kivaa puuhaa ole.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut harrastustapahtumat”