Sarjakuvia

Esittele omia tuotoksiasi ja kommentoi muiden töitä. Perinteisen taiteen lisäksi tälle alueelle ovat tervetulleet myös teksti- ja valokuvataide.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Sleepy Dancer
Viesti:

Sarjakuvia

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ma Helmi 16, 2009 19:46

Tänne saa postata omia sarjakuviaan (ja miksei myös ryhmässä piirrettyjä, jos jäsenet antavat luvan laittaa ne esille).

Sarjakuva saa näyttää ihan miltä itse haluat eli kaikki vaikutteet ovat sallittuja, kunhan se pysyy sääntöjen mukaisena. Ja mitä tahansa välineitä saa käyttää, mutta tarkista, että kuvista ja teksteistä saa selvää ja kuvien linkit toimivat! Olisihan se sääli, jos olisi hyvä sarjis, muttei sitä pystyisi lukemaan.

Vaikka sarjakuvassa on yleensä tekstiä jo itsessään, olisi hyvä jos kertoisit siitä vielä jotain viestissäsi. Vaikkapa: millaista sitä oli piirtää, kuinka kauan siihen meni, mikä oli vaikeaa ja mikä helppoa, mihin on tyytyväinen tai mitä nyt vaan keksit. Ei sen vaikeaa pitäisi olla! Kun toisen sarjakuvaan antaa palautetta tai mahdollista kritiikkiä, pitäisi silloinkin kirjoittaa enemmän kuin pari sanaa. Perusteeton haukkuminen on sitten jo eri asia, eikä se ole toivottua. Hyödyllinen kritiikki on ohjaavaa, (esim. minkä olisi voinut tehdä toisella tavalla, että jokin olisi ollut selvempi.) Joku saattaa pahoittaa tällaisestakin mielensä, joten piirtäjä voisi itse mainita viestissään, haluaako sarjakuvaansa kritiikkiä. Samalla tavalla pitää kunnioittaa, jos viestissä lukee "tätä ei saa kommentoida!" vaikka aika hassuahan se olisi... :D

Ei kannata stressaantua tai masentua, vaikka tulisi ajan jaksoja, jolloin ei saisi mitään valmiiksi. Niin käy kaikille joskus ja silloin kannattaa pitää tauko ja maistella elämää ruutujen ulkopuolella. Sitä oikeaa elämää saa tietysti hyödyntää sarjiksessa, kunhan ei tarkoituksella pilkkaa ketään oikeaa ihmistä.
Onhan tässä lisääkin rajoituksia ja ohjeita, ja kannattaa lukea ne huolella alueen säännöistä.

Piirtelemisiin!
Hienoa, Jope! Ehditkin jo aloittaa. Korttipelithän ovat ihan mielenkiintoinen aihe (vaikka en itse tiedä niistä mitään). Pidän silti paljon tunteikkaista sarjakuvista ja kun on peliä, on varmasti myös jännitystä. On kiva seurata, mihin tarina jatkuessaan kehittyy. :D

Minulla ei ole nyt mitään uutta ja hienoa tähän hätään. Suurin osa on vielä kesken, osa on tänne laitettavaksi kelpaamatonta matskua ja vanhimmat olen piirtänyt niin rumasti, että hyi. Tässä on kuitenkin noin kaksi vuotta sitten piirtämäni sarjis "Forever Dream", jonka ilkeän juuri ja juuri laittaa esille. Lähetin sen silloin Finnmangaan, mutta ei kelvannut. Johtui varmaan sen pituudesta (18 sivua). Kirjoitin juuri äsken tekstit käsin, koska minulla on vieläkin draumoja siitä, miten viimeksi kävi Paintin kanssa. Toivottavasti saatte selvää käsialastani.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

Halusin tehdä yksinkertaisen ja arkisen tarinan kahdesta todellisuuspakoisesta tytöstä. Tyylillisesti tämä on joko täysverinen slice of life tai sitten vain parodia siitä (päättäkää itse). Joka tapauksessa koomisuus on lähes jatkuvasti läsnä. Hahmot ajttelevat asiat eritavalla, mutta heidän välillään on silti psyykkinen yhteys. Ei mitään taikajuttuja, kyse on vain toisen tunteiden tuntemisesta. Eli jos tämä kertoo jostain, niin välittämisestä. Anatomia vähän heittää joissain kohdissa, piirrostyylini on vaihtelevaa ja olisin varmasti voinut tussata jotain paremmin, mutta ei se ole se pääasia, vaan sarjakuvan sanoma. Olen ihan tyytyväinen, miten hahmot tulivat esiin. Heistä tuli jotenkin inhimillisen oloisia...
Viimeksi muokannut Sleepy Dancer, Ke Helmi 25, 2009 09:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Jope-san

Re: Sarjakuvia

Viesti Kirjoittaja Jope-san » Ti Helmi 17, 2009 15:25

GambleLife sivut 1 ja 2

1. http://jope-san.deviantart.com/art/Gamb ... -113199635
2. http://jope-san.deviantart.com/art/Gamb ... -113199743

Enemmän tietoa voi lukea ekan sivun kommentista.

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Ti Maalis 17, 2009 18:38

Jees!! Sarjakuvani Beat It! (Nimi Michael Jaksonin säveltämästä, sanoittamasta ja esittämästä kappaleesta) kertoo mattoja tamppaavasta henkilöstä. Lukekaa ihmeessä 8''D

http://riinapuri.deviantart.com/art/Bea ... -111996427
http://riinapuri.deviantart.com/art/Bea ... -111996124
http://riinapuri.deviantart.com/art/Bea ... -111995820
http://riinapuri.deviantart.com/art/Bea ... -111995623
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » La Huhti 11, 2009 14:36

Koulutyönä tehty lyhyt slice-of-life tyyliä etsivä sarjis.
Kansi
Sivu 1
Sivu 2
Sivu 3

Ei kovin pitkä, mutta eipä mitään kovin edes tapahdu. :>
En pitänyt siitä, miten huono olin kuvaamaan ympärillä olevaa luontoa. Täytyy harjoitella enemmän. Mutta muuten, tämän hetkisillä taidoilla suht. laadukas.
Paha vain, että menin lukemaan Jojo's Bizzare Adventurea juuri ennen kuin lähdin tätä tekemään, joten tuli viivoitettua hieman sen mukaan. Lisäksi olen muutenkin viime aikoina nauttinut vahvasti viivoituksilla varjostettuista sarjoista, kuten Vinland Sagasta, joten vaikutteilleen ei voi mitään. Ei niin, että se näkyisi mut tulipahan sanottua.

Yookuro

Viesti Kirjoittaja Yookuro » Ma Kesä 22, 2009 15:12

Annan yleensä käsikirjoituksia sarjakuvien tekoon. Tässä yksi aika vanha sellainen:

Sivu 1

Sivu 2

Tuo hahmo on mun Kirbatar (oma hahmo joka muistuttaa Kirby-nimistä pelihahmoa.

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Su Kesä 28, 2009 01:56

Ilmoitusluontoista:

:!: :!: :!: :!: http://www.tangentti.urli.net :!: :!: :!: :!:

Eli, tämä on vastikään alkanut impro-sarjakuvamme, joka tällä hetkellä kertoo tytöstä nimeltään Annette, ja jonkinlaisesta muinaisten egyptiläisten kaiverrusten näköisestä koirasta, jotka matkaavat vanhalla, hieman rikkinäisellä autollaan ympäri autiomaata. Maailma muistuttaa hieman Grand Canyonia, mutta on selvästikkin vieraalla planeetalla (päätellen siitä että taivaalla roikkuu Saturnusta muistuttava planeetta). Mukana seikkailee epäilemättä Annetteen ihastunut Sylvesteri "Norppa" Viiksekäs. :D

http://www.kolumbus.fi/~w403754/tangentti/sivu001.html <---- ensimmäinen sivu, jonka alla olevasta nuolesta pääsee kätevästi seuraavalle sivulle!

Piirtäjinä toimimme minä, sekä kolme taidokasta ystävääni Milla, Kati ja Venla. Manga-vaikutteista sarjakuva on vain osittain, sillä vain minä ja Milla tunnustamme piirtävämme sen tyyppistä sarjakuvaa. Kati piirtää scifi-vivahteisella tyylillään, sekä Venla on innostunut ranskalaisesta sarjakuvataiteesta, josta hän ammentaa inspiraatiotansakkin. Kaikki käymme kuvataidepainoitteista yhdeksättä vuosiluokkaa, ja voin vakuuttaa että laatu paranee vielä meidän päästessämme vauhtiin!! 8)

Tällä hetkellä impro on vasta alussa, ja olemme saaneet aikaan vasta varsin vähän johtuen siitä että aloitimme n. kuukausi ennen koulujen loppua. Kesäloman vuoksi emme näe toisiamme kovin usein, jolloin on vaikea painostaa hidastelijoita (eli Millaa). Ensimmäinen kierros on kuitenkin tällä hetkellä ihan pian valmis, ja sivut voi lukea Tangentin sivuilla. Jokainen piirtää kerrallaan n. 1-4 sivua riippuen motivaatiosta. Tangentti-ilmiö on ryhmämme nimi, emme kuitenkaan ole vielä vakuuttuneita impron nimestä sillä emme ole päättäneet mitään siitä mitä sarjakuvassa tulee tapahtumaan. Hahmojakin ilmestyy ihan riippuen siitä kuka haluaa vetää uuden hahmon mukaan milloinkin, yritämme kuitenkin pitää sarjakuvan suhteellisen selkeänä.

Kaipaamme kannustusta jotta lippu pysyy korkealla, joten pyydän teitä käymään myös moikkaamassa sivujen vieraskirjassa (yhteys-linkistä "viekku")! Jatkoa seuraa koko ajan :P Anteeksi ylenpalttinen mainostus!
Never push the "Big Red"-button!! Never!!
http://riinapuri.deviantart.com

Rika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rika » Ti Syys 22, 2009 01:06

http://rikanen.deviantart.com/art/Varjoissa-130321963
http://rikanen.deviantart.com/art/Varjo ... -130323286

Tuosta alkaa sarjakuvani, kansikuvalla ja toisessa linkissä alkaa koko tarina, jota en ala nyt kertomaan, koska sehän pilaisi kaiken. Mutta voin vihjailla, ettei se kerro mistään normaalista kouluelämästä.
Sarjakuva vain jatkuu ja jatkuu, sille ei nähtävästi ole vähään aikaan loppua tulossa. Luonnokseni huitelevat jo 140 sivussa ja nettiin on tullut vasta vähän yli 40. Teen ma-to sivun per päivä enkä käytä niihin muuta kuin Promarkereita.

En koe mitään paineita tämän tekemisen suhteen, pikemminkin olen itsestäni aina ylpeä, kun saan tehtyä sivun. Todella nautin tämän sarjiksen tekemisestä ja ajatukseni haluavat tulla paperille ja julkaistuksi vaikka väkisin. Olen kuitenkin idiootti ja teen kahta muuta sarjakuvaa yhtä aikaa tämän kanssa. En kyllä yhtä ahkerasti ja niissä jopa mietin asioita. Tätä minä vain teen tunteen mukaan (se jopa alkoi siitä, kun luennolla oli tylsää. Sitten otin alkusivujen tavaksi tehdä tätä sarjista luennoilla, kunnes aloin tekeen sitä muulloinkin).
Häiritsevintä on vain taustat, toisinaan käytän niihin värejä ja toisinaan vain mustaa tussia ja joskus keksin hyvät keinot olla tekemättä niitä. Tulevat taistelukohtaukset (hups spoiler) tulevat myös olemaan hankalia, mutta eiköhän niiden tekeminen ala sujua ajan kanssa.
"Sade on kaunis vuodenaika... eiku.."

Hérainia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hérainia » Ti Joulu 22, 2009 11:00

Tässä on sarjakuva- projektini FantasOne. Tarina sijoittuu kauas tulevaisuuteen, jossa on maailmankaikkeuteen syntynyt erilaisia ulottuvuuksia ja maita ja ihmisten maapallo on vain pieni maa suuriin ulottuvuuksiin verrattuna. Ihmiset ovat jääneet hyvin vähälle tässä uudessa maailmankaikkeudessa ja valtaan ovat nousseet haltiat, vampyyrit, ihmissudet ja muut erilaiset taruolennot ja omat keksimäni olennot.
Tarina kertoo enimmäkseen 17-18-vuotiaasta nuoresta haltia tytyöstä, Heidi Riyzakiasta, joka on suositun Siqwaya-nimisen bändin ja saman nimisen suositun jengin pomo. Hänen molemmat vanhempansa kuolivat kolme vuotta sitten käydyssä suuressa taistelussa, kun eräs Tiscovéra niminen nainen yritti ottaa maailmankaikkeuden haltuunsa. Tiscovéra oli Heidin vanhempien entinen ystävä, mutta ahneus oli sokaissut hänet ja heidän viimeisessä taistelussa, Heidin vanhemmat menettivät henkensä. Heidi kosti vanhempiensa puolesta veljensä ja sisarensa kanssa ja Tiscovéra menetti henkensä... Vai menettikö?
Kun opiskelut lopulta päättyvät Heidiltä, hän saa kuulla, että hänen ja vanhempiensa vihollinen ei olekaan kuollut ja Tiscovéra havittelee itselleen yhdeksää riipusta, jotka pitävät maailmankaikkeuden rauhaa ja harmoniaa yllä. Hän aikoisi kostaa koko maailmankaikkeudelle siitä, mitä hänelle aikoinaan tapahtui kolme vuotta sitten.
Samalla Heidi saa kuulla, että hänelle hyvin tärkeä henkilö, jonka luuli menettäneen myös vanhempiensa lisäksi, saattaisi olla elossa...

Lisää saatte lukea tuosta linkistä :)

http://herainia.deviantart.com/art/Fant ... -106944936
"Se, minkä taakseen jättää, sen edestään löytää"

Dashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dashi » Su Helmi 14, 2010 19:22

Itellähän on tosiaan tällä hetkellä työn alla tuo "Priestly Blues":ksi kutsumani kuvasarja, joka on siinä mielessä itsellenikin hämärä projekti, että vaikka minulla onkin sille melko paksut suuntaviivat, en ole aina itsekään selvillä siitä, mihin sitä olen viemässä. Viime aikoina (eli vuonna 2009) en ole ollut kovin keskittynyt sarjakuvan eteenpäin viemiseen, mutta nyt olen taas alkanut piirrellä sitä hieman aktiivisemmin - mene ja tiedä sitten, mikä tällaiselle ilmiölle on syynä? Ehkäpä olen viimeinkin antanut itselleni anteeksi sen pikkuviat, enkä jää jatkuvasti parkumaan sen nykyisen tason perään. Eipä sitä opi kuin tekemällä ja harjoittelemalla. Mutta, pitemmittä jorinoitta, heitettäköön ilmoille jonkinlainen synopsiksen ja historiikin rakkauslapsi:

Priestly Blues kertoo Hirviönmetsästäjä Bluesista ja hänen edesottamuksistaan Hotelli Othellossa, joka on metsästäjämme kaksoisveljen, Jazzin, omistama majatalo keskellä - noh - ei oikeastaan yhtään mitään. Tarina keskittyy paljon sarjakuvan hahmojen väliseen kemiaan ja on itseasiassa ensimmäinen sarjakuvani, johon olen edes yrittänyt soluttaa joitain vitsejä. Niiden veistely kun ei ikinä ole oikein kuulunut vahvimpiin osaamisalueisiini, durhur. Sarjakuva löytyy sivustoltani Siivettömät Onlinelta, mutta mikäli et jaksa siellä suunnistaa, tästä löytyypi linkki suoraan kyseiseen sarjakuvaan. Enjoy~! :3
dashiana.net - piirustuksia ja kirjoituksia.
my anime list - se lyhyt lista.

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Su Helmi 14, 2010 22:23

Maaa! Taas pitkästä aikaa. Ihan hyvinhän tänne on sarjiksia ilmestynyt. :D
Joskus vuosi sitten tutkin vesilapsia. Ne ovat tosi mielenkiintoisia olioita ja tein tutkimuksistani lyhkäisiä sarjiksia. Tässä on yksi sivu, jonka löysin:
Vesilapset. Voin laittaa niitä tänne lisääkin, jos löydän.

Tämä ei ole oikeastaan sarjakuva. Enemmän sellainen kuvakirjamainen, mutta eiköhän se silti tänne kuulu. Tämä koko ajatus oli minusta niin naurettava, että se oli pakko toteuttaa. 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7

Tässä ihan samanlainen juttu kuin edellisessä. 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7

Minulle tuli sellainen oli, että halusin piirtää maailman rumimman sarjakuvan, jossa on myös paljon kliseitä. Se alkoi niin, että piirsin mahdollisimman hirveän näköisiä hahmoja ja sitten annoin niiden vain elää. Se olikin yllättävän hauskaa. Tämä sarjis on piirretty halvalle paperille ja joilleikin sivuille on tippunut vadelmamehua, mutta tuskin se kamalasti lukemista haittaa. Halusin myös tehdä sarjiksesta kaiken älyttömyyden lisäksi myös pikkuisen urheiluaiheisen, koska pidän urheiludraamasta ja hahmot ovat nuoria ja terveitä (ainakin ulkoisesti). Toivottavasti saatte selvää käsialastani! 1 , 2 , 3 , 4 ,5 ,6 ,7 , 8 , 9
Tämä roska saattaa vielä jatkua...joskus...

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ke Touko 12, 2010 03:45

Olen piirtänyt taas juttuja...
Tässä on taas Vesilapset -sarjakuvan sivu, jonka löysin. Piti tosin värittää pari ruutua, kun minä mokoma olin jättänyt sen kesken. Siinä on näköjään aiheena lasten kyynisyys.

Sitten ihan vapaamielinen lyhyt sarjakuva "Boiling Hot": 1, 2, 3

Lopputyöksi ajattelin piirtää sarjakuvan. Aikaa oli viikko tehdä suunnitelmat, luonnokset, toteutus, kaikki... En ole pitkään aikaan tehnyt monisivuista sarjista näin nopeasti valmiiksi. Ja yllätys, yllätys: sarjis kertoo taas lapsista. Oikeastaan sain idean omista päiväkotimuistoistani. Meilläkin oli Raadollisuuden henki... Ainiin ja saatte itse päättää, onko päähenkilö tyttö vai poika. Näen itse siinä vaan pirtsakan lapsen.
Sivut: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Saa kommentoida ihan mitä tykkää...

Aura

Viesti Kirjoittaja Aura » Ti Kesä 08, 2010 21:53

Tämä ei taida kuulua Japan Pop-ketjuun joten laitetaan tänne... Narulla-sarjakuva jatkuu pitempinä kokeiluina täällä. Varoituksen sana, sivuilla on vasta kaksi hyvin luonnosmaista, nopeasti tehtyä rävellystä. Alun perin ajattelin huudella asiasta vasta kun saan aloitettua pitemmän sarjakuvan, jossa Zachariaan edeltäjä Miron on päähenkilönä... mutta en ole varma milloin saan kyseisen sarjakuvan alkuun, joten saman tien asiasta voi huikata jo nyt mikäli joku joka vielä haluaa lukea Narullaa ei ole huomannut.

Aura

Viesti Kirjoittaja Aura » Ti Elo 24, 2010 13:14

Narullan lukijoille tiedoksi (ja miksei muillekin keitä kiinnostaa), sain viimein alkuun pidemmän sarjakuvan, jota teen nettiin paperijulkaisun sijaan. Kyseessä on siis tarina, jossa Zachariaan edeltäjä Miron on päähenkilönä.

Sarjakuvalla ei ole vielä nimeä, joten se kulkee työnimellään "Miron-sarjis" ja sen kaksi ensimmäistä lukua ovat luettavissa sarjakuvan omassa osiossa.

Kuten Narullaa Anime-lehdestä ja/tai Japan Popista lukeneet tietävät, Miron on esiintynyt sivuhahmona Narullan takaumissa. Tämä sarjakuva on kuitenkin oma tarinansa, eikä tarvitse olla tutustunut Narullaan että tämän voisi lukea.

desu_kawaii

Tofu's bizzarre mind

Viesti Kirjoittaja desu_kawaii » Su Loka 24, 2010 22:54

UUSI SUOMALAINEN MANGA!

Ollaan kamu porukassa väsätty jo useampi kuukausi tätä meidän uusinta mangaa.
Täs on niinku pää osas tällane koira (Tofu) joka karkaa omistajaltaan ja sit ajautuu kaikenlaisii ongelmii ja seikkailuihii. Tarkoitus olisi julkaista aina sunnuntaisin uudet sivut, toivottavasti tykkäätte :wink: :P

TÄMÄ MANGA ON SITTEN K-18 MATERIAALIA, ETTÄ KAIKILLE TÄÄ EI SOVI!

LUETTAVISSA ALLA OLEVASTA LINKISTÄ!

http://tofusbizzaremind.blogspot.com/

KAWAII! ^_^ :oops:
Viimeksi muokannut Hoothoot, Su Loka 24, 2010 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty taidekeskusteluun.

Aura

Viesti Kirjoittaja Aura » Ti Kesä 07, 2011 14:14

Kai tästä pitäisi ilmoittaa animupiireissäkin, että sen huomaavat muutkin kuin omat kaverit ja liminkalaiset. Narullalla on nyt Facebook-sivu, pitkään feisbyykkiä välteltyäni päätin kokeilla sitä ilmoituskanavana.

(Mulla itselläni ei ole edelleenkään feisbyykkiä.)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Erilaisen nykytaiteen museo”