Mitä mieltä olet taiteestasi?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Oletko tyytyväinen taiteeseesi?

Äänestys päättyi To Maalis 25, 2004 12:58

Aina, tottakai!
1
2%
Useinmiten.
23
40%
Harvoin.
19
33%
En juuri koskaan.
4
7%
En pidä tekeleitäni taiteena.
11
19%

Ääniä yhteensä: 58

Neon

Viesti Kirjoittaja Neon » Su Helmi 26, 2006 00:16

Useimmiten kai olen tyytyväinen. Eiväthän ne omat työt koskaan omasta mielestä täydellisiltä näytä, mutta ihan mukava olo silti tulee jos ne ovat onnistuneet. Olen hyvin perfektionisti ja muutenkin tarkka kun tullaan omaan taiteeseeni, sen takia kuluu aina tuntikausia yhden työn tekemiseen. Tarkemmin sanottuna väkerrän teoksiani niin kauan kunnes ne ovat onnistuneita ja voin olla tyytyväinen. Joskuskin kun joku ulkopuolinen tulee kommentoimaan työtäni niin hänen mielestään se voi olla täysin valmis mutta omasta mielestäni taas täysin kesken. Varsinkin kuviksen opettajan kanssa näin on käynyt useasti. Hän ei vissiin oikein pidä meistä hidastelijoista..

Bakayarou

Viesti Kirjoittaja Bakayarou » Ti Kesä 13, 2006 18:22

Kun teen jotain, näen jotain muuta kuin sen mitä teen, näen työn mitä se oma työni _voisi_ olla, mutta valitettavasti kärsivällisyys ei riitä ainaiseen korjaamiseen. Mutta yleensä melkein aina olen tyytyväinen työhöni (vai vaihteleekohan se aina välillä jostain riippuen.. hmm..) Mutta sitten kuinka pitkään olen tyytyväinen, etenkin kun kehityn koko ajan paremmaksi (hiljaa hyvää tulee 8) ) Vanhoille töille vaan nauraa, mutta toisaalta ymmärrän idean niiden takana, ja vanha jälki on itseasiassa aika mielenkiintoisen näköistä. Se on jotain mihin en pysty enää. Se on harmillista.

A, niin, ja piti vielä lisätä noista töille kommentoijista: en välitä shitan vertaa mitä mieltä muut on töistäni. Ne voi inhota niitä tai pitää niistä mutta yleensä ärsyynnyn kun joku kommentoi omia töitäni. Luultavasti siksi koska ainoa joka niitä voi todella ymmärtää olen minä (kono oresama voi vaan ja ainoastaan ymmärtää idean työn takana, kaiken sen vaivan mitä olen nähnyt sen eteen)..
Pahinta on kun joku joka ei tiedä taiteesta mitään sanoo "hyvä työ", ja myös pahinta on kun joku tulee ja sanoo "mikä toi on?" :lol: Ja mitä se kertookaan sitten minun taidoistani? Ei ole mitään yhtä häpäisevää kuin tuo.
Every day is a good day - zen saying

Sesta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sesta » Ma Kesä 19, 2006 21:52

Muiden upeita töitä katseltuani pitkään devissä ym muualla olen alkanu olemaan suhteellisen kateellinen näille taitajille....oma mini söhertelyni yltää vain meilkein hyvään tyylittelyyn ja mallista piirtämiseen [oli se sitten ihminen tai kuva] Ideat ovat aika kuivia yleensä....Mutta onhan se toki kiva saada kehuja omista töistä aina silloin tällöin...ja ehkä se sitten saa hitusen leuan nousemaan tötteni suhteen...

Mel T.

Viesti Kirjoittaja Mel T. » Pe Heinä 07, 2006 15:07

noh oon piirtänyt pienestä asti , enkä aio lopettaa ennen kuin olen mielestäni oppinut kaiken siitä. En ikinä tykkää kehuskella itseäni, mut ku tekee jotain työt pari viikkoo ja on viel innoissaan siit sata prossaa alust loppuuu nii kyl kai siin sit voi ehkä vähän ns, taputtaaa isteään olkapäälle. mut ne nopeet söherrykset mitä teen ne on vain nopeit söherryksii eli ei mulle onnistuneit töit eikä mitään yleypen aihet niist. mun koko elämä oikeastaa pohjautuu piirtelyy, mut jotkut vaa ei tajuu et se on ainut ilon aihe mulle enkä haluu luopuu siit niin helpost.
masochist... so, I like it
CLICK ME YOU BASTARD :3

Hikari-chan

Viesti Kirjoittaja Hikari-chan » Pe Heinä 07, 2006 18:38

Hmm...no harvoin olen tyytyväinen omaan työhöni :?
Minulla on usein ongelmana se mitä piirrän,tai jos piirän jonkin ihmisen, niin missä asennossa hän on, millaiset hiukset/vaatteet hänellä on ja panenko jonkin taustan hänen taakseen.

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Pe Heinä 07, 2006 18:55

En pidä tekeleitäni taiteena. Kuvituksiksi tai piirroksiksi niitä voi kyllä kutsua, ja joskus olen niihin tyytyväinen jopa pari päivää, mutta taidetta... EI.

Mineko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mineko » Pe Heinä 07, 2006 18:58

Voiih. Olen sen verran perfektionisti, etten oikeastaan ikinä sano onnistuneeni piiroksissani. Jos nyt kuitenkin menisi löysäämään nuoraa, niin voisihan sitä sanoa, että kyllä hyviäkin töitä on tullut tehtyä. Mutta. Harvoin.
Rakentavaa kritiikkiä on aina ilo ottaa vastaan. Kehujakin jossain määrin, mutta niiltä menee terä vähintäänkin siinä vaiheessa, kun joku tokaisee: onpa hieno tulppaani! (Kun on saanut väkerrettyä esim. ruusun, siis...) :wink:
Höperö hapero.
last.fm | MAL | Animewatcher | dA | Twitter

talitintti

Viesti Kirjoittaja talitintti » Ti Heinä 11, 2006 13:00

Fanartia en osaa piirtää..eli sitä jos yritän tehdä, lopputuloksesta tulee yleensä ala-arvoinen. (Paitsi kerran onnistuin pirtämään kohtuu-hyvän kasvokuvan furuban Hatsuharusta..)
No, muuten olen piirroksiini yleensä varsin tyytyväinen, tosin on paljon joihin en ole (en hävitä huonoja, minusta se ei ole hyvä jos säilyttäisin vain kaikki onnistuneet työt..) ja on taas muutama, ehkä noin kymmenisen kappaletta, joihin olen 100 % tyytyväinen. Että näin. :roll:
"..Nee nee yuki yuki!.."

Anni-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anni-chan » Ti Heinä 11, 2006 13:01

Köh, en osaa piirtää, ja silti kaikki sanovat että osaan. Eli olen aika harvoin tyytyväinen omiin töihini, varsinkin kun mangasarjaa pitäisi piirtää. Gothic Lolita-asusteisia tytteleitä on kyllä kivatus piirtää, ja ne ovatkin ainoita, jotka onnistuvat.

JereTHEend

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Ti Heinä 11, 2006 16:29

olen sukka, en osaa piirtää, en tehdä musiikkia instrumenteilla, en kunnon musiikkia koneella, en pysty kunnon flash animaatioihin, kaikki savikipotkin turhan karkeita ja murtuvaisia, ja ohjelmistopätkätsurkeita.

olen taiteellinen persoona! :lol:

Seisho no Shisha

Viesti Kirjoittaja Seisho no Shisha » Ke Heinä 12, 2006 14:46

Kyllä ehkä olisin jos vaan jaksaisin. Onko kellään mitään ideaa, miten saisi innostusta piirtämiseen?
Kirisuto Iesu wa mô sugu kono sekai ni modoru to, Kare ni yotte Sennen no Ôkoku ga umarete, tsumi wa mô sonzai shinai.

Crystal

Viesti Kirjoittaja Crystal » To Heinä 13, 2006 23:41

nykyään osaan piirtää paremmin kuin ennen kun katon mallista. :) ainaki Gokun piirtäminen onnistuu...

Sheik

Viesti Kirjoittaja Sheik » Pe Heinä 14, 2006 22:18

Olen toisinaan tyytyväinen töihini, toisinaan en. Yleisesti ottaen osaan piirtää ihan hyvin mutta omasta mielestäni en ilmeisesti koskaan tarpeeksi hyvin. Sitten, (tätä ei varmaan kannattaisi sanoa täällä?), harmittaa kun kaikista piirroksistani tulee melkoisen sarjakuvamaisia vaikka kuinka yrittäisin tehdä ns. aidonnäköisiä kuvia. Jos yritän taas hankkia vaihtelua tyyliini niin siihen tulee joku viereen sanomaan että "Hei eikös tuo ole sitä mangaa?!" <-- hieman masentavaa kun on antanut kaikkensa sille että siitä EI tulisi sen näköistä.

Mutta tästä täytynee sitten vain päätellä että olen löytänyt tyylini. :P
Erehtyminen on inhimillistä, toisten syyttely politiikkaa.

_Shampoo_

Viesti Kirjoittaja _Shampoo_ » Pe Marras 17, 2006 18:04

Yleensä, mutta aina löydän jotain josta valittaa itselleni :D Sitten ajattelen joskus että piirrokseni on surkea pikku töhry(vertaan sitä kaikkiin ihmisiin jotka ovat ammatiltaan mangan piirtäjiä).Taidan joskus vaatia itseltäni liikaa :?
Ranma Shampoon kanssa treffeille tulla?

Rosette

Viesti Kirjoittaja Rosette » La Marras 18, 2006 10:04

Joskus.Joskus kun yritän oikein kovasti saada sitä, ja juuri sitä hahmoa joka on tietyssä asennossa ja sormet ovat silleen miten täytyy ehdottomasti olla, niin kyllä :lol:
Ehkä jonakin päivänä, luokseni saapuu ritari valkealla ratsulla...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”