Mitä mieltä olet taiteestasi?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Oletko tyytyväinen taiteeseesi?

Äänestys päättyi To Maalis 25, 2004 12:58

Aina, tottakai!
1
2%
Useinmiten.
23
40%
Harvoin.
19
33%
En juuri koskaan.
4
7%
En pidä tekeleitäni taiteena.
11
19%

Ääniä yhteensä: 58

wice

Viesti Kirjoittaja wice » Ti Maalis 29, 2005 11:16

Merryl kirjoitti:Näin teen.Tosin nuista jäljennöksistä ei koskaan tule täysin alkuperäisen näköisiä, vaan jollain tavalla onnistun aina hieman muuttamaan hahmon kuvakulmaa.Ei kai tämä vain ole jollain tavalla rikollista? Itse olen aina luullut sitä vain harmittomaksi fanitaiteeksi, mutta jos se ei sitten täysin harmitonta olekkaan, niin pistän kyllä galleriani nopeasti uusiksi. ._.'
Niin siis siitä kannattaa ilmoittaa lähinnä siksi, että Intternetissä ihmisillä on sellainen käsitys, että jokainen ihminen tekee asioita vain voidakseen päteä. Jos jäljentää kuvan suoraan, seuraava keskustelu tulee olemaan linjoilla "viddu sä jäljensit sen täst guvast homo, xiit, yritäx pätee". Jos heti kättelyssä itse kertoo tämän tosiseikan, voidaan liekkimyrsky yleensä välttää. :wink:

(Ei, en puhu kokemuksen syvällä rintaäänellä...)

Amira

Viesti Kirjoittaja Amira » La Huhti 02, 2005 12:59

Yleensä olen, koska jos en olisi en piirtäisi.
Joskus tosin tulee sellanen olo että ei mitenkään saa siitä semmosta kun haluaisi.. Tunnin jälkeen olen saanut paperille siedettävän teoksen, mutten kuitenkaan ole siitä yleensä ylpeä. Eli huonoja päiviäkin on. :D
Bite me.

Yoshitsumi

Viesti Kirjoittaja Yoshitsumi » Ke Kesä 01, 2005 09:37

Pidän itseäni aika hyvänä piirtäjänä, mutta tiädän, että Suomessa on paljon parempiakin, esim. yksi ystäväni. Piirrän erityisesti Hellsing kuvia. :) (Tai oikeastaan se riippuu vähän makukysymyksestä onko se kaverini parempi.)
Kotisivu (Siellä linkit fanart gallerioihin.)

Aiko-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aiko-chan » To Kesä 02, 2005 13:14

Oho! Tästä viestiketjustahan on tullut salaa suosittu. Taitanee olla historiassaan ensimmäisen meikäläisen esittämä aihe, joka oikeasti kiinnostaa ketään.

Olen muuten itse nykyisin enenevässä määrin tyytyväinen omiin kirjoituksiini. Olen huomannut, että minussa on ainesta, jota ei löydy monelta julkaisevalta kirjailijalta. Olen ylpeä, että minussa on miestä tunnustamaan tämä kehitys.

Chocola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chocola » Ti Elo 09, 2005 18:30

Juu. Yleisesti ottaen olen tyytyväinen kunnolla tekemiini töihin.
Tietysti on myös poikkeuksia mutta yleensä joo olen tyytyväinen. :)
~*~Itkeväthän enkelitkin~*~

Kagome^^

Viesti Kirjoittaja Kagome^^ » To Elo 11, 2005 21:48

Jos piirrän kunnolla ja keskittyen niin ihan kunnollisia töitä tulee, mutta jos en keskity ollenkaan niin jotain tuherrusta sitten xD

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » To Elo 11, 2005 22:03

Kagome^^ kirjoitti:Jos piirrän kunnolla ja keskittyen niin ihan kunnollisia töitä tulee, mutta jos en keskity ollenkaan niin jotain tuherrusta sitten xD
Mulla käy usein silleen, että piirrän vaan jotain enkä jaksa panostaa niin siitä tulee parempi mitä sellasesta johon oon panostanut..^^'

mitäpä se sanoo piirtokyvyistäni. :roll:
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

Yukie

Viesti Kirjoittaja Yukie » Pe Elo 12, 2005 12:23

Tykkään piirtää mangaa Gosho Ayoman tyyliin. Eli siis otan Conanin viereen ja jäljennän jonkun kuva, esim. tuo allekirjoitukseni on jäljentämäni Shinihci. Pidän piirroksistanimielestäni ne onnistuvat hyvin, vaikka eivät aina ihan samalta näytäkkään.
:wink: Kunhan tästä taito karttuu, voisi alkaa piirtää ihan omia hahmoja. ^^
Kuva

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Pe Elo 12, 2005 14:18

Itse olen pääosin tyytyväinen töihini (miksi niin monet postaukseni alkavat sanalla "itse"...?). Joskus jotakin rumiluksia sattuu eteen, mutta vihaan omatekemääni rumuutta, ja nuo päätyvätkin varmuudella roskakoriin. Paraikaa harjoittelen käsien piirtoa, ne ovat aika usein rumuuden syy. Viimeaikoina on tullut tehtyä paljon fanarttia, ja olen siihenkin tyytyväinen. Omista hahmoista ei aina tule mitä pitäisi... Ideat loppuvat. Kaikenkaikkiaan pidän itseäni suhteellisen hyvänä piirtäjänä, ja koetan harjoitella, jotta olisin vielä parempi. Suomessa ja maailmalla on tietenkin paljon parempia taiteilijoita, eiköhän se tästä. Suttailen mitä suttailen.

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Pe Elo 12, 2005 20:47

Yleensä, juu. Mutta varsinkin silloin, kun paperi on vielä tyhjillään, tuntuu, ettei kynä luista mihinkään. Mutta tyytyväinen ihan oon, tosin vielä on paljon petraamista.
Yleensä se on niin, että kun olen juuri saanut työn valmiiksi, näyttää se omissa silmissäni oikein onnistuneelta. Mutta katsoppa samaa kuvaa seuraavana päivänä, niin mieli muuttuupi aika kovasti...

LikeNot

Viesti Kirjoittaja LikeNot » Pe Elo 12, 2005 20:56

Jos tämä topicki ei rajoitu pelkästään animeen ja mangaan, niin kaipa sitä ''taidettani'' voi onnistuessaan ihan ilolla katsella. Siis omalla kultasilmällään, piirustustyylini on vähän sen tapainen, että sivustakatsoja saattaa aluksi nähdä paperilla sekalaisen kasan nopeastivedettyjä viivoja :P Mutta onnistuessaan, kyllä sen seinälle voi ripustaa.
I just watched dream that I never awaked. And of course it has to be nightmare...

Southpaw

Viesti Kirjoittaja Southpaw » Pe Elo 12, 2005 21:49

Minu piirroksiani ei voi edes taiteeksi kutsua. Useimmat kuvat näyttävät mielestäni lähinnä 6 -vuotiaan piirtämiltä, mutta osa kuvista saattaa onnistuakin, jos otan jostakin kuvasta mallia. Piirtelen lähinnä kouluvihkojen sivuille, joten se varmaan vaikuttaa asiaan... -.-''

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » La Elo 13, 2005 01:33

fanficcini on ainakin luettavia, joten niitä voi jonkin näköseks taiteeks kutsua.. mutta piirrustukset on aivan omaa luokkaa, olen 19 ja osaan piiirtää tikku-ukon, WAU! way to go, A-hole!
R.I.P Eddie Guerrero

zenisu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zenisu » La Elo 27, 2005 13:05

Yleensä olen tyytyväinen, tosin piirtelen aika harvoin... täs muutaman päivän aikana hieman useamminkin, ostin jopa piirrustuslehtiön jos jonkin taideteoksen tulisin vahingossa tehneeksi.

Toissapäivänä piirsin Inuyashan näköisen Inuyashan joka veti mut ihan hiljaiseksi... Kyseessä on vain kasvot ja olkapäät... Ensimmäinen fanartini jonka oletan katoavan minä hetkenä hyvänsä koska eihän se voi olla todellista että osaisin piirtää oikeasti...

Piirsin juuri äsken Kyon näköisen Kyon Fruits Basketista. :shock: Se vei pari tuntia...
Viimeksi muokannut zenisu, La Elo 27, 2005 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » La Elo 27, 2005 14:29

Tulee varmasti tässä parantumaan huomattavasti kun peliin astuu 3D-mallinnus ja animaatio. Tavoitteenahan olisi joskus jopa yhdistää 2 ja 3D yhdeksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”