Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Mio

Re: Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

Viesti Kirjoittaja Mio » La Maalis 14, 2009 17:49

Kumpiakin. Olen tekemässä sarjakuvaa kahden kaverin kanssa. Muuten vaan tykkään piirtää kasvokuvia, ryhmäkuvia jne..

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » La Maalis 14, 2009 19:09

Aihe siirretty sopivammalle aihealueelle. Taidetarinaturina jatkukoon.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Su Kesä 14, 2009 15:27

Ajattelin nyt yrittää herättää tämänkin ketjun eloon ^^

Eli siis, yleensä kun piirrän jotain, niin se on fanarttia. Surullista, mutta totta.
Joskus pari vuotta sitten piirtelin sellaista jännää fantasiatarinaa, en sarjakuvana, vaan yksittäisten kuvien sarjana. Nykyään tietysti kun niitä kuvia katselee, tulee lähestulkoon oksennusreaktio. Niistä silmistä ei voi sanoa mitään hyvää.

Nykyään siis piirtelen fanarttia, enimmäkseen Naruto-hahmoja. Pientä doujinshintapaistakin on tullut tehtyä (ja laitettua nettiin), melkein 50 sivua jo, mutta sen laadusta en kyllä menisi sanomaan mitään (ainakaan hyvää), paitsi, että se on kokonaan lyijykynällä tehty O__O. Kai sillä muutama aktiivinen lukija on.
Mutta piirränkin kyseistä sarjakuvaa enemmänkin omaksi ilokseni ja kehittyäkseni piirtäjänä, vaikka onhan sitä tietysti kiva kuulla ihmisten mielipiteitä kuvista.

Eli siis tiivistettynä: Kumpiakin, yleensä fanartin muodossa.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » La Syys 05, 2009 17:31

Yksittäisiä kuvia. Syy: sarjakuvan piirto ei luonnistu ensinkään. Jostain käsittämättömästä syystä olen silti kahdessa impromangassa mukana. Tosin tämä näkyy siinä että minun piirtämäni jälki on piirtäjien joukosta ylivoimaisesti huonointa ja epämääräisintä, ruutujaosta tai mistään muusta nyt puhumattakaan, vaikka saattaisinkin tehdä useamman sivun. Valitettavaa, mutta totta. Sarjakuvan piirto ei nyt oikein kiinnosta muutenkaan, vaikka minulla onkin mielessä miljoonia hyviä ideoita manganjuoneksi, mutta kun en osaa tehdä sarjakuvaa niin ne jäävät. Eli siis kirjoitan tarinoita tai piirrän yksittäisiä kuvia. 4-komaa en ole kokeillut, se voisi tämän luokan piirtäjältä jopa onnistua. Pitänee koettaa joskus sitäkin.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Ti Syys 08, 2009 19:02

Yksittäisiä.
Tahtoisin piitää sarjakuvaa myös, muttei innostus riitä. Muuten kyllä piirtäisin, mutta hyvä jos yhden sivun strippiin jaksan panostaa. Impro sivut saan jotenkin aina väsättyä... Yksittäiset kuvat onnistuu paljon paremmin.
Joskus piirrän parin "ruudun" mittaisia strippejä fan-artiksi tai omista hahmoistani.
Yksittäisiä on mukavempi piirtää, kun siihen voi panostaa paremmin. Ja tykkään piirrellä myös koneella.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

LittleDreamer

Viesti Kirjoittaja LittleDreamer » Pe Syys 25, 2009 17:58

Yleensä piirrän yksittäisiä kuvia. Joihinkin niihin kyllä yleensä liittyy joku tarina,jota jatkan sitten seuraavassa kuvassa. Teen tällä hetkellä ficcia omilla hahmoilla ja niistä tulee piirrettyä siihen liittyviä kuvia. Sarjakuvia en ole vielä kertaakaan koittanut,mutta mikäli tulee joku hyvä aihe voisin strippejä harjoitella piirtää. :D
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » La Syys 26, 2009 23:52

Pääasiassa piirrän yksittäiskuvia, joihin lukeutuu erilaiset omat hahmot, muotokuvat, random möskä ja jotkut rakkaat mangahahmot. Toki sitä tulee väkisinkin piirrettyä sarjakuvaa, tai tarinaa, miten sen nyt sanoo.
Viimeksi muokannut Shoe, Pe Syys 14, 2012 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ryo Asuka

Viesti Kirjoittaja Ryo Asuka » La Loka 10, 2009 20:51

Täällä Anikissakin voisin kai mainostaa höhlää sarjakuvantekelettäni. Tulinyrkit on höhlä kouluasetelmainen mättösarja, jonka olisi tarkoituksena ivailla moisten kliseille ja hassuille piirteille olematta silti suoranainen parodia. Yliampuvaa ja älyvapaata menoa ecchillä maustettuna, sarja on ajoittain hieman vakavammaksi käyvä, mutta suurimman osan ajasta hahmot eivät silti ota sitä yhtään sen vakavammin kuin piirtäjäkään. http://ukki150.deviantart.com/ on osoite, eli sinne sitten vaan lukemaan ja palautettakin mahdollisesti antamaan. Toivottavasti viihdytte, mutta älkää liikoja odottako.

Sarjakuvan lisäksi piirtelen paljon yksittäiskuvia niin Tulinyrkkien hahmoista kuin muistakin keksimistäni tyypeistä, jotka ovat joskus jostain suunnitteilla olevasta sarjasta (joita on useampikin), joskus ihan vain yksittäisiä, ehkä jopa nimettömiä hahmoja. Taustojen piirtämistä tulee harjoiteltua jonkin verran (ei ehkä yhtä paljon kuin kannattaisi), joten kaikenlaisia kaupunkimaisemia ym. rustailen myös lehtiöihin.
- What makes you think she's a witch?
- Well, she turned me into a newt!
- A newt?
- [hetken hiljaisuuden jälkeen] ... I got better.

Hérainia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hérainia » Ti Joulu 22, 2009 10:49

Teen kaikenlaisia kuvia. Piirrän erästä sarjakuvaa, jossa on kunnon tarina. Tykkään piirtää myös erilaisia profiili kuvia, kuvia, joissa on jonkinlainen tarina ja ryhmäkuvia.
"Se, minkä taakseen jättää, sen edestään löytää"

Siisseli

Viesti Kirjoittaja Siisseli » Su Kesä 06, 2010 22:54

Piirrän fanarttia. Ryhmäkuvia, piirros lempihahmosta ja jos tulee hyvä idea, teen sarjakuvan ja yleensä se on yksisivuinen. ^w^
Harvoin tulee piirrettyä omia hahmoja. :p
"Ei se ole vika, se on ominaisuus."

Maustesusi

Viesti Kirjoittaja Maustesusi » Ti Kesä 08, 2010 10:07

Useimmiten tulee raapusteltua yksittäisiä kuvia mutta olen myös piirtänyt sarjakuvaakin... viimeisimmän sain tussattua toissapäivänä. Olen usein töihini tyytyväinen mutta sitten kun näen toisten töitä tuumaan että ylipäätänsä tyylini piirtää on outo.
"Sinänsä ^w^"

Volframi

Viesti Kirjoittaja Volframi » Pe Heinä 23, 2010 15:28

Piirrän äärimmäisen paljon nopeita suttuja, joiden yhteyteen saatan yleensä liittää jotakin sarjakuvaideaa varten suunnittelemiani ideoita. Suunnittelen myös paljon randomeja hahmoja, joita en tietenkään pysty sovittamaan tarinoihini ja ne jäävät vain luomuksina paperille.
Minulla on kolmisen kunnollista sarjakuvaa suunniteltuna, useita lyhyitä sekä tietysti randomeja ideoita. Aktiivisimmin olen piirtänyt yhtä sarjakuvaa, tosin aika hitaasti ja pääasiassa vain sen takia, että saisin joskus sen piirrettyä. Olisi kuitenkin kai hyvä aloittaa se alusta.. -_-'
Yksittäisiä kuviakin saan tehtyä, mutta yleensä ne jäävät vaille värejä. Minulla on Promarkereita, puukyniä, SAI-piirustusohjelma koneessa sekä piirtoalusta (vai onko se piirtopöytä nimeltään?), mutta moninaisista syistä väritys ei näillä onnistu. Onneksi ostamme siskon kanssa kunnon kyniä Japanista (kyllähän niitä Suomestakin saa, mutta ehkä ne olisivat Japanissa halvempia..?). Fan-arttia en piirrä paljoakaan, ellen outoa innostusta koe tai joku vartavasten pyydä.

Falgeir

Viesti Kirjoittaja Falgeir » Ma Joulu 20, 2010 20:00

Piirtelin lähinnä tarinoita ollessani pieni. Yläkoulun aikoihinkin tuli vielä jonkin verran tarinanmuotoisia piirustuksia ja sarjakuvia tehtyä, mutta ei nykyään lähes enää ollenkaan. Oman sarjakuvan piirtämiseen ei minulta löydy mitään kummoista innostusta, mutta improsarjakuvaa jonkun piirtäjäporukan kanssa on mielestäni ihan mukavaa tehdä ainakin niin kauan kun juoni ei kieroudu aivan järjettömäksi. Tavallisesti silti kuitenkin teen ihan yksittäisiä kuvia.

Wulfy

Viesti Kirjoittaja Wulfy » Ti Elo 02, 2011 21:53

Lähinnä piirrän yksittäisiä kuvia, nyt viime aikoina lähinnä fanarttia, kun ei ole innostus riittänyt omien hahmojen piirtoon. Niissä kuvissa, joissa on hahmoni, on hahmoilla aina enemmän taustaa. Sarjakuvat ovat minulle iso kysymysmerkki, aikaisemmin niitä tuli piirrettyä paljon, nykyään ei niinkään. Ei sillä etteikö tarinaa riittäisi, olen melkein kone luomaan sarjakuvaideoita. Yleensä tarina paisuu niin suuriin mittoihin, etten vain jaksa toteuttaa sitä =___=" Yksi tarina minulla tosin on, jonka loin jo ala-asteella, ja jota olen siitä lähtien kehittänyt mielessäni. Sen aion vielä jokin kaunis päivä suoltaa paperille.
Maailmassa ei ole mitään vapaampaa kuin vapaapudotus.
------
Siirretään tasamaalaisen kokemus kolmiuloitteiseen maailmaan ja kuvitellaan, että neliuloitteinen hyperpallo kulkee maailman läpi.

Zach

Viesti Kirjoittaja Zach » Pe Elo 19, 2011 20:04

Kumpaakin. Itse kohtelen jopa yksittäisiä kuvia tarinoina, vain sarjakuvaa rajoittuneempina, koska on kyse vain yhdestä kuvasta.
Sarjakuvatkin hyötyvät yksittäiskuvista suunnitteluvaiheessa. Riippuu siitä millaista tarinaa kertoo ja miten sen haluaa kertoa. Jopa animaatio on monien yksittäiskuvien sarja, joten ei ole yksiselitteistä merkitykseltään. Lähtökohtakysymys siis kumpaa käyttää ja miten, ainakin minulle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”