Piirrättekö yksittäisiä kuvia vai ihan tarinoita?

Vapaamuotoista keskustelua, sekä mielipiteet ja omat kokemukset taiteeseen ja sen luomiseen liittyen.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Taidenurkkaus / aktiivit

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Ke Kesä 01, 2005 16:36

Kovin uusi olen mangapiirtämisenkin saralla, joten ei tuo kynästä lähtevä jälki kovin ihailtavaa ole. Siksi piirtäminen jää joskus hyvin vähäiseksi, ellei erillistä innoittajaa ole. Ns. "kunnon" sarjakuvaa en ole ikinä tehnytkään, koska aiheita on mahdoton keksiä. Yksi jo vuosien ajan suunnitteilla ollut fantasiasarjakuvani (josta jo hahmot suunniteltuina ja monia sarjakuvasivu luonnoksiakin on) kaipaisi kipeästi toteuttamista, mutten uskalla piirtää sitä peläten "pilaavani" jo ainakin.. neljän vuoden ajan suunnitteilla ollutta tarinaani huonoilla kuvilla. Harjoitus tekee mestarin on kuitenkin valitettavan tosi sanonta, joten kai sitä täytyisi aloittaa joku hieman vähäpätöisempi mangaprojekti jotta kehittyisi.
....まあいい。| MAL

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Ke Kesä 01, 2005 19:37

Minä piirtelen vain yksittäisiä kuvia ja yhteen kuvaan joka käsittää sekä pään vartalon, saattaa hyvinkin kulua tunteja...Joten mitään sarjakuvia en nyt lähtis piirtämään...

Ash Ketchum

Viesti Kirjoittaja Ash Ketchum » Ke Kesä 08, 2005 12:52

Aloitin vasta joten piirrän tällä hetkellä yksittäisiä kuvia...

Akuma_

Viesti Kirjoittaja Akuma_ » Ke Kesä 08, 2005 13:37

Yksittäisiä kuvia on tullut tuherelltua jo 11-vuotiaasta asti. Sarjakuvan piirtäminen olisi kiintoinen projekti jos vain keksisi tarinan.
Kuva

Ahiru

Viesti Kirjoittaja Ahiru » Ke Kesä 08, 2005 13:42

Itse ainakin suurimmilta osin piirrän yksittäisiä kuvia, mutta onhan sitä tullut joskus sarjakuvaakin piirrettyä, vaikka tämä viimeisin onkin aika rankkaa puuhaa.

Yoshitsumi

Viesti Kirjoittaja Yoshitsumi » Ke Kesä 08, 2005 13:52

Mä teen yleensä yksittäisiä kuvia, mutta on tuossa tultu tehtyä kaksi Hellsing-huumori sarjakuvaa... :) Ensimmäisen tekemisessä meni aika kauan
ja toinen menikin sitten vähän nopeammin.. Ne on ihan simppeli sarjiksia A4 paperille tehtynä. (molemmat puolet käytettynä)
Kotisivu (Siellä linkit fanart gallerioihin.)

miyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko » Ke Kesä 08, 2005 13:54

Minä piirtelen yleensä ihan yksittäisiä hahmoja, yleensä fanarttia.
Sarjakuvaakin voisin ehkä harkita, jos saisin jonkin hienon idean.. Vielä ei ole yhtään tullut vastaan. :)
Piirrä aika usein, päivittäin tulee aina jotakin raapustettua. Aiheesta ja paperin koosta riipuen aikaa kuluu parista minuutista pariin päivään. ^^
Natural born trash human.

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » La Kesä 11, 2005 19:54

Piirrän toistaiseksi suurimman osan vain yksittäisiä kuvia, vaikka tuhat ja viisitoista tarinaa päässäni on käynyt. Blah, haluaisin piirtää sarjakuvaa, mutta jostakin syystä tahtoo vähän jäädä vähemmälle laiskuuden ansiosta. Kahta projektia olen saanut väsättyä huikeasti vajaat kaksikymmentä sivua, mutta inspis meni ja nyt ne sivut... Voih, saan niistä mahanpuruja. Olen piirtäjänä kehittynyt paljon tämänkin vuoden sisällä, ja olen saavutuksiini tyytyväinen. Siis tänäpäivänä, en silloin viimevuonna tehtyihin... *voi pahoin*
Doujinshi on päässä pyörinyt, sellaisen voisi jostakin väsätä. Ihan vain offtopicina, että voisi kokeilla piirtää Tokyo Kuroneko Musumen hahmoihin perustuvaa pikkudoujishia. TKM on muuten Tokyo Mew Mewin tekijän aikaisempi lyhyttarina. Sopivan pikkuinen tarina, mistä jatkaa. :wink:

Krigsi

Viesti Kirjoittaja Krigsi » La Kesä 11, 2005 20:16

Vaikka piirrustustaito onkin vielä vahvasti hakusessa niin tuossa pari päivää sitten tuli kipinä tallentaa paikallisten Hippo-kisojen (kai näitä on muuallakin kuin täällä Kaakkois-Suomessa?) ajanottopaikan tapahtumia. Siellä oli jotenkin niin letkeä ja koominen tunnelma koko illan kun polven korkuiset nassikat juoksee kovempaa kuin allekirjoittanut hyvänäkään päivänä ja me ajanottajat sählätään radiopuhelinten ja sekkarien kanssa: "oho, miul ei nyt käynnistyny kello. No se tuli metri siun pennun jälkeen ni laitetaan 14,3sec"

Se kuinka hyvin nuo elämää suuremmat hetket tallentuvat mangan muodossa onkin ihan toinen juttu.

Gogatsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogatsu » Su Kesä 12, 2005 17:05

Piirtelen kaikki kuvat mangavaikutteisiksi ellei nimenomaan kielletä. Koulukaverit ihastelevat kovasti minun ja kavereideni mangavaikutteista piirtotyyliä, ja se on kyllä ihan mukavaa. Vähän päälle vuosi siitä kun ensimmäisen kerran kokeilin, ja nyt tekee mieli oksentaa niille vanhoille kuville jotka ovat kyllä aivan hirveitä.
Asiaan, piirrän yksittäisiä kuvia paljon, mutta piirrän myös kolmen kaverini kanssa impromangaa, joka etenee varsin hyvin. Ja toiseksi, koska kirjoittaminen on minulle tarinamuodossa enemmän tai vähemmän vaikeaa, olen viimeaikoina ryhtynyt yhteistyöhön kaverini kanssa, hän kirjoittaa minulle lyhyen tarinan ja minä teen siitä sarjakuvan. Ne ovat kyllä yleensä sellaisia leikkimielisiä lyijykynäsuttuja, mutta niitä on hauska tehdä. ^^
Se että en osaa piirtää miehiä voi johtua siitä että jossain feministisessä-vaiheessa piirsin vain tyttöjä ja luin vain jotain tyyliin Sailor Moon..
Hassua, aluksi minustakin tuntui että tyttöjä on paljon helpompi piirtää, mutta nykyään jos pitää piirtää randomeja taustahenkilöitä niin ne ovat aina poikia, koska pojat tuntuvat paljon yksinkertaisemmilta piirtää. Tiedetään, pojat voi käyttää hameita ja pitkiä hiuksia ja vaikka mitä, mutta jos täytyy piirtää ohikulkija niin on helpointa piirtää lyhythiuksinen poika jolla on housut jalassa. Ja muutenkin nykyään suurin osa henkilöistäni on poikia, se vain tulee itsestään. ^^;
"Joku sanoisi, että sun elämä on ollut pelkkää unta yhdentoista kilometrin korkeudessa. Vähän samaa kuin Pekingin lennolla."

Kiyoko

Viesti Kirjoittaja Kiyoko » Ma Kesä 13, 2005 20:48

Ihan yksittäisiä kuvia silloin tällöin.. ei oikeen inspiroi sarjakuvan teko.. Se on kai jotenkin minulle vielä vaikeaa kun ei muutenkaan tahdo tuo piirtäminen onnistua.
Saita, saita, chuurippuno hanaga,
naranda, naranda, aka shiro kiiro.
donohana mitemo kireidana.

Einari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Einari » Ti Kesä 14, 2005 14:00

Minä piirrän kumpiakin.Tällä hetkellä minulla on tällänen Super Ninja Samurai(SNS) prokkis ja siinä sivussa Adventures of Mini Einari.(Jos niitä voi varsinaisesti projekteiksi sanoa.)
Ja jos jotain sattuu kiinnostamaan niin ne löytyy netistä http://parvelo.lokero.org tosta osoitteesta.Siellä on myös SNS ja Mini Einarin lisäksi minun piirtämiä yksittäisiä kuvia.
Viimeksi muokannut Einari, Ti Kesä 14, 2005 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » Ti Kesä 14, 2005 18:13

Pallokala kirjoitti:Vaikka piirrustustaito onkin vielä vahvasti hakusessa niin tuossa pari päivää sitten tuli kipinä tallentaa paikallisten Hippo-kisojen (kai näitä on muuallakin kuin täällä Kaakkois-Suomessa?) ajanottopaikan tapahtumia. Siellä oli jotenkin niin letkeä ja koominen tunnelma koko illan kun polven korkuiset nassikat juoksee kovempaa kuin allekirjoittanut hyvänäkään päivänä ja me ajanottajat sählätään radiopuhelinten ja sekkarien kanssa: "oho, miul ei nyt käynnistyny kello. No se tuli metri siun pennun jälkeen ni laitetaan 14,3sec"

Se kuinka hyvin nuo elämää suuremmat hetket tallentuvat mangan muodossa onkin ihan toinen juttu.
Kuulosti niin hauskalta että näin heti sieluni silmin hauskan pilapiirroksen ^^
Itse en heti animesta kiinnostuttuani ryhtynyt piirteleen mangaa koska en halunnut pilata otakujen mainetta (oma päähänpinttymä), vasta nyt vuosia tavallista piirtämistä/maalausta/sottausta harjoteltuani tunnen olevani valmis siihen. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta sama pätee muun maalaamiseni kanssa: ensin perustaidot kuntoon, sitten vasta siirryn haastavempaan aiheeseen. Kuulostaa ehkä kurjalta mutta muuten turhautuisin yrittäessäni tuhertaa jotain mihin taitoni eivät vielä riitä, no myös tekemällä oppii, mutta vielä paremmin jos osaa hallita kättänsä.

Niin ja etten ihan eksyisi aiheesta, piirtelen mielelläni yksittäisiä kuvia joiden takaa löytyy aina jokin tarina, jo piirtäessä tai myöhemmin.

Nefi

Viesti Kirjoittaja Nefi » Ti Heinä 05, 2005 18:24

Yksittäisiä kuvia tulee piirreltyä millon mistäkin sarjasta, omasta päästä tai jostain mallista katsottuna. Mutta yleensä piirrän mallista tai kehitän omassa päässäni jotain tosi hämäriä kuvia. ^-^
Nyt en ole aikoihin piirtänyt ja sen näkee todella helposti kynän jäljestä. (:

Ayumi

Viesti Kirjoittaja Ayumi » Ke Heinä 06, 2005 12:01

Mitään tarinoita on minun ihan turha ryhtyä edes ajattelemaan. Jos osaisi pitää hahmon samannäköisenä myös seuraavassakin kuvassa, niin siitä olisi hyvä aloittaa, mutta kun ei.

Yksittäisiä kuvia yleensä teen, tosin se 'oma tyyli' on vielä hakoteillä. Ja reilusti noin 80% lopputuloksista lentää roskiin. Mallista piirtäminen sujuu, ja siinähän sitä oppii, mutta sitten kun pitäisi kehitellä jotain omaa, tyssähtää homma siihen. Inspiraatiokin olisi tässä ihan hyvä juttu. Parhaimmat ideat iskee tajuntaan yöllä, luonnollisesti. Kuten yleensä, silloin on liian väsynyt tuhertamaan jotain, mikä pitäisi tehdä kunnolla, ja kaupanpäällisiksi kärsivällisyys on nollassa. Mulla se nyt on päivisinkin hyvin lähellä sitä.

Täytyy sitten tyytyä katselemaan toisten piirroksia. Kai se on joillekin synnynnäinen lahja. Pääasia on, että ne jotkut osaavat. Ei se päähän ota jos ei itse osaa, kunhan saa muiden hyyppien töitä katsoa. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen taidekeskustelu”