Mitä teette työksenne tai opiskelette?

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Hansku
Viesti:

Re: Mitä teette työksenne tai opiskelette?

Viesti Kirjoittaja Hansku » Ti Marras 23, 2010 15:11

Tällähetkellä olen Tampereella lukion toisella, ja lukion jälkeen olisi tarkoitus suunnata Ouluun hammaslääketieteelliseen opiskelemaan hammaslääkäriksi (:

Työskentelen tällehetkellä lehdenjakajana.

Pege
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pege » Su Joulu 12, 2010 00:02

IT-alalla edelleenkin tässä pusketaan eteenpäin. Duunipaikka vaihtunut toiseen, asunipaikkakunta siinä samalla ja työtehtävät muuttuneet perustyöasema tuesta yhdistettyyn palvelin-/helpdesk-/työasema tukihenkilöksi. Oman auton hommaaminen tuli välttämättömäksi työtehtävien hoidon kannalta. Ajokilometrejä on sit kertynyt ihan kivasti. Ei siinä mitään ite tykkään näistä hommista, ja duuniporukka on todella mahtava, niin mikäs hyvässä porukassa on hommia tehdä.

ururu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ururu » Pe Joulu 17, 2010 17:24

Lukiossa käyn toista vuotta parhaillaan. Jatkosuunnitelmista ei ole oikeastaan minkäännäköistä tietoisuutta. Ei siksi, ettei olisi riittävästi kiinnostavia aloja, vaan siksi, etten osaa päättää kaiken valinnanvaran keskellä.

Minua kiinnostaa kovasti nuorten parissa työskentely, ja siksi olenkin yhtenä vaihtoehtona miettinyt jotain, missä voisin olla nuorten parissa työskentelemässä, esim. nuoriso-ohjaaja. Toisaalta voisin harkita DIAK:kia, sillä olen nyt useamman vuoden harrastuspohjalla ollut seurakuntanuorten parissa, niin miksei myös jatkossa ammatin puolesta...

Psykologia on kiinnostavaa, mutten ole sata varma, onko omien ongelmieni johdosta minusta terapeutiksi tai vastaavaksi..

Biologia kiinnostaa myös, mutten tiedä onko biologian alalla mitään riittävän kiinnostavaa kuitenkaan. En oikeastaan edes tiedä, mitä vaihtoehtoja tällä saralla olisi.

Kirjoittamisesta olen aina ollut kiinnostunut, mutta ehkä on hivenen riskialtista lähteä tästä ammattia väsäämään. Unelmissani on aina ollut julkaista oma kirja, ja olisi siistiä päästä perustelemaan mielipiteitään koko kansalle, esimerkiksi kirjoittelemalla johonkin lehteen.

Tietenkin myös kuvataide kiinnostaa suuresti. Ennen päätöstä lukioon menosta olinkin pitkään menossa satakunnan käsi- ja taideteolliseen, mutta päätinkin sitten lopulta mennä sinne lukioon.

Tulevaisuus on siis vielä aivan täydellisen auki.
Hämärässäkin on värit, silmä vain on sokea niille.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Pe Joulu 17, 2010 18:34

Kalajoen lukiossa ensimmäistä vuotta tallustan, jatkosuunnitelmista en ole yhtään varma, mutta psykologia kiinnostaa.

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » La Joulu 18, 2010 19:21

Lukion kolmas vuosi menossa, vähiin alkavat minunkin päiväni nykyisessä opinahjossa käymään. Onnekseni minulla on tulevaisuudensuunnitelmat täysin selvillä, ja mikäli elämä ei ihan toiseen suuntaan riepottele, niin toimittajaksi olisi tarkoitus valmistua kunhan ensin pääsen (jos pääsen) sisään yliopistoon tai ammattikorkeaan keväällä. Arkkitehtuuriakin haen, mutta vähemmän tosissani.

Töihin olisi myös tarkoitus keväällä päästä, markettiala ei oikein kiinnosta, mutta mikäli muita vaihtoehtoja ei avaudu niin pakko kai se on sinnekin hakea. Ajattelin silti hakea Tampereelle vaatekauppoihin ja muihin mielenkiintoisemmilta vaikuttaviin paikkoihin ensin, kunhan joulusta ja uudestavuodesta päästään.

Hamajo

Viesti Kirjoittaja Hamajo » La Tammi 22, 2011 18:31

Viimeistä vuotta Kiviniityn lukiossa Kokkolassa. Mainostetaan hirveän hienona lukiona, muuta peruslukio tämä on.
"Animehörhöjen" määrä suhteellisen suuri verrattuna normaali populaatioon.
Itsellä tavoitteena päästä Tampereen ammattikorkeaan lukemaan itseni hovimestariksi/ravintolaan esimies asemaan. Medianomikin ammatti kiinnostaa joten haen siihenkin.
I reject your reality and substitute my own!

pakke

Viesti Kirjoittaja pakke » Su Tammi 23, 2011 00:26

Tällä hetkellä olen Otavanopistolla Mediakympillä, tulin sinne miettimään minne hakisin seuraavaksi kun silloin en päässyt lukioihin joihin hain. Nyt olen päättänyt ensi vuonna muuttaa kohti Järvenpäätä/Tuusulaa ja ainakin hakea Nuoriso-ohjaajaksi. Ihan mukavaa tälläinen paikkakuntien vaihtelut, Turusta lähti sitten Otavaan (300 km) josta sitten Tuusulaan.

Kiutzu

Viesti Kirjoittaja Kiutzu » La Maalis 19, 2011 22:59

Peruskoulua Vantaalla jäljellä vielä 11 viikkoa, ja sitten jännitetäänkin yhteishaun tuloksia. Jos hyvin käy, pääsen Helsinkiin Kallion ilmaisutaidon lukioon. Taideaineet siellä kiinnostavat, mutta lukiossa kuin lukiossa aion lukea kieliä melko runsaasti kun niistä olen kiinnostunut. Jossain välissä vaihto-oppilaaksi ja neljän-viiden vuoden päästä, jos varat riittävät, aion hakea ulkomaille opiskelemaan. Ranskaan tai Iso-Britanniaan. Taikka Yhdysvaltoihin tai Italiaan tai Japaniin. Sitä ehtii vielä miettiä. Unelma-ammatit ovat niinkin realistisia kuin ohjaaja, näyttelijä, muusikko, tuottaja, kirjailija tai toimittaja. Erittäin helppo ja realistinen tulevaisuus siis edessä.
I did it my way.

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ke Maalis 23, 2011 01:36

Lukiosta valmistuin 2008 keväällä ja viime joulukuussa puolestaan ammatillisesta matkailuvirkailijaksi. Oman alan töitä on hiukan vaikea saada...mutta tällä hetkellä kuitenkin teen töitä ainakin oman alan ympäristössä XD eli lentokentällä eräässä kaupassa olen töissä. Enpä sano enempää koska jos sanon missä liikkeessä niin mut kyllä tunnistaa sitten liian helposti :P
Suunnitelmissa olis vielä opiskella jotain media alaan liittyvää, se kun nyt alkoi joku vuosi sitten kiinnostamaan...ja muutenkin matkailualan hommat tuntuu älyttömän vaikeilta (matkatoimistoon en edes kuvittele meneväni)......

Logan

Viesti Kirjoittaja Logan » Ke Maalis 23, 2011 09:12

Lukion lusmujakso vetelee viimeisiään, 75 kurssia tulee juuri ja juuri kasaan ja viimeinen ylppäri kirjoitettu maanantaina, joten näyttää vahvasti siltä että täältä päästään kolmessa vuodessa ulos. Lukion kuvislinjan siis kävin ja nyt on harvinaisen hauskaa kun ihmiset panikoivat pääsykoetehtävistään kaiken maailman taidekouluihin ja meikäläisellä ei ole mitään hätää, amikseen kun olen menossa. Tarkoituksena olisi päästä Vantaalle opiskelemaan lentokoneasentajaksi ja ei luulisi olevan ongelmia moisessa kun viime vuoden tilastojen perusteella olisin voinut marssia sisään pelkällä keskiarvolla ja ensimmäisestä hakutoiveesta saatavilla pisteillä. Jonnekin muuallekin olen tainnut hakea, mutta en edes muista enää mitä olen lomakkeen täytteeksi laittanut, sen verran vahvasti tuo lentokonelinja tähtäimessä.
When in doubt, hold on to your altitude. No-one has ever collided with the sky.

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ke Maalis 23, 2011 13:04

Tällä hetkellä käyn toista luokkaa Savonlinnan taidelukiossa, tavoitteena sen jälkeen suunnata Joensuuhun opiskelemaan ala-asteen opettajaksi tai kääntäjäksi. o/
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Pege
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pege » Su Touko 01, 2011 20:36

Pege kirjoitti:IT-alalla edelleenkin tässä pusketaan eteenpäin. Duunipaikka vaihtunut toiseen, asunipaikkakunta siinä samalla ja työtehtävät muuttuneet perustyöasema tuesta yhdistettyyn palvelin-/helpdesk-/työasema tukihenkilöksi. Oman auton hommaaminen tuli välttämättömäksi työtehtävien hoidon kannalta. Ajokilometrejä on sit kertynyt ihan kivasti. Ei siinä mitään ite tykkään näistä hommista, ja duuniporukka on todella mahtava, niin mikäs hyvässä porukassa on hommia tehdä.
Lainaan omaani. Samassa mestassa edelleenkin hommissa, ja työtehtävät ehkä vähän monipuolistuneet. Joutunut perehtymään enemmän virtualisointiin, joka ollut hieman pimeä alue itselle. Työasematuki- ja asennukset kuitenkin pääosassa itsellä edelleenkin. Autoonkin on kilsoja kertynyt, vuoden omistanut auton, ja pyöreät 16 000 km tullut kelattua tauluun.

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Su Touko 01, 2011 21:59

Tällä hetkellä Kaarilan lukiossa tokaa vuotta painan, tarkoitus päästä vapaalle jalalle kolmessa vuodessa. Päätähtäimenä on TAMK eli Tampereen ammattikorkeakoulu ja siellä elokuva- ja tv-linja, jolta sitten valmistuisin medianomiksi (hyvällä tsägällä viimeisenä amk-vuonna pääsen vaihtoon yhteen Japanissa sijaitsevista ystävyyskouluista).
Suurena haaveenani olisi tehdä elokuvia sekä päästä ääninäyttelemään jenkkien tekemiin animaatioelokuviin. Myös animointi itsessään kiinnostanee jonkun verran, mutten enään tahdo animaattoriksi niin paljoa kö joskus ennen.

Jobia ei tällä hetkellä ole, mutta toivon mukaan jossakin vaiheessa jostakin jotakin saan.
Viimeksi muokannut Fazi, Su Touko 01, 2011 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Su Touko 01, 2011 22:03

Lukion toista luokkaa käyn, eikä ole mitään suunnitelmia tulevaisuudelle. Kuitenkin jotain kuvikseen liittyvää olen meinannut, mutta minua vaivaa pienoinen tulevaisuuden pelko tällä hetkellä lukion jälkeisestä elämästä :(
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

pontsi

Viesti Kirjoittaja pontsi » La Kesä 11, 2011 15:56

Amiksessa ja vuoden päästä pitäisi olla valmistunut vaatetusompelija.
Ei todellakaan se minun alani. Kiinnostus nollissa ja työllistyminen todella heikkoa, että enköhän päädy koulun jälkeen taas siivoojaksi tai mäkkärin kassalle : D Kyseiselle linjalle hain ihan vaan päähänpistosta mikä tällee jälkeepäin nakertaa suunnattomasti, sillä vasta tässä tokalla vuonna on alkanut hahmottua mihin olisin voinut hakea. Laiska kun olen en jaksa heittää noita 2 vuotta hukkaa ja alottaa uutta alaa vaikka päätä löytyis : P
I laughed at myself.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”