Mitä teette työksenne tai opiskelette?

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Meishin

Mitä teette työksenne tai opiskelette?

Viesti Kirjoittaja Meishin » Pe Kesä 12, 2009 14:40

Joo, on tylsää ja pälkähti tällainen kysymys mieleen. Poistakoot modet jos haluaa. Eli missä työskentelee taikka mitä alaa opiskelee Anikilaiset :D

Itse sain juuri tiedon, että pääsen opiskelemaan audiovisuaalista alaa, viime lukukauden mädännyin kympillä..
Viimeksi muokannut Meishin, Su Kesä 14, 2009 00:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

madu
Viesti:

Re: Mitä teette työksenne tai mitä opiskelette?

Viesti Kirjoittaja madu » Pe Kesä 12, 2009 14:53

Teen parhaillani koulutukseeni millään tapaa liittymätöntä työtä, eli olen helpdesk-henkilönä Aldata-nimiselle yritykselle joka valmistaa ohjelmistoja myymälöihin. Eli käytännössä kun Siwassa, Valintatalossa, Alkossa tai Makuunissa tulee ongelmia joko laitteiston tai ohjelmien kanssa, sieltä soitetaan minulle. Ihan mukavaa työtä, välillä aika kiireistä mutta kuten tuolta alapalkista saattaa huomata, jää kyllä paljon aikaa netin selaamiseenkin, ja palkkaa tästä saa reilusti enemmän kuin olen ikinä uskaltanut edes kuvitella tienaavani. Tätä jatkuu nyt sitten elokuuhun asti täyspäiväisenä jolloin siirryn takaisin kouluun.

Koulua käyn Leppävaarassa, entisessä EVTEKissä, nykyisessä Metropoliassa (jos siellä saattaa törmätä muihinkin Anikilaisiin, huudelkaa!). Linjana on Media Engineering eli mediainsinöörilinjan kansainvälinen rinnakkaisohjelma, eli englanniksi siis opiskellaan. Olen suorittanut ensimmäisen vuoden ja vielä ei ole oikein ideaa millaisessa työpaikassa saatettaisiin tarvita mediainsinööriä, mutta on kuitenkin ollut ihan mielenkiintoista ja monipuolista ja kouluun on ihan kiva palata parin vuoden sivari- ja työskentelytauon jälken.

ttw

Viesti Kirjoittaja ttw » Pe Kesä 12, 2009 15:10

Kahdet paperit, automekaanikko ja autosähköasentaja.

Tällä hetkellä teen autosähköhommia BMW:llä.

Ikää vasta 20v, kattoo jos jossain vaiheessa jatkais AMK:hon ja saisi amk-autoinssin paperit.

haplo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haplo » Pe Kesä 12, 2009 16:06

Oulun yliopisto, humanistinen tiedekunta ja pääaineena yleinen historia. Juuri ensimmäinen vuosi jäi taakse, ja vuoroon astelee kesäopiskelu, vaikkakin vähäisissä määrin. Mukavaa on tähän saakka ollut ja uskoisin että näin tulee olemaan jatkossakin. Sivuaineina on tullut hieman kokeiltua japani-opintoja (ei tosin kieltä) ja klassillista arkeologiaa. Ensi syksynä sitten alkaisi matkailun sivuainekokonaisuus. Toisin sanoen pakka on hyvin sekava, ainakin äkkiseltään katsoen, mutta jospas siitä jotain syntyisi. Tällä hetkellä kiinnostaisi tutkijan ura, mutta tulevaisuus näyttää riittävätkö rahkeet siihen hommaan.

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Pe Kesä 12, 2009 17:42

Pysyn kiinni leivässäni myymällä kenkiä ja isona minusta pitäisi tulla taloustoimittaja, eli medianomi AMK. Taloudesta en tiedä, enkä välttämättä siitä toimittajastakaan, mutta saanpahan opiskella kirjoittamista. Ts. tää valmistuis kolmen ja puolen vuoden kuluttua Haaga-Heliasta ja tälle satelis ihan sikana työtarjouksia, ku HH:n journalisti-koulutus on niin arvostettu. (Apurahoja odotellessa.)

Olen tässä vuosien varrella ehtinyt opiskella vähän tehostemaskeerausta ja myyntityötäkin, mutta kyllä tuo kirjoittaminen on se ainoa oikea ala minulle.

avalkama
Sangatsu Manga

Viesti Kirjoittaja avalkama » Pe Kesä 12, 2009 19:09

Mä oon kirja-alalla.
Jep.

Mikarin
Chibi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikarin » Pe Kesä 12, 2009 19:42

Opiskelen Kokkolan Kauppaopistossa tietojenkäsittelyä (toim. huom. toisen asteen oppiahjo) ja toinen vuosi alkaisi tänä syksynä. Joskus haaveilin omasta ravintolasta ja aloitin viime syksynä ravintola-alalla, mutta työharjottelun alkaessa sain huomata, että fyysinen kondikseni ei oikein tykkää sen työn tuomista rasituksista, koska vasen käteni on yliliikkuva ja rasittuu sen takia helposti. Myöskään polvieni kunto ei ole kovin kehuttava. Luovutin sitten ja valintoja oli kolme; Tietojenkäsittely, pukuompelu tai NEETtaus.

Nyt tulevaisuuden haaveina on pelisuunnittelu ja websuunnittelu, myös markkinointi kiinnostaa joten näitä varmaan pyrin opiskelemaan tämän koulun jälkeen.
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

Yuiumi-Rei

Viesti Kirjoittaja Yuiumi-Rei » Pe Kesä 12, 2009 21:31

Minä opiskelen tällä hetkellä Kuopiossa Savon ammatti- ja aikuisopistossa verhoilijaksi. Ensi keväänä olisi tarkoitus valmistua ja vielä mahdollisesti sitä ennen talvella suorittaa vaatturin ammattitutkintokin siinä sivussa. Keväällä 2008 valmistuin jo ylioppilaaksi ja pukuompelijaksi eli voi sanoa, että viihdyn koulussa.

Sitten tulevaisuudessa on suunnitelmissa siirtyä Jyväskylään yliopistoon historiaa lukemaan ja/tai saman kaupungin AMK:hon vaatetusalaa jatkamaan. Tai sitten perustan oman yrityksen... Tai sitten menen töihin Urumille... Tai voisinhan minä perustaa yrityksen, olla töissä Urumilla ja siinä sivussa opiskella... Sitten kun vielä kehitän oikean elämän johonkin väliin niin hyvä tulee ^^.
Urumin ensimmäisiä chibiorjia - nykyään raataa pääosin oman yrityksensä hyväksi.

Jagdpanther

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » La Kesä 13, 2009 22:24

Tuli käytyä Kempeleen Ammattikoulussa kolme vuotta logistiikkapuolta ja valmistuin keväällä rahtariksi, mutta töitäpä ei ole tullut vielä kateltua. Ensi kuussa alkaa seurakunnalla työt, jotka kestävät sen kuukauden.
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Pege
Viesti:

Re: Mitä teette työksenne tai opiskelette?

Viesti Kirjoittaja Pege » Su Kesä 14, 2009 12:27

Sekalaisia IT-alan hommia tullut tehtyä. Aloitin service desk hommista Hewlett-Packardilla ja myöhemmin siirryin lähitukeen. Tällä hetkellä virallinen ammattinimike on Pc asiantuntija/Lähitukihenkilö. Työantaja on kylläkin vaihtunut HP:n jälkeen pariinkin kertaan, mutta vaihtelu virkistää.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Su Kesä 14, 2009 20:34

Olen neljättä kesää Atrialla broilerileikkaamossa. Se ei ole mitään maailman mielenkiintoisinta hommaa, mutta palkka on hyvä ja mahdollistaa kaiken kivan roinan ostamisen. Talvisin opiskelen Jyväskylässä englannin- ja saksanopettajaksi. Kolme vuotta on takana ja parin vuoden sisään pitäisi varmaan valmistua.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Record of Lodoss War OVA 0/13]
Anime- ja mangablogini

Gortef
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gortef » Ma Kesä 15, 2009 13:41

Sekatyöläisenä pienehkössä insinööritoimistossa. Hommina mm. yleiset toimistohommat, 3D rendit ja pikamallitulostukset.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ti Kesä 16, 2009 13:26

Opiskelen Imatran Yhteislukiossa (jonka tunnemme puheissamme paremmin Mansikkalan lukiona, tuo "virallinen" nimi kun ei oikein ole iskostunut meihin - jos muita anikilaisia samassa koulussa, saa tulla kyllä nykimään hihasta) ja nyt on ensimmäinen vuosi kunniallisesti takanapäin! Ensi vuonna sitten vanhojen tansseja veivaamaan ja sitä seuraavana penkkareihin hörhöilemään ja kirjoittamaan, mikäli menee sunnitelmien mukaan. Olen kyllä sen verran kunnianhimoinen opiskelija, että luulisi kyllä onnistuvan (sain stipendinkin, kun minulla oli luokkani paras keskiarvo tänä vuonna ^^) Siitä, mitä aion tehdä lukion jälkeen, ei minulla ole aavistustakaan. Kielten opiskelu kyllä kiinnostaisi, mutta en usko kielitaitoni riittävän sellaiseen, vaikka kielten numerot ovat kyllä kiitettäviä tokarissani. Historia kiinnostaisi kanssa, teologia ehkä ja suomen kieli voisi olla kanssa yksi vaihtoehto, jos vaikka johonkin yliopistoon aion tästä jatkaa. En tiedä. Noh, näin aluksi olisi ihan kiva nuo kirjoituksetkin suorittaa parin vuoden päästä ja sitten katsastella etennpäin. Kesätöitä en tee, en hakenutkaan, sillä koska en aiemmin ole ollut missään, en edes pääsisi mihinkään joten... Ripari-isosena tuli kyllä iltakoulun verran häärittyä, ensi kesänä se saa sitten olla minun kesätyötä ^^
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Maveric

Viesti Kirjoittaja Maveric » Su Kesä 21, 2009 00:39

Tällä hetkellä tämä poika suorittaapi kolmoistutkintoa, eli siis minulla on lukio ja ammattikoulu samaan aikaan. Amiksen puolella suoritan datanomitutkintoa. Aika arseesta tää systeemi ollu tähän mennessä, kun ekaa kertaa täällä järkätään, mutta yritän saada loppuun.
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

jtn

Viesti Kirjoittaja jtn » Ti Kesä 23, 2009 12:07

avalkama kirjoitti:Mä oon kirja-alalla.

Ihanko totta? En olis kyllä ikuna arvannu moista.

Seuraavaksi varmaan väität AnttiG:tä kolleegaksesi.

Nimimerkillä "tekniikan tohtori-wannabe". Ja muistakaa lapsukaiset, että profiilissa on kohta ammatti. :-)
- Jussi Nikander

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”