Suomalainen lyhyt toimintapätkä

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

maarek

Suomalainen lyhyt toimintapätkä

Viesti Kirjoittaja maarek » Ma Maalis 16, 2009 01:52

En kehdannut tuonne animepuolelle pistää vaikka tässä onkin pientä animevaikutetta siellä täällä. Teimme tässä juuri valmiiksi pienen lyhytelokuvan joka keskittyy toimintaan. Kommentteja olisi tosi kiva saada.

http://www.vimeo.com/3508584

720p versio löytyy ladattavaksi täältä: http://www.hmcindie.com

Kaikki kommentit, negatiivisetkin erittäin tervetulleita. Kiitos!!

Zelman

Re: Suomalainen lyhyt toimintapätkä

Viesti Kirjoittaja Zelman » Ma Maalis 16, 2009 11:03

Minä tykkäsin, yksinkertaisuudessaan loistava. : D Lopputekstien jälkeisiä paloja oli mukava katsella kevennykseksi. Huomasin näin yhden kerran katsomisen jälkeen, vain yhden kohdan, joka ei kauhiasti näyttänyt siltä että hahmo teki toiselle jotain (en nyt muista oliko siinä lyönti, potku vai mikä kohtaus). Hyvä video, sellainen että haluaisin tietää mitä tämän jälkeen tapahtui. Ilmeisesti raadoitte enemmänkin tämän eteen, mitänyt lopputekstejä/kuvia katseli.

Päähenkilö hahmo oli jokseenkin hauska, kauhia bodaaja ja sikari suussa sai asenteen aikaseksi. :>

Anteeksi ei niin mahtavasta kommentista.
"It's so easy, when you're evil~"

PikkuRotta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PikkuRotta » Ma Maalis 16, 2009 12:09

Kiitos oli kiva katsoa tuo pätkä (: Toiminta oli hienon näköistä. Minulla taitaa valitettavasti olla enemmän näitä negatiivisia kommentteja... Ymmärrän kyllä että näin lyhyessä pätkässä, kun toiminta on pääosassa, niin juoni on heppoisen oloinen. Eniten minulla onkin siitä negatiivistä palautetta.(Ja anteeksi että tulevassa puhun vastustajista zombeina (: En keksinyt niille parempaakaan nimitystä.)

Toiminta oli hienon näköistä, mutta se kesti liian pitkään samanlaisena. Jotenkin olisin kaivannut muutosta välillä, vaikka toiminnan tyylin muutoksena esim. takaa-ajo, välinetappelu (siis jotain missä käytetään lyömäaseita sun muita). Nyt toiminnan hienous alkoi jo menettää hohtoaan, kun samaa katseli useamman minuutin.
Sama juttu koskee muuten vartijan vammautumistakin. Aina sama olkapää :D (vai oliko sekin tyylijuttu?)

Miksi ihmeessä vartija lähti karkuun niitä zombeja? Tappeluhan meni vielä hyvin ja vartija oli juuri saanut selville kuinka noita zombimökkösiä tuhotaan. Olisin ymmärtänyt jutun vielä, jos vartija olisi ensimmäisenä tuhonnut alempi arvoisen zombin kuin sen, joka katseli vain sivusta uhkaavasti, ja sitten se katselijazombi olisi tullut silmät hehkuen ja mojauttanut kunnon lommon metalliseinään (saako sellaista efektiä tehtyä?). Olisin ymmärtänyt miksi vartijalle tuli pupu pöksyyn siinä vaiheessa... Nyt se jäi hieman hämäräksi miksi vartija lähtee karkuun joukkiota, joka oli pienemmän oloinen kuin se jota hän oli aikaisemmin menestyksellisesti lytännyt.

Sitten vielä se loppu pätkä. Koska juoni oli aika olematon enkä ainakaan minä ymmärtänyt siitä mitään, niin olisin voinut ottaa loppuun hieman pahemman shokkiefektin eli kaveri pakenee sisälle, mätkäisee oven suussa zombia ja nappaa kaveriaan olkapäästä 'Hei, tules auttamaan täällä on...' lause jää kesken, kun kaveri nostaa katsettaan ja ja katsoja näkee punaiset silmät. Jotenkin tuollainen loppu olisi minusta sopinut paremmin tämmöseen toimintapätkään, mutta luulen että olisin siitäkin keksinyt jotain valittamista ^^;

Muuten siis tykkäsin katsoa pätkää (:

p.s. Mitä ne animevaikutteet olivat? Itse katson enimmäkseen huumoripitoista animea enkä millään keksinyt niitä animevaikutteita, kun pätkä ei ollut piirretty...

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ma Maalis 16, 2009 16:04

Oikein viihdyttävä välipalahan tämä oli.

Suomessa saisi muutenkin rohkeammin alkaa tehdä erilaisia elokuvia. Osataan täällä taatusti hyvin tehdä muutakin kuin niitä pekkouunokomedioita.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

maarek

Viesti Kirjoittaja maarek » Ma Maalis 16, 2009 23:21

PikkuRotta kirjoitti: Sitten vielä se loppu pätkä. Koska juoni oli aika olematon enkä ainakaan minä ymmärtänyt siitä mitään, niin olisin voinut ottaa loppuun hieman pahemman shokkiefektin...
Shokkiefektin sijaan hain kohtauksella enemmänkin fiilistelyä. Senvuoksi koko loppu onkin käytännössä pelkkää musiikkia.

Kiitos kommenteista :)

J

Viesti Kirjoittaja J » Ke Maalis 18, 2009 18:08

Mukavaa katseltavaa tosiaanhan tuo oli.
Siellä täällä oli leikkaus tehty ehkä vähän tönkösti tai muuten vain heikosta kohdasta, mutta muuten en noin "teknillisesti" huomannut mitään. Yksi niistä taisi nimenomaan olla siinä kun sitä vartijaa ensimmäisen kerran se pahis yritti kuristaa selästä ja siinä sitten vartija oli huitasemassa pampulla, mutta ei ehtinyt vartija sitä lyöntiä loppuun saattaa, kun vaihtui jo kuvakulma kuin myös mitä oli tapahtumassa.
Ehkä se olikin tarkoitettu sellaiseksi tai sitten minä vain katson hiukan hassusti, sillä itselläni juuri tuo pisti silmään. Itse olisin eritavalla sen tehnyt.

Kamerakulmat olivat tosiaan onnistuneita ja muutamaan kohtaan myös mielenkiintoisesti valittuja myös.
Tuommoisia voisi ihan hyvinkin katsoa enemmän, muistuttaa kovasti tuota Puoli-Elämä: Kaupunki 17 klippiä tyyliltään.
Ehkä vähemmän kuitenkin Arskaa ja enemmän suomalaista Asennetta päähenkilöön ;)

Ihan menevää katsottavaa. Plussat vielä noista loppukevennyksistä, ihan mukavia niitä on aina katsella.
Pitkäaikainen stalkkeri

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”