Parhaat elokuvat

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

otapunk

Re: Parhaat elokuvat

Viesti Kirjoittaja otapunk » Ti Huhti 19, 2011 02:56

"Parhaat" on tosi vittumainen, kun hyviä leffoja on niin valtavasti ja niistä niitten parhaitten ettiminen edes ihan objektiivisesti on vittumainen projekti. Epätäydellistä tulee, mutta mikäs sitä parempaa..

Seul Contre Tous (I Stand Alone) - on mun elämäni vahvimpia elokuvallisia kokemuksia. Mä tykkään äärettömästi miten helvetisti tässä leffassa saa tuntea kaikkea vihasta pahoinvointiin. Noén leffat vois pidemmälle listalle laittaa loputkin, mutta tää on esiosansa Carnen kanssa mahtavin.

12 Angry Men - on mun mielestä mahtava kaikessa pienieleisyydessään ja viihdyttävyydessään, The Sunset Limited toi tämän mulle onnistuessaan myös pysymään yhdessä ja samassa paikassa koko elokuvan.

The Network - seuraava Lumet, äärettömän terävä kritiikki mediaa ja meitä ihmisiä kohtaan jo sillon ja aina vaan terävämpi nyt. Sanosin että persujen kannattajien pitäisi katsoa tämä, mutta ymmärtäisivät sen kuitenkin päinvastoin.

The Godfather: Part II - Lemppari Coppolalta ja täydentää ekaa molemmista päistä niin etten mä tiedä mitä mä edes siitä ajattelisin ilman tätä.

Blade Runner - tän ja Alienin kanssa Scott määritteli modernin scifin. Tietty Dickin tarinakin tekee tästä klassikon, mutta varsinkin kuvakieli näissä molemmissa on kopioitunut kaikkeen niiden jälkeen tulleeseen.

Lola Rennt (run Lola run) - Mun omia lemppareita, visuaalisesti ja tarinallisesti tää vaan on sopivaa ilotulitusta ja rikosleffat on muuten mun oma lempigenre. Tykwerin Perfumekin on loistava.

Das Leben der Anderen (The Lives of Others) - Saksalaista lisää, tää vaan vetoaa muhun kun lähihistoria kiinnostaa ja kommunistimaitten arki varsinkin. Lisäksi mun mielestä on äärettömän hauskaa katsoa tämä ja Perikato samalla kertaa, kun huomaa miten tuomitsevasti saksalaiset kuvaa menneisyyttään.

Oldboy - Reippaasti paras Parkin kostotrilogiasta ja mun lemppari aasialainen leffa tähän mennessä.

Taxi Driver - After Hoursin ohella mun lemppari Scorsese ja niitä toisiks lemppareita on muutama. Tavallaan mun lemppari Vietnam-leffa.

Calamari Union - tykkään Kaurismäen leffoista, mutta tän olen vaan aina päättänyt katsoa uudestaan ja uudestaan, ja helvetti vieläkin naurattaa ne samat vitsit. Tää on helvetti suomalaisen viikonlopunvieton täydellisin kuvaus ja kun suoraan itse kunkin elämästä.

Voisin listata lisää vaikka aikojen loppuun, mutta ei vaan viitti. Plää, tos on.

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Ke Kesä 22, 2011 00:21

Tässä muutama:

One Piece: Strong World Ehdottomasti paras OP-elokuva. Hyvä juoni ja tottakai kunnon One Piece meininki!

Pirates of the Caribbean Ennen japaniharrastamista minä olin todella (ja olen vieläkin) kiinnostunut merirosvoista, ja kaikki lähti Pirates of the Caribbeanista. Pirates of the Caribbeanissa yhdistyvät hyvä juoni, loistavat näyttelijät ja eeppinen Hans Zimmerin musiikki.

Summer Wars Kävin katsomassa elokuvan pari päivää sitten leffateatterissa ja tykästyin todella. Pidin elokuvan juonesta, animoinnista ja hahmoista.

127 tuntia Virkistävän erillainen. Elokuva oli täysin erillainen, kuin mitä kuvauksen perusteella luulin.

Liikkuva Linna Täydellinen niin alkuperäisillä äänillä, kuin suomidubeillakin.

Muita hyviä elokuvia:
- Henkien Kätkemä (+ muut Ghibli-leffat)
- The Imaginarium of Doctor Parnassus
- Jali ja suklaatehdas (Klassikko)
- Muumipeikko ja pyrstötähti (No tottakai! :D)
- The Ring
- Harry Potterit (Mutta kirjat on paljon parempia!)
- Taru Sormusten Herrasta

// EDIT: Tuli katsottua juuri Hachiko-elokuva. Oli niin koskettava että oli pakko lisätä se lempielokuviin. Vaikka elokuva olikin amerikkalainen, oli se silti hyvä.

jansan

Viesti Kirjoittaja jansan » La Heinä 02, 2011 23:46

Parhain leffa on kyllä Initial D (liveaction). Sen jaksaa kattoo vaikka miten monesti läpi.
す..す..すき大すき

pontsi

Viesti Kirjoittaja pontsi » Su Heinä 03, 2011 18:46

Pirates of the Caribbean elokuvat. Merirosvot ovat kiinnostaneet jo pienenä, tykkään niistä. Silloin kun Mustan helmen kirous tuli tykästyin elokuvaan ihan suunnattomasti ja se on edelleen kaikista elokuvista lempparini. Olen katsonut sen todella moneen kertaan vieläkään kyllästymättä. 3 muuta taas ovat tietenkin huonompia kuin ensimmäinen, mutta silti todella hyviä elokuvia.

Kaikki Star wars elokuvat. Tulee yleensä katsottua alkuperäiset/uudemmat putkina läpi. Aivan mahtavia ja loistavaa viihdettä.

Uuno Turhapuro elokuvat. Hajotka vaan, mut ne on ihan älyttömän hyviä elokuvia :___D Uuno on symppis hemmo.

Scary movies ... Ne on jo niin surkeita ja dorkia, että se tekee ne niin loistaviksi ja hauskoiksi.

Muita hyviä on sitten mm. Bruno, Brokeback mountain, 1. Battle Royale, Uhrilampaat.

.. Mulla selvästikkin on joku ongelma elokuva sarjoihin.
Mutta niin, on paljon loistavia kauhuelokuvia mitkä kuuluu suosikkeihin, mutta minulla on aivan tajuttoman surkea nimimuisti, varsinkin jos olen nähnyt elokuvat sattumalta telkkarista/kaverilla ja liian laiska etsiäkseni olen. :_D
I laughed at myself.

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Su Elo 12, 2012 06:02

Vuosien aikana kertyneitä lisäyksiä:

Hyviä elokuvia:
Strange Circus: Sono Sionin ihanan häiriintynyt draama-elokuva.

Dogville: Mikä elämys! Ensijärkytyksestä loppuhuipennukseen. Vaatii kärsivällisyyttä, mutta se on sen arvoista. Tyydyttävämpää loppua saa hakea!

The Holy Mountain (1973): Jos ei jaksa tarkastella ja mietiskellä kaikkea uskontoihin liittyvää symboliikkaa, mitä elokuva sisältää suurissa määrin, toimii myös hyvin päivän WTF-annoksena. Visuaalisesti siis hyvin värikäs. Katso ja nauti.

Valerie and her week of wonders (1970): Tsekkoslovakialainen symbolisesti kerrottu lolita-elokuva 13-vuotiaan tytön ensimmäisistä kuukautisista. Tämä on todella kaunista ja unenomaista katsottavaa. Aluksi hyvin viattomalta tuntuva elokuva sisältääkin runsaasti seksuaalisesti provosoivaa materiaalia ja sen maskeeraukset saavat välillä säpsähtämään. (Pelottavimpia vampyyreja mitä olen koskaan nähnyt!)

Jusine (1969): Pidin tosi paljon markiisi De Saden alkuperäisromaanista. Tämä elokuvasovitus jätti joitain tapahtumia kertomatta, mutta se toimi hyvänä kokonaisuutena ja oli alusta loppuun mielenkiintoista seurattavaa.

A Life Less Ordinary: Tätä etsiskelinkin kovasti viime viestini aikoihin. Söpö, uniikki ja höpsö romanttinen komedia, josta kuitenkin tykkään ihan älyttömästi.

Quien puede matar a un nino?/Who can kill a child? (1976): Ensimmäisellä katsomiskerralla todella järkyttävä.

Du Er Ikke Alene/You Are Not Alone (1978): Kaunis tanskalainen elokuva nuorten poikien välisestä rakkaudesta.

The Innocents (1961): En uskonut, että näin vanha mustavalkoinen elokuva voisi olla oikeasti pelottava...

Hyviä piirrettyjä:
Kanashimi no Belladonna: Niin kaunis, sekä kuvamateriaalin että musiikin osalta! Oli pakko ostaa DVD ja olen katsonut sen jo ainakin viisi kertaa.

The Plague Dogs/Ruttokoirat: Samalla tavalla synkkä ja ahdistava kuin "Ruohometsän kansa" tai oikeastaan vielä pahempi, koska ei jätä katsojan mieltä hetkeksikään rauhaan. Onneksi en nähnyt tätä vielä lapsena, sillä olisin itkenyt silmät päästäni ja nähnyt monta yötä painajaisia.

Azur & Asmar: Michel Ocelotin värikäs ja kiehtova animaatio kahdesta hyvin erilaisesta pojasta, jotka kumpikin lähtevät etsimään prinsessaa, josta ovat lapsina kuulleet satuja. Elokuva vaikutti aluksi hieman pöhköltä ja animaatio hyvin kummalliselta, mutta pienen totuttelun jälkeen visuaalinen ilme oli hyvinkin kaunis ja tarina syvällisempi kuin olin odottanut.

Huonoja elokuvia:
Tyttö kellarissa: Tämän katsottua "huono elokuva"-käsite saa aivan uutta näkökulmaa!

Twilightit: Näin kaksi ensimmäistä elokuvaa, kun ne näytettiin telkkarista jonkin aikaa sitten. Ei jestas. Huonompia ja kökömpiä kuin olin ajatellutkaan. Ainoata viihdettä olivat tahattoman koomiset hetket. Esim. se jossa Edward(?) sanoi "Minä olen hämähäkkiapina." ja alkoi sitten hyppiä puissa kuin mielisairaalasta karannut. Wut? Ainut kaunis kohtaus oli lyhyt pesisottelu, ja vampyyrielokuvissa urheilumatsit kuuluukin nostaa kohokohdiksi... =__=;

Olisi näitä varmasti vaikka kuinka paljon, mutta yleensä unohdan huonot elokuvat aika nopeasti.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Ma Elo 13, 2012 17:25

Minä tykkään kauhuelokuvista~

Kauna (1 ja 2) koska ne on semmoisia ihanan ahdistavia ja pelottavia. Säikähdyksiä hurrrr~
Ringu (1 ja 2) koska ne on niin upeita elokuvia ~ Ihanan ahdistavia taas.
Juon Taas tätä kauhua ja ahdistusta. Japanilaiset on ihania ~ x3

inoue

Viesti Kirjoittaja inoue » Ti Elo 14, 2012 19:58

Elämäni parhaimmat elokuvat:

Animet:
- Henkien kätkemä : Kun näin henkien kätkemän ensimmäistä kertaa, mykistyin miten kaunis ja monipuolinen elokuva oli ja jollain tavalla niin kaunis!
- Kätkijä : Tämä tuli katsottua vähän aikaa sitten ja vaikka loppu ei niin surullinen ollut niin minähän tirautin kyyneleitä ja rakastan elokuvan musiikkia.
- End of evangelion : Tämä elokuva on tullut nautittua jo useampaan kertaan, edelleen mykistävä, surullinen ja pysäyttävä. Love it.

Muut:
- Lost in translation : Coppolan elokuva sijoittuu Japaniin, ja samalla kun tulee ihailtua maisemia niin tarina on niin kaunis. Ehkä tylsä joidenkin mielestä, mutta itse rakastan tätä elokuvaa :3
- Rambo : Stallone fanin ehdoton suosikki. Toimintaa omassa asussaan.
- Virgin suicides : Taas Coppolan kaunis elokuva.
- Lord of the rings I-III (koko pitkä) uskomaton tarina, katson liian usein kaikki elokuvat putkeen jäätelö purkin kanssa

illusiα
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illusiα » Su Huhti 28, 2013 20:21

Animeista Hauru no ugoku Shiro sekä Pokémon movie 3. Molemmissa on tultu itkeskeltyä ja kauniita molemmat. Erityisesti ensimmäisessä on suloinen ja kaunis tarina. Varmaan myös Muumipeikko ja Pyrstötähti päätyy listalleni.
Muista sanoisin Takumi-kun seriesit, valitettavasti tai ei-niin-valitettavasti bl'län ystävänä tykkäisin näistä live action-elokuvista tavallistakin enemmän, juoni oli kiva ja Takumi hahmona on järjettömän suloinen, niinkuin parikin.
Muista sitten Disneyn Kaksin Karkuteillä, taas kerran järjettömän kaunis elokuva! Ihana tunnelma kattaa koko elokuvan, ihanat värit. Pascal on ihana. Ihihihihi kaikki on ihanaa ja niin.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

Sanor

Viesti Kirjoittaja Sanor » To Touko 02, 2013 12:53

Itselläkin löytyy näitä suosikkeja jonkunverran ja about joka genrestä, mutta suurimman osan niistä on jo kaikki nähnyt. Mutta kuitenkin ehkä yksi kaikkien aikojen parhaimpia ooperoita mitä olen nähnyt on Repo! The genetic opera.

Leffa ei ehkä sovi kaikkein heikkohermoisimille, sillä verta roiskuaa hieman kuin enämmän leffassa, mutta siltikin törkeältä spläteriltä on vältytty. Leffa on cyberpunk teemainen post-apocalyptiseen maailmaan perustuva kauhu/action/draama/musikaali. Yhtiö, joka valmistaa uusia sisä-elimiä, ja muita ruumiin osia ihmisille, kontrolloi kaupunkia jossa riehuu geneettinen sairaus joka rappeuttaa jokaisen asukkaan elimet. Yhtiötä tarjoaa elimensä ilmaiseksi myös ihmisille joilla ei ole rahaa, kunhan allekirjoittavat sopimuksen. Ja jos ei kuitenkaan rahaa kuulu, Repo-mies tulee ja hakee elimet takaisin.

Lisää infoa löytyy täältä: http://www.imdb.com/title/tt0963194/
"Just because I don't care, doesn't mean that I don't understand."

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » To Touko 02, 2013 13:37

Sanor kirjoitti:Itselläkin löytyy näitä suosikkeja jonkunverran ja about joka genrestä, mutta suurimman osan niistä on jo kaikki nähnyt. Mutta kuitenkin ehkä yksi kaikkien aikojen parhaimpia ooperoita mitä olen nähnyt on Repo! The genetic opera.

Leffa ei ehkä sovi kaikkein heikkohermoisimille, sillä verta roiskuaa hieman kuin enämmän leffassa, mutta siltikin törkeältä spläteriltä on vältytty. Leffa on cyberpunk teemainen post-apocalyptiseen maailmaan perustuva kauhu/action/draama/musikaali. Yhtiö, joka valmistaa uusia sisä-elimiä, ja muita ruumiin osia ihmisille, kontrolloi kaupunkia jossa riehuu geneettinen sairaus joka rappeuttaa jokaisen asukkaan elimet. Yhtiötä tarjoaa elimensä ilmaiseksi myös ihmisille joilla ei ole rahaa, kunhan allekirjoittavat sopimuksen. Ja jos ei kuitenkaan rahaa kuulu, Repo-mies tulee ja hakee elimet takaisin.

Lisää infoa löytyy täältä: http://www.imdb.com/title/tt0963194/

Hehee, minulta löytyy kokoelmastani tuo ja kuuluu itseasiassa suosikkeihini myös. Erittäin hyvä leffa :mrgreen:
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Sanor

Viesti Kirjoittaja Sanor » Ke Touko 08, 2013 13:30

Kissansilmä kirjoitti:Hehee, minulta löytyy kokoelmastani tuo ja kuuluu itseasiassa suosikkeihini myös. Erittäin hyvä leffa :mrgreen:

Äärimmäisen hyvä että leffaa tunnetaan. :D
"Just because I don't care, doesn't mean that I don't understand."

Tristanix

Viesti Kirjoittaja Tristanix » Ke Touko 08, 2013 14:05

Pulp Fiction tuli pari päivää sitten katsottua, ja meni kyllä lempileffojen kärkeen heti. :mrgreen: Hajoiltua tuli melkein joka käänteessä, vaikka sitten
Spoiler:
Vincentin kuolema
tulikin vähän yllätyksenä. Muutoinkin ovat Quentin Tarantinon leffat omaan makuuni, Kill Bill volat 1 & 2 pitänee vielä mainita.

Django Unchained pitäisikin muuten katsoa, sen verran hyvää olen siitäkin kuullut.
Embrace your dreams, and... whatever happens, protect your honor... as SOLDIER!

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » La Touko 11, 2013 15:59

Tristanix kirjoitti:Pulp Fiction tuli pari päivää sitten katsottua, ja meni kyllä lempileffojen kärkeen heti. :mrgreen: Hajoiltua tuli melkein joka käänteessä, vaikka sitten
Spoiler:
Vincentin kuolema
tulikin vähän yllätyksenä. Muutoinkin ovat Quentin Tarantinon leffat omaan makuuni, Kill Bill volat 1 & 2 pitänee vielä mainita.

Django Unchained pitäisikin muuten katsoa, sen verran hyvää olen siitäkin kuullut.

Tarantinon leffat ovat kyllä mainioita, juonien lisäksi musiikit kolahtaa yleensä niissä :D Pulp Fiction ja Kill Billit ovat suosikkejani (ylläripylläri). Reservoir Dogs pitäisi katsoa ja myöskin Django kun niitä en ole vielä nähnyt, Kunniattomat paskiaisetkin olen nähnyt vain osittain :)
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Klayman

Viesti Kirjoittaja Klayman » Ke Marras 06, 2013 23:26

Itse rakastan komedioita yli kaiken ja erityisesti Monty Python -tiimin leffat ovat parhautta. Yksikään toinen komedia ei ole edes päässyt lähelle Holy Grailin ja Life of Brianin kaltaisia mestariteoksia.
Varsinkin Holy Grail on mielestäni elokuvahistorian ehkäpä hauskin teos ja samalla oman top-listani ehdoton ykkönen.

Koska Villi Länsi on kiinnostanut minua syvästi, on myös Sergio Leonen Dollaritrilogia (Hyvät, Pahat ja Rumat etunenässä) erittäin lähellä sydäntä. Ennio Morriconen sävellykset ovat upeaa kuunneltavaa ja tunnelma kyseisissä leffoissa on aivan mahtava. Isoin plussa on kuitenkin Clint Eastwoodin roolisuoritukset, mahtavaa katseltavaa.

Myös animaatiot ovat lähellä sydäntäni alkuperämaahan katsomatta. Länsimaisen animaation saralta ehdoton suosikki on Tim Burtonin stop motion -klassikko Painajainen Ennen Joulua. Pidän kyseisen elokuvan veikeistä hahmoista, synkästä ulkoasusta ja päähän jäävistä lauluista.
Myös Don Bluthin animaatiot ovat katsomisen arvoisia. Pidän Bluthin tuotoksista henkilökohtaisesti enemmän kuin Disneyn vastaavista. Eritoten Maa Aikojen Alussa on yksi niistä elokuvista, jonka nostaisin kirkkaasti Disney -studioiden tuotosten edelle.

Animeleffoista suosikkeja ovat tietenkin Miyazakin (Mononoke ykkösenä) sekä Satoshi Konin (Tokyo Godfathers ja Paprika ovat ne omat lempparit) elokuvat.

KasumiU

Viesti Kirjoittaja KasumiU » Ke Marras 13, 2013 13:13

"Parhaita" leffoja on kyllä niin paljon että vaikeaa tulee. Mutta tässä on osa.

Kaunotar ja hirviö (Disney); Yksi ikuisuus suosikkejani, tarina on hyvä ja elokuvaa kiva seurata.
Notredamen kellonsoittaja (Disney); Hyvä teema ja jaksan katsoa vielä näinkin monen vuoden jälkeen.
Repo! The Genetic Opera; Tää on vaan jotain niin mahtavaa, must keep watching it
Sweeney Todd: The Demon Barber Of Fleet Street; Johnny Depp ja Helena Bonham Carter ja Alan Rickman samassa elokuvassa... ja ne kaikki laulaa.
Tim Burton's Nightmare Before Christmas; Ihana suloinen elokuva, taidokkaasti tehty.
Sleepy Hollow; oikeastaan joutui tänne Johnny Deppin mahtavan näyttelysuorituksen vuoksi
Saksikäsi Edward; Tosi hyvä mutta kauhean surullinen elokuva..

Siinä oli muutama tärkeimpiä leffoja, jotka ovat pretty much tehneet sen mitä tänä päivänä olen

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”