Esittele itsesi

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Teh_Rei

Re: Esittele itsesi

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Ti Helmi 10, 2009 04:32

Fact File:
Nimimerkit: Teh_Rei ,jne...
Sukupuoli: Tyttönen
Sexuaalinen suuntaus: MiniHameRekkaLespo
Poliittinen suuntaus: Kivenkova PunaMusta, PinkkiMusta ja TelaKetjuFemakko (ja siitä minä nautin!)

Millainen olet luonteeltasi? Tsundere.
Miten anime/manga/japaniharrastuksesi alkoi: no se alko sillon joskus kun näin gitsin ja akiran...

tykkää:
- Yurista
- Syövistä
- Piirretyistä pikkutytöistä
- Kaikesta moesta (poikkeuksena en tykkää erogeistä / visual noveleista / teinipoikamatskusta)

Ei tykkää:
- Mämmistä
- Yaoista

Miten päädyit Anikiin: joskus löysin jostain.
Irkkaatko: kyl.
Mistä muualta minut löytää internetistä: ette halua tietää...
Viimeksi muokannut Teh_Rei, Pe Helmi 11, 2011 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Su Helmi 15, 2009 13:25

Lyhyesti: Reilu parikymppinen kaupungissa elävä luonnonlapsi, pienen kapinahenkisyyden kera. Makuni musiikista vaatetukseen tukevat tuota kuvausta.

Pidemmän kaavan:
Olen reilu parikymppinen nainen Etelä-Suomesta ja olen harrastanut animea sekä muuta japanihömppää nyt yläasteelta eli vuoden 2001 syksystä asti. Olen kuitenkin täysi newbie Suomen animeskenessä. Käyttäjäni kohdalla taitaapi lukea, että olen ollut anikissa jostain vuodesta 2004 asti, mutta kuten kaikki sosiaaliset aktiviteettini, myös anikihengaamiseni kulkee kausittain. Nyt kuitenkin aloittelevan cosplay harrastukseni myötä olen taas palannut (toistaiseksi).

Täällä on kuitenkin tarkoitus puhua siitä muusta elämästä. Aloitetaan siitä filosofiasta. "Only dead fish go with the flow". Englantia vähemmän osaaville; vain kuolleet kalat menevät virran mukana. Identiteettiään animeskenestä etsivien teinien on turha hihkua sloganiani huomenna koulussa. Myöskin animemaailmassa kulkee virtoja ja niiden seuraaminen on mielestäni aivan yhtä surullista kuin "hengataan steissillä ja vedetään kaljaa" virrankin. Arvostan aitoutta, luovuutta, elämäniloa, suvaitsevaisuutta, intohimoisuutta, välittämistä ja ajatusten vaihtoa. Yritän myös itse noudattaa kaikkia arvostamiani ominaisuuksia. Voitaisiinkin käydä elämäni läpi niiden kautta.

Aitous: Pidän asioista niiden itsensä vuoksi, en koska niistä kuuluu pitää. Anime ja manga ovat välineitä tarinan kertomiseen aivan kuten elokuvat, länsimainen animaatio ja sarjakuvat, kirjat, pelit, ooppera, näytelmät, musiikki ja fanfictionit. Elämäntarkoitusfilosofiani on aborginaalimainen, eli olemme täällä kaikki kertomassa/tekemässä tarinamme. Se erottaa meidät muista eläimistä (ehkä). Suurinosa osa musiikista jota kuuntelen on rokkia sen eri muodoissa, mutta mukaan mahtuu myös muun genren musiikkia suomi-iskelmästä klassiseen. Jason Mratz, Depeche Mode, 30 seconds to Mars, Abingdon boys School, Nickelback, Sixx A:M:, Josh Groban, Seki Tomokazu, Poets of the Falls, Sonata Arctica, Bon Jovi, Don Huonot ja AC/DC ovat esimerkkejä lempiartisteistani. Elokuvat ovat animeskeneni ohella yksi suurimpia intohimojani ja tietämykseni alalta on laajahko. Voisin jopa väittää, että minusta on hyvää vauhtia tulossa pieni elokuvaotaku. Taru Sormusten herrasta-trilogia, Susien Klaani, Master and Commander, 10 things I hate about you, Accepted, Die Hard 4.0, Boondock Saints, Kuolleiden runoiljoiden seura, Yksi lensi yli käenpesän ja Leijonakuningas olkoon esimerkkejä monista mielestäni hyvistä elokuvista. TV-sarjoista rakastan ysäri kamaa joiden parissa kasvoin kuten MacGuyver, Xena, Frendit, X-Files ja Frisco. Nykyään katselen aktiivisesti lähinnä rikossarjoja kuten Numb3rs, Csi:Las Vegas sekä Criminal Minds. Pakko on kuitenkin mainita myös uusin villitykseni, joka on Supernatural. Kyseessä on ehkä yksi maailman parhaiten tehdyistä TV-sarjoista ikinä. Muita hyviä luonnoksia liikkuvan kuvan ulkopuolelta ovat mm. Elfquest-sarjakuvat, peleistä Suikoden, Metal Gear Solid, Fire Emblem, Theme Hospital, FF12 ja kirjapuolelta nyt ainakin Maan lapset sarja sekä Aybrey/Maturin sarja. Ja kai se Harry Potter 1-4 pitää mainita... loppupään kirjat meni sitten jo liialti teiniangsti romantiikan puolelle.

Luovuus: Oman luovuuteni valjastan tarinoiden kertomiseen. Kirjoitan fanfictionia englanniksi ja fantasia novelleja suomeksi. Olen valjastanut myös Fanivideot tarinoideni kertomiseen. Luovuutta käytän myös cosplay-harratukseni ongelmanratkaisuissa.

Elämänilo: Lähisuvussani on mielenterveysongelmia ja rappioalkoholismia. Olen avioeroperheestä, muutin lapsena tusinan kertaa ja ainoa pysyvä asia elämässäni, Mamma, kuoli ollessani 9 vuotias. Olen ollut koulusyrjitty, joutunut syömään rahapulan vuoksi homeista leipää enkä päässyt rippileirille, koska se olisi maksnaut liikaa. Ihmiset, joille mainitsen joistain näistä asioista katsovat säälivästi ja sanovat "Voi kun sinulla on ollut rankka lapsuus". Räpäytän silmiäni kummissaan. Rankka? Miten niin rankka? Vietin kaikki lapsuuden kesäni mökillä, ympärilläni on aina ollut ihmisiä, jotka rakastavat minua ja minulla on ollut katto pääni päällä. Elämäilo, sillä tästä elämästä selviää.

Suvaitsevaisuus: Tämä on tänä päivänä kaikkein huulilla, kun puhutaan maahanmuuttajista. Lapsuuden parhaat ystäväni olivat romaneja ja yksi parhaista ystävistäni on etniseltä taustaaltaan egyptiläis-libanonilainen. Animeskenessä on paljon "suvaitsevaisia" ihmisiä kun puhutaan seksuaalisesta suuntautumisesta. Itse puhun suvaitsevaisuudesta kuitenkin laajemassa mittasuhteessa. En katso onko ihminen musta, homo, teini vai gootti. Suvaitsen omasta itsestäni poikkeavat ihmiset niin mielipiteidensä kuin tekojensa puolesta. Mikäli tekosi tai ajatuksesi, eivät satuta tai vahingoita ympäristöäsi enemmän kuin mitä ne satuttavat itseäsi olet täysin vapaa niitä harrastamaan. Homoseksuaalisen naisen kaapista ulos tuleminen voi toki olla järkytys tämän vanhemmille, mutta valheessa eläminen olisi ollut tälle paljon satuttavampaa kuin tämän uutisten tuoma järkytys. Sen sijaan lapsia hyväksikäyttävä pedofiili aiheuttaa uhreilleen ja ympäristölleen niin pahan tuhon, ettei oman itsensä toteuttaminen tällä tavalla ole hyöty-haitta suhteessa järkevää. Animeskenessä ja jokapäiväisessä elämässä suvaitsevaisuuteni näkyy siinä, että tulen kaikkien kanssa toimeen.

Intohimoisuus: Tämä kulkee usein yhdessä elämänilon ja aitouden kanssa. Itselläni ei riitä todellista intohimoa muuhun kuin miehiin, tarinoihin ja tiedon janoon. Intohimoni miehiin on vienyt minut yaoin kiehtovaan maailmaan. Se on myös vienyt minut pois suurimmista yaoi fandomeista ja saanut minut suhtautumaan varauksella jokaiseen, joka sanoo olevansa yaoi fani. Rakastan miehiä, koska he ovat miehiä. En koska he käyttäytyvät ja näyttävät naisilta. Rakastan myös intohimoisesti tarinoita, mikä tulikin jo mainittua. Kyltymätön tiedon janoni (sekä rakkauteni tarinoihin) on syy miksi pidän intohimoisista ihmisistä. Heidän kuuntelemisensa on aina kiinnostavaa ja opettavaista. Ja keskustelu/väittely antoisaa.

Välittäminen: Olen isosta suvusta ja perheessäni on aina vietetty paljon aikaa yhdessä ystävien ja sukulaisten kanssa. Myös halaaminen ja lähellä oleminen on minulle tärkeää. Pyyteetön auttaminen ja muiden huomioiminen ei ole itsensä tukahduttamista. Me emme ole tässä maailmassa yksin. Vain koska en välitä siitä, mitä muut minusta ajattelevat ei tarkoita, ettenkö välittäisi muista. Omaan siis käytöstavat julkisilla paikoilla, en pahoita tuntemattomien mieltä, painotan, että vaikka tämä on mielipiteeni, ei se tarkoita, että sinun olisi sen huonompi. Välitän myös ympäristöstäni, maapallosta ja muista tämän pallon asukkaista. Minulla on kissa ja koira (Lady Oscar ja Kuro) ja koiran kanssa tulee vähän harrastettuakin muttakin kuin korttelin kiertämistä.

Ajatusten vaihto: Syy miksi ylipäätään kirjoitan A4 kokoisia viestejä ;)

Kotisivuni: http://www.freewebs.com/nezukuro
Myanimelist: http://myanimelist.net/profile/Nezu-chan
IRC-Galleria: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Nezumi_chan
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=1027862379
Petsie: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=40184
Mese: Nezumi_chan(at)live.com

Fanfictioni ja AMVeni ovat englanninkielisen persoonani alla ja pitäisin ne mielelläni erossa julkisesta minästäni. Nezumi-chan on nikkini mm. koiramaailmassa ja virallisissa yhteyksissä, enkä halua että niitä kahta on liian helppo yhdistää. Ystävät toki tietävät minusta kaiken *vink vink*

*muokattu 11.10.2009* pävitetty tykkäämisosastoa ja karsittu pahimpia kärkkäisyyksiä pois.
Viimeksi muokannut Nezumi-chan, Su Loka 11, 2009 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Hachikat

Viesti Kirjoittaja Hachikat » Ti Maalis 24, 2009 17:04

derp meni pois
Viimeksi muokannut Hachikat, Pe Touko 13, 2011 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei se ole hame, se on pala roikkuvaa kangasta."

Tja-ani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tja-ani » Ti Maalis 24, 2009 21:55

Tja, tai virallisestihan se olisi Tiia... ööö... olen syntynyt 1988, olen sinkku ja ilmeisesti naaras. Asun Helsingissä.
Tuntomerkkejä on... mutta ne vaihtelee. Esim. hiusten väri ja tyyli saattaa heitellä paljonkin. Siniset silmät on, mutta jotkut väittävät niissä olevan vihreitä tai jopa keltaisia alueita... O_o''?
Njuu... luonteeltani olen... no, yleensä kärsivällinen, hiljainen, ystävällinen ja... öö... mieleni on likainen kuin mudassa ryvennyt sika. Käyn töissä, olen hakenut puuseppäkouluun ja saan kesällä tietää haluaako ne minut sinne vai eivät.
Ja kunhan olen tarpeeksi iso minusta tulee allosaurus.

Anime-, manga-, japani-, cosplayharrastukseni alkoi yläasteella, Mlaa takoi sen päähäni. En oikein muista miten kaikki alkoi...
Harrastin joskus kuntonyrkkeilyä ja aikidoa, mutta ne ajat ovat nyt takana ja keskityn enimmäkseen piirtämiseen ja ystäviin.
Lempparit: Ohjaaja... hmm... Tim Burton ehkä? Anime, tuota...enpä tiedä... manga, sama kuin äskeinen. Eläin: susi, dinosaurus ja lohikäärme. Pehmolelu! Jokeri Akatsuki Snowflake the third (http://mlaa.deviantart.com/art/Big-fish-115058732) ja tietenkin vanha kunnon Errtu, se on semmoinen Iso Iso Iso karhu.
Mistä et pidä... hmmm... Tonista, hän on työkaverini - täysi idiootti - jos saisin toivoa jotakin niin se olisi että se hemmetin ukko menisi mykäksi koko loppuelämänsä ajaksi.

Päädyin tänne... tuota... se taisi olla myös Mlaan syy.
En irkkaa.
Minut löytää DeviantArtista (http://tja-ani.deviantart.com/)
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ke Maalis 25, 2009 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turhia kolmoispisteitä poisteltu. Ne tekevät viestistä epäselvän ja vaikean lukea.

haplo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haplo » Ti Maalis 24, 2009 23:39

Koska kenelläkään ei oikeasti kiinnosta ja toisekseen koska minulla on tylsää, kiinnitän huomion lyhyeksi hetkeksi itseeni. Ehkä tämän viestin joskus joku jossakin viitsii lukeakin, siis jonkun ylemmän tahon aka moderaattorin lisäksi.

Olen haplo. Oikea nimeni jääköön salaisuudeksi, joka vuotaa silloin tällöin ihmisten ilmoille myös laajassa internetin maailmassa. Mutta nyt se ei sitä tee. Jos haluatte tietää, ottakaa yhteyttä minuun osto- ja myyntipalstan ilmoitukseen liittyen. Silloin lupaan kertoa oman nimeni. Siis jos kaupat syntyy. Nimimerkin jokunen henkilö täällä, todistettavasti ainakin yksi, tunnistaa erään kirjailijaparin aikaansaannokseksi jolloin päästään siihen tosiseikkaan, että olen mielikuvitukseton mitä tulee nimimerkkien keksimiseen. Mutta ainakaan en ole haplo-san tai jotain muuta yhtä hienoa.

Mainitaan nyt sekin että asun Oulussa ja että olen kotoisin Taivalkoskelta. Tämä sen vuoksi, että jos vaikka joku sattuu ihmettelemään tuossa nimimerkin alla kahta paikkakuntaa. Tuskin ihmettelee, luonnollinenhan tuo vastaus on.

Opiskelen täällä Oulussa ensimmäistä vuotta yleistä historiaa. Eli humanistin alkuhan minä olen, sen tunnustan. Ja pidän muuten opiskelualastani, toivotaan nyt että tulevaisuudessa tämä homma töitäkin tarjoaa. Ja opettajaksi en ala!

Harrastuksista voisi mainita sarjakuvat, johon siis ihme kyllä myös manga sisältyy, ja vähemmissä määrin animaatiot. Ainakin nykyisin vähemmissä määrin, ehkä joskus taas enemmänkin. Myös lukeminen kuuluu harrastuksiin. Eniten on kulunut fantasiakirjoja, mutta ne ovat viime aikoina jääneet vähemmälle mainitun opiskelun vuoksi. Hyvien kirjojen esimerkkinä voisi mainita Kapteeni Corellin mandoliinin, Tulen ja jään laulu -sarjan sekä vaikka sen perinteisen Tolkienin tuotannon. Sarjakuvien puolella vaikutuksen puolestaan ovat tehneet niin monet, etten jaksa asiaa edes ajatella.

Ja ai niin. Harrastanhan minä toki myös videopelejä. Ei niistä sen enempää. Ja baarissa tulee juostua sanoisinko joka viikko, eli eiköhän tuokin jo harrastuksesta mene. Ainakin siihen kuluu niin paljon aikaa, että parempi kutsua sitä harrastukseksi kuin ajan kuluttamiseksi tai muuksi vielä kauheammaksi.

Luonteeltani olen kaikkien kaveri, joskin aluksi ehkä hieman syrjään vetäytyvä. Ja lisäksi olen toki myös hyvin itsekeskeinen, vaikkei sitä aluksi ehkä huomaisikaan jos minut tapaa. Mutta ulkokuori voi pettää.

maron-chan

Viesti Kirjoittaja maron-chan » Pe Maalis 27, 2009 23:23

Jaahas jaahas..Ketään ei varmastikaan kiinostä tälläisen perus idiootin elämä ,mutta hahaa kiusaan kaikkia [siis jossain omassa ah, niin upeassa visiossa..]. Njiin, mutta nyt asiaan. Olen tälläinen tyttönen Tampereelta (oh my,,alkaa jo kuulostaa joltain deitti-ilmolta eiikääh X) ja manga-harrastuksen olen aloittanut siinä joskus..olinkohan neljännellä luokalla..noh kumminkin ihan massa-aikana, että ei sen puoleen , eli muutama vuosi on tullut lueskeltua ja katseltua. Aluksi manga -hommelia, vai miten ne kamuni sen nyt ottivat ehen muista ,noh kumminkaan sitä ei sillä tavalla ''hyväksytty''.. Parisen vuotta sen kanssa painiskelin ja kun ymmärsin ,ettei kannata mainostaa..(jeejee,,mangaa!) jätin sen sillä tavalla mahdollisimman omaksi asiakseni ,enkä joskus juuri puhunutkaan [enkä kyllä nytkään] mangasta todellakaan niiden seurassa ,jotka eivät niin ah faneja ole..[hmm.. puhumpas taas järkeviä.] Jossain vaiheessa en tosiaan puhunut mangasta, mutta sitten yhden kamuni alettua kiinnostua asiasta ,niin uskalsin [jaa uskallan] jo vähän jutustella aiheesta..tosin vain tuon kamun kanssa.
Lemppari sarjoihin kuuluu esim. Vampire Knight jaa Full moon wo sagashite.. Ja Air -anime on ihana <3 (peliin en ole/enkä warmaan tulekkaan tutustumaan/ tutustunut)..

En osaa oiken kuvata millainen olen luonteeltani..Noh puhelias ainakin kun sille päälle satun..riippuu seurasta.

Pukeudun hmm..Kai ihan normaalisti. puen vaatteita josta pidän ja katson kyllä vähän senkin perään, että onko miulla päällä jotain sietämättömän yhteensopimatonta vai omaan [älyttömän sokeaan] silmään ihan sopivaa. Joskus joku on jäänyt tuijottelemaan, mutta johtunee varmaan ihan jostain muusta kuin vaatteista..olen nääs saanut 'lahjaksi' ihanat 177cm (no ei se kai nyt niin hirmuisesti ole mutta enhän ole kuin 13..[joku mummo siis.])pituutta.. [jee..tosi ihQuu..ihmeelistä dåå], muttah nuo tilanteet hoitelen (X vain tuojottamalla takaisin [riippuu kyllä vähän tapauksesta krhm. olen niin rohke että..] ja sanomalla ''moi ,mitä kuuluu?'' Ah , se on sitten niin vapauttavaa ja sadistista ja saa monesti hiljaisksi sen tuijotteelijan..jippii! XD
Niin juu ja kyllä meikä jotain Muutakin Japanilaista ihannoi, nimittäin o(≧∀≦)o An Cafea! : )

No niin, mutta mie lopetan tähän, adios! (olikin tosi ihmeellisen selvä ja ymmärrettävä esitelmä..juu-u)

If you follow all the rules, you'll surely miss all the fun.

Shwap

Viesti Kirjoittaja Shwap » Ma Huhti 06, 2009 07:37

Hjessån.

Nimimerkiksi kaikkialla - paitsi demissä - on vakiintunut tämä Shwap (aikaisemmin mm. Takoyaki ja sorafune), mutta toki minua joskus erehdytään kutsumaan Elinaksi, Empuksi tai Pumppikseksi. Olen syntynyt Mäntsälässä heinäkuun loppupuolella vuonna '92, ja 2002 muutimme tänne railakkaaseen Espooseen. En ole oikein vieläkään perillä tästä kaupunkilaismeiningistä sekä 'maalaisuuteni' dissaamisesta, ja palan halusta muuttaa lukion jälkeen Turkuun tai Tampereelle opiskelemaan luokanopettajaksi TaTa-linjalle.

Kävin yläasteeni Viherlaakson koulussa kuvisluokalla, josta päädyin Kaitaan lukion kuvataidelinjalle. Näillä näkymin olen valmistumassa keväällä 2011, jonka jälkeen on tosiaan tarkoitus suunnata opiskelemaan jonnekin ihan muualle kuin pk-seudulle.
Spoiler: Strategiset mitat ja muuta nippelitietoa
Pituus: 166cm
Rinnanympärys: 102cm (kuppikoko 75DD/E)
Vyötärö: 75cm
Lantio: 110cm (persjalkaisuus </3)
Vaatekoko: paidoissa 38-44 (riippuen täysin siitä, onko yläosa tissiystävällinen vai ei), alaosat 44-48 (dat ass..)
Silmien väri: vihreänkukertava
Hiusten väri: Tummanvaalea, ei värjätty yli vuoteen (ennen sitä ollut mm. violetti, platinablondi, kirkkaan punainen, musta...)
Lempivärit: Vihreä, sininen, luonnonvalkoinen ja vaaleanpunainen
Lempisarjat: Heroes, House, Fringe, Pushing Daisies, Nodame Cantabile, Scrapped Princess, Paradise Kiss, FLCL
Lempimusiikki: Kaikki
Luonteeni on erittäin sekava, sillä omistan erittäin vahvan pinnallisen kuoren, jonka alta harva ihminen löytää todellisen minän. Kuoreni on hypersosiaalinen, äänekäs, ärsyttävä, alituiseen hämmentynyt nörtti, joka tulee kaikkien kanssa toimeen eikä omista vihamiehiä. Todellisuudessa olen tällainen normipirteä, aivan helvetin ujo ja sulkeutunut ihminen ja suorastaan inhoan kuortani - se vain on jäänyt päälle ala-asteelta asti.

Minulla ei ole paljoakaan ystäviä, mutta kummieni samanikäiset lapset sekä pari muuta ihmistä ovat nousseet minulle erittäin tärkeäksi ja rakkaiksi. Kavereita nyt on tuollainen epämääräinen liuta, joiden kaikkien nimiä en edes muista.

Olen onneton romantikko ja tällä hetkellä vapaata riistaa. Päädyn jostain syystä aina kaukosuhteisiin. :'(

"Japaniharrastus" on ollut syntymästäni asti osa elämääni. Äidilläni on nykypäiväänkin asti olleet erittäin lämpimät välit teini-ikäisenä aloittamansa kirjekaverin, minun obachanin kanssa. Pikku öttiäisenä tuli kasetilta katsottua Doraemonia ja Sazae-sania tajuamatta muuta kuin että on ihan kivoja kuvia. :) Noin kymmenvuotiaana aloin isoveljeni kautta tutustumaan mm. Tenchi Muyoon ja Sailor Mooniin sekä konsolipeleihin, ja nehän veivät sydämeni oitis. Kävimme vuonna 2005 n. kahden viikon Japaninreissulla, jolloin tapasimme obachanin ja hänen perheensä. Matkustimme heidän kotikaupungistaan Yokohamasta myös Nagoyaan, Aichin World Expoon ja Kyotoon, joihin kaikkiin rakastuin korviani myöten.

Muuten en kyllä harrasta mitään, sillä jokaisesta harrastuksestani on syntynyt minulle elämäntapa. Rakastan piirtämistä ja maalaamista yli kaiken enkä voisi ikipäivänä luopua intohimostani elektroniikkaa ja pelejä (niin konsoli-, tietokone- ja lautapelit) kohtaan.

Internetissä tulee pyörittyä vähän kaikkialla, mutta kaikista aktiivisin toimin Kupolissa ja Demin keskustelualueella.

Minut voi löytää mm...
- Kupoli.net
- Irc-Galleria
- Last.fm
+ Facebook
+ Demi
Moe~

Lautatsia

Viesti Kirjoittaja Lautatsia » Ke Huhti 08, 2009 13:43

Nimeni on "Lautatsia" (tai Pulla, koska serkkuni kutsuu minua siksi (ja pullat on hyviä!))
olen vuosimallia 1993 :P ja asun keskellä kaaosta

vielä hetken minut tunnistaa sinisistä hiuksista, toinen silmä on useammin sininen ja toinen on sitten punainen

luonne vaihtelee välillä yleensä olen kuitenkin iloinen ja energiaa täynnä
jos muilta kysyy olen outo

Anikiin päädyin Tampere Kupliin takia. Kivalta paikalta vaikuttaa :)

lemppari asioiden lista:
kouluaine: luonnontutkijan peruskurssi
eläin: ehdottomasti lepakko
muusikko: David Bowie :D
kirjailija: Lemony Snicket
ohjaaja: Satoshi Kon (sain nimmarin :D)

en tykkää:
kouluaine: äidinkieli (koska en osaa :cry:)
en keksi mitään muuta nyt
Viimeksi muokannut Lautatsia, Pe Touko 22, 2009 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Shinsei

Viesti Kirjoittaja Shinsei » Pe Huhti 10, 2009 19:17

Joo, tuli tännekkin sitten tupsahdettua..
Elikkäs synnyin 21.4.1995 jossain Helsingin tienoilla, josta jouduin perheeni kanssa muuttamaan noin 7-8 vuotiaana kun tapahtui se jonkin verran traumaattinen/masentava/? -kokemus vanhempieni välillä (josta en enempää oikein aio kertoa koska minua luullaan jo nyt angstiksi persoonaksi koulussa..).Olen myös muuttanut kokonaiset 5 kertaa, ensin kotoa jonnekkin väliaikaisasuntolaan Espoon ja Helsingin tienoilla, josta sitten vuodeksi Turkuun kerrostaloon jossain ...Hippoksentiellekö? En muista (olen siis huonomuistinen). Turusta muuttaessamme Ahvenanmaalle jouduin opiskelemaan myös ruotsia, jotenka olen siis kaksikielinen. Ahvenanmaassa muutimme sisäisesti kerran ja sieltä pois nyt parisen vuotta sitten tänne Espooseen, jolloin olin jo perehtynyt animeen ja mangaan alustavasti, kun sen ensimmäisen kerran näin tuolla pienellä syrjäytyneellä saarella.
Luonteeltani olen poikamainen (kumminkin tyttö), uusille hieman ujo mutta silti avaramielinen, ja sopeudun helposti toisiin. Olen 160,1 cm pitkä ja painan varmaan noin 50 kg, ennen olin lähellä anorektikkoa. Hiukseni ovat pitkät ja vaaleanruskeat, ja silmäni vaaleanharmaat. Harrastuksiini kuuluu kosketinsoittimella soittaminen, laulaminen (ääneni on kauheinta sorttia, mutta silti) leipominen, piirtäminen ja ompeleminen. Cosplayasujen tekeminen on nyt jäässä kun ei vieläkään saada uutta ompelukonetta, tai edes se vanha korjattua..muuten olisi Aoyagi Ritsukan cossi varmaan jo valmis. (näette varmaan Animeconissa sitten)
Netistä minut voi löytää nimellä Shinsei tai Hiryu, enkä käy irkissä tai galleriassa.

Tounis

Viesti Kirjoittaja Tounis » To Huhti 16, 2009 22:20

Koitetaan pitää lyhyenä..

.. Moi ! Mää oon Valtteri, eli Tounis (Foorumeilla, @Qnet, @Rizon), eli Tounakka (aikasempi, käytössä edelleen siellätäällä), eli Muusi (harvoilla ja valituilla mestoilla, jossa en halua tulla tunnistetuksi.. : D). Oon Tamperelainen 17-vuotias Kaarilan lukion opiskelija. Jos joku muukin on Kaarilasta, kuten epäilen, hetinyt yksityisviestiä kehiin, eikös. En tuu häiritsemään koulussa tyhmillä nobo-otaku-jutuilla, jos kiellät.

Okei. Hyvin alkoi esittely. Kaks lausetta, ~14 kertaa poikkesin aiheesta. Hyvä.

Animeasioissa (ja miksei mangassakin) olen täysi nobo. Alotin aktiivisen animenkatselun joulukuussa (-08) katsomalla Hellsing, Death note ja Chobits -sarjat. Sittemmin oon laajentanu, ja omasta mielestäni kartuttanu aika mukavasti sarjoja jo tililleni. Tarkotuksenahan on tietysti katsoa saakelin paljon hyviä sarjoja ja samalla suorittaa lukio erinomaisesti lävitse. Nukkumatta, tietysti. Lempisarjojani tällähetkellä: Death note, Fate/Stay night, Kaiji, Clannad ja vaikkapa Monster. Lempigenreä en osaa sanoa, kun yhtälailla hyvät draamat menee (EF, True tears, Clannad) kun mätömpikin (Elfen lied, Baccano!). Lempisarjassa ei tarvi välttämättä tapahtua juuri mitään (Strawberry Panic, Shigofumi, Honey and clover), mutta toisaalta en ahdistu myöskään jatkuvasti muuttuvasta menosta (Death note, Noein, Monster, FMA). Nauru tietysti maistuu aina (Zetsubou sensei, Ouran, Maria+Holic).

Enemmän mua häiritsee, jos sarjat on liian pitkiä. Täydellinen pituus sarjalle on 12 tai 24 jaksoa (ei, 13 tai 26 on paha), liian pitkät sarjat.. pitkästyttää! Pisin sarja oli Monster, ja kaikki sen katsoneet tietää, että ei se pituudestaan huolimatta pitäis tylsistyttää. Vähän tylsistytti silti. FMAn katselukin tuntu taistelulta, tosin kahdessa päivässä sen katsoin.

Mangan kanssa olen aika surkimus. Omistan ehkä seitsemän mangaa (5 Hellsingiä, 2 Claymorea), ja vaikka tykkään lukea niitä (Yotsuba on loistava!), ei rahat riitä ostoon, täytyy siis lainata. Kiinnostusta löytyis. Kirjasto on ystävä.

Jahas, mutta eihän mun elämä pelkkää otakuilua ole, soitan minä musiikkiakin. Soitan bändissä (Väistö) bassoa, himassa soitan sitä kaikkein vähiten ja viimeaikoina oon soitellu eniten rumpuja. Kitara ja laulu on myös repertuaarissa, kitaraa olen kauiten soittanut. Kiinnostais alottaa joku komee puhallinsoitin, muttei jaksa / viitsi / rahat riitä / muita hyviä selityksiä. Käyn myös miekkailemassa Tampereen Kalpaveljissä, en kisaile, mutta käynpähä tökkimässä.

Mitähän muuta? Ihmisenä olen optimistinen, iloluontoinen ihminen, joka ei perusta niinkään rationaaliesta ajattelusta kuin mututuntumasta ja yliluonnollisesta. Sanokaa vaan tyhmäksi, sitähän minä olen. Olen synnynnäinen insinööri, mutta insinööriys ei kiinnosta. Päivisin tykkään siitä, että on liian kuuma ja liian valosaa, öisin pitää olla liian kuuma ja liian pimeää. Tykkään vampyyrijutuista ja kokisesta. Elokuvapuolelta eniten maistuu Tim Burton, erityisesti Johnny Deppillä höystettynä (t. debyytti (ja tähänmennessä ainoa) cossaus, Saksikäsi E).

Ääh, mitä muuta voi kertoa? Musapuolella maistuu eniten Apulanta, Lapko, Disco Ensemble, Sydän sydän ja vaikkapa YUP. Ulkomaistakin musaa kuuntelen kyl, esim. Yeah yeah yeahs on mainio.

Nyttei keksi enempää, F/SN visual novel kutsuu, uskoisin. Ja pikkuveljen kanssa Kaijista tuttua E-cardia.

Laitetaas linkkejä vielä:
Tounis irkkigaltsussa
Tounis Myanimelistissa (saa kaveroida ja komsuttaa)
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

pabble_id

Viesti Kirjoittaja pabble_id » Su Huhti 19, 2009 02:40

Olen 14-vuotias (1995) nuori koululainen Helsingistä. Nimeltäni olen Jyrki. Asun isoveljeni ja äitini kanssa itäisellä puolella kaupunkia. Sisaruksia minulla on yhtensä kolme, 2 isoveljeä ja yksi isosisko. Minä olen se nuorin ja pienin jne. Itselläni on usein hankaluuksia päättää mikä on lempiruokani ja mikä on lempivärini, en vain jostain syystä kykene siihen, siksi usein vastaankin aina ensimmäisen asian mikä tulee mieleen. Ihan hyvä keinohan se on, mutta joskus alkaa hieman kaduttamaan. Harrastan taidegrafiikkaa, uintia, tanssipelaamista ja koneella makoilua. Grafiikkaa olen harrastanut reilut 3 vuotta Annantalolla. Uimassa käyn yleensä kerran viikossa samalla kun äitini käy vesijumppaamassa. Tanssipeliharrastukseni on hieman hajanaista, koska joskus saatan pelata vaikka jokaisena päivänä viikossa ja joskus taas en kertaakaan. Itseltäni löytyy Dancing Stage Universe 1 ja 2, sekä tietokoneelta Setpmania. Tietokoneella usein luurailen hieman turhan pitkään. Pyörin enimmäkseen mesessä, irc-galleriassa ja last.fm'ssä.

Itse otakuhengessä olen pyörinyt noin neljä vuotta. Joskus muistan kun kävelin Suomalaiseen kirjakauppaan ja ihmettelin mikäs tuo Inuyasha onkaan. Isän rahoilla sitten sain Inuyasha kakkosen, joka oli myös ensimmäinen mangani. Kiinnostus alkoi heti ja ostin ensimmäisenkin osan, sen jälkeen tuli kolmas ja neljäs. Nykyään kirjahyllyssäni komeilee melkeinpä 200 mangapokkaria.
Vuosien varrella myös kiinnostukseni japanilaiseen musiikkiin on noussut. Levyhyllystä löytyy MUCCin, Versaillesin, Plastic Treen ja monen muun yhtyeen albumeita. Paljon olen myös musiikkia saanut kavereiltakin. Last.fm -sivustolta minut löytää mototsune nimimerkillä. Kommenttia ja kaveripyyntöjä saa toki pistää 8 )

Jos jostain syysta haluaisit tietää ehkäpä jotain lisääkin pistä viestiä (En tässä lupaa vastaavani ihan kaikkeen, jossain se raja kulkee..).

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Huhti 19, 2009 19:12

Nimimerkki: starscream (anikissa, kupolissa, huuto.netissä), oikea nimi alkaa samalla alkukirjaimella.
Muut tunnetut nimimerkit: keksimonsteri (Livejournalissa, ulkomaisilla anime-/manga-/TV-foorumeilla).
Muut tuntemattomat nimimerkit: tuntemattomia.

Lyhyt anime-/mangahistoria: mangaan tutustuin yläasteikäisenä, kun kirjaston sarjakuvahyllystä tuli vastaan Rumiko Takahashin Maison Ikkoku ja Mermaid Saga. Samoihin aikoihin Portissa ja Tähtivaeltajassa alkoi olemaan aiheeseen liittyviä juttuja, telkkarista tuli Näkymätön ystävä (Porco Rosson jostain syystä missasin), Akira sai niin sarjakuva- kuin videojulkaisun jne. ja ne pitivät kiinnostusta yllä vaikka Maison Ikkokun lisäksi mitään sarjaa ei tullutkaan säännöllisesti seurattua. Seuraava sysäys syvemmälle harrastukseen sattui joskus 2000-luvun alussa niinikään kirjaston ansiosta, mutta silloin hoksasin etsiä lisätietoa ja lukuvinkkejä myös netistä, ja sieltähän löytyi tietysti vaikka mitä. Englanninkielisten julkaisujen tarjontakin oli kasvanut huomattavasti sitten viime näkemän, ja tykästyin etenkin shoujoon (ihmissuhdesarjakuvaa tytöille? kyllä kiitos), muutamaa vuotta myöhemmin myös yaoihin (ei-heteronormatiivista ihmissuhdesarjakuvaa tytöille? omg yes).

Muutakin mangaa tulee luettua ja animea katsottua, mutta eniten tässä fandomissa kuitenkin pitää BL eri muodoissaan: manga, novelit, CD:t ja sitä myötä seiyuut (en osaa olla kovin kiinnostunut kenestäkään henkilönä, mutta ihanat äänet on ihania). En ole erityisen luova, ja vaikka joka toinen otaku harrastaa vähintään cosplayta, piirtämistä ja fanficcaamista, niin olen itse pelkästään passiivinen kuluttaja ja keräilijä. Japanin kieltä opiskelen laiskanlaisesti, lisäksi Japani kiinnostaa matkailumaana paljon. Olen päässyt käymään siellä toistaiseksi kahdesti (2006 ja 2008), kesällä on kolmas matka edessä, enkä millään jaksaisi odottaa siihen asti.

Lyhyt henkilökohtainen historia: syntymävuosi 1980, ikää kirjoitushetkellä 28. Anikissa olen ollut vuodesta 2003, jolloin en vielä huomannut olevani käyttäjäkunnan keski-ikää kymmenen vuotta vanhempi. Olen puheliaampi netissä kuin oikeassa elämässä, jossa en tunnu saavan suutani auki, eikä kukaan toisaalta kuuntelevan jos saankin. Olen asunut koko ikäni Oulussa, enkä ole suunnitellut täältä mihinkään pysyvästi lähteväni. Huono puoli sijainnissa on pitkä ja kallis matka minne tahansa muualle, lisäksi kaikki kotimaiset fandomissa mukana olevat kaverit asuvat Etelä-Suomessa, ja muidenkin kavereiden muuttoliike tuntuu suuntautuvan poispäin (jos ei fyysisesti, niin henkisesti).

Olen vakituisessa työssä koulutusta vastaavalla alalla. Ei pitäisi olla valittamista, ja olenkin tilanteeseen jokseenkin tyytyväinen, mutta haluaisin silti joskus tehdä jotain muuta. Ongelma on se, että en vieläkään tiedä mitä se jokin muu voisi olla. Nykyisenkin työn huonoilta tuntuvat puolet johtuvat todennäköisemmin omista vioistani: olen sosiaalisesti kömpelö, liian kiltti, keskittymiskyvytön ja parhaanakin työpäivänä olisin mieluummin kotona lukemassa tai nukkumassa, joten auttaisikohan alan vaihto yhtään mitään. Hyvä puoli työelämässä on silti säännölliset tulot joilla saa kaikkea kivaa. >D

Harrastukset: ei oikeastaan ole. Venyminen tietokoneen ääressä, laiskottelu, nukkuminen, muu kotosalla sohvaperunointi, satunnainen kielten opiskelu, matkustaminen ja siitä haaveilu (matkaseuraa ja lomia ei valitettavasti riitä kaikkeen mihin haluaisin), yleinen päiväunelmointi. Tänä vuonna olen yrittänyt innostua käymään taas enemmän elokuvissa muutaman vuoden tauon jälkeen, samoin ryhdistäytyä keittiössä (tilanne huomattavasti parempi kuin viime vuonna samaan aikaan, mutta olen edelleen lukutaidoton mitä resepteihin tulee). Tykkään kissoista, postista, leluista, teestä, karkeista, kekseistä, kakuista, mutta en täytekakuista.

Oman elämän puutteessa olen aina tykännyt kaikenlaisesta fiktiosta, mangan ja animen lisäksi tärkeitä ovat olleet myös muut sarjakuvat ja piirretyt, kirjat, elokuvat ja TV-sarjat, vaikka nykyisin ei tule noita kaikkia aktiivisesti seurattuakaan, enkä pidä itseäni minkään mainitun taiteenlajin vakavana harrastajana.
Spoiler: Joitakin suosikkeja:
*manga: Basara, Chi's Sweet Home, Maison Ikkoku
*BL manga: mm. Inariya Fusanosuken, Fujiyama Hyoutan ja Kinoshita Keikon mangat
*pelit: Dr. Robotnik's Mean Bean Machine, Tetris
*kirjat: lasten ja nuorten kirjat, fantasia, dekkarit, länkkärit, hömppäromantiikka
*TV-sarjat: X-files, Xena, BtVS, Farscape, Earth 2 ym. kaikki 90-luvun sci-fi/fantasiasarjat (paitsi Star Trekit); nykyisin lähinnä K-dramat
*penkkiurheilulaji: mäkihyppy
*musiikki: folk rock, country, kasari-/ysärimusiikki
Siviilisääty: vanhapiika. En käy juuri missään, kukaan ei tule kotoakaan hakemaan, enkä itse älyä pitää hakua päällä. Seuran etsimällä etsiminen tuntuisi hassulta, koska olen kuitenkin tyytyväinen nykytilanteeseen. Myönnettäköön silti, että sukulaistätien ”No joko sillä S....lla on poikaystävä? Eikö? No on kuitenkin.” wink wink -utelut alkavat pikkuhiljaa ottamaan päähän ihan eri tavalla kuin kymmenen vuotta sitten.

Muuta oleellista: absolutisti. Ei mitään kohtuukäyttöä vastaan, mutta en ole koskaan kokenut kiinnostusta tai tarvetta harrastaa sitäkään itse. Lähipiiristä löytyy alkoholin suurkuluttajia, ja sen katselu on vetänyt lapsesta lähtien vakavaksi. Silloin kun haluan paeta todellisuutta, teen sen mieluummin fiktion kanssa.

Yhteystietoja: LJ on, mutta pyörii lähinnä yhden asian eli fanityttöilyn ympärillä. Kaikki vähänkään henkilökohtaiset postit ovat vainoharhaisesti lukon alla. En pidä sitä hyvänä ensisijaisena yhteydenpitokanavana, mutta saa friendata jos oikeasti kiinnostaa. En irkkaa, en löydy galleriasta/naamakirjasta, mesejä on muutama. AIM-nappula löytyy profiilista, MSN-yhteystiedot voin antaa erikseen. Todennäköisesti tutustuisin mielelläni, jos joku tämän tilityksen jälkeen siihen uskaltaa. ^^;

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ma Huhti 20, 2009 17:16

Nikki: finnleo, (mm. FinnLion, FLI variaatiot. Käytössä vuodesta 1995)

animehistoria:
Vanhempien(/mman) päätöksien johdosta allekirjoittanut sai ensimmäiset kosketukset japanilaisanimaatiotuotantoon jo varsin pienenä tenavana, kun satelliittikanavien välityksellä tuli seurattua viikonloppuaamuisin tukevaa mecha-tarjontaa enklantilaiselta Super-channeliltä. Näin tuli dubbaushirviöt Thundersub, Macron-1, sekä nykyisin kaikkien puritaanien vihaama Robotech tutuksi.

Lupaavan alun jälkeen kaikki seisahtui pahoin, ja monia vuosia edettiin pelkästään satunnaisia videonauhalle eksyneitä jaksoja edellisistä katsomalla. Yläasteella tosin tuli sitten jo tuttavien kautta tutuksi ne harvat tittelit mitä Games workshopin kautta sai hankittua, myös niitä lonkeroisempia.

Täydellinen relapse tapahtui internetin vallankumouksen aikana. Ei sinänsä piratismin keinoin, vaan että tuli mahdollisuus löytää liikkeitä jotka toivat maahan muutakin kuin Manga-entertainmentin julkaisuja, ja myös omatuonti sai alunsa varhaisessa vaiheessa kun vakituinen työ sattui löytymään.

Ilmeisesti luokittuessani tässä harrastuksessa "jääriin", nykyinen sarjasisäistäminen on kaikesta huolimatta laajentunut roboteista lähestulkoon kaikenlaiseen mahdolliseen. Joskin poikarakkaustarinat eivät luonnollisista syistä toimi, myös yli 100-jaksoiset eeppokset hieman aristavat. Yuri-tarinat taasen toimivat oikein hyvin, joskin pääsääntöisesti tästä sisäoppilaitosvariaatiot eivät. Nyyhkypitoiset "last man standing" sarjat toimivat ehkä parhaiten.

Uusin japaniaiheinen aluevaltaus onkin ollut animeaiheiset pallonivelnuket mallia Dolfie dream. Näilläkään ei pääse Hardcore harrastajien suosioon, mutta hyvä kai näinkin, koska kuitenkin itse pidänkin näitä ylikokoisina figyyreinä... toistaiseksi.

omahistoria:
Vuosimallia 1980, ja jellonan tähtimerkin alla syntynyt pojanrontti joka sijaitsee keskeisessä suomessa (tai ainakin sen rajamailla). Noin 100km matka suurimpiin ihmiskeskittymiin tuo idyllisen hiljaiset asumisolosuhteet joista pidän. Nuoruusvuosien sukkulointi asuinpaikasta toiseen jopa kummankin puolen ahvenanmaata ovat tuoneet hieman juurtumattoman olon, mutta oman asunnon hankinnan jälkeen kai tämäkin olo korjaantuu ajallaan.

Persoonallisuus onkin vähän omituisen kyynisen sarkastinen, liitettynä paikoin ärsyttäviin oikkuihin, josta johtuen Moonphasen Haiji tuntui vallan loogiselta valinnalta avatariksi

Työuralta ei ole koulutusta vastaavaa hommia ole löytynyt, mutta töitä kuitenkin, joissa on viihtynyt enemmän tai vähemmän hyvin. Varsinaisesti en pidä itseäni anti-sosiaalisena, mutta en ole ensimmäisenä tyrkyttämässä itseäni ihmisjoukon keskelle. Kuten kai monet muut täälläkin näppäimistön kautta on paljon helpompi kertoa sanottavansa, ja oikeassa elämässä yritän olla hiljaisempi kuin täällä.

"Kirjoitustaidosta" tosin on jotain hyötyäkin ammattimielessä ollut, kun tuli mahdollisuus osallistua erääseen projektiin, jossa on erinäisistä syistä jo yhdenlainen ympyrä sulkeutunut.

Mikäli starscream pitää itseään vanhanapiikana tällä iällä, niin kai siten täytyy tunnustaa olevansa vanhapoika, ja sellaisena kait pysytäänkin. Tiukan uskonnollisen kasvatuksen seurauksena nuoruusvuodet meni seurustelun suhteen penkin alle, ja nykyisin harrastus on vallannut jo niin paljon tilaa elinympäristöstä että mahdollinen elämänkumppaniehdokas normaaliväestöstä esittäisi varmasti uhkavaatimuksen, joko hän tai nuo. Ja mehän tiedämmehän kuinka siinä kävisi?

Edellämainituista syistä kossua ei pala, eikä myöskään tupakkia. Mutta kuten jo mainittu, tämä harrastus onkin mielestäni mukavempaa realiteettipakoa, sekä hermolepoa, ja bonuksenä rahojaan on myös mahdollisesti saatavissa osittain takaisinkin.

Elämää ilman animea?
Muita harrastuksia ovat pienoismallit, koottavat, sekä radio-ohjattavat. Luonnollisena jatkeena näihin ovat 1:1 autot, joita onkin jostain syystä omalla kontolla kolme kappaletta (Ruotsinrauta, ranskansämpylä, sekä saksalainen teinirynnäkkövaunu). Viimeksi mainitut ovatkin mainiota miehistä tasapainotusta kun on kainaloihin asti noessa, rasvassa ja muussa liassa, ihkutellessa satunnaiselle vaaleanpunaiselle Chibi-söpöilylle.

Muu viihde animen lisäksi onkin vähän rajoittunutta. Viimeksi on töllöä katsottu kun CSI vasta alkoi, ja Buffy, Angel, Xena. ym. pyörivät ensimmäistä kierrosta paikalliskanavilla, sitä ennen onkin fiilistelty niillä olennaisimmilla jenkkisarjoilla (X-files, Kuuma piiri, ym...). Työrytmi kun pitää olohuoneen taikalaatikon kiinni kultaisina katseluaikoina. Ainoa länsimainen sarja jota yhä tulee seurattua keinoja kaihtamatta onkin BBC'n TopGear jota on kyylätty vaihtelevalla menestyksellä 80-luvulta lähtien, joskin sarjan nykymeno on muuttunut huomattavasti sitten noista ajoista.

Musiikkimaku onkin aika monipuolinen, kun hyllyköstä löytyy klassista, kantria, leffajuustoja, teknohumppaa, sekä rokkia. Ainoa mikä ei toimi on määkivät iskelmät.

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » Ma Huhti 20, 2009 20:00

Allekirjoitan väitteen, että tänne on kivaa tulla juuri silloin kuin pitäisi olla jossakin muualla. Siis en tod. ole tässä nyt kirjoittelemassa sen takia, että pidän itsestäni ja siitä, että saan puhua itsestäni. Hahah.

Olen luonteeltani melko leppoisa tapaus, vaikkakin minulla on tapana toimia impulsiivisesti ja äkkipikaisesti. Eli toisin sanoen yleensä olen ihan kiva paitsi silloin kun suutun. Hymyilen paljon, mistä olen vähän huolissani, sillä siitä tulee kuulema paljon ryppyjä. Yritin kerran lopettaa hymyilemisen, yritys oli hyvä ja kariutui kallioon n. viiden minuutin ankaran uurastuksen jälkeen. Naamaa on tosi vaikeaa pitää peruslukemilla. Toisin kuin moni muu täällä, ilmoittaudun tosielämässä huomattavasti äänekkäämmäksi kuin netissä.
Ulkonäöltäni olen helposti tunnistettavissa, joten en kerro siitä mitään. (Tosin en omista rajun värisiä hiuksia tai outoja vaatteita. Pistän muuten vain silmään - tai niin ainakin olen vainoharhaisena egoistina taipuvainen ajattelemaan.) Tai no, jos ihan rehellisiä ollaan - olen niin normaalin näköinen, etten edes itse oikein osaa kuvailla itseäni.

Animen ja mangan pariin ajauduin ala-asteen neljännellä tai viidennellä luokalla. Telkkarista tuli Magic Knight Rayearth, ja kirjastosta sai Ranmoja. Ja tsäm, olin myyty. Olen nyt lukion ensimmäisellä luokalla, joten kyllä siitä pari vuotta on kulunut.
Ongelmana nykyään alkaa olla lähinnä se, etten oikein enää tunne muita harrastajia. Tai tunnen, mutta ei niihin ikinä saa yhteyttä ja en oikein osaa/jaksa käyttää meseä ja siihen se tyssääkin - taidan olla ainoa laatuani kun olen sitä mieltä, että ihmisten kanssa on kivempi jutella kasvotusten kuin koneella. Ja muut harrastajat tuskin spottaavat minua ihmisvilinästä, koska en näytä harrastajalta sen enempää kuin porkkana näyttää mansikalta. Olen myös kaiketi jonkin sortin kaappiharrastaja, sillä kuten mainitsin, ei lähipiirissäni varsinaisia harrastajia ole.

Nyt kun olen lahjakkaasti vältellyt kertomasta itsestäni oikeastaan mitään, voisin kertoa jotakin vähän konkreettisempaa. Olen siis lukion ensimmäisellä vuosikurssilla, syntynyt apinan vuonna päivää aiemmin kuin mangaka Arina Tanemura juhlii synttäreitään. Olen luonteeltani perinteisen sohjomössön suurkuluttaja, vaikka synkempinä aikoinani luin myös innokkaasti toimintashonenia. Mutta ne ajat taisivat mennä siinä kun rupesin antamaan vaaleanpunaisemmille taipumuksilleni enemmän liikkumatilaa. Olen pääasiassa mangan ystävä, mutta kyllä sitä animeakin tulee aina silloin tällöin tuijotettua. Suosikkejani ovat pääasiassa juoneltaan ylidraamattiset sohjohighschooldraamat, henkimaailman hommiin keskittyvät sarjat sekä.. öh, siinä ne taitavat ollakin. Ja komedia-ainekset ovat aina minun mieleeni.

Nippelitietoa: elin viime kesän lähes täysin mansikoilla, vesimelonilla ja vaahtokarkeilla. Eli pienet tytöt on kai oikeasti tehty sokerista ja kukkasista jne.
"Never put off until tomorrow what you can do the day after tomorrow." - Mark Twain

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ma Huhti 20, 2009 20:22

No moi kaikki anikin ystävät! minä olen mijummi, ja niccini tulee oikeastiin kaukaisesti nimestäni, joka on Mika. Elikkäs olen syntynyt 95, eli 13-vuotias olen. Tällainen animefanipoika. Hiukset on mustat (yay) mutta aito värini on vaalea. Olen luonteeltani hauska, mukava, helposti mukaan temmattava, riemukas, iloinen.... Mutta ei silti aleta mainosta tehdä. Sillä kaikistahan kai löytyy huonojakin puolia. ;)

Eli mangasta kuulin 4 vuotta sitten parhaalta kaveriltani, ja oli pakko ostaa itsellenikin yksi pokkari. No pidin aluksi kyseisestä sarjasta, ja ostin niitä enemmän. Myöhemmin aloin myös katsomaan muita mangoja, ja mieleeni tuli katsella animea pitämistäni manga-sarjoista. Siitä se alkoi taas kehittyä musiikin puolelle. Joskus kuulin jotain laulua japaniksi, ja siitä se sitten alkoi. Ensimmäisiä bändejä oli toki An Cafe, MUCC ja kaikki H!P ( hello!projectin ) bändit. Sittenhän se siirtyi jonkun musiikkivideeon mytä geishoihin ja sitä kautta koko Japanin alueelle.

Harrasta en oikeastaan mitään parhaillaan. Muuta siis kun Japania. Mutta vielä viimevuonna niihin kuului aikido ;). Lempikirjoja ei ole montaa, sillä en ole lukenut ( siis muita kun mangaa ) kirjoja enempää kuin 5 vapaaehtoisesti. Mutta paras niistä ( ja varmaan aina ) on Keplo Leutokalma. Lempielokuva-makuuni kuuluu Nightmare at the Museum. Lempimangani ovat joko Inuyasha tai Azumanga Daioh. Animemakuun kuuluu Hayao Miyazakin teokset. Pidän paljon nuudeleista. :P Lempibändit ovat kai Marilyn Mansson ja C-ute/Berryz kobo. Tietokonemaailmoista Splinter Cellit vie ainaisen voiton!

Mainittakoon,että Ircissä minun kuvia löytää Tästä :D

Anikiin päädyin Animeconin kautta, jota jo vuosi on odoteltu, että itsekkin pääsisi mukaan. Minut tulee näkemään ainakin yksityiscosplay kisassa.

Siinä kai se oli :D toivottavasti oli tarpeeksi kattava. Jos on kysymyksiä, kirjitusvirheitä yms yms. niin laittakaa minulle viestiä, niin korjailen tätä mielelläni.
Viimeksi muokannut Hoothoot, Ma Huhti 20, 2009 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Viestin kieliasua siistitty.
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”