Mitä teit ennen kuin tietokoneet pilasivat elämäsi?

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Sacchan
Viesti:

Re: Mitä teit ennen kuin tietokoneet pilasivat elämäsi?

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Pe Heinä 13, 2012 11:14

Meille vakituinen (ja toimiva) tietokone ilmaantui joskus vuoden 2009 alkupuolella, sitä ennen itselleni riitti kirjaston tietokone. Näihin samoihin aikoihin manga ja anime alkoivat kiinnostaa. Sekin on ehkäpä netin syytä - -'

Ennen nettiä ja konetta luin tavallisia kirjoja ja katselin kirjastosta lainattuja Furuba-DVD:itä. Kirjaston kirjoja tuli lueskeltua ahkerasti, erityisesti luin lasten "kauhu"-kirjoja. Taisin myös viettää vapaa-aikaa luokkakaverien kanssa, nykyään sekin jäänyt netin (ja animen) takia hyvin vähäiseksi.

Nuorempana sitä tuli varmaan leikittyäkin yksin ja kavereiden kanssa vaikka mitä. Legojen rakentelu taisi olla aika mieluista puuhaa ja piirtänythän olen myös pienestä pitäen, hoidossa tuli piirrettyä kymmenen kuvaa päivässä. (kaikki melkein samanlaisia kuvia varmaankin) Piirtämiseen netti ei ole vaikuttanut, yllätys yllätys.

Sadmik

Viesti Kirjoittaja Sadmik » La Heinä 14, 2012 18:23

Muistelisin, että meille tietokone ja netti tulivat, kun olin noin 9-10-vuotias. Kyseessä olisi siis ollut vuosi 2000 tai 2001. Netti ei aluksi edes ollut minulle se kiinnostavin osa-alue tietokoneessa, vaan aivan aluksi muistan kirjoittaneeni puolen sivun mittaisia tarinoita ja pelanneeni joitain älyvapaita PC-pelejä. Kun oli 11-vuotias Harry Potter -fikkimaailma alkoi viedä mennessään, ja vihdoin aloin käyttää nettiänikin aktiivisesti. 13-vuotiaana olin jo kohtuullisen koukussa nettiini, ja itku olisi tullut, jos se olisi minulta pois viety.

Joka tapauksessa... Ennen nettiä ja tietokonettani luin älyttömän paljon kuten hyvin monet muutkin täällä. Luin kirjaa kirjan perään, joskus parikin päivässä. Joskus valitin äidilleni, ettei minulla ollut mitään tekemistä, sillä minulla ei juuri ollut ystäviä. Kuuntelin paljon Spice Girlsiä, ahmin aina minulle tilatun Koululaisen, rakastin Barbejani ja lempileluni oli ehdottomasti Prätkähiirien Vinski. Ala-aste- ja tarhaikäisenä tuijotin muiden lasten leikkivän pihalla, sillä pihan pojat pelottivat minua, ja isommat tytöt tuntuivat hieman ilkeiltä ja noh... pissiksiltä. (Tosin silloin sellaista sanaa ei edes ollut olemassa. XD Mistäköhän me puhuttiin... kovistytöistä ehkäpä? En ole varma.) Kuten sanottua minulla oli vain pari valittua kaveria, joiden kanssa vietin aikaa: kesällä vietimme käytännössä joka ikisen päivän uimarannalla. Rakastin muutenkin urheilua, joten ehdin kokeilla uimisen lisäksi myös karatea. Oma elämäni ei loppunut kuitenkaan netin saamiseen, sillä juuri 11-vuotiaana aloitin pitkäaikaisimman lajini pesiksen, jota pelasin 18-vuotiaaksi asti - vanhempana 4-6 kertaa viikossa. (Vaikka olinkin ehkä ujo, olin silti hirveän rohkea ja intohimoinen asioiden suhteen. Liian monen tytön loukkaantuessa liikassa, opettaja ohjasi minut usein poikien liikuntatunneille. ) Fikkien luvun jättäessäni ehkä n. 16-vuotiaana (tosin luen niitä satunnaisesti vielä edelleenkin), tilalle astui anime ja korelaiset draamasarjat... Ehkä voisi siis sanoa, että vasta lukioaikana netti koukutti minut aivan tyystin. Nyt yritän päästä addiktiostani hieman eroon, ja palata rakkaiden kirjojeni pariin. ^^ Tosin ennen nettiä katsoin myös paljon telkkaria (mitä en käytännössä tee enää ollenkaan, avaan töllöni ehkä kaksi kertaa kuussa), ja muistan vaiheen lapsuudessani, jolloin katsoin Titanicin ainakin kerran päivässä. En tiedä, oliko se yhtään sen terveempää kuin nykyinen netinkäyttöni.

inoue

Viesti Kirjoittaja inoue » To Elo 02, 2012 20:26

Oma tietokone hommattiin meidän talouteen vasta seitsämännellä luokalla. Sitä ennen olin käyttänyt tietokonetta vain ala-asteen atk tunneilla (jolloin käytin kaiken ajan pelaten pingviini peliä ja pommipeliä). Tuntui oudolta saada oma tietokone ja meni (vain) pari kuukautta kun olin jo tottunut (liian tottunut) käyttäjä.

Ennen tietokonetta vietin ala-asteen parin hyvän ystäväni kanssa, kun muut elivät netin ja riehakkaan bile-elämän seurassa, me keräiltiin pokemon tarroja ja katsottiin beybladeaa lauantaisin. Kävimme elokuvissa, juostiin ulkona ja semmoista "normaalia".
Tietokoneen tullessa aloin kuitenkin lukemaan kirjoja enemmän ja pystyin lähentymään enemmän japaniharrastukseni kanssa.

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » Ti Syys 25, 2012 23:05

Tämä tuntuu karsealta kun alkaa ajatella miten pitikään oma kone on jo ollut...
Muttaniin oman koneeni ensimmäisen sain joskus 8-9-vuotiaana tädiltäni. Silloin sitä en pahemmin itse käyttänyt vaan vanhempi veljeni. Se vanhakone pilasi elämäni kun olin 11-12-vuotias kun joku keksi kunnostaa sen...
Uuden koneen ostin itse 14 vuotiaana, läppärin joka kesti parivuotta --> ylikuumeni ja pamahti. Tuolla aikaa sain/ostin myös minikannettavan joka ihme kyllävielä elossa. Mutta nyt ikää lähes 17-vuotta ja käytän parivuottavanhaa uskollista pöytäkonettani...
IT-ala kyllä kiinostaa/kiinosti mutta sattuneesta syystä ensinne voi opiskelemaan lähteä..

Mitä minä tein ennen tietokonetta...... Olin riiviö/piru/demoni. Ei kunhetkinen olen edelleen...
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Mioo

Viesti Kirjoittaja Mioo » To Marras 29, 2012 05:21

Tietokone aloitti aivojeni syövyttämisen joskus ala-asteen vipoilla luokilla. Sitä ennen vietin, kuten monet muutkin näyttävät tehneen, paljon aikaa ulkona. Muutimme uutuudenkarheaan rivitaloon kun olin pieni, ja takapihan nurmikon rajalta alkoi kartoittamaton metsikkö. Arvatkaapa vain kuinka monet kerrat soturileikeissä olin hoitajatar, pihapiirin ainut tyttö kun satuin olemaan :D Kävin myös kuorossa ja partiossa muutaman vuoden. Sitten olivat nämä perinteiset; maitopurkkipaattien rakennus takapihalle, risumajojen ja -laavujen teko, miekkojen vuoleminen, vesisota-, lumilinna- ja lumisotaleikit, naapurien vaklaaminen autokatosten suojista, läheisellä hevostallilla salaa vierailu, piirtäminen, piirtäminen, piirtäminen, (eläintietokirjojen) lukeminen, omien tarinoiden kirjoitus (ja kuvitus :D), pehmoleluleikit, tv, pokekortit, video-, lauta- ja palapelit jne.

Muistan joskus lapsena ihmetelleeni, että kuinka tylsäksi elämäni käykään sitten kun kasvan aikuiseksi :'D

Vile

Viesti Kirjoittaja Vile » To Marras 29, 2012 16:30

Uusi Windows 95 löytyi jo meiltä ja siihen luonnollisesti tuli jo jäätyä koukkuun. Olen kasvanut tietokone samassa huoneessa, erottamattomat ystävykset. :)
98, XP, 2 kpl Vistaa ja 3 kpl 7 löytynyt kanssa vuosien mittaan. Tällä hetkellä siis on 2 Windows 7 läppäriä, joista toinen on kovaan pelikäyttöön tarkoitettu ja kallishan se olikin ja yksi pöytäkone Windows 7:lla joka tosin vaatii huoltoa.

Mitähän ennen tietokoneita ja konsoleita tein... hiekkakakkuja ?

silvermoon

Viesti Kirjoittaja silvermoon » To Marras 29, 2012 23:26

Meille taisi ensimmäinen kone löytää tiensä jo joskus ennen kuin olin edes ala-asteella. Luonnollisestihan siinä ei ollut nettiä, mutta sitäkin kivempia pelejä, joita sitten hakkasin aina silloin tällöin. Mutta silloin minusta ei vielä tullut tietokoneen orjaa. Se tapahtui vasta sitten, kun sain siskon miehen vanhan kannettavan omaksi. Se taisi tapahtua silloin kuin olin kuudennella luokalla, I think...

Mutta mitä sitä ennen tein? 8D That's a very good question. Luin ainakin kirjoja, paljon kirjoja. Ja piirsin useammin. Nykyäänkin piirrän, mutta se on jäänyt huomattavasti vähemmälle. Ja silloin taisi jopa koulunkäyntikin kiinnostaa toisin kuin nyt... ei mikään paras asenne lukiolaiselle. >.< Ai niin, ja vietin enemmän aikaa ihmisten kanssa vapaa-ajalla :''D Enkä ollut addiktoitunut anime-sarjoihin enkä tiettyihin nettisivuihin (youtube, tumblr etc.) Sekä olin tasapainoisempi ja ehkä jopa järkevä XD Ai niin ja leikin nukeilla ja autoilla yhtäaikaa. Ja soitin aktiivisemmin pianoa sekä lauloin... jotenkin taidan kaivata sitä kykyä olla irti koneesta, mutta silti. Liikaa houkutuksia. x''D

Klayman

Viesti Kirjoittaja Klayman » La Marras 09, 2013 23:08

"Mitä teit ennen kuin tietokoneet pilasivat elämäsi?"

Miten niin pilasivat?
Tietokone nimenomaan ANTOI minulle elämän :D

No mutta tosiaan. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin en oikeastaan edes muista, milloin löysin internetin ihanan maailman. Kaipa se oli joskus 2000-luvun taitteessa...
Luultavasti ne ainoat arkipäivän aktiviteetit ennen tietokoneita olivat joko videopelit tai legot. Asuin nimittäin sen verran pitkällä sivistyksestä, että ei niitä kavereitakaan ollut, joiden kanssa viettää aikaa.

Vähän yksinäistähän se elämä silloin aikanaan näytti olevan. Onneksi on tietokoneet :D

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » La Joulu 21, 2013 01:21

Meille ensimmäinen tietokone taisi tulla joskus kun olin vitosluokalla koulussa eli -98 veikkaisin. Meillä oli tiukat säännöt sen käyttöön ja se yksi kone pysyi käytössä aina siihen asti kun viimein sain hommattua oman läppärin joka oli joskus lukion tokalla. Meille ei vanhemmat ole koskaan omaksi suostuneet mitään elektroniikkaa ostamaan vaan aina on ite pitänyt synttärirahoista ym. maksaa. Joten lapsuus meni ulkona leikkiessä ja kavereilla tietokonepelejä pelatessa xD Paitsi olihan meillä ps1 jonka sain 5v synttärilahjaksi mutta se meni rikki kun olin yläasteella :,D
Silloin kun olin lukiossa niin ennen oman läppärin hankintaa saimme kukin perheestä olla koneella 2h päivässä joten eipä se tietokone silloinkaan paljon elämää hallinnut. Tosin harmitti kun olin jo siinä vaiheessa anime fani niin pystyin juuri ja juuri katsomaan neljä jaksoa seuraamistani animeista eteenpäin tuona kahtena tuntina xD
Kun hankin oman läppärin niin siitä asti krhm on tullut oltua koneella ehkä vähän liikaakin. Nyt toinen läppäri menossa ja tämäkin alkaa olla vanhus. Tosin kun työelämään pääsi kiinni niin koneellaoloaika väheni koska ei vain ollut sitä aikaa :P Sama kun olin Koreassa töissä, ei ollut niin paljon aikaa koneella lahnaamiselle. Joten ei tämä kone ole pilannut elämääni tai vienyt sitä pois muista jutuista xD

Yurishiisu

Viesti Kirjoittaja Yurishiisu » La Joulu 21, 2013 14:12

Tietokone on ollut voimakkaasti läsnä arjessani puolet elämästäni. Itse asiassa vasta toissapäivänä luin pysäyttävän tekstin nettiaddiktiosta ja päätin, että tietokoneen käyttö saa vähentyä reilusti. Silti rekisteröidyin tänään tänne, heh. :mrgreen: Mutta sen tein, koska olen kiinnostunut japanin opiskelusta ja japanilaisesta kulttuurista.

Opintojen ja yhteydenpidon takia joudun käyttämään nettiä joka päivä. Se ei kuitenkaan ole mikään ongelma, eikä ole itse asiassa tietokoneella oleminenkaan, jos tietää mitä tekee. Minusta tärkeä ero on siinä, onko tekemässä jotakin tiettyä asiaa vai selaamassa uutisia/Facebookia/Redditiä, koska ei ole muutakaan tekemistä. Olen huomannut, että kun tekee jälkimmäistä, niin sitä muuta tekemistä ei tahdo tullakaan. Rupeaa tuntumaan passiiviselta ja aloitekyvyttömältä. Luulen, että koneella oleminen on heikentänyt keskittymiskykyäni. Esimerkiksi lukeminen pitkään yhtäjaksoisesti tuntui joskus ennen helpommalta.

Eilen tein niin, etten käynyt tietokoneella ilman että etukäteen päätin, mitä aion tehdä. En myöskään koskenut älypuhelimeen ajattelematta, mitä meinaan tehdä tai katsoa. Seurauksena ei tullut ollenkaan mentyä Facebookiin katsomaan mitä ihmiset ovat sinne kirjoitelleet tms. Vapautuneen ajan käytin japanin opiskeluun ja lukemiseen. Sain eilen luettua 70-80 sivua ja olokin oli pirteämpi.

Minullakin on se tavallinen tarina tietokoneiden suhteen: koulussa ei ollut kavereita, joten kun kone tuli kotiin oli valtavan mielenkiintoista selata nettiä ja tutustua ihmisiin sitä kautta. Siitä tuli tapa, mutta elämä muuttui ja tuli paljon muutakin tekemistä. Jos löytäisin netin tässä elämäntilanteessa missä olen nyt, tuskin käyttäisin sitä näin paljon. Siihen on vain niin tottunut.

Tavoitteeni on rajata netinkäyttö enintään 1-2 tuntiin päivässä. Silloin ehtii tehdä paljon paremmin muita asioita.

Ewi

Viesti Kirjoittaja Ewi » La Joulu 28, 2013 15:07

Niin, miten sen nyt ottaa. Meidän perheessä tietokone on löytynyt jo lapsuudestani asti, koska isäni työskenteli ja edelleen työskentelee tietokoneita korjaavassa firmassa (hän tosin korjaa vain kopiokoneita).
Veljeni oli varmaan noin neljä vuotias kun pelasi tietokoneella (olisiko ollut Muumi tai Tarzan peliä tai ehkä Tetristä) niin innoissaan ettei malttanut edes vessaan mennä pelihuumaltaan joten hän sitten laski alleen.
Itse vielä lapsena leikin pihalla naapurin lasten kanssa tai sitten leikin barbeilla tai muuta vastaavaa mitä lapset nyt tekevätkään. Koulu ikäisenä leikin vieläkin leikkejä, vaikka joskus pitikin valita että onko vielä ulkona vai meneekö mieluummin katsomaan Salkkareita (kyllä nyt hävettää että sellaista roskaa vapaaehtoisesti katsoin).
Varhaisteiniyden ja yläasteen alettua minulla oli sellainen vaihe että oli aina joku pikku 'addiktio' meneillään, oli se sitten lukeminen, radion kuuntelu, televisio tai Läkerol Dents pastillit.
Lyhyesti vastaten siis kysymykseen 'Mitä tein ennen kuin tietokone pilasi elämäni?' sanoisin, että istuin huoneessani koulupäivän jälkeen itkien kuusi tuntia putkeen samalla radiota kuunnellen... niin ja kyllä Päivien viemääkin kerkesin katselemaan tv:stä sen verran että vitsailin joskus sanomalla '"Kauko on mun poikaystävä".
Noihin aikoihin myös tutustuin mangaan ja luettuani kirjastosta kaiken itseäni kiinnostavan pidin sen lukemisesta taukoa kunnes kaverini kertoi minulle että sitä voi lukeae netistäkin. Ja siitä se alamäki (vai ylämäki?) sitten alkoi. Parissa vuodessa vihaamastani kouluaineesta tuli lempiaineeni ja tämä oli mangan lukemisen ansiota sillä sanakirja kädessä netistä mangaa lukien opin englantia.
Sanakirjan hyllyyn jätettyäni pystyin sitten syventymään mangan, animen ja fanfictionin ihmeelliseen maailmaan niin että joskus siihen meni öitäkin ja tuloksena nuokuin koulussa, mutta se ei minua haitannut (toisin kuin muita) sillä netti ja sen kaikki tarjonta teki minut onnelliseksi.

Lukion alettua aloin kuitenkin käydä A-klinikalla nettiriippuvuuteni takia (ei ole virallinen termi silloisen hoitajani mukaan sillä asiaa ei ole tutkittu tarpeeksi). A-klinikka on siis päihderiippuvuus klinikka joten siellä minä kävin yli puoli vuotta puhumassa liiasta netin käytöstäni kun taas toiset asiakkaat siellä olivat todennäköisesti huume tai alkoholi yms. riippuvaisia.
En kuitenkaan kokenut hoidon auttavan minua mitenkään joten lopetin asiakkuus suhteen (niin kuin käymistäni siellä kutsuttiin). (Sitä paitsi matkat kerran kuussa käytäviin jutustelu tuokioihin tilanteestani, joka aina oli kuitenkin sama, vei minulta edestakaisin noin kaksi tuntia aikaa (jonka olisin voinut käyttää netissä).) :evil:
Tuon jälkeen olen ollut hieman vähemmän netissä tai ainakin siitä on tullut jaksotettua tietyllä tavalla.. ennen olin koneella koko ajan, mutta nykyään olen viikonkin täysin ilman konetta ja sitten toisen viikon nenä ruutuun liimattuna.
Puhelimet joissa nykyään monilla on netti tekevät netin käyttämisestä huomaamatonta ja salakavalaa, sillä niiden avulla nettiä voi käyttää oli sitten bussissa, oppitunnilla tai vaikka istuisi pöntöllä. Tietokone ei siis ole koskaan pilannut elämääni vaan sen mukana tuleva internetti on sen tehnyt.
Ja siinä missä oma koneen käyttöni ei yrityksistä huolimatta ole pienentynyt on perheeni netin käyttö kasvanut. Vanhassa kodissani ei ruokapöydässä voi enää syödä sillä vanhempieni läppärit ovat saaneet sinne vakipaikat joilla he sitten istuvat päivät pitkät facebookissa pelaillen. Veljeni ja minä taas hankimme oman asunnon hiljattain, mutta emme tässä peliluolassamme edes tiedä onko toinen kotona sillä kumpikin istuu päivät pitkät oman läppärinsä kanssa kuherrellen.
Perheessämme siis kaikilla oma läppäri ja lisäksi pari pölyyntymään jäänyttä pöytäkonetta.. Kaikki ovat niin koukussa että kotityöt jää tekemättä, ruoat syömättä ja vessassakin jaksaa käydä vasta kun rakko on räjähtämäisillään..
En tiedä menikö vähän ohi aiheen, mutta tuli nyt ainakin kerrottua millaista oli ennen ja jälkeen koneen käytön niin hyvässä kuin pahassa. :?
Yaoi is my religion.
http://myanimelist.net/profile/Ewi

Ewi-chan the Professional Pervert I'm the King of Perverts and the Queen of Yaoi

Fujoshi Mama the Mother of over 2000 babies. ♥♥♥

Pege
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pege » Ti Joulu 31, 2013 14:01

Tietokoneet ei ole pilanneet omalla kohdallani mitään, vaan enemmänkin ne ovat antaneet ammatin. Olen joskus useampi vuosia sitten jotain sepustanut tähän ketjuun, mutta ajat ovat siitä muuttuneet. Sen jälkeen on tullut toimittua erilaisissa työtehtävissä, käyttötukena, lähitukena, ja järjestelmäasiantuntijana. Tutuksi on tulleet useat eri tekniikat, aina virtualisoinnista lähtien mm. Citrix. Koneiden esiasennusimageja tuli rakenneltua, ja tipultetua niitä käyttäjille meneviin koneisiin WDS:n kautta. Tuo WDS tulee sanoista Windows Deployment System, ja on osa Windows 2008 Server järjestelmää. Liki kaikki koneet, mitä itellä on ollut, on tullut kasattua itse. Kavereille on tullut kasattua useita koneita. Kotona on itsellä 2 kpl koneita, toinen suht järeä pelikäyttöön tehty, ja toinen olohuoneessa telkkariin liitetty vähän kevyempi kokoonpano. Lisäksi joutunut opettelemaan käyttämään Mac OS X:ää, Ubuntu Linuxia. Ubuntu löytyy itseltä mm. tuosta kakkoskoneesta.

Pelejä tulee pelailtua edelleenkin, nyt pyörityksessä on Medal Of Honor 10th Anniversary Pack. Sisältää useimmat Medal Of Honorit. Orkkis Call Of Dutyn, vuodelta 2003 pelailin läpi joku aika sit, ja nyt oon vähän pelaillut kyseisen pelin lisäosaa United Offensive. Hyllyssä on lisäksi useita autopelejä. Ainoa todellinen pettymys oli Dirt Showdown. Olisi melkein voinut jättää ostamatta, tylsä kuin mikä. Dirt 3 oli sensijaan ihan huippu.

Yurishiisu

Viesti Kirjoittaja Yurishiisu » To Tammi 02, 2014 13:36

Ewi kirjoitti:Puhelimet joissa nykyään monilla on netti tekevät netin käyttämisestä huomaamatonta ja salakavalaa, sillä niiden avulla nettiä voi käyttää oli sitten bussissa, oppitunnilla tai vaikka istuisi pöntöllä. Tietokone ei siis ole koskaan pilannut elämääni vaan sen mukana tuleva internetti on sen tehnyt.
Ja siinä missä oma koneen käyttöni ei yrityksistä huolimatta ole pienentynyt on perheeni netin käyttö kasvanut. Vanhassa kodissani ei ruokapöydässä voi enää syödä sillä vanhempieni läppärit ovat saaneet sinne vakipaikat joilla he sitten istuvat päivät pitkät facebookissa pelaillen. Veljeni ja minä taas hankimme oman asunnon hiljattain, mutta emme tässä peliluolassamme edes tiedä onko toinen kotona sillä kumpikin istuu päivät pitkät oman läppärinsä kanssa kuherrellen.
Perheessämme siis kaikilla oma läppäri ja lisäksi pari pölyyntymään jäänyttä pöytäkonetta.. Kaikki ovat niin koukussa että kotityöt jää tekemättä, ruoat syömättä ja vessassakin jaksaa käydä vasta kun rakko on räjähtämäisillään..

Älypuhelimet todella ovat salakavalia. Varsinkin bussimatkoilla on helppoa mennä etsimään netistä jotain uutta luettavaa, kun ei ole muutakaan tekemistä. Mutta juuri tämä selailumoodiin meneminen on minusta kaikkein vahingollisinta, koska ainakin minä suorastaan tunnen, miten tietoinen mieleni menee takapenkille ja automaattiohjaus kytkeytyy päälle. Minulla ei ole vielä tarpeeksi tahdonvoimaa kieltäytyäkseni siitä "no mee nyt nettiin, ei pieni kurkkaus mitään haittaa" -ajatuksesta joka kerta kun esim. istun bussissa, mutta onneksi puhelimesta löytyy nykyään myös appeja japanin kertaamiseen. On siis muutakin tekemistä. Ja toisinaan pystyn pitämään kännykän taskussa koko matkan.

Perheenne netinkäyttö kuulostaa kieltämättä aika HC:ltä. Kun itse muutama kuukausi sitten päätin potkia erään addiktion ulos elämästäni (ei netinkäytön, mutta kyllä se siihen osittain liittyikin), huomasin että se mikä auttoi oli ihan uuden tekemisen löytäminen. Addiktiossa on kyse myös rutiinista ja kun siitä rutiinista luopuu, ainakin minä huomasin ammottavan tyhjän aukon vapaa-ajassani ja elämässäni. Luulen että addiktioita on sitäkin vaikeampi voittaa, koska niitä vastaan taistelemisen lisäksi on täytettävä niiden jättämä tyhjä tila. Ja kun otetaan huomioon, että uuden rutiinin omaksumiseen voi kulua kuukausi tai pari, niin tuloksena on tilanne, jossa ihminen tarvii erityisen paljon tahdonvoimaa silloin kun hänellä on sitä normaalia vähemmän.

Helppoa tietä ei olekaan. Vain kärsivällisyys ja johdonmukaisuus vievät eteenpäin. Myös liikunta auttaa ihan hirveästi.

(Siinä muuten paha missä mainitaan: minun piti kerrata katakanoja ennen Unicafeen syömään lähtemistäni, mutta jumituin nettiin enkä ehdi kerrata. No syötyäni sitten, tämä on lupaus. :D )

Pege kirjoitti:Pelejä tulee pelailtua edelleenkin, nyt pyörityksessä on Medal Of Honor 10th Anniversary Pack. Sisältää useimmat Medal Of Honorit. Orkkis Call Of Dutyn, vuodelta 2003 pelailin läpi joku aika sit, ja nyt oon vähän pelaillut kyseisen pelin lisäosaa United Offensive. Hyllyssä on lisäksi useita autopelejä. Ainoa todellinen pettymys oli Dirt Showdown. Olisi melkein voinut jättää ostamatta, tylsä kuin mikä. Dirt 3 oli sensijaan ihan huippu.

Dirt 3 on hyvä, ostin sen vähän yli vuosi sitten. Pidin siitä, mutta sen kuten niin monen muun pelin kohdalla nykyään kävi niin, että sitä pelasi muutaman kerran kaverin kanssa ja sitten unohti.

Hinode

Viesti Kirjoittaja Hinode » La Touko 09, 2015 16:49

Ai mitä tein? Jaa-ah.....
Asuin/asun keskellä ei mitään kaukana kaikesta, joten lähinnä tuli veljen kaa leikittyä, ellei se leikkiny jo useasti mainituilla legoilla. Rakennettiin majoja, talvella rakennettiin iglu, mutta lähinnä leikittiin neljän seinän sisällä, ja tämä oli kaupungin rakentamista huoneeseeni ja figuurien (kyllä, figuurien) pudottelemista parvisängystä. Siten 9 vuotiaana tutustuin (nuoremman) veljen avustuksella youtuben STP videoihin (oli kyllä aika kökköjä). Siitä ruvettiin sit dubaamaan animea kun vanhemmat oli kaupassa.
.....
Siihen se jäi. Enemmän veli vietti aikaa meidän yhteisellä läppärillä (joka palveli hyvin vuodenvaihteeseen asti. Rust in peaces). Puoli vuotta sitten ostin oman läppärin, ja imeydyin roolipelin ihmeelliseen maailmaan. (johtunee sijainnistani. 8D) Siitä lähtien, aina koulun jälkeen illalla mennään pelaa roolipeliä... Joka päivä....

En ole kyllä varma pilasivatko tietokoneet elämäni.... Tämmönen loner on netistä löytänyt hyviä ystäviä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”