Autot ja muut kulkineet

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Avatar
JereTHEend
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 22:50
Paikkakunta: Turku

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja JereTHEend » Ke Elo 12, 2009 00:06

Kuvaa alati malliaan vaihtavasta normaalista polkupyörästäni ei ole.
mopedien tai muiden moottoroitujen kaksipyöräisten ajoneuvojen ajatteleminen ei saa housujeni etumusta kostumaan.

Toisaalta, kun viisitoista, ehkä tarvittaessa hiukan pidemmät matkat sillä fillarilla taittuu niin eihän mopolle motään käyttöä löytyisikään.

Erityisesti ilman käsiä ajaminen on mukavaa, mukavassa ilmassa ja minimaalisessa ruuhkassa tarvitsee laskea kädet takaisin tangolle vain liikennevaloissa, soittimesta kappaleen vaihto hoituu täten helposti, tai tarvitsettaessa puhelimeenkin vastaus. Myös saapuneen tekstiviestin saa helpommin luettua ja siihen saa melkoisenkin paljon näppärämmin vastattua.

Siinäpä minun kyytini, eihän se katu-uskottavin ole, muttei myöskään syö bensiiniä ja tarvittavat matkat taittuvat silti tarvittavan hyvin.

Avatar
finnleo
Viestit: 695
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 19:27
Paikkakunta: Vilppilä
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja finnleo » Pe Marras 06, 2009 18:28

Allekirjoittaneen autotallissa ei olla sorruttu uskomaan JDM'n parantavaan voimaan.
Edes animet eivät ole vielä onnistuneet murtamaan tätä vannoutumista, vaan pikemminkin se all time anime-auto on sattumoisin eurooppalainen tapaus. eli Katsuragi Misaton Renault Alpine A310... joskin sähkökäyttöiseksi muunnettu Ve1600 gordini-nelikkon sijaan realistesti helpommin löytäisi PeRVo voimaan luottavia V-6'sia.

Mutta, koska kyseessä on silti unelma-auto, niin unelmat harvoin toteutuvat, joten tyytyminen on vain samaan merkkiin päivittäisessä kulkineessa. Tämä onkin '97 vuotinen paloautonpunainen Renault Clio RSi, joka oli ensimmäisen Clio kopan F-moottoriperheen joutsenlaulu. Enään ei saanut tuona vuotena kuusitoistaventtiilistä hullunmyllyä, joten tyytyminen oli vain 1800 kuutioiseen kahdeksanventtiilikoneeseen joka oli peräisin suoraan 80-luvun alulta. Silti, saldona on vaatimattomat 100 Din hevosta, joka on ihan kelpoa, kun ajattelee että kierrostenrajoitin viheltää pelin poikki ennen kuin kone kiekuu ylitse 6500 kierrosta minuutissa (no V-tecs here, boys...). Muutoksia ei auto ole standardi asusta paljoa saanut, mitä nyt kaverin nurkkiin jääneitä tavaroita, kuten 15" OZ'in superleggrat, sekä Sparcon Monza penkki kuskin jakkaraksi. Jälkimmäisen lähinnä joutui asentamaan kun auto protestoi mutkissa omistajansa elopanoa rikkimenneillä penkinripustuksilla (syvällä Bunta Fujiwara imitaatiolla: Enpä olisi uskonut että lehtijaolla kuppipenkkiä tarvittaisiin). Toivelistalla on lähinnä moottorin päivittäminen 16-venttiiliseksi, mikäli vaihto-osat helposti löytyisivät.

Stressileluksi taas tuli noudatettua kummelifilosofiaa, ja hankittua tuli oikea teinirynnäkkövainu, eli Me-190. Toisin sanoen Mersun Tenavatähti.
Oma kappale onkin vallan poikkeuksellinen yksilö koska se osoittaa että saksalaisilla löytyy myös huumorintajua, sillä vaikka w201-koppaan oli saatavissa jopa cosworthin kiusaama nelikko, sekä hyvin kehityskelpoinen viisisylinterinen dieseli, niin joku valopää keksi sulloa maailman suurimmalla kenkälusikalla konehuoneeseen w124 kopan M103 kuusisylinterisen koneen. Tilavuus rajoitettiin tehtaan toimesta 2,6 litraan, mutta tämä onkin helposti korjattavissa kolmeen moottorilohkoa vaihtamalla, toimenpide joka onkin tämän talven suunnittelulistalla.
Mikäli joku haluaisi maailmalla tehdä Rozen Maidenin Suiginton pohjalta itashan, niin tämä Mitnachtblau merkkari olisi luultavasti oivallinen lähtökohta. Mutta, animetarrojen liimauksen sijaan toiveena olisi sportline, tai peräti Cosworth korilevikkeet. Tietenkään mikään Mersu ei ole todellinen Messerschmitt ilman remmiahdinta... *kröhöm*

Ps. tosi automiehen statusta en omaa, sillä autohistoriani aikana en ole omistanut ainuttakaan Alfa-Romeota, mutta olettaisin edes puolittain päteväni, kun tunnustan omistaneeni pari fiattia, sekä tämän johdannaista, että yhden Lancian. Muutama volkkarikin (kohokohtana '83 Santana LX-5, legendaarisella Audin viisipyttysellä) on ollut, mutta nämä ovat valitettavasti päätyneet teuraaksi.

Avatar
ttw
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 20:36

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja ttw » Su Joulu 13, 2009 18:58

Lancer Evolution IV -97 löytyy tallista.

3xx hp ja neliveto :D.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Su Joulu 13, 2009 19:07

Itsekin tuli liityttyä evotalliin eilen, tosin '98 Evolution V. Oli pieni pohdinta vitosen ja nelosen välillä kun nelosen keula on aika paljon solakampi ja paremman näköinen, mutta toisaalta vitosen ärhäkät kaaripullistukset, huomattavasti paremman näköinen sisusta, reilusti paremmat jarrut ja ennenkaikkea paranneltu kone mihin ei iske crankwalk pistivät päätymään tuohon uudempaan malliin.

Päässy ajamaan vasta jonkun parisataa kilsaa (Turusta kotiin Tuusulaan, eilen, kesärenkailla...) mutta kuhan saa talvirenkaat alle ja auton omiin nimiin niin pääsee ihmettelemään enemmän. Kivalta laitteelta vaikuttaa, 90tkm ajettu niin tosi siistissä kunnossa eikä vauhdistakaan pitäisi olla puutetta. Vaikkei olekaan mitään BOVia ja ilmanottokin vaan vapaavirtauspaneeli vakiokotelossa aivastelee aika kivasti aina ahdot pois vaihteenvaihdoissa :>

Avatar
ttw
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 20:36

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja ttw » Su Joulu 13, 2009 19:12

madu kirjoitti:Itsekin tuli liityttyä evotalliin eilen, tosin '98 Evolution V. Oli pieni pohdinta vitosen ja nelosen välillä kun nelosen keula on aika paljon solakampi ja paremman näköinen, mutta toisaalta vitosen ärhäkät kaaripullistukset, huomattavasti paremman näköinen sisusta, reilusti paremmat jarrut ja ennenkaikkea paranneltu kone mihin ei iske crankwalk pistivät päätymään tuohon uudempaan malliin.

Päässy ajamaan vasta jonkun parisataa kilsaa (Turusta kotiin Tuusulaan, eilen, kesärenkailla...) mutta kuhan saa talvirenkaat alle ja auton omiin nimiin niin pääsee ihmettelemään enemmän. Kivalta laitteelta vaikuttaa, 90tkm ajettu niin tosi siistissä kunnossa eikä vauhdistakaan pitäisi olla puutetta. Vaikkei olekaan mitään BOVia ja ilmanottokin vaan vapaavirtauspaneeli vakiokotelossa aivastelee aika kivasti aina ahdot pois vaihteenvaihdoissa :>


Onnittelut hankinnasta :3.

Japanissa on vaihdettu tuohon omaan autoon EVO VII:n moottori niin crankwalkista ei pitäisi olla täälläkään huolta (venttiilinkoppa oikeastaan ainoa ulkoinen ero joka pistää silmään).

Ja joo, ne kaarilevikkeet on mukavat, 225/40 kitkat raapii kaariin välillä tossa nelkussa.

Ja sisustan kuosi on tosiaan nelosessa aika psykedeelinen :D .

Avatar
finnleo
Viestit: 695
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 19:27
Paikkakunta: Vilppilä
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ma Joulu 14, 2009 06:27

Sitten se pakollinen kysymys: Joko jätkät on kattonu "Emperor" tarrat valmiiksi takalaseja varten ?

Oma henk koht suosikki lanevo on yhä kutonen joskin ulkoiset erot vitoseen taitaa olla aika vähäiset.
(mutta jos joku entinen rallivehje pitäisi saada pakosti, se olisi se toinen evo, eli Lancia Delta Integrale Evoluzione)

onneksi olkoon löydöistä, ja kateeksi hieman käy.

vielä kun saadais joku ostamaan musta evo-3'nen ja GT rollo niin voisi melkein päästä aloittamaan doujinshi-leffan kuvaukset.

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Joulu 14, 2009 20:50

finnleo kirjoitti:vielä kun saadais joku ostamaan musta evo-3'nen ja GT rollo niin voisi melkein päästä aloittamaan doujinshi-leffan kuvaukset.


Kaverilta löytyy tällanen :mrgreen:

Kuva

Ja yhellä toisella on ihan Truenokin laitossa mutta on ilmeisesti pikkasen tuota euro-Corollaa karummassa kunnossa.

Nyt kun sain kitkarenkaat alle ja uskalsi vähän kokeilla ekan kerran kunnon talvipyörittelyä niin varsin mukavalta ajettavaltahan tuo tuntuu. Menee hallitusti sinne minne määrätään, eikä tee hirveästi mitään kovin yllättäviä liikkeitä. Ihan ei kyllä soratie-EK:ta uskalla enkä kyllä tulekaan uskaltamaan, mutta parkkipaikalla on kiva luisutella. Toivottavasti pysyisi lumet maassa hetken aikaa.

Avatar
Jagdpanther
Viestit: 179
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 19:20

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » Su Joulu 20, 2009 01:24

Tältä pojalta viikset kyllä löytyy, mutta sisäistä amista ei, omaa pirssiä vielä vähemmän. :| Jouduttuani luopumaan moposta ja siirryttäessä ajokorttiin olen tähänkin päivään asti joutunut kruisailemaan mamman Toyota Corollalla. Eipä sen erikoisempaa omista kulkimista.
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Avatar
Sampanché
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2010 21:39

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Sampanché » Pe Heinä 02, 2010 23:25

Pihalla seisoo vuoden 2007 Honda CBR 125R kevytmoottoripyörä, joka onkin ensimmäinen moottorilla toimiva kulkupelini. 4-tahti kone, pieni kulutus ja edullinen hinta olivat aika suuri osa pyörän valintaa, joten tämä oli mielestäni paras vaihtoehto. Käytettynä ostin tietenkin kun mahdollisimman edullisesti halusin ja löysinkin tämän mukavaan hintaan ilman minkäänlaista vikaa ja 4000km ajettuna. Mukavahan tällä on ajella koulumatkoja ja muutenkin kruisailla. Eihän tämä mikään tykki ole mutta iän salliessa tulee isompaa pyörää jalkoväliin.

Kuva
“Do The Impossible, See The Invisible, Touch The Untouchable, Break The Unbreakable.”

Avatar
Tolkkiz
Viestit: 195
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 05:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Ma Heinä 05, 2010 20:12

Toyota Prius himottais ehkä autoista eniten tällä hetkellä, harmi ettei oo mitään järkeä heittää yli 30k euroa uuteen autoon, vaikka nykytuloilla ehkä pystyiskin maksamaan osissa, arvo laskee niin kivaa tahtia... Ja toisaalta vanhemman mallin Prius, joka toimii atm työkaluna taksilla ajaessa, niin maksaa sekin käytettynä päälle 10k... Ajattelin jossain vaiheessa varmaan syksyllä, kun on ehtiny kertyä jokunen euro säästöön, niin max parin tonnin auton ostaa.

Tällä hetkellä ei siis omaa autoa käytössä.

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Heinä 05, 2010 20:17

Kuva
Kuva

Tollanen tosiaan tuo oma kulkine, mikä nyt sit vaihtuu taas siniseen pappamallin fillariin vähintään loppukesäksi. Vähän ajokiellon pituudesta riippuen saatan kyllä myydä heti jo pois kun loppuvuodesta ois tarkoitus hankkiutua tosta eroon muutenkin työmatkan lyhenemisen takia.

Pege
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 21:55
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Pege » Pe Heinä 09, 2010 20:44

Itellä on kulkineena vuoden 2009 mallin Opel Corsa 1.2 Twinport. Autolla on ajettu vähän alta 21tkm. Ite oon ajanu noin 5000 km tuolla. Lähes kaikki kilsat tulleet työajoista, et se on tätä IT-alan arkea. 8)
Ihan kiva autohan tuo on ajaa, mutta tehoa saisi olla enemmän, kuin 80 hv:aa. Moottoritiellä varsinkin huomaa, että kyseessä on pieni auto. http://fi.wikipedia.org/wiki/Opel_Corsa_D tuolta sit löytyy tarkemmin infoa, että minkälainen kiesi tuo on.

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Loka 27, 2010 03:03

Lisää jiideeämmää tuli pihaan, tollanen söpö '93 Eunos Roadster.

Kuva

Kerenny jo unohtaa että noin hitaita autoja voi edes olla olemassa vaikka tossa onkin 1.8 voimakone, mutta vaikka kiihtyvyys ei olekaan päätähuimaava niin ajofiilis kohdallaan tälleen syksylläkin, ens kesänä sit katto auki varmasti todella mainio laitos.

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Tammi 24, 2011 00:15

Ja Roadsterin kaveriks tuli hankittua taas JDM-tyylinen EK-sivikki.

Kuva

Vähän tosin on laittoa noista "kulta-ajoista" kun tuo kuva on otettu - sisusta vaihdettu takas vakioksi, pakoputki puuttuu kokonaan ja noita Rays-vanteita ei ole, mutta kaikinpuolin senverran siisti vehje että oli aika pakkohankinta, pitää nyt koittaa kunnostaa tuo ja rakennella loppuun. Akuuttia tehon puutetta tossa kyllä on, vaikka VTEC löytyy niin nokkia on vaan yks kappale ja lopputuloksena hurjat 115 hevosvoimaa, mutta toisaalta bensaakaan ei pitäs mennä kun joku 5 litraa satasella, ja Roadsterin voi aina rakentaa kulkemaan lujaa laittamalla mutkaa putkeen.

Kolme autoa alkaa vaan ottaan opiskelijan lompakon päälle jossain määrin, jos vaikka pikkuhiljaa saisi hankkiuduttua tosta Evosta eroon... kukaan anikilainen kaipais?

Pege
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 21:55
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Pege » Su Huhti 10, 2011 19:32

Tuli eilen tehtyä omalle autolle perusteellinen pesu talven jäljiltä. Vaikka muutamia kertoja talven aikana käytin harjapesussa, mutta ei se kunnolla puhdista. Eilen olikin sit käsinpesun vuoro, ensin liuotinpesuainetta pintaan ja lopuksi pesu harjalla ja Turtle Waxin autoshampoolla. Lopuks vielä vahat pintaan. Aikaahan tuossa kului ihan kiitettävästi, mutta tulihan tuokin tehtyä. Nyt aamulla vielä imuroin sisätilat, et kyl nyt kelpaa :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija