Autot ja muut kulkineet

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Loka 01, 2008 20:57

Hurraa, nyt on aika vapauttaa sisäinen amiksesi! Millaisella laitteella ajat, millaisella haluaisit ajaa, kasvaako viikset? Keskustelu ei rajoitu pelkästään autoihin vaan mopot ja muut kaksipyöräiset (tai vaikka kolme- ja yksipyöräisetkin) ovat myös tervetulleita!

Pönkitä egoasi kun faijallasi on kalliimpi auto kun mun faijalla, kerro vinkeistä tulevaisuudensuunnitelmista amisbemarin varalle tai vaikka hauku meidät kaikki autointoilijat lyttyyn kun pimppiksen ajaminen ympäri kylää saastuttaa luontoa ihan turhaan.

Itse olen tämän vuoden helmikuusta lähtien ajanut erittäin JDM-tiukalla vuosimallin 1999 Honda Civic VTI:llä, josta löytyy jo klassikoksi noussut B-sarjalainen moottori, se ensimmäinen (ja ainoa aito!) kone josta löytyy tuo maaginen VTEC joka tunnetusti potkaisee sisään, jou. Kone teki debyyttinsä Japaninmaalla jo vuonna 1988 Civicissä, CRX:ssä ja Integrassa, ja vielä kymmenenkin vuotta sen jälkeen noita muinaista ja vanhentunutta teknologiaa edustavia pannuja lyötiin Civiccien konepellin alle, kunnes vuonna 2001 sen korvasi Hondan tehokoneena K-sarjan moottori uudemmassa Type-R:ssä. B16 on erittäin mukava kone, koska se pienestä iskutilavuudestaan huolimatta (1.6 litraa) kehittää tässä Euroopan variantissa mikä minulla on 160 hevosvoimaa (japanissa 170-185 hv) ja parhaat mallit ottavat YLI 9000 KIERROSTA. Omassani kierrosrajoitin lyö pelin poikki jo 8400 kierroksessa. Koska kone kiertää pitkälle, tehoa ei ole alakierroksilla ollenkaan, ja vääntöä ei löydy missään vaiheessa. Jos kipolla siis haluaa liikkua jonnekin, kaasua pitää painaa ja moottoria rallattaa oikein urakalla, eikä se meno siltikään nyt mitään kovin mahtavaa ole. Peruspirteä laite kuitenkin, ja pieruputkella varustettua B-sarjalaista kovaäänisempää moottoria saa hakea aika pitkään (ääni = voimaa!).

Autossa on hieman jälkiasennuspalikkaakin kiinni, klikkaa spoiler auki todistaaksesi hurjan listan.
Spoiler:
-SRS 4-2-1-pakosarja
-Invidia rosteriputki katalysaattorista taaksepäin
-AEM hybrid Cold Air Intake tilauksessa, saapuu lokakuun lopulla
-KW Variant2-alustasarja, vaihtuu ennen helmikuuta johonkin muuhun
-Skunk2-poikkituki takana alhaalla ja no-brand-kiinapoikkituki takakontissa
-DC Sports vaihdevälinlyhennin & Skunk2 vaihdekepinnuppi & DIY Type-R-tyylinen vaihdekepinpussi punaisilla tikkauksilla
-"hiilikuituinen" OEM Type-R:n mittarientausta
-OEM Type-R:n etumaski
-DIY Type-R-tyyliset mustapohjaiset etuvalot
-Kirkkaat sivuvilkut
-Tummennetut ikkunat
-Takalasinpyyhin poistettu
-5zigen FN01R-C 15"-vanteet Bilteman mustilla pyöränmuttereilla omg, ensi kesäksi tulossa T1R violetit alumiinimutskut
-Pioneerin DEH-5000UB-soitin 4 gigan USB-tikulla ja pari kaiutinta mistä tulee ääntä
Kuva kokonaisuudesta joskus alkukesältä:

Kuva

Eniten tuossa EK-civicissä kuitenkin minua miellyttää sen ulkonäkö, jotenkin se vaan on mielestäni kaikista Hondan luomuksista onnistunein. Mukavan mallinen, sopivan pieni mutta ei kuitenkaan mikään säälittävä kirppu, auto näyttää sopivan sporttiselta tuollaiseksi taskuraketiksi mutta ei ole kuitenkaan mitenkään ylilyövä (esim. Hyundai Coupe näyttää paljon nopeammalta kuin mitä se oikeasti on) jne. Vielä paremmalta kuitenkin näyttäisi japaninmallin Type-R, koska niitä on myyty myös valkoisena (paras autonväri ikinä, btw!) ja siitä päästäänkin seuraavaan asiaan, eli mitä haluaisin seuraavaksi.

Kunhan jaksan hankkiutua tuosta eroon, kovasti haluaisin laivata Japanista nimittäin saman korimallin Type-R:n eli tuon legendaarisen EK9:n. Koska autot Japanissa ovat naurettavan halpoja, homma olisi loistava diili koska ainoa miinuspuoli olisi ratti oikealla puolella ohjaamoa, mutta voittoa taas tulee paremman moottorin, kevyemmän ja jäykemmän korin, siistin punaisen sisustan, sporttisen lippasarjan ja muutenkin päivitetyn ulkonäön muodossa koska hankkisin ehdottomasti faceliftatun mallin. Toinen vaihtoehto olisi DC5-korinen Integra Type-R, mutta sillä olisi jo aika paljon enemmän hintaa, siihen olisi varmasti vaikeampi saada osia koska kyseistä autoa ei ole ikinä saanut euroopassa, ja siinä olisi K-sarjan kone B-sirkkelin sijaan.Toinen houkuttava vaihtoehto olisi Nissanilta joko Silvia S15 Spec-R tai Skyline R34 GT-T (koska olen köyhä enkä viitsisi hankkia GT-R:rää), mutta en tiedä onko turbo, 250+++ hevosvoimaa ja takaveto kaikkein paras ratkaisu kokemattomalle kuskille.

Eli joo, olen autojen suhteen täysi japsihomo. Pitkä vuodatus itsestä, mutta millä sinä ajat tai haluaisit ajaa? Toivottavast täältä löytyy muitakin amiksia tai amishenkisiä (itsehän kävin lukion mutta autoinnostus lähti liikkeelle kiitos Need for Speedin, Fast&The Furiousin ja Initial D:n, mutta se onkin jo toinen tarina). Keskustelkaa kulkineista, liikenteestä ja kaikesta siihen liittyvästä!

Pege
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 21:55
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Pege » To Loka 09, 2008 21:18

Ihan kiva, että näitä juttuja saa lukee muualtakin, kuin GTI:n tai muulta vastaavalta foorumilta. :D Nätin näkönen Honda kyl on, ei pääse mihinkään. Todellakin Japanista on toi autojen tuonti lisääntyny todella paljon, kiitos paljon helpottuneen rekisteröinnin. Edelleenkin tosin matkassa on muutamia ongelmia, monissa tapauksissa etu, että takavalot täytyy vaihtaa E-hyväksyttyihin tai vastaaviin, ja kaikenmaailmaan vastaavuustodistuksia saa hankkia, tosin importfirmat voivat hoitaa tuon paperisodan ostajan puolesta. S15 Nissaneita on tiettävästi myyty Suomeen 3 kpl, yksikään näistä ei ole rekisterissä, koska kyseisen auton kohdalla ei selviä samoilla muutoksilla, kuin esim. Skyline GT-R ja GTS-T. Tuosta on muistaakseni ollut juttua dnsf.org sivustolla. Jos tarjoutuisi tilaisuus ostaa joku JDM-auto, niin se voisi olla Toyota Supra MK IV, ja tietty käsivaihteisena, tai sitten Mazda RX-7.

Avatar
Hakkis
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 20:47
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Hakkis » Pe Loka 10, 2008 21:42

Spoiler:
Hieno auto. :D
Jaa-a, ikää on vasta mopokorttiin ja liikenteeseen hankittu kiinalainen Fude-skootteri joka maksoi vaivaiset 380€. Eikä mitään vikaa. Ihan vakio on.
On myös vanha,suomalainen Solifer SM jostain 70-80 -luvulta. Kaasarissa vikaa, vuotaa bensat ulos ja nykii ajaessa. Noh mahti peli, ainakin oli. Niitä oli 2 mutta myytiin toinen.

Mitä autoihin tulee niin Fordin miehiä tässä ollaan ja tullaan aina olemaan...
Peltoautona sininen 2.0l takaveto Sierra, joka vielä kaksi viikkoa sitten toimi, mutta kaasarissa jotain vikaa niin ei sitten enää toimi. Siinä oli pitkään ollut jotain häikkää, ei moottori käynyt tasaseen. Onneksi harmaa 1.4l Escort vielä pelaa, todella luotettava käsiryyppyineen kaikkineen. Pääsee tien laitaan koulukyytiä odottamaan :)
Isoveljen vanhoja autoja molemmat, se sankari ostaa vain vanhoja Fordeja, ajaa ne loppuun ja jättää konehalliin ruostumaan.

On siellä myös todella hieno keltainen Ford Taunus vuosimallia -73. Tummennetut takalasit, tuplaputkisto ja muutenkin täysin kunnossa. Siinä on kesäautoa kerrakseen. Muuten hän ajaa nykyisin 1.6l Sierralla. Lisäksi kaksi Fordin traktoria, joilla enimmäkseen tehdään puita sekä istutetaan ja nostetaan perunaa. Ford 4000 ja 5000 lisäksi Zetor Crystal-traktori.

Onhan siellä vielä vanha mikroauto jossa pappatunturin moottori, noh ei toiminut todella moneen vuoteen.
Haluaisin ajaa jollain paremmalla mopolla mutta budjettini ylittyy... Hyvin kelpaa skootteri, pääasia että pääsee paikasta A paikkaan B. Ajokortin saatuani ostan kenties... Fordin. 8)

"Faijalla" on Volkswagen Passat 1.9 diesel, vähän päälle 100hv. Osti juuri uuden, koska helmikuussa ajelimme Rantasalmelta Varkauteen niin sellainen Fiat Punto tulee poikittain nokkaa kohti. Oli äärimmäisen liukas keli ja hänellä oli kitkarenkaat, jes. Auto meni lunastukseen mutta meille ei käynyt mitään vakavaa. Puntokuskilta murtui kylkiluita ja jotain muutakin, ei mitään hengenvaarallista. Sekin auto oli Passat, jos kyseessä olisi ollut joku pieni Ford Escort ilman turvatyynyjä ym. olisi sattunut pahemmin. Passat kuitenkin jo vähän raskaampi auto. Turvatyynyt ovat kyllä kätevät, sekä turvavyöt.

Avatar
Mlaa
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 28, 2006 19:31
Paikkakunta: Sukkalaatikko
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Mlaa » Pe Loka 10, 2008 23:50

Ei kasva viikset, ei. :cry: Vaikka kuinka niitä kasvatan.
Minun kulkuvälineeni: http://mlaa.deviantart.com/art/My-dear-100344093
Koostuu suurimmaksi osaksi ruosteesta ja jesseteipistä.
Suomalaista designia, muutaman kolarin ja töytäisyn on tämä tuntenut.
Haluaisin arvon rakkineelleni peruskorjauksen, sillä kulkiessa rakkaani pitää jo hieman huolestuttavaa ääntä, eikä meikätytöstä ole tuollaisen korjaajaksi. (ks. kohta 'jesseteippi')

:D That's all, folks!

Avatar
Lmmz
Otaking
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 11, 2003 17:34
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Lmmz » Su Loka 12, 2008 01:34

Kirottu olkoon ikuisesti Initial D. Ennen kyseisen sarjan näkemistä suhtautui kaikenlaisiin tuunattuihin ja viritettyihin autoihin ja yleensäkin mihin tahansa, jossa oli mitään tavallisuudesta poikkeavaa, spoilereita tms. (kunhan kyseessä ei kuitenkaan ollut miljoonan maksava "aito" urheiluauto) vain hapsuviiksisten amisten pelleilynä, jota katseli etäisesti hieman liikuttuneesti hymyillen.

Vaan sitten eräänä synkkänä ja myrskyisenä yönä kiiti Toyota Sprinter Trueno kököllä 90-luvun 3D-animaatiolla toteutettuna kylki edellä alas Akinan rinnettä ja ämyreistä pauhasi eurobeatti. Sen jälkeen onkin kummasti mennyt uusiksi suhtautuminen katuautoihin.

Tampereen keskustassa asuvana en ole tähän mennessä autoa pahemmin tarvinnut (ja silloin kun olen, on laina-auto tutuilta tai vaikka vuokraamosta palvellut), mutta jossakin kohtaa kai sellainenkin pitää hankkia. Nyt post-Initial D -aikakaudella autojen myynti-ilmoitusten selaamisesta on tullut kovin vaikeaa, vähän väliä saa itsensä kiinni oikeasti ihailemasta jotakin eksoottisempaa vehjettä. Tähän mennessä on kuitenkin aina päässyt vakuuttelemaan, että sillä ei ole oikeasti mitään tarvetta, ei todellakaan ole siihen pistetyn rahan arvoinen...

Saapi nähdä, mihin tässä lopulta vielä sortuu. Nelipistevyöt ja ratti oikealla puolella eivät ole ekana hankintalistalla, vielä vähemmän kun miettii tarvepohjaisesti. Mutta olisihan se toisaalta tavallaan hieanoa kaikessa turhuudessaan ;p
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

Avatar
RevyFan
Viestit: 211
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 22:48
Paikkakunta: Loimaa

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Su Loka 12, 2008 21:09

Madulla ihan komee Civicci, itse en tosin tunetuksen perään oikein ole.

Itse ajelen Toyotan parhaalla luomuksella. Corolla DX, ´81! Tehoa liikaa normaalin ihmisen hallittavaksi, tehon tien pintaan äärimmäisen tehokkaasti toimittava takaveto ja tyylikäs muotoilu. <3 Lisävarusteina toki karvanoppia kaksin kappalein. Siinä se sitten onkin. Niin ja kromivanteet kuissi. Ihan mukava ja pirun hyvin toimiva peli ikäisekseen, ja talvella takaveto on se ainoa oikea. :wink:

Kuva takaviistosta


Jonkun järkevämmänkin kuvan voin ängetä tänne jos jotain kiinnostaa.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Avatar
Tolkkiz
Viestit: 195
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 05:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Ma Loka 13, 2008 00:23

Viikset kasvaa sen verran että pakko käydä ajamassa pois, mieluiten ajelisin linja-autoa tai vaihtoehtoisesti Ferrari Testarossaa.. Kyllä muutkin urheiluautot käy, eivät vaan näytä yhtä hienoilta. No oikeesti kelpais auto kun auto, mutta nyky rahatilanteessa saa vaan harvakseltaan ajaa porukoiden Ford Mondeolla. Huomenna on sentään valintatilaisuus Citybussinkuljettaja-kurssille, jos tärppää niin toteutuu ainakin ensimmäinen toive.

Avatar
Tk
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 03:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Tk » Su Loka 19, 2008 18:10

Auto harrastus, ah se loppumaton rahareikä. Joskus tuntuu että ei olis koskaan edes pitäny alottaa mokomaa kun niitä rassatessa menee yleensä hermot ja tolkuttomasti aikaa ;x

Ladoilla sitä aloitettiin ja Bemareihin jämähdettiin, takavetoiset kun ovat vaan paljon hauskempia kun muut =) mutta seuraavaksi on tarkoitus kyllä ostaa joku kohtuu kevyt ja korkealle kiertävä riisikuppi, kaverilla kun on sellanen ja se tuntuu vaan niin paljon näppärämmältä kun oma maantielaiva. Kulutuksesta puhumatakaan!

Itellä on tällänen perus 525i BMW. Perus laittoa autossa vähän siellä sun täällä sisältä ja ulkoa, kevyesti tosin (jäykennetty alustaa, korisarjaa jne..)
Jos vanteita ihmettelette niin kokemus opettaa, aikasemmin oli 17" mataprofiilit koko 235 edessä ja 255 takana, kyllä tuntu joka hemmetin kuoppa ja nyppylä tiessä urista puhumattakaan. Ei enää koskaan tuollasia hirmuja mun auton alle. lol

Kuva

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Su Loka 19, 2008 20:06

Tk kirjoitti:Auto harrastus, ah se loppumaton rahareikä. Joskus tuntuu että ei olis koskaan edes pitäny alottaa mokomaa kun niitä rassatessa menee yleensä hermot ja tolkuttomasti aikaa ;x

Ladoilla sitä aloitettiin ja Bemareihin jämähdettiin, takavetoiset kun ovat vaan paljon hauskempia kun muut =) mutta seuraavaksi on tarkoitus kyllä ostaa joku kohtuu kevyt ja korkealle kiertävä riisikuppi, kaverilla kun on sellanen ja se tuntuu vaan niin paljon näppärämmältä kun oma maantielaiva. Kulutuksesta puhumatakaan!

Itellä on tällänen perus 525i BMW. Perus laittoa autossa vähän siellä sun täällä sisältä ja ulkoa, kevyesti tosin (jäykennetty alustaa, korisarjaa jne..)
Jos vanteita ihmettelette niin kokemus opettaa, aikasemmin oli 17" mataprofiilit koko 235 edessä ja 255 takana, kyllä tuntu joka hemmetin kuoppa ja nyppylä tiessä urista puhumattakaan. Ei enää koskaan tuollasia hirmuja mun auton alle. lol
Pingahda joskus alkukeväästä eteläsuomeen hakemaan toi mun Civicci poijes, erittäin näppärä peli, ja kun kokeiltiin kaverin kanssa E39-528:a vastaan niin Civic ei jäänyt suoralla paljoakaan. Kulutus matalasta 7 litrasta korkeaan 8:aan riippuen miten paljon laulattaa VETEKKiä!

Samaisella kaverilla joka tota bemaria kokeili on ihan samanlainen Civic kun mullakin tosin punaisena, ja sillä on siinä noi samat alut kun sulla, tosin just 17", haha. Ei kyllä sekään ole hirveesti tykkäilly vaan on vaihtamassa viistoistasia alle ensi kesäksi.

Avatar
Tk
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 03:33
Paikkakunta: Kouvola

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Tk » Ti Loka 21, 2008 17:49

Ei millään pahalla koska Civicci on oikein hienosti laitettu, mutta suunnitelmissa olis joku sporttisempi malli. Muutamaa Nissan 200SX (S13) mallia oon käyny kattomassa ja ne on aika hyvin lämmittäny, Nissan Silviaakin olen käynyt lähempää tutkailemassa mutta se hinta! masentaa ;p

AE86 Truenon kun löytäis hyvään hintaan niin kyllä lähtisin kumit ulvoen autoliikkeen suuntaan, heh

Rahapussi sanelee sitten loppuvaiheessa mitä tehdään, mutta näin tällähetkellä =)

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Loka 22, 2008 12:38

Njuu, ehdottomasti suosittelisin suuntaamaan katseen tuonne nousevan auringon maan suuntaan, silleen meinaan itsekin tehdä. S13-Silvia irtoaa jo ~1500-2000€ hintaan, siihen muutamia tonneja laivaukseen ja rekisteröintiin riippuen miten paljon haluaa tehdä itse, ja sitten vähän veroja päälle mutta ei tollaseen kevyeen autoon kovin paljoa tule.

Truenot on kyllä ikäänsä ja ominaisuuksiinsa nähden aika naurettavissa hinnoissa, kolmesta kymmeneentuhanteen euroon köyhtyy kunnosta riippuen, ja siihenkin pitäisi vaihtaa joko 20v- tai remmiahdettu kone että se kulkee mihinkään, mutta kyllähän sellainen *olisi* upea.

Noita hintaluokkia saa aika näppärästi seurattua www.tradecarview.com -sivulta, ja itse ainakin olen auton tilauksen suunnitellut hoitavani Mamasan-nimisen firman kautta koska heidän bisnesmallinsa tuntuu asiakasta kohtaan erittäin reilulta (asiakkaalle kerrotaan auton alkuperäishinta ja siihen saa sitten päälle ostaa palvelupaketteja, joten homman saa hoidettua todella halvalla jos tekee katsastuksen ja rekisteröinnin itse).

Avatar
punakone
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Touko 27, 2008 20:56

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja punakone » Ma Huhti 13, 2009 11:57

Jännästi hiljentynyt threadi, mutta pumpataanpa tätä.
Madun civicistä onkin juttua jo kuullut, kai on JDM tuhkakupitkin jo hommattu?

Itse olen jo pienestä pitäen ollut tiiviisti autojen kanssa tekemisissä, kiitos isän moottoriurheiluharrastuksen, mutta toden teolla se kiinnostus autoihin löytyi vasta, yllätys yllätys, Initial D:n kera.
Tällä hetkellä pihalta löytyy omana tuo Neuvostoliiton sankarin arvonimen omaava, vuoden 1989 Lada 1200s. Huiman 60 hepan kanssa tehtaalta tullut Fiatin äpärä pitää sisällään kuitenkin kaiken mitä oikeaan autoon tarvitsee, yksinkertaisen moottorin, vedon takapyörillä ja manuaaliaskin.
Vaan enpä jää pekkaa pahemmaksi virityspuolellakaan, sillä tuosta edellä mainitusta isän harrastuksesta on jäänyt jälkeen osia.
Mainitsemisen arvoisia lienevät ainoastaan viritetty Ladan moottori, jolle ei hirveästi ole säätöä tehty, hiottu ja kiillotettu, jyrkempi nokka-akseli sekä nostettu puristussuhteita. Ja hauskin asia moottorin liittyeen onkin se, että jos laitan sen 1200s:ään, ei ongelmia pitäisi kauheasti syntyä, kun Lada 1600:ssa, josta tuo moottori on, on lähestulkoon täysin samat osat kuin 1200s:sä. Toinen mainitsemisen arvoinen asia onkin Torsen-lukko, ja hitsattuja lukkoperiäkin löytyy pari kolme.

Suunnitelmissa onkin nyt ottaa Lada ilmaan, tehdä kytkinremppa ja laittaa samalla viisi lovinen aski. Myöhemmin voikin miettiä tuota moottorin vaihtoa ja lukkoperän laittamista.

Muuten autoharrastukseen sisältyy yllättäen myös tiukka moottoriurheilun seuraaminen, joka parhaiten näkyy ralli-innostuksessani.
Kuviakin löytyy

Muutenkin tarkoituksena itsekin lähteä kokeilemaan rallia jossain vaiheessa.

Ja loppuun voidaan vielä heittää klassinen:
MUN ISÄ AJAA PAREMMIN KUIN TEIDÄN ISÄT

Avatar
Yugata Kyoshi
Viestit: 386
Liittynyt: To Kesä 17, 2004 21:22
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja Yugata Kyoshi » Ma Touko 18, 2009 10:44

Mjaaajaa. Minullahan ei ajokorttia ole vielä, vaikka ikäni puolesta voisi jo olla B-kortti.
Äiti lupasi sen kuitenkin mulle maksaa syksyllä...
Kun saan sen (tai jos saan) pääsen pilistelemään poikaystäväni Saabilla. Aivan oikein. Saab 900 S, jolla oli ajettu 273tkm.
Vuodelta -95. Hintaakin oli (liikkeessä, joka on yleensä kalliimpi kuin yksityinen!) vain 2500 €
Ulkoa oikein siisti ja verhoilukin priimakunnossa (lukuunottamatta takapuskurissa olevaa pienenpientä vääntymää). Vasta oli siihen koneremonttikin tehty ja kaikki. Miinuspuolena vain ratin ja kytkimen jäykkyys. Hinta-laatusuhde oli aivan mahtava, muttei kohdillaan. Kyllä minä ainakin sellaisen olisin myynyt paljon kalliimmalla, kun niin siistissä kunnossa oli joka puolelta.
~Yugata Kyoshi~

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Touko 18, 2009 10:58

Tulipa tuossa lauantaina käytyä Artukaisissa ajamassa 1/8-mailia, paras ET oli 10.01 sekuntia, pikku harjoittelulla pääsisi yksinumeroisiin lukemiin. Paras reaktio 0.7 sekuntia, olen siihen aika tyytyväinen myös. Turpaan tuli kaverin Civic Type R:ltä ja joltain 350Z:lta noin sekunnilla, sen sijaan kepitin jonkun 4A-GE:llä varustetun pimppiscorollan ja rallispek-Ladan punakoneen kauhuksi (popparikorisarja, jotkut ihme reikävanteet, riisuttu sisusta, kuppipenkit ja turvakaaret, hih). Pitää käydä myöhemmin kesällä kokeilemassa myös varttia.

Muutenkin auto rakentunut taas aika paljon sitten tuon ykkösviestin. Menopuolta on tullut päiviteltyä Spoon Sportsin pakosarjalla ja pakoputki vaihtunee Mugen Power-twinlooppiin kesällä. Auto on saanut hillityn korisarjan ja hiilikuituisen takaspoilerin, penkit ovat vaihtuneet vakioista Recaron punaisiin Sport-malleihin, vaihteita vaihdetaan Spoon Sportsin Duracon-nupilla Skunk2-voimavääntimen sijaan ja ruoriksi ruuvattiin perjantaina EK9-korisen Civic Type-R:n Momon ratti (melkein tuli airbagista munille sitä tehdessä, mutta onneksi ei kuitenkaan. Bägin liitin pääsi irtoamaan kun akunkenkä oli kiinni ja bägi lepäsi sylissä, olisi *saattanut* käydä aika huonosti. Ei ihme että noita suositellaan vaan ammattilaisten asennettavaksi). Konehuoneessa myös paljon pikkublingiä Spoon Sportsilta ja Password:JDM:ltä.

Tossa jonkun radalle.com-kävijän räpsy autosta lauantaina parkissa:

Kuva

Avatar
ttw
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 20:36

Re: Autot ja muut kulkineet

Viesti Kirjoittaja ttw » Ma Kesä 08, 2009 12:26

Täytyy madulle todeta että "siisti civikki" :wink: .

Tämmönen "Initial-D" auto meitsillä.
Tuotu kaverin kautta Japanin Yokohamasta.

Eli Skyline R32 GTS-t TypeM -1991
(TypeM = GT-R 4-mäntäset jarrut ja sähkösäätönen etuspoileri)

Klikkaa spoiler niin saat auki listan modeista.
Spoiler:
Vireinä:
Mitsu TD06-20G -ahdin
Topmount pakosarja
Omavalmiste outlet
Trust 3" downpipe
4" decatti
3.5" Blitz catback
Omavalmiste ahtoputket
Kiinakuuleri ( ei kiinni vielä :E)
JUN nokkapyörät
Tomei Poncamit
PWR nokkaremmi
Apexi bensapumppu
550cc suuttimet
OS-Giken kytkin.

Japanin poika laittanu noista osan, mm. nokat. Turbona oli ennen RB25:sen ahdistin.

Mines VX-ROM ecu
HKS Fcon iS piggyback fuel controller

AS-Mori / Tanabe alusta
Säädettävät ylätukivarret
Kaaz lukkoperä

Momo ratti
Keiichi Tsuchiya vaihdekepinnuppi
Willans 4p-turvavyöt
Laadukkaat lisämittarit, ahto, seos, öljynpaine, öljynlämpö, vedenlämpö
M's TBAC II ahtopaineen säätö
Blitz Turbotimeri


Advan AVS Model5 17" vanteet 25mm spacereillla, renkaat Advan Neova 235/40/R17.
Pitäis pokata kaaret niin vois laskea alustaa lisää.
GT-R -look konepelti, GT-R takaspoileri

Tulossa vielä perus stylingiä eli GT-R etupuskuri+maski ja Recarot yms. pientä

Ja kuvia (laitan paremmat kun pääsen kotio)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa