Musiikkikeskustelu

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Zankie

Re: Musiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Zankie » Su Syys 06, 2009 20:42

Itse kuuntelen musiikkia aika laajalta alueelta, Rockista Klassilliseen JNE.
Toisin sanoen kuuntelen kaikkea muuta paitsi jotain rappia tai jotain antti tuiskua, iskelmäkään ei paljon iske.

Eli jos jokin kuullostaa hyvältä minun mielestäni, tykkään siitä.
Hirveästi en ego musiikkia tai sun muuta en jaksa kuunnella.

Viimeaikoina olen kuunnellut aika paljon anime sarjojen soundtrackkeja ja Jpoppia.

Clacier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Clacier » Ti Syys 08, 2009 13:06

Minulle kelpaa melkein mikä vain, tosin jazzista en pidä jostain syystä yhtään. Ei kai vain sellainen pilpatus iske. Gospel on niin hirveää että pakko vaihtaa maisemaa jos sellaista alkaa soida jossakin. :'D Eniten kolahtavat metalli (aina blackista poweriin), industrial, electro, trance, j-pop ja j-rock, joskin j-rockin suhteen olen nirsompi. Myös black metallissa pitää olla suht selvä melodia ja sanoista pitää saada selvää. Tosin lyriikoiden epäselvyyden voin antaa anteeksi jos on enemmän panostettu melodiaan.

Tykkäilen sekä nopeista että hitaista biiseistä ja tärkeintä on melodia; lyriikat tulevat vasta toisena. Yleensä kun en hirveän ajatuksella kuuntele musiikkia vaan se soi taustalla pelatessa/piirtäessä/yms. Luen kyllä lyriikat poikkeuksellisen hyvistä biiseistä joita tulee vaikka nettiradiosta vastaan ja kaikista niistä levyistä jotka ostan omaksi. Lyriikoilla kuitenkin on sen verran suuri merkitys, että jos olen vaikka pitänyt jotain biisiä hyvänä ja saan myöhemmin tietää että lyriikat ovat jotain todella hirveää/mautonta/yliampuvaa, saatan lakata pitämästä koko biisistä.

Lempibändejä/artisteja on, no, melko loppumattomalta tuntuva lista, mutta mikäli pyydettäisiin jotain erityisen hyviä suosittelemaan niin tässäpä tulee: Anorexia Nervosa, Deathspell Omega, Shape of Despair, Bal-Sagoth, Hocico, Suidice Commando, Horie Yui, Kajiura Yuki, Ayumi Hamasaki, M.O.V.E., Eve of Destiny, Sonata Arctica, Dragonforce, Rhapsody, Therion, Sirenia, Tristania, jaaa... nyt lopetan tämän pahuksen listan ettei koko päivää mene. ^^'
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ke Syys 16, 2009 13:16

Megadethin "Endgame" kolahti laatikkoon eilen, kyllä muuten on kova levy. Sanoisin että melkeinpä parasta sitten "Rust In Peacen"... Riffit on tiukkoja, soolot todella meheviä myös, nykyinen kitaristi osaa kyllä. Ei oikeastaan tolkuttoman kökköä biisiä mukaan mahtunut lainkaan.

Gollbettyn "Secret Word" single uppos kovaa myös, hienosti ovat saaneet pidettyä menon päällä... Hienoja torviosuuksia, hyvä kitarasoolo nimikkobiisissä ja on vaan hyvä meininki!

Hiljattain löysin uuden tuttavuuden nimeltä Snail Ramp, menevää ska-punk-rockia. Muutama todellinen helmi ja tasaisen vahvaa biisiä toisen perään muutenkin.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ke Syys 16, 2009 21:56

Musiikkimakuni on laaja, mutta erityisesti pidän j-popista ja j-rockista, 70' & 80' luvun rockmusiikista, kirkonpolttohevistä, tecnosta ja dancesta, animemusiikkia lukuunottamatta, mikäli se lasketaan j-poppiin ja j-rockiin.

J-popista ja J-rockista pidän erityisen paljon Kinya Kotanista, Gacktista, Miyavista ja Kanon Wakeshimasta. Kaikki neljä ovat hyviä, siksihän kuuntelen niitä, mutta erityisesti pidän Gacktista. Gacktin biisit ovat todella nautinnolista kuunneltavaa, löytyy biisejä mielentilaan kuin mielentilaan. Vaikka olenkin japaniharrastaja, en siltikään tykkää hirveästi japanilaisesta musiikista. Kyllähän sitä kuuntelee, ei siinä mitään, mutten kyllä tiedä, miksen vain tykkää siitä kuin mistä muusta musiikista.

70'-80' luvun bändeistä pidän erityisesti Rainbow'sta, Scorpionsista, Blackfootista, Def Leppardista, Whitesnakesta ja Hurriganesista. Parasta näistä en osaa sanoa, mutta mieluiten kuuntelisin juuri nyt Rainbow'ta, Def Leppardia tai Hurriganesia, mutta kun kuuntelen Bleachin op biisejä, mikään ei voi lopettaa sitä. Paitsi tietokoneen sammuttaminen.. Pienestä pitäen olen "joutunut" kuuntelemaan tämäntyylistä musiikkia, sillä iskä ruukasi kuunnella mm. näitä bändejä automatkoilla. Oh, huomasin, että muutama myös todella hyvä nimi jäi sanomatta, nimittäin Dire Straits ja Bruce Springsteen. Näitäkin on tullut kuunneltua paljon, muttei kyllästymiseen asti. Pienenä en oikeasti kuunnellut näiden muutamien nimien lisäksi minkään muunlaista musiikkia. Vasta noin kakkos- tai kolmosluokalle siirryttyäni sain ensimmäisen popbändi levyn, Nylon Beatin. Sen jälkeen nuo mahtavat bändit jäivät taka-alalle. Mutta, en tunne minkäänlaista "kaunaa" iskää kohtaan, kun jouduin kuuntelemaan tuollaista 70'-80' luvun musiikkia. Olenpahan saanut kuunnella hyvää musiikkia koko pienen ikäni.

Kirkonpolttohevistä sen verran, että se on mm. Dimmu Borgirin tyylistä örinäheviä. No, siinä se yksi nimi tulikin. Tosin Stratovarius ei ole örinää, mutta laitanpa sen tähän. Eikä kyllä Within Temptationkaan ole örinää - ei todellakaan - mutten jaksa alkaa muokata tyylilajin nimeä enää.

Tecnosta sen verran että Pakito, Cascada ja Kinya Kotani ovat tältä tyylilajilta yhdet parhaimmat edustajat. Olen tykännyt trancesta aina. Tykkään vaan konemusiikista, vaikka jotkut bändit ovat syvältä. Minusta trance yms. on jotenkin kiinnostavaa.

Eli tästä päätellen musiikkimakuni on melkoisen värikäs, mutten mielelläni kuuntele rapmusiikkia, prinsessapoppia tai jazzia. Myös nykyajan "teinimusa" (esim. Lady Gaga..jne.) ei ole kovin mieluista, mutta kyllähän sieltäkin jotain hyviä artisteja/bändejä löytyy. Miksi kuuntelen Orange Rangea, vaikken voi sietää tätä biisiä? O____________o Anna Abreutakaan en mielelläni kuuntele, mutta jos ei ole vaihtoehtoja niin sitten..

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Loka 13, 2009 14:55

Waha, oonpa taas elänyt kunnon kiven alla. Ensi keskiviikkona Jäähallilla soittaa Katatonia ja Porcupine Tree, ja koska kumpikin bändi kuuluu henkilökohtaiseen top 15:ni, keikka pitää tietenkin mennä katsomaan. Tänään sitten saan tietää että Katatonialta on tulossa uusi levy ensi kuun alussa, ja päätänpä sitten tarkistaa mikä tilanne on PT:n kanssa niin nekin on menneet julkaisemaan uuden, todella pitkän levyn n. kuukausi sitten.

Katatonian uudesta matskusta löytyi esimakua yhden kappaleen verran (ihan virallinen nettijulkaisu ennen sinkkua) ja kappale kuulostaa varsin hyvältä. Riffittely menee ehkä hieman nu-metalliin suuntaan, mutta ei kuulosta yhtään huonolta, ja Jonaksen ääni menee joka levyllä aina vaan parempaan suuntaan. Innolla odottaen, varsinkin kun hyllystä löytyy jokainen Katatonian aikaisempi julkaisu.

Porcupine Treen uusi levy pitääkin hankkia käsiin ja kuunnella asap, tulee vähän urakkaa kun levy pitäisi sisäistää viikossa, haha. In Absentia ja varsinkin Fear of a Blank Planet nappasivat todella lujaa, joten odotukset ovat aika korkealla.

editto: Viisi ja puoli kuuntelua vyön alla, ja erittäin hyvää materiaalia. Musiikillisesti ei mitenkään hirveän proge levy, mikä ei sinänsä ole mitenkään huono asia. Porcupine Tree nyt ei onneksi muutenkaan ole käyttänyt hirveästi vaivaa ylimääräiseen kikkailuun ja runkkaukseen niinkuin monet saman genren edustajat. Sanoituksellisesti levy vasta aukeamassa, mutta vaikuttaisi jatkavan totuttua erittäin synkkää linjaa. Monet eivät pidä Wilsonin sanoituksista vaan pitävät niitä turhan yksinkertaisina ja suorina, mutta itse tykkään PT:n lyriikoista todella paljon, varsinkin Fear of a Blank Planetilla. Albumilla on kaksi levyä joista ensimmäinen on käytännössä yksi pitkä kappale, joten se tullaan aika satavarmasti kuulemaan keikalla kokonaisuudessaan. Toisen levyn neljä kappaletta ovat hieman hajanaisempia enkä ole oikein vielä saanut niistä otetta, mutta nekään eivät vaikuta mitenkään turhalta täytemateriaalilta. Eiköhän tämän ehdi viikossa sulattelemaan ainakin sen verran että keikasta saa jotain irti.

editto2: 16 pyöritystä takana, ja äärimmäisen mainiota materiaalia. Metallivaikutteista on tingitty sitten parin viime albumin aika paljon eikä levyltä löydy enää kovin montaa hetkeä Opeth/Meshuggah-vaikutteista mättöä mikä paikoittain on koristellut kolmea edeltävää albumia. Sen sijaan melkein joka kappaleesta löytyy jokin loistava kosketin- tai laulumelodia joka jää pyörimään päähän. Siinä missä musiikillisesti levy ei ole yhtä raskas kuin edeltäjänsä, sanoitustensa puolesta Steven Wilson ei ole hellittänyt kuitenkaan yhtään - levyn kahdeksastatoista kappaleesta oikeastaan vain yksi, Time Flies, sisältää edes pienen pilkahduksen jostain positiivisesta, kun taas muut kappaleet huokuvat epätoivoa, menetystä, katumusta ja vihaa kanavoituna monien erilaisten elämäämuuttavien "incidentien" kautta. Levyn konsepti on aika mielenkiintoinen - pahan näköinen liikenneonnettomuus tien varressa on ohikulkijalle vain mihinkään liittymätön "incident", tapaus mistä saattaa lukea sanomalehdessä seuraavana päivänä mutta mitä ei tule mietittyä sen enempää, vaikka tuo mitättömältä tuntuva tapaus on ollut massiivinen isku onnettomuuteen joutuneelle ja tämän läheisille - pistää ajattelemaan. Hyvin innolla odottaen tulevaa keikkaa, kappaleet on todennäköisesti höystetty myös videomateriaalilla joka tuo musiikille aina uusia ulottuvuuksia.

Kävikös kukaan muuten Massive Attackin keikalla eilen? Hesarin raportin mukaan kuultiin tosi paljon uutta materiaalia.

---

Vakavilla asioilla ei pitäisi vitsailla mutta joku jätkä on tappanut itsensä Opethin keikkabussilla, pretty metal way to go if you ask me. Täysin kusipäistä toimintaa kyllä tollanen uukkarin vetäminen moottoritiellä kun jollekin muullekin olisi voinut käydä huonosti, mutta ainakin tuon uutisen perusteella Mendezistä tai Wibergistä ei tullut 2000-luvun Cliff Burtonia, hyvä niin.

RecluseGAY

Viesti Kirjoittaja RecluseGAY » Pe Tammi 29, 2010 15:36

Musiikkimakuni on kyllä kieltämättä aika 'tynkä'. Elän angstin musiikin keskellä.
Itse tykkään J-rockista ja J-metallista,Hevioopperasta,melodisesta hevista yms. Olen aina tykännyt koskettavista kappaleista,jka niitä kuuntelenkin 24/7.
Lempi bändeihini kuuluu mm.

-Moi dix mois
-Malice mizer
-Versailles
-Deathgaze
-D'espairsray
-The candy spooky theater
nje.

Malice mizeriä olen tainnut fanittaa eniten. Suren todella nykyään Kamin kuolemaa,vaikka tämä kuolikin 1999 luvulla.Surettavaa katsoa ylipäätään youtubesta niitä haastatteluja,jossa tämä oli mukana. Tälläkin hetkellä kyseisen henkilön kuva lepää hyllyssäni kehystettynä.
Kamin seurana lepää myös Versailles bändistä viimevuonna edessmennyt Jasmine you. Kaksikon kateleminen hyllyltä tuottaa välillä jopa kyyneliä.
Malice mizerin kautta tutustuin Moi dix moissiin.
D'esprairsray,Deathgaze ja The candy spooky theater ovat minulle jotakuin aika uusia bändejä,johon pikkuhiljaa tutustun paremmin.

Suosikkeja Moi dix moissista taitaa olla Mana,Közi ja Seth. En ole mitään Shinyaa ja Hayatoa vastaan,mutta jotenkin eivät niin mielytä.
Malice mizeristä suosikkejani ovat Klaha,Mana (tietysti),Yu~ki ja jopa ehkä Gackt.

Lempi kappaleitani ovat Moi dix moissista:-
-Front et baiser
-Nocturnal romance
-Exlude
-Pageant
-La dix croix
-Xanadu

Malice mizeristä:
-Beast of blood
-Gekka no hanayome
-Kyomu No Naka De Yuugi
-Gothic Neclord
-Gardenia
-Shiroi
-Regret
-Saikai no Chi to Bara

D'espairsraysta:-
-Marry of the blood
-Lost Scene

The cabdy spooky teatherista:-
-Murder factory
-Devilish kidnapper

Deathgazesta:-
-BLOOD
-Abyss

Versaillesista:-
-Serenade
-Aristocrat's Shymphone
-The Love From A Dead Orchestra

yms.
galleria & netlog : RecluseGAY
Lafiff & Last.fm : Pervo-erakko

Stalkitkaa! 8)

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Ke Heinä 14, 2010 22:56

Hmjaah, nykyään meikäpojalta hiippui totaalisesti kiinnostus j-musiikkiin :l muuten olen vahva technon ystävä, ja Daft Punk megafani (oon jo cossia tekemässä xD) sitten ois vielä heavy metal, johon luonnollisesti Korn kuuluu. Rokkiakin on listassa, AC/DCtä on kiva kuunnella kun on semmonen ylimielinen fiilis xDD
PINEAPPLE SURPRISE!

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » To Heinä 15, 2010 10:12

Kirjoitin jossain edellisessä viestissäni, etten pidä suomenkielisestä musiikista. Nyt olen kuitenkin löytänyt ainakin yhden suomalaisen ja suomenkielisen bändin, jota tykkään ihan kunnolla kuunnella. Kyseessä on 1990-luvun legendaarinen Ultra Bra, johon tykästyin tosissani talvella. Olin aina joskus koneella ollessani kuunnellut joitakin heidän kappaleitaan, mutta sitten päätin kokeilla kuunnella heidän kotontamme löytynyttä levyään. Eikä sen jälkeen tarvinnut arvailla, pidinkö bändistä vai en. Haalin heidän levyjään kirjastosta ja kuuntelin onnellisena. Ultra Bra on siitä mielestäni hyvä, että he laulavat ja soittavat todella ammattimaisen hyvin ja sanoitukset ovat tosi hyviä. Omaperäisiä, jopa kantaaottavia ja ehdottoman ajatusta herättäviä. Pidän siitä, että bändissä on myös torvia mukana. UB:tä jaksaa kyllä kuluttaa suurestikin, mutt harmi sinänsä että bändi on lopettanut jo aikaa sitten.

Toinen bändi mitä olen viime aikoina kuunnellut paljon on Coldplay. Tietystihän he ovat erittäin suosittuja ja kappaleita on kuulunut joka paikassa, mutta en ole koskaan ollut heistä mitenkään erityisen innostunut. Clocks-biisistä tosin olen aina pitänyt, mutta Chris Martinin vinkunaa tapasin arvostella ja arvostelen edelleen. Koneella joskus ollessani kuuntelin levysoittimella siskon paria Coldplayn albumia ja löysin monia hyviä kappaleita. Kirjastosta onnistuin löytämään vielä bändin A Rush of Blood to the Head - albumin, jossa oli myös monia mainioita biisejä. Erikoisena kuriositeettinä mainittakoon, että inhosin heidän Talk-kappalettaan, sillä sitä soitettiin aikanaan koko ajan joka paikassa ja MTV:n joka toinen musavideo tuntui olevan se. Nyt? Pidän kappaleesta aivan hullun lailla Kraftwerk-lainausten ja erittäin hienojen sanojen ansiosta. Lauloinkin biisin Desuconin karaokessa :'D Coldplay on sellainen bändi, joka sentään vielä tekee musiikkia eikä rahaa. Sanoitukset ovat mahtavia ja bändi on todella monipuolinen. Eikä se Martinkaan ihan kaiken aikaa vingu, vaan pystyy vetämään myös todella matalalta. Yhteenvetona voisi sanoa, että UB ja Coldplay ovat ensimmäisiä bändejä, joilta kuuntelen tarkasti myös sanoja, en vain musiikkia.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Pe Heinä 16, 2010 17:49

Voisin kirjoittaa taas, tylsää kun on. Musiikkimaku jollain tapaa muuttunut. Nimittäin, enää en ole kuunnellut pitkiin aikoihin j-musiikkia. En enää tykkää, ja olen saanut kuulla liikaa piikkeilyä sen musiikin suhteen niin en kuuntele sitä. Nyt olen sen sijaan keskittynyt kotimaiseen musiikkiin. Sanotaanko, että Negative on se ykkönen tällä hetkellä, ollut jo sellaiset neljä kuukautta, eikä loppua näy, ainakaan vielä. Nekkujen lisäksi kuuntelen myös Matthau Mikojania, satunnaisesti Jann Wildea ja vanhempaa Bloodpittiä. Ja tulevaisuudessa tulen kuuntelemaan The Salvationia, heti kun jätkät saavat aikaiseksi julkaistua alpuumin. Flinchiäkin kuuntelen satunnaisesti. Tuossa nuo tärkeimmät.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ke Elo 25, 2010 22:18

Uhm, tuota noin, minä olen hevari... eli kuuntelen eniten just eri sortteja metallia, lempparibändejä on vino pino mutta jospa mainitsisin ne suuremmat; Sonata Arctica, Catamenia, Ensiferum, Whispered ja entinen Nightwish. (eli siis Tarja-eraa)
Kuuntelen tietysti ison läjän muita bändejä (Turisas, Equilibrium, Sabaton jne) mutta jos kirjoittaisin kaikki ylös niin tätä ei jaksais kukaan elävä Erkki lukea. XD
Niin just... jos mennään muuhun ku heviin... niin tykkään stä todella paljon myös.
Ai niin, tykkään myös näistä vanhoista rock-bändeistä kuten Queen, Rainbow ja semmoiset koska sain kuulla niitä koko lapsuuden. Yee! <3 (iskän auto-musiikkia!)

Niitä musiikki-lajeja mistä mielellään pysyn kaukana on suurin osa hiphoppia, R'n'B:tä ja sen tyypillistä. En oikein tykkää technosta kovin paljon myöskään... vaikka joitaki poikkeuksia löytyy. (Scooterin How Much Is the Fish kappale on yksi niistä)
Ja siiten kaikki ne radiohitit mitkä kuulee kaikeissa kanavissa 24/7, eli Lady Gaga't ja muut... yäk.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » Pe Elo 27, 2010 19:01

Musiikkimakuni on laidasta laitaan melkeinpä, vähiten kuuntelen R'n'Btä ja Hip hoppia.

Lempiartestejani ovat:
Avenged Sevenfold, Anssi Kela, Rammstein, Hurts, Eminem, Daft Punk, Bloodhound Gang, MIKA, Herra Ylppö ja ihmiset, Bloc Party, Michael Jackson ja B.o.B.

Siinä on muutama, mutta jotkin klassisetkin biisit kelpaa (ei kylläkään kauhean usein), mutta melkeinpä mikä musiikki vain kelpaa, poikkeuksia löytyy mm. Lady GaGa ja Justin(e) Bieber

EDIT. aivan meinasi unohtua yksi lempiartisti vielä: Weird Al Yankovic
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » La Elo 28, 2010 22:32

Itse kuuntelen myös aika lailla kaikenlaista, enimmäkseen genrejä rock, pop, metallimusiikki ja alternative. Japsimusiikkiakin noihin genreihin joskus sisältyy, etenkin animesarjojen soundtrackeja. Ainoat genret, joita en suurimmaksi osaksi sulata on iskelmä ja rap, tosin niistäkin löytyy silloin tällöin poikkeuksia.

Suosikkibändejä ja -artisteja on monia, mutta niistä ylivoimaisesti huipulla on Coldplay. Ei minua ihan fanaattiseksi Coldplayn kuuntelijaksi voi sanoa, mutta kyllä tuota tulee soitettua ihan kohtuullisesti ja jos kyseinen bändi joskus eksyisi keikkailemaan Suomeen, niin olisin varmaan ensimmäisenä lippujonossa.
Muuten tulee kuunneltua kevyen (ja ehkä vähän orkesterimaisen) metallimusiikin saralta muun muassa Nightwishia (Tarja Turusen ajoilta), Within Temptationia, Evanescencea, Entwinea, Lacuna Coilia, Sentencediä ja sen semmoista. Sellaisen emorockgenren musiikkia kuuntelen bändeiltä The Goo Goo Dolls, 30 Seconds to Mars, Linkin Park, Placebo, Good Charlotte... Näitäkin on niin hiton paljon etten jaksa kaikkia edes listata.
Lisäksi on sitten vielä sekalaisen latino-irkku-random-tyypin musiikkimakua, johon kuuluvat sellaiset kuin Sara Bareilles, Damien Rice, KT Tunstall (jonka levy Drastic Fantastic on lähes kulutettu puhki), U2, Imogen Heap, Blackfield, Porcupine Tree, The Corrs, CMX ja Dido.

Joo että sellaista. Voitte varmaan päätellä listan pituudesta että kuuntelen vähän sellaista ja tällaista, mikä nyt sattuu milloinkin tuntumaan hyvältä musiikilta. Varmaan olen jotain unohtanut, kuten vaikka gospel-musiikin, jota kuuntelen silloin tällöin muun ohella. Sanctus Real, Newsboys ja Relient K tästä esimerkkinä. Mutta enempää jaarittelematta that's all.

Ja onnea vaan niille jotka tämän listan todella kahlasivat läpi. XD

Ruu

Viesti Kirjoittaja Ruu » To Syys 02, 2010 12:06

Kuuntelen musiikkia joka kuulostaa miun korviin hyvälle, joten voisin sanoa musiikkimakuni olevan melko sekalaista. Radiota en pahemmin kuuntele, vaikka jotkut ns. hittibiisit ovat ihan meneviä, mutta harvoin sieltä soi lempimusiikkiani.

Lempibändini ovat In flames, All That Remains, Caliban, Parkway Drive, Disarmonia Mundi, Soilwork ja Sonic Syndicate (ainakin se vanhempi tuotos, uudempi ei ole ihan niin kovaa kolahtanut). Myös seuraavat bändit hipovat listaa: August Burns Red, Diablo (tykkäsin näiden herrojen live keikasta kun he joskus olivat Lutakossa), Before the Dawn (myös heidän livensä oli hyvä Lutakossa joskus muutama vuosi sitten, vaikka niskat olivat kipeänä moshaamisesta), Deathstars, Marilyn Mansonin vanhempi tuotanto ja Trivium.
Eli voisin ehkä sanoa että musamakuni kallistuu enemmän metallin kuin popin puoleen. Hevariksi en silti luokittele itseäni, etenkin kun en näytä ulkoisesti musiikkimakuani ja se onkin joillekin pienoinen yllätys kun saavat tietää lempibändini (en kyllä ymmärrä miksi).

Tykkään myös kuunnella paljon vanhaa musaa ja pidänkin niitä omassa arvossaan. Mikä onkaan mukavampaa kuin kuunnella automatkalla radiosta David Bowieta, Queenia tai Mötley Crüeta. Yläasteaikoina kuuntelin paljon Guns N' Rosesia j-rockin ohella (j-rock ei ole iskenyt enää vuosiin) ja niiden cd-levyjä löytyy useampi kappale kaapin uumenista - ja nostattaahan niiden biisit muistoja aina kun niitä kuulee esim. radiosta. Slashin kitarasoolot ovat välillä kyllä melko herkkua korville.

Festarit ja keikat eivät enää innosta niin kuin ennen, johtuen luultavasti siitä että ahdistun jos on liikaa ihmisiä ympärillä, mutten koskaan ole niissä kauheasti käynytkään. Diablon ja Before the Dawnin keikkojen lisäksi olen käynyt vuoden 2007 Provinssirockissa kaverin seurana ja Iron Maidenin keikalla, jossa lämppärinä oli Avenged Sevenfold ja joku nainen jonka nimeä en koskaan muistanut. Tietysti jotkut keikat jotka ovat jääneet väliin on vähän harmittanut, kuten London After Midnightin, All That Remainsin, Calibanin ja August Burns Redin. Calibanin keikalle olisikin aivan mahtavaa päästä tai kuuntelemaan ATR:n Six biisi livenä - se alku saa aina kylmät väreet kulkemaan selkäpiitä pitkin.

R'n'b ja muut sen kaltaiset ovat aina olleet sellaisia, etten ole tykännyt kuunnella ja jo lökäpöksyt saavat jostain kumman syystä miut näkemään punaista. En myöskään tykkää kauheasti kuunnella kappaleita jossa lauletaan suomeksi, mutta joissain se kyllä toimii. Jos inhokki artisteja ja bändejä pitäisi valita niin siihen kuuluisi ainakin Tokio Hotel ja Antti Tuisku.
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Loka 27, 2010 21:45

Uuh aah, Katatonia tulee näköjään taas lyhkäselle suomenkiertueelle joten eihän sitä voi jättää väliin, tuliskohan nyt neljäs vai viides kerta kun näkee bändin! No, suosikkeja pitää tukea.

Tohon uuteen Night is the New Day-levyyn en koskaan ehtiny hirveesti päästä sisälle kun tuli jotain mielenkiintoisempaa kuunneltavaa (toi PT:n The Incident todennäkösesti), joten ehkä livekierros kyseisestä lätystä sitten tuo kappaleita paremmin esille. Forsaker, Ashen ja Departer lähinnä tehneet vaikutuksen tähän mennessä.

Porcupine Treen vanhempi matsku myös iskenyt ja lujaa, Stupid Dream ja varsinkin The Sky Moves Sideways, aiai kun ovat loistavia. Ihan erilaista kuin tuo uudempi tuotanto mutta toimii omalla tavallaan todella hyvin.

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » To Loka 28, 2010 13:25

^ Stupid Dream tosiaan on Porcupinen paras levy ikinä! Piano Lessons on niin loistokappale. <3

Hei onko kukaan täällä foorumilla kuunnellut CMX:ää? Kun tuntuu ettei lähipiiristä paljon kukaan pidä kyseisestä bändistä ja itse olen kuunnellut lähes nonstopilla sen jälkeen kun uusin Iäti-levy ilmestyi. Ja Tampereelle menossa katsomaan livenä, jeijj! :D
Lisäksi Sara Bareilles tulee ensi vuoden alkupuolella Helsingin kulttuuritalolle ja sinnekin olisi tarkoitus päätyä. Pitää vain toivoa että hissan kirjoitukset menivät tarpeeksi hyvin ettei tarvi uusia, kun mokoma uusintakerta on samana päivänä tuon konsertin kanssa.

Jos vain Coldplaykin tulisi joskus Suomeen asti. -.-"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”