Musiikkikeskustelu

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Ayumu

Re: Musiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ayumu » Ma Marras 03, 2008 21:52

Minua on jo pitkään mietityttänyt eräs asia (lähinnä) j-popin saralla - miksi ihmeessä ainakin 80% nipponialaisista naispoppareista söpöilee laulaessaan niin jumalattomasti? Esimerkkejä on lukemattomasti, mm. 115% idolipoptähdistä (joita on paljon), Ai Otsuka, Koharu Kusumi [no hän on kyllä periaatteessa idoli mutta~~~] jne. jne. jne. jne. Piristävä poikkeus on Utada Hikaru ja tietty monet muut ei-niin-purkkapop-artistit (ei sillä että nuo aiemmin mainitutkaan oikeastaan olisivat, en vaan keksinyt parempaa sanaa] kodakumeista namieamuroihin. Pidemmän päälle se alkaa tavallaan ärsyttää ja tulee väkisinkin miettineeksi, mistä tällainen ´ilmiö´ johtuu? Pohjaako se kenties Nousevan auringon saarten kulttuuriin, jossa ihannevaimo/nainen on nöyrä, hiljainen ja huomaamaton? Joku oikein viisas saisi selittää tämän miulle.
Ja tahtoo vielä mainita, että miulla ei ole mitään Momusuja tai Otsukaa tai ketään muutakaan vastaan eikä sitä söpöilyäkään, mietin vain, mistä se johtuu. :3
大阪おさかオサカ

asdsdafgw

Viesti Kirjoittaja asdsdafgw » Ma Marras 03, 2008 23:56

Vrykyli kirjoitti:maataan lattialla kuunnellen mielikuvia maalailevaa musiikkia palmurannoista, universumista, iäisyydestä, elämänvirrasta ja kävyistä selän alla.
Tuli tässä "maalailevasta musiikista" mieleen herra nimeltään Karl Sanders. Kummallinen USAlainen Egyptifriikki, joka julkaisi vuonna 2004 egyptiläisvaikutteisin täyspitkänsä Saurian Meditation. Ellei http://www.youtube.com/watch?v=5hj0e5cpUYs mene ihan huti, kannattaa loppulevykin kuunnella. Alkupuoli on ainakin hyvin mystistä ja mietiskelevää ambienttia, ajoittain myös todella synkkää. Muutama kappale saattaa olla hiukan liian eeppinen kyseiseen tarkoitukseen ja pienimääräinen sähkökitaran käyttö saattaa pilata immersiota hieman.

Kaipa tuosta palmurannoille pääsee, tai en tiedä... Kasvaako Niilin rannoilla palmuja?

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Joulu 15, 2008 17:23

No voi perse. Tänään olisi pitänyt olla Opethin keikka Kaapelitehtaalla ja olin tossa valmistautumassa lähtöön ja vielä tarkastelin sähköpostin ennen sitä, niin sinne olikin sitten pamahtanut Tiketiltä postia että keikka on peruunutunut koska Mikael Åkerfeldt on sairastunut :cry: Hyvissä ajoin tuli infokin tuosta, 15:30 tullut postia ja ovet olisi auenneet kuudelta, onneksi matkaa Kaapelitehtaalle ei ole paljoa niin ei tarvinnut lähteä turhan ajoissa. The Ocean ja Cynic kuitenkin soittaa jossain pikkubaarissa, pitää varmaan sinne raahautua kun pääsisi viidellä eurolla sisään ja Cynic on kuitenkin aika harvinaista herkkua. Myöhään tulee menemään, Cynic aloittaa joskus yhdentoista pintaan, pöh. Onneksi huomenna on iltavuoro.

Uusintakeikka Opethilta kuitenkin helmikuussa, eiköhän sinne jaksa odottaa kun bändi on kuitenkin tullut nähtyä 3 vai neljä kertaa aiemmin, mutta harmi että peruuntui tänään.

muoks: No eipä hirveästi mitään Opetheja tarvinnut, Cynicin keikka oli todella loistava. Ja omalla tavallaan ehkä ironista että jotkut ovat maksaneet satasia Wackeninreissusta nähdäkseen bändin, ja itse näin ne viidellä eurolla jossain pikkukuppilassa. Soittivat koko Traced in Airin ja aika monta biisiä Focukseltakin.

Natis

Viesti Kirjoittaja Natis » Su Tammi 04, 2009 23:35

Alkujaan en oikeastaan kuunnelut musiikkia muutakuin sen mitä ohimennen kuulin. Kun täytin 13 löysin Iron Maidenin ja sen jälkeen en oikeastaan muuta olekkaan kuunnellut paitsi joitain hyviä kipaleita muilta bändeiltä. Olen nyt siis ollut noin:3 vuotta kyseisen bändin orja ja loppua ei näy. Huoneeni seinän valtaakin Iron Maidenin julisteet joiden keskellä hylly jossa kaikki bändiin liittyvä ja onhan tuossa vieressä tottakai Animet ja Mangat hyvässä järjestyksessä :lol:

Iron Maidenia tulee luukutettua kaiuttimista päivittäin ainakin se pari tuntia muiden askareiden lomassa ja joskus paljon enemmänkin :D
Mielestäni ihmeellistä onkin se että vaikka kuuntelen tämmöistä ei niin rauhallista musiikkia niin pidän useimpien animeiden alkutunnareista kovinkin paljon esim. Gunslinger Girl animen alkutunnari on jotenkin niin koskettava :cry:

Muita bändejä joita on tullut kuunneltua ovat: System of a Down, Ozzy Osbourne, Rainbow, AC/DC, Quiet Riot, Van Halen, Deep Purple ja listahan voisi jatkua aika pitkälle mutta taitavat enimmäkseen kuulua 80-luvun Metalliin.

Laitampahan muutaman linkin hyviin Maidenin live vetoihin 8) :
http://www.youtube.com/watch?v=twdSq22pDzo
http://www.youtube.com/watch?v=ihbRtLrK36Y
http://www.youtube.com/watch?v=jXIAgPHm ... re=related

Pege
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pege » Ma Tammi 05, 2009 12:25

Kamarlo kirjoitti:Alkujaan en oikeastaan kuunnelut musiikkia muutakuin sen mitä ohimennen kuulin. Kun täytin 13 löysin Iron Maidenin ja sen jälkeen en oikeastaan muuta olekkaan kuunnellut paitsi joitain hyviä kipaleita muilta bändeiltä. Olen nyt siis ollut noin:3 vuotta kyseisen bändin orja ja loppua ei näy. Huoneeni seinän valtaakin Iron Maidenin julisteet joiden keskellä hylly jossa kaikki bändiin liittyvä ja onhan tuossa vieressä tottakai Animet ja Mangat hyvässä järjestyksessä :lol:

Iron Maidenia tulee luukutettua kaiuttimista päivittäin ainakin se pari tuntia muiden askareiden lomassa ja joskus paljon enemmänkin :D
Mielestäni ihmeellistä onkin se että vaikka kuuntelen tämmöistä ei niin rauhallista musiikkia niin pidän useimpien animeiden alkutunnareista kovinkin paljon esim. Gunslinger Girl animen alkutunnari on jotenkin niin koskettava :cry:

Muita bändejä joita on tullut kuunneltua ovat: System of a Down, Ozzy Osbourne, Rainbow, AC/DC, Quiet Riot, Van Halen, Deep Purple ja listahan voisi jatkua aika pitkälle mutta taitavat enimmäkseen kuulua 80-luvun Metalliin.

Laitampahan muutaman linkin hyviin Maidenin live vetoihin 8) :
http://www.youtube.com/watch?v=twdSq22pDzo
http://www.youtube.com/watch?v=ihbRtLrK36Y
http://www.youtube.com/watch?v=jXIAgPHm ... re=related
Maiden kuuluu myös yksiin mun suosikeista, tosin kuuntelu jääny hieman vähemmälle. Maidenin DVD:itä on kertynyt muistaakseni 3 kpl. Levyt on Visions Of The Beast, Death On The Road, vikan levyn nimi on Iron Maiden - Castle Donington. Sit löytyy vielä Bruce Dickinsonin soolokauden 3 dvd:n boxi Bruce Dickinson Anthology. Mikäli vaan mahdollisuus tarjoutuu, niin kyseistä yhtyettä kannattaa mennä katsomaan livenä. Ite ollu kahteen kertaan katsomassa livevetoa Hartwall Areenalla, ja pitää sanoa että raha mikä lippuihin meni niin kannatti maksaa.
Viimeksi muokannut Pege, Ma Tammi 05, 2009 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Natis

Viesti Kirjoittaja Natis » Ma Tammi 05, 2009 15:47

Maiden kuuluu myös yksiin mun suosikeista, tosin kuuntelu jääny hieman vähemmälle. Maidenin DVD:itä on kertynyt muistaakseni 3 kpl. Levyt on Visions Of The Beast, Death On The Road. Viimesen nimeä en nyt muista, mutta joku livetallenne oli kuitenkin kyseessä. Mikäli vaan mahdollisuus tarjoutuu, niin kyseistä yhtyettä kannattaa mennä katsomaan livenä. Ite ollu kahteen kertaan katsomassa livevetoa Hartwall Areenalla, ja pitää sanoa että raha mikä lippuihin meni niin kannatti maksaa.
Kävinkin katsomassa Maidenia Olympiastadionilla kesällä ja meno oli kyllä aivan mahtavaa ja tottakai menen kunhan vain seuraavan kerran tulevat keikkaa vetämään! Kohta en malta odottaa edes uutta levyä :)

Itseltäni löytyy taasen kaikki studio ja live levyt cd:inä ja vinyyleinä. Live dvd:t on myös kaikki jotka on julkaistu ja bootleg dvd:itä löytyy kanssa noin:20 kappaletta ja tottakai muutama cd bootti mukaanlukien viime Helsingin keikka 8) Onhan mulla paljon muutakin mutta en ala tähän luetteloimaan kun niitä löytyy aikalailla :D

Tuossa vielä kuva seinästäni jos kiinnostaa (Kaikki ei ole tuossa) :
http://img98.imageshack.us/img98/6563/kokoseinxb8.jpg
http://img367.imageshack.us/img367/9223/hyllymd8.jpg

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ma Tammi 05, 2009 19:38

Hmm, mitäs ihmiset ovat mieltä kasarirokista? Itse hommasin tuossa Whitesnaken kokoelman joku päivä, kun edullisesti sai. Aikoinaan oli lainassa se ja löysin silleen kaks hyvää biisiä, nyt uppos kokoelman molemmat levyt kokonaisuudessaan oikeastaan. Ainahan tuon tyylinen saundi on uponnut, mutta aiemmin olin vaan niin kärsimätön minkään mulle uuden kuuntelussa. Kliseistähän toi genre on, mutta fuck that kun meininki on niin katossa. :mrgreen:

Now You´re Gone
Here I Go Again

Muita uutisia, Less Than Jaken uusin on aika kova myös. Ska-punkkia aika lailla parhaimmillaan mun korvissa.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » La Tammi 10, 2009 19:23

Itse pidän Weird Al,koska biisit ovat yleensä hauskempia kuin alkuperäiset :P ja toinen hyvä artisti on Per Gessle, joka on vanha (näyttää 20 mutta on melkein 50) sitten niitä hyviä biisejä:

Per Gessle
http://www.youtube.com/watch?v=wEFxvpRtJyQ

Weird Al
http://www.youtube.com/watch?v=-xEzGIuY7kw
http://www.youtube.com/watch?v=GsfVw9xxoNY
http://www.youtube.com/watch?v=fqz1ojIQTBk
http://www.youtube.com/watch?v=HyfcOriVKBM
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

Pege
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pege » Ke Tammi 14, 2009 15:19

RevyFan kirjoitti:Hmm, mitäs ihmiset ovat mieltä kasarirokista? Itse hommasin tuossa Whitesnaken kokoelman joku päivä, kun edullisesti sai. Aikoinaan oli lainassa se ja löysin silleen kaks hyvää biisiä, nyt uppos kokoelman molemmat levyt kokonaisuudessaan oikeastaan. Ainahan tuon tyylinen saundi on uponnut, mutta aiemmin olin vaan niin kärsimätön minkään mulle uuden kuuntelussa. Kliseistähän toi genre on, mutta fuck that kun meininki on niin katossa. :mrgreen:

Now You´re Gone
Here I Go Again

Muita uutisia, Less Than Jaken uusin on aika kova myös. Ska-punkkia aika lailla parhaimmillaan mun korvissa.
Itelle kyllä uppoo kasarirock - ja hevi. Täytyyhän sitä saman vuosikymmenen musiikkia kuunnella millä on syntynyt. :) Lyhyesti vois sanoa, että sanoitukset on paikoin jopa huvittavia, kuunteles esim. joskus Europen Final Countdownin sanoitukset. Yleisesti tuohon aikaan hiuksiin tungettiin kaikki mahdolliset aineet, että fledan sait pysymään jäykkänä vaikka viikon putkeen. :shock:
Fuck that meininkiä edustaa parhaiten ehkä Mötley Crue, niin biisien, esiintymisen ja muunkin asenteen puolesta. Hyvinä esimerkkeinä samaan luokkan voisi myös laittaa Alice Cooperin, Twisted Sisterin ja tietty Ozzy Osbournen. White Snake ei oo koskaan kuulunu mun omiin suosikkeihin, ja nuo biisit on valitettavan puhkisoitettuja, sillä soivat lähes joka päivä Radio Novalla tai jollain muulla kanavalla. Queen on myös yksi kuuntelemisen arvoinen bändi, ei tosin nämä uudet biisit mitkä yhtye on tehnyt Paul Rodgersin kanssa. Freddie Mercury oli se ainoa ja oikea Queen solisti, mutta kuoli valitettavasti jo 1991. Kyseinen yhtye on säilynyt omana suosikkina näihin päiviin saakka.

Cheyenne

Viesti Kirjoittaja Cheyenne » Su Tammi 18, 2009 21:56

Musiikki on rakkaus. Olen aina pitänyt musiikista, pienempänä popitin lastenlauluja ja hoilasin virsiä kasetin mukana. Kävin pianotunneilla kaksi vuotta, ja soittelen vieläkin joskus ihan huvikseni.
Musiikki on aina paikallaan. Siitä saa voimaa, ja sen avulla voi tavallaan purkaa tunteitaan. Musiikki on minulle elämäntapa, en pärjää ilman iPodiani.

Pari vuotta sitten rakastuin Evanescenceen. Se oli ensimmäinen bändi jota aloin kunnolla fanittaa, ja rakastan vieläkin bändin musiikkia. Sittemmin fanitukseni kohteiksi ovat päätyneet Avril Lavigne, Tokio Hotel, Antic Cafe ja Ayabie.

Kuuntelen toki muutakin musiikkia, eniten ehkä rock/punk-tyylistä. Tykkään myös lueskella biisien sanoituksia, ja sanoitukset ovat tärkeitä minulle. Tykkään erityisesti Good Charlotten ja Avril Lavignen Under My Skin aikojen sanoituksista.

En ole päässyt näkemään yhtäkään lempibändiäni livenä, mutta ehkä vielä joskus.. <3

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Tammi 27, 2009 12:09

Mike Patton. Mikä tässä miehessä on vikana?

Pattonin CV on kohtuullisen pitkä - Faith no More, Mr. Bungle, Fantômas, Tomahawk, Peeping Tom, paljon yhteistyötä John Zornin kanssa, laulu The Dillinger Escape Planin Irony Is A Dead Scene -EP:llä ja hyvin paljon satunnaisia vierailuja monien muiden artistien levyillä.

Patton on myös yksi parhaista (jos ei parhain) aikamme.. vokalisteista. "Vokalisti" varmaan on parempi sana kuin "laulaja" koska Pattonin ulosanti ei todellakaan rajoitu pelkästään siihen, mikä perinteisesti käsitetään laulamisena - suurimmassa osassa Faith no Moren kappaleita Patton kuulostaa kohtuu normaalilta, mutta esimerkiksi John Zornin Moonchild-levyllä vokaalit ovat vain mielipuolista rääkymistä, ja huvittavana yksityiskohtana Patton on lainannut äänensä myös Left 4 Dead -pelin ja I Am Legend -elokuvan zombeille. Valitettavasti kuitenkin aina kun kokeilee jotain uutta Pattoniin liittyvää, on aika iso riski että vastaan tulee jotain aivan käsittämättömän outoa. Olen itse melko avoin kokeellisen musiikin kanssa, mutta jotenkin Patton onnistuu ylittämään minunkin kuuntelukynnykseni valitettavan usein. Faith No Morelta suurin osa kappaleista menettelee ja onnistuu olemaan erittäin miellyttävääkin kuunneltavaa, Peeping Tomkin on varsin korvaystävällistä, mutta esimerkiksi Mr Bunglen.. kummallisuus tekee siitä erittäin vaikeaa kuunneltavaa. Tänä aamuna kuuntelin tuon Dillinger Escape Planin EP:n ja se itse asiassa innoittikin minua kirjoittamaan tämän viestin, koska en saanut siitä yhtään mitään tolkkua, vaikka yleensä diggailenkin vähän raskaammastakin musiikista, mutta tuossa ei ollut vaan mitään tarttumapintaa.

En kuitenkaan osaa päättää onko sääli että Patton kokeilee ja ylittää ainakin omat rajani tosi usein, vai onko vaan hyvä että maailma täyttyy myös hieman.. "erilaisella" materiaalilla niille, jotka sellaista arvostavat.

Tässä muutamia pätkiä Tuubasta kiinnostuneille, alkupää on kevyempää kuunneltavaa ja loppua kohti lähestytään erittäin WTF-linjaa.

Faith no More - Stripsearch
Peeping Tom - Mojo
Faith No More - Caffeine
Mr. Bungle - The Air Conditioned Nightmare
The Dillinger Escape Plan - Malpractice (Faith no More-cover)
The Dillinger Escape Plan - When Good Dogs Do Bad Things
vokaalisoolo John Zornin Moonchildilta, serious wtf alert

Onko kukaan muu täällä tutustunut Pattonin tuotantoon, mikä on napannut, mikä ei?

J

Viesti Kirjoittaja J » Ti Tammi 27, 2009 16:56

madu kirjoitti:Mike Patton
Tuossa tullut jokunen kappale kuunneltua ja onhan tuo ihan mielenkiintoista kuunneltavaa. Vaikkain muu musiikki ei sinänsä tunnu hirveästi erottuvan muusta massasta ainakaan "melodian" puolesta, on tuo vokalisti jotain muuta. Myönnettäköön että kyseistä musiikkia ei välttämättä tulisi ensimmäisenä kuunneltua, mutta oli tuo ihan mielenkiintoista.
Kyllä tuota esimerkiksi kuuntelee mieluummin kuin jotain muuta mikä on kulkenut massan mukana pidempään tai lyhyempään.

Mitähän tässä itselläni sitten..
Tuli ostettua Paul Van Dykin yksi vähän vanhempi levy joka sisältää yhden kaikkien aikojen parhaimman kipaleen kyseiseltä henkilöltä, nimittäin For an Angel, kappale on vain jotain niin älyttömän loistavaa settiä. Joskus useampi vuosi sitten kuulin kappaleen sattumalta eräässä "extended remixissä" ja jo tuolloin jäin niin pirun pahasti koukkuun. Myönettäköön myös, että en pahemmin tykkää herran uudemmista kipaleista. Vaikka ihan meneviä ne ovatkin, mutta eivät vain yllä tasoltaan ja laadultaan samat kuin vanhemmat.

Myös tullut vastaan kipaleita Dj Hixxyltä, Trance Wavelta, Martin Najbrtilta ja Infinite Dimensionsilta.
Erityisesti Hixxyltä jäänyt hyvin mieleen tempo, sekunnit ovat puolikkaita ja tunnit minuutteja kun kuuntelee noita biisejä.
Trance Wavea en kyllä ole kuin ihan muutaman ehtinyt käydä läpi, mutta vaikuttaa ihan suhteellisen hyvältä melodiselta trancelta. Martin Najbrt taas kuullostaa aivan uudelta Tiestolta & Armin Van Buurenilta. Tiedä sitten onko asia sinänsä hyvä asia, sillä itse pidän kaikista kolmesta edellä mainituista, mutta toisaalta en tahdo jämähtää niihin muutamaan artistiin. No, kaveri on kuitenin hyvä, itse tyksin. Kunhan vain saisi vokalistin mukaan noihin biisehinsä niin olisi kiva.
Infinite Dimensions, ahh. Taas saa kyllä mieli lentää kun kuuntelee.

Pitkästä aikaa on myös tullut avattua DJ Orkidean ja DJ Proteuksen kansiot. Ahh. Lienee jo useampi kuukausia kun viimeeksi tullut kuunneltua. Aivan älyttömän hyvää settiä.
Pitkäaikainen stalkkeri

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ma Helmi 02, 2009 16:41

Pege kirjoitti:
RevyFan kirjoitti:Hmm, mitäs ihmiset ovat mieltä kasarirokista? Itse hommasin tuossa Whitesnaken kokoelman joku päivä, kun edullisesti sai. Aikoinaan oli lainassa se ja löysin silleen kaks hyvää biisiä, nyt uppos kokoelman molemmat levyt kokonaisuudessaan oikeastaan. Ainahan tuon tyylinen saundi on uponnut, mutta aiemmin olin vaan niin kärsimätön minkään mulle uuden kuuntelussa. Kliseistähän toi genre on, mutta fuck that kun meininki on niin katossa. :mrgreen:

Now You´re Gone
Here I Go Again

Itelle kyllä uppoo kasarirock - ja hevi. Täytyyhän sitä saman vuosikymmenen musiikkia kuunnella millä on syntynyt. :) Lyhyesti vois sanoa, että sanoitukset on paikoin jopa huvittavia, kuunteles esim. joskus Europen Final Countdownin sanoitukset. Yleisesti tuohon aikaan hiuksiin tungettiin kaikki mahdolliset aineet, että fledan sait pysymään jäykkänä vaikka viikon putkeen. :shock: White Snake ei oo koskaan kuulunu mun omiin suosikkeihin, ja nuo biisit on valitettavan puhkisoitettuja, sillä soivat lähes joka päivä Radio Novalla tai jollain muulla kanavalla.
Selviää sillä kun ei kuuntele radiota. xD
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Pege
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pege » Ti Helmi 03, 2009 14:02

RevyFan kirjoitti:
Pege kirjoitti:

Now You´re Gone
Here I Go Again

Itelle kyllä uppoo kasarirock - ja hevi. Täytyyhän sitä saman vuosikymmenen musiikkia kuunnella millä on syntynyt. :) Lyhyesti vois sanoa, että sanoitukset on paikoin jopa huvittavia, kuunteles esim. joskus Europen Final Countdownin sanoitukset. Yleisesti tuohon aikaan hiuksiin tungettiin kaikki mahdolliset aineet, että fledan sait pysymään jäykkänä vaikka viikon putkeen. :shock: White Snake ei oo koskaan kuulunu mun omiin suosikkeihin, ja nuo biisit on valitettavan puhkisoitettuja, sillä soivat lähes joka päivä Radio Novalla tai jollain muulla kanavalla.
Selviää sillä kun ei kuuntele radiota. xD
Joo näinhän se on. En kyllä hirveemmin radiota kerkee kuuntelemaankaan, kun oon päivät duunissa. Ainoastaan autoa ajaessa tulee jotain kanavaa kuunneltua, mutta silloinkin hyvin vähän. Yleensä mp3-soitin on se matkamusiikin antaja.

Teh_Rei

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Ke Helmi 04, 2009 01:23

Yleensäottaen olen suht. kaikkiruokainen musiikin suhteen. "Ihan kuunneltavaa" matskua löytyy mielestäni ihan kaikista genreistä, mutta elektroninen musiikki, etenkin trance on ollut lempimusiikkiani jo pitkään.

Tässä langassa onkin jo mainittu useita suosikkiartistejani / -biisejäni trancen saralta. Yleensäkin hyviä trance-artisteja on kohdallani liian paljon listattavaksi. Paras matsku tulee mielestäni usein muualta kun superstaradeejiiltä (esim jo mainittu Hybrid), vaikka kyllä Tiësto, AvB, ja Ferry Corsten, Paul Oakenfold, yms. yleensäottaen kivasti kolahtaa meikäläiselle. Oma ykkösfanituskuolaus dj/tuottaja löytyy ihan kotomaasta: Dj Orkidea. Ukkelin biisit ja dj-setit on vaan niiiiin mahtavaa tavaraa.

J-musan puolelta (koska tämä on Aniki-foorumi) tulee kuunneltua lähinnä "animemusaa" ja j-konemusaa. Ylipirteä lolivikinä-poppi on suosikkini (KOTOKO, Under17, jne.). DiGi Charat OST on ollut voimasoitossa vuosia.

J-trancea, Hardravea ja semmosta tulee nykyään kuunneltua useinkin. Etenkin IOSYS (jonka tuotanto ei kylläkään rajoitu edellämainittuihin genreihin) ja muut Touhou-remixit ovat suosikkejani.

Eurobeatia tuli joskus kuunneltua paljonkin, lähinnä Ayumi Hamasaki -remixien muodossa, nykyään jäänyt vähemmälle (kunnellut kaikki biisit lähes puhki). Oikein juustoista peruseurobeatia en oikein enää jaksa; ne vokaalit on aika kauheeta engrishiä. Ayumi osaa laulaa nätisti.

Sit otetaan taas esille makuasiat ja j-musa:
Useimmista nykytyylisestä J-Rockista, etenkin Visual Keistä, en tykkää yhtään... No tottakai Mana on ihku, mutta ihan ulkomusiikillisten seikkojen takia. :D ;) Etenkin tuo rääkymis-/örinävokaaleilla varustettu j-raku tökkii mulla pahasti. Joku TM-Revolution, yms. poppirokki nyt menee ihan kohtuullisen hyvin alas. X Japan / vahempi visual kei on kanssa ihan jees.
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”