Musiikkikeskustelu

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Chewwy
Viesti:

Re: Musiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Chewwy » Ke Heinä 11, 2012 10:40

Täällä soi enimmäkseen J-rock ja -pop. Jos kuuntelen muuta se on yleensä monta vuotta sitten tehtyä, ehkä vähän raskaampaa musiikkia, mutta on niitä poikkeuksiakin tai sitten suomalaista musiikkia. Olen kyllä yksi musiikin suurkuluttaja ja musiikkia kuuntelen päivittäin, jos en varsinaisesti kuuntele/pysty kuuntelemaan niin sitten hyräilen jonkun lempibiisini melodiaa. Ja sitten vielä soitan kolmea instrumenttia siihen päälle.

Japanilaisista kuuntelen pitkälti näitä:(Eivät kyllä ole mitenkään paremmuusjärjestyksessä.)
-Miyavi
-An Cafe
-D
-Ayumi Hamasaki
- Morning Musume
-Juka
-Utada Hikaru

Ja sitten muita mitä kuuntelen:
-Aerosmith
-Nirvana
-Whitesnake
-Queen
-Metallica
-Lady Gaga
-Paramore
-Chisu
-Michel Monroe
-Hanoi rocks
-Jukka Poika ja muuta reggaeta

Tuossa nyt ainakin jotain, kun en nyt lähde listaamaan kaikki japanilaisia joita kuuntelen, koska sille listalle ei loppua näy. :D
Blogi: Plastic♫Smile

Nimimerkki vaihtunut AmieZerosta Chewwy:ksi!

Mizuumi

Viesti Kirjoittaja Mizuumi » Ke Heinä 11, 2012 14:18

Meikäläisen musiikkikansiosta löytyy vaikka mitä, mutta lähes kaikki aasialaista musiikkia. Tosin en kaikkea kansiostani kuuntele. Muutamaa japanilaista bändiä olen kuunnellut aikalailla paljonkin sekä muuten seuraillut. Tämän lisäksi nykyään valtaosa kuuntelemastani musiikista onkin korealaista sekä myös kiinalaista - tosin hieman vähänlaisesti. Pääasiassa jokainen kuuntelemani yhtye soittaa/lautaa lähes laidasta laitaan erityylisiä biisejä. Aasian ulkopuolelta kuuntelen vain satunnaisia kappaleita eri esittäjiltä sekä tietenkin Muumien musiikkeja ja Smurffeja! \o/

Japanilaisen musiikin puolelta tulee pääasiassa kuunneltua:
An Cafe
D
DJ OZMA
Golden Bomber
KAT-TUN
MUCC
SINCREA
Tegomass
w-inds.

Korealaisen musiikin puolelta taasen:
2AM
B1A4
CN BLUE
FT Island
H.O.T.
JJ Project
Kangta
MBLAQ
SS501
Super Junior
Super Junior EunHae
Super Junior H
Super Junior K.R.Y
Super Junior M
Super Junior T

Teen Top
U-KISS
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

inoue

Viesti Kirjoittaja inoue » Ti Elo 28, 2012 19:42

Sain viidennellä luokalla ensimmäisen CD levyni. Se oli postitse ilmaiseksi tullut Mozart kokoelma CD joka yritti houkutella ihmisiä tilaamaan lisää klassista musiikkia. Musiikin kuuntelu alkoi vasta tämän Mozart levyn jälkeen, Mozart levyä tuli kuunneltua vain sen vuoksi että se oli ensimmäinen CD levyni ja uunituore soitinta piti rämplätä. Äitini kuitenkin myötätunnosta osti Pepsi kokoelma levyn ja sen jälkeen olen kuunnellut aktiivisesti musiikkia.
Musiikki on osa elämääni nykyisin, kuuntelen päivittäin joko tietokoneelta, kaijuttimista tai mp3 soittimestani. Jos en kuuntele musiikkia itse, kuulen sitä väistämättä kaupassa tai ympäristössäni. Olen musiikin suurkuluttaja, mutta tärkeimpään eli suosikkeihini:

Olen kirjaimellisesti kaikki ruokainen. On päiviä jolloin vatuttaa ankarasti, jolloin siirryn automaattisesti raskaampaan tavaraan kun sitten on päiviä jolloin piiloudutaan komeroon kuuntelemaan Justin Bieberiä ja hihittelemään mielipuolisesti. Itselläni on useita suosikkeja mutta tässä ehkä rakkaimmat ja pitkäaikaisimmat:

- Rammstein
- Michael Jackson
- Ayumi Hamasaki
- Big Bang
- B2ST
- Shinee
- Rihanna
- An cafe
- Lady Gaga
- Lana del rey
- Aura Dione
ja lukuisia muita

Enzeru

Viesti Kirjoittaja Enzeru » La Marras 03, 2012 14:05

Mun musiikkimakuni kallistuu Aasian puolelle. Kuuntelen suurimmaksi osaksi japanilaista rock-musiikkia, enkä ole vielä lukuisista aivopesuyrityksistä huolimatta kääntynyt jpopin tai kpopin puolelle. Ainoat jpopparit, joista pidän ovat Anna Tsuchiya ja Kanon Wakeshima (en kyllä tiedä, onko heidän musiikki varsinaisesti jpoppia... :D), ja erityisesti Kanonin sello ja laulu on jotain tosi upeeta.

Mut kuten jo sanoin, niin enimmäkseen kallistun sinne jrockin puolelle, ja lempibändeihini kuuluu Dir en grey (jonka keikalla olin 23.8.2011), the GazettE, ALSDEAD, girugamesh, Lc5 ja An Cafe (jonka keikalle olen menossa ensi viikolla, 6.11.) Diru ja Antikku olivat ekat bändit, joihin tutustuin, ja siitä on nyt aika lailla tasan kolme vuotta~ Antikku ei kyllä aluksi iskenyt, joten sen kuuntelussa on tullut taukoja, mutta Diru on ollut mukana alusta asti. Dirun oon nähnyt kerran livenä, ja keikka oli yksinkertaisesti mahtava. :D

Kyllä mä muutakin kuin jrockia kuuntelen, ja musiikkimakuuni kuuluu noiden bändien lisäksi Marilyn Manson, Happoradio ja Sex Pistols. Jonkinverran oon kuunnellut myös tätä suomalaista visual kei -bändiä KARMIAa.

Vaikka mun musamaku onkin suhtlaahja, niin kallistun sinne rockin puolelle enkä ole vieläkään ymmärtänyt kunnolla, että mikä esim. Vocaloideissa viehättää. :D Oon tosin viime aikoina alkanut pitää tästä Synchronicity-sarjasta noiden fantasiajuttujen takia. :D Varsinkin tota toista osaa on tullu kuunneltua viime aikoina paljon~
please release me before breaking

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Su Marras 04, 2012 02:56

Tämän hetken musamaku on aika kpop-painotteista ja saanut sitten suurin osa länsimaalaisesta tehdä tilaa sen tieltä. Eniten kuunnelluita ryhmiä ovat BIG BANG, BAP, NU'EST ja 2NE1. Näistä eniten kuuntelen Big Bangia, joka tällä hetkellä on ehdottamasti lempiartistini.

Japanin puolelta tulee kuunneltua pääasiassa animemusiikkia ja sieltä tuttuja nimiä kuten Ali Projectia, Globea, Yui:ta, Yoko Kannon ja Yuki Kajiura:n sävellyksiä. Lisäksi kuuntelen välillä Gacktia ja muuta jrockia.

Länsimaalainen musiikki on jäänyt hyvin pienelle viime aikoina.. ei vain ole aikaa. Silloin tällöin kuuntelen Musea, Coldplayta, Pendulumia ja muuta sekalaista. Musea viime aikoina nyt enemmän kun tuli konserttilippu ostettua : )

Musiikkityyleistä lähinnä sydäntä on elektropoppi.

Peni

Viesti Kirjoittaja Peni » Pe Marras 09, 2012 00:58

Gangnam style on mun lempparibiisi parhaillaan! Sellainen jytky, kun se pamahtaa soimaan! Muuten tulee kuunneltua aika paljon mainstream musiikkia. Lady Gaga on mun idoli nykyään, diggaan sen biiseistä tosi paljon. Love Game on mun lempibiisi Lady Gagalta!

Tokio Hotellista tykkäsin kans joskus tosi paljon. Nykyään ei tule enää kuunneltua niin paljon, kun se bändi on jo vähän 'out'.
Kadehdi vain elävää elämää.

Yo^^oY

Viesti Kirjoittaja Yo^^oY » Pe Marras 09, 2012 01:46

Vähän vaihtelee mitä tulee kuuneltua, mutta tällä hetkellä Millencolin on se ykkönen. Muita hyviä ovat esim; Silverstein, Rise Against, 12 Stones, Avenged Sevenfold, siinä nyt muutama.

Pappuru

Viesti Kirjoittaja Pappuru » Pe Marras 09, 2012 14:18

Mulla yleensä soi jotain j-rockkia, kuten An Cafe, LM.C, Rentrer en Soi ja Lc5 c: Kuuntelen kyllä k-poppia, sitä tosin aika vähän: Boyfriend ja Super Junior ja tietenkin PSY:ltä Gangnam Style! :DD Sitten myös joskus soi jotain animemusiikkia ja joskus Vocaloidia, mutta kyllä se j-rock on lähinnä sydäntä♥
6.11.2012 ♥♥ An Cafe ♥♥ C: en tu ikin unohtaan sitä♥~
-->http://pappuru.blogspot.fi/ <---
^ lukekaaaaaaaaaaa XD ^

Yo^^oY

Viesti Kirjoittaja Yo^^oY » To Joulu 06, 2012 18:09

Lisätäänpäs pari mainitsemisen arvoista bändiä, eli Sonata Artica ja Pennywise. Etenkin Sonata Artican hitaammat kappaleet esim. in the dark ja the end of this chapter, aivan uskomattoman kauniita \m/

Vile

Viesti Kirjoittaja Vile » Ti Joulu 11, 2012 11:16

Hardstyle, DnB ja kaikki tuommonen setti uppoaa.
Näiden lisäksi, tai ehkä jopa enemmänkin tulee K-poppia popitettua.
Animetunnarit, tai yleensäkin peli- ja elokuvamusiikit ja vocaloidit on kanssa kovin mieleisiä.

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » La Joulu 22, 2012 19:18

Muutama uus suosikkibändi löytyny tänä vuonna, kaikkiin olen havahtunut kiitos kiihkeän keskustelun ympäri ämpäri netin hevipalstoja.

Ghost - Kevväämmällä kompastuin tähän kun kuulin että olivat Sonisphereen tulossa ja päätin ottaa selkoa, että mistä nämä hassuihin kaapuihin sonnustautuneet ruotsalaiset oikein ovat kotoisin (hehe). Etukäteen tiesin sen että lyriikkapuoli on kovin satanismipainotteista ja lava-asusteet tätä mallia, jolloin yllätykseni oli suuri kun musisointi oli geneerisen blackdeathpörinän sijaan hyvinkin melodista, yksioikoista ja puhdaslauluista. Alkuhämmenyksen jälkeen ihastuin oitis ja nyt ootellaan malttamattomana keväällä ilmestyvää 2. pitkäsoittoa. Maistiaisia: http://www.youtube.com/watch?v=TN2GCjPh0Hw

Meshuggah - Nimi oli tuttu useamman vuoden takaa ja muistin jopa joskus kuulleeni näiltä biisin josta olin tykännyt, mutta vasta keväällä uuden Koloss - albumin ilmestymisen myötä päätin ottaa bändin musiikin tosissaan käsittelyyn. Koloss iski jo ensikuuntelulla nimensä mukaisella tenholla ja parasta aikaa olen tutustumassa bändin aiempaan tuotantoon. Keväällä olisivat tulossa Suomeen klubikeikalle ekaa kertaa kymmeneen vuoteen, ja sinne ois kyl tarkotus mennä. Sormet vaan ristiin etteivät peru niinkuin jok'ikinen aiempi kerta viimeisen 10v aikana. http://www.youtube.com/watch?v=PBOP1VSPmEM

Sabaton - Tuorein löytöni, vasta n. kuukausi takaperin kuulin bändin musiikkia ekaa kertaa. Sanalla sanoen mainiota power metallia kirjoitettuun historiaan perustuvilla biiseillä, joissa albumi toisensa jälkeen tuntuu vaan riittävän sitä voimaa. Olin kesällä Tuskassa samana päivänä ku nää soitti ja tuli skipattua kun en tästä silloin vielä mitään tiennyt. Lääkettä haavoihin saatiin tasan 1kk sitten kun olivat hesessä klubikeikalla ja oli kyllä niin mahtava meno että pakko kokea toistekki. Bändin lyriikat tavanomaisesti englanniksi, mutta keväällä ilmestyneellä Carolus Rex albumilla kokeilivat myös kotikielellään (ruotsi) ilmaisua ja hyvin toimii, kuten voitte itsekin todeta: http://www.youtube.com/watch?v=VHeRnaWMtDk

Amaranthe - Jotain ihan muuta. Leluheviksi tätä on kutsuttu, ja vaikkei kyseinen ilmaisu ehkä kauhean imartelevalta kuulosta on se silti tavallaan varsin osuva. Seuraavaa linkkiä voivat sitten klikata varauksettomasti myös ne ketkä eivät metallimusiikista noin muuten välittäisi tuon taivaallista: http://www.youtube.com/watch?v=AedZ9ReH-Lk Näiltäkin on sitten tulossa uus albumi ihan justiinsa, joten olkaahan tarkkana.

Loppuun vielä semmoinen hauska huomio, että nämä(kin) huippubändit ovat kaikki ruotsalaisia. Onhan se tiedetty jo pitkään, mutta viimeistään nyt sitä ei käy kiistäminen että maantieteellisesti katsottuna maailman paras musiikki tulee ylivoimaisesti ruotsista. Heja Sverige! 8)

Chibi-chan

Viesti Kirjoittaja Chibi-chan » Ti Joulu 25, 2012 17:05

Musiikkia olen kuunnellut niin kauvan kuin muistan, olen musiikin suurkuluttaja ja levyhyllystäni/musiikkikansiostani löytyy kaikkea joka lähtöön. Pääsääntöisesti kuuntelen poppia, rockia, hevi/metallia sitten uusimpana on tullut J-poppi. Musiikkimakuuni kuuluu mm. Nightwish, Apocalyptica, Antti Tuisku, Lovex, Linkin park jne. Musiikkia kuuntelen aina joka ikinen päivä, se piristää mukavasti jos ei päivään saa musiikkia niin heti tuntuu kurjalta.
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Melia

Viesti Kirjoittaja Melia » Ti Tammi 15, 2013 00:24

Näin ensiksi ihmettelen miksei japanilaisella musiikilla ole omaa aluettaan tai edes topiciaan (tai ainakaan en löytänyt) anikissa, aika moni animen/mangan harrastaja kun kuuntelee myös japanilaista musiikkia. Ja Vocaloideillakin on! >.< Tai no, on se vähän eri asia mutta silti.

---------

Mutta siis, ite en ole vähään aikaan oikeastaan muuta kuunnellutkaan kuin japanilaista musiikkia, etenkin the GazettEa, joka on noussut lempibändiksenikin. Ensimmäinen kappale jonka heiltä kuulin oli Cassis. Biisi oli niin kaunis että tuli kuunneltua useammankin kerran, ja löysin sitten sitä kautta youtubesta muitakin heidän kappaleitaan ja rakastuin<3 Heidän musiikkinsa on monipuolista, joukosta löytyy sopivan raskasta ja vähän kevyempääkin kun siltä tuntuu, menevämpää ja hitaampiakin kappaleita ja Rukin ääni... Ei siihen voi olla rakastumatta <3 ^^

Muita bändejä/artisteja joita kuuntelen ovat mm An Cafe (vaikken ensimmäisen biisin kuultuani oikein voinut uskoa että koskaan oppisin tykkäämään), Girugämesh (joka sen sijaan iski heti :3), Miyavi (kuten myös), Ayabie, LM.C ja Lulu .

Länsimaisesta musiikista lemppareita ovat ainakin System Of A Down (se ensimmäinen lempibändi<3), Rise Against, Sum41 ja Linkin Park.

Muita vielä vähän vähemmän kuunneltuja/vähemmälle kuuntelulle jääneitä bändejä/artisteja ovat mm:
-Gackt
-Sug
-Mucc
-Nightmare
-One ok rock
-30 seconds to mars
-Evanescence
-Muse
-Red
-Apulanta
-Herra Ylppö ja ihmiset

-----------

Ja sitten vähän mainostusta :D

Aika moni ei ole varmaa vielä huomannut, mutta the GazettElta löytyy nyt suomalainen faniryhmä facebookista, the GazettE Finland. Meitä on siellä tällä hetkellä vasta hurjat 15, joten uusia jäseniä kaivattaisiin.

Ja koska kohta on Aoin synttärit, meillä on myös tekeillä videoprojekti johon toivottaisiin lisää osallistujia. Eli lainausselitys faniryhmästä:
Niin kuin kaikki varmasti muistavatkin, on rakkaalla Aoillamme 34-vuotis synttärit 20.1.
Aktiivista osallistumista siis toivottaisiin the GazettE Finlandin jäseniltä ja muilta the GazettEn faneilta videoprojektiin, joka sitten lähetetään Aoin twitteriin yhteisenä onnentoivotuksena suomalaisilta faneilta.

Osallistuminen on helppoa, nappaa kuva jossa toivotat jossain muodossa Aoille hyvää syntymäpäivää. Voit vaikkapa pidellä itse kylttiä/korttia/yms, tai voit kirjoittaa sen esim näin talvella lumeen, ikkunan huuruun tai mihin ikinä keksitkään, mielikuvituksen käyttö on sallittua ja toivottuakin (:

Toivotuksen voit kirjoittaa joko japaniksi (esim. Tanjoubi omedetou!= 誕生日おめでとう Aoi= 葵) tai englanniksi. Toivotuksen lisäksi voit kirjoittaa myös jonkun pienen viestin - jätäthän kuitenkin ne pidemmät rakkauden tunnustukset fanikirjeisiin (;

Kuvien muokkailu jälkeenpäin on myös sallittua.

Myös onnittelut sisältävää fanartia saa lähettää ja saa kortteihin ja muihin muutenkin piirtää.

Lähetä kuva osoitteeseen thegazettefinland@gmail.com viimeistään 19.1
Tulee kyllä nyt vähän myöhässä kun aikaa on vajaa viikko, mutta toivottavasti the GazettEn fanien joukosta löytyisi silti innostuneita osallistujia ;)

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Pe Tammi 18, 2013 02:15

Kuuntelen vähän kaikenlaista musiikkia mutta enimmäkseen aasian puolelle kallistuu ja semmoset neljä vuotta putkeen melkein pelkkää kpopia tullut kuunneltua :,D

J-pop:
Morning Musume 9gen asti
Arashi
KAT-TUN
Hitomi Shimatani
Ayumi Hamasaki
Erinäisiä Hello!Project artisteja

K-pop:
Super Junior
Infinite
Boyfriend
B.A.P
B1A4
Block B
Teen Top
SHINee
U-KISS
Big Bang
B2ST
TVXQ
SISTAR
4Minute

Juu elikkä hieman kpop painotteista ehkä :,D Mutta noita ainakin tällä hetkellä tulee popitettua eniten :3
Morning Musume oli jpop:ssa mun suosikki noin kaksi vuotta kunnes melkeen kaikki mun lempparijäsenet valmistu. Kpopissa taas oon ollu neljä vuotta ihan SuJu fani, noin vuoden oon ollu hulluna sitten myöskin B.A.Piin, Infiniteen, B1A4:iin ja Boyfriendiin~ Muita kuuntelen sitten noiden jälkijunassa :DD Viimeisin fanituksen kohde on Boyfriend joka ei ole niin kliseinen kun mitä nimi antaa ymmärtää :,DD Jo twins I luv you ;A;
Viimeksi muokannut Kioko_, Pe Helmi 01, 2013 01:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Siiwi

Viesti Kirjoittaja Siiwi » Ke Tammi 30, 2013 15:39

Tällanen bändi kuin Th3Crows ansaitsee musta huomiota! 8 ) Vähän raskaampaa rock/metal musiikkia, joka jää kyllä päähän soimaan :D Kuunnelkaa ennenkuin tuomitsette! Facebook sivulta pääsee kuuntelemaan heidän musiikkiaan. Vasta aloittava bändi (ex- Black Crows Break the Silence) ja tarvitsee jokaisen siis jokaisen tukea ;) Kotoisin Jyväskylästä!
Combining the elements of catchy tunes, sing-a-long choruses and brutal metal. No scares of mixing the extremes together!
http://www.facebook.com/Th3crows/

https://www.reverbnation.com/th3crows
https://twitter.com/Th3Crows
http://soundcloud.com/th3-crows
http://instagram.com/th3crows/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”