Jopa 10 metrin tsunamiaalto Japanissa

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Mansikka

Re: Jopa 10 metrin tsunamiaalto Japanissa

Viesti Kirjoittaja Mansikka » La Maalis 19, 2011 13:49

Minustakin ei ole ihmisellä arvot kohdallaan, jos tällaisessa tilanteessa tärkeintä on, ettei jonkin sarjan tms. julkaiseminen viivästy. Asia kyllä käväisi mielessäni Hopeanuolen kohdalla, mutta kyllä minusta ihmiset menevät edelle.
Kauhean näköistä kun näki uutisissa miten aalto eteni ja vei kaiken mennessään tai sitten murskasi kaiken eteen osuvan. Ja kaikkein kauheinta on, kun näkee ne kaikki kuvat missä ihmisiä on kodittomina ja näkee heidän surunsa :cry:

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » La Maalis 19, 2011 18:33

NuttyNuti kirjoitti:Olen muuten alkanut miettiä, että eri puolilla nettiä on erilaisia avustusrahastoja Japanin kriisiä koskien, mutta... miten paljon Japani oikeastaan tarvitsee toisilta mailta rahaa kriisissään? o.O Ymmärtäisin, jos kyse on jostain Haitista tai muusta vähemmän varallisesta maasta, mutta Japanihan on vauras maa. Vai tarvitseeko järjestöille erikseen upata rahaa valtion asemesta? Tietystihän ihmisten mieliä helpottaa, jos saa jollain tavalla konkreettisesti autettua Japania, mutta miten paljon rahallista apua Japani oikeastaan mahtaa tarvita? Aloin sitä vain pohtimaan. (Ymmärtääkseni ruoan ja veden puutteet evakuointikeskuksissa johtuvat enemmän kuljetusongelmista kuin resurssien puutteesta.)

No Japani on oikeastaan aika velkaantunut (muistaakseni kaksi kertaa BKT:nsä verran, ja minulla ei ole tietysti mitään hajua mitä se käytännössä) ollut jo valmiiksi joten tämän tasoinen katastrofi tuli huonoon taloudelliseen saumaan. Ja jälleenrakentaminen tulee maksamaan tietysti suuria summia, joten uskon että taloudellinenkin apu on tarpeeseen.

Aika hätkähdyttävää tälläinen katastrofi. Kun kuulin järistyksestä ja tsunamista ekaa kertaa ajattelin, että ainahan niitä Japanissa on. Vasta lehtikuvia ja videoita tuhoista katsomalla on oikeastaan tajunnut miten iso katastrofi on ollut. Ja sitten vielä se Fukushiman juttu :|. Toivon, että saavat pian asiat kuntoon.

Ri-chan

Viesti Kirjoittaja Ri-chan » Ke Maalis 23, 2011 20:54

Mä olin Japanissa sillon, kun se eka järistys oli. Me oltiin parin kaverin kanssa just sinä päivänä tultu Tokioon ja meinattiin olla kymmenen päivää ihan vaan mukavalla lomalla. Tokiossa ei itseasiassa näyttäny kovin pahalta, eikä me edes tajuttu tilanteen vakavuutta ennen ku me mentiin hotellille ja avattiin TV. Tuntu hiton epätodelliselta kattoa TV:stä sitä kuvamateriaalia pohjosemmasta, ku dramaattisinta mitä me nähtiin oli yhet hajonneet ikkunat ja hetkellinen ruotsinlaiva-myrskyssä-tärinä. Joka ilta me jumitettiin BBC-uutisten ääressä (Ainoot mistä ymmärrettiin jotain.) ja pelättiin et joku niist ydinvoimaloista poksahtais ja tuijotettiin sitä tuhoa mitä pohjosemmassa oli. Tosi rentouttava loma...-_-'

Tuntu jotenki pahalta lähteä pois ja ajatella, et monet jää sinne ilman kotia... Kunhan Japani on päässy takasin suunilleen normaaliin elämään ja mun varat sallii, mä lähen uudelle lomalle ja tuen niiden valtiota turismilla... tai jotain... ^_^ (Lue: Mä vaan haluun sinne.)

Zach

Viesti Kirjoittaja Zach » Su Huhti 03, 2011 18:45

Japani on tunnettu tulirengas alue, joten ei se mikään yllätys ole. Kyllä se minuakin on hieman surettanut koska Japani periaatteessa antoi minulle ilmaisutyylin, jonka harjoituksesta olen saanut enemmän luovaa tyydytystä kuin pitkään aikaan(perhekin tykkää työni hedelmistä). Pistin myös äitini kanssa lahjoitukset punaiselle ristille avunantoa varten ja toivon, että mahdollisimman moni sielläpäin tokenee niin hyvin kuin vaan siinä tilanteessa oleva ihminen voi. En voi muuta sanoa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”