Mitä kaikkea harrastatte/mitä on tullut harrastettua?

Keskustelua aiheen vierestä

Valvoja: Offtopic-aktiivit

Mitä harrastatte?

Liikuntaa,mitä?
47
41%
Musiikkia,mitä?
27
23%
Jotain muuta,mitä?
36
31%
En juuri mitään,mutta kiinostaisi...(kerro)
3
3%
En mitään,ja näin on parempi.(perustele)
2
2%

Ääniä yhteensä: 115

RecluseGAY

Mitä kaikkea harrastatte/mitä on tullut harrastettua?

Viesti Kirjoittaja RecluseGAY » La Tammi 23, 2010 16:11

Elikkäs, en löytänyt vastaavaa aihetta,joten päätin tehdä nyt tälläisen.
Niin,mitä kaikkea ihmiset nykyään harrastavatkaan? Dataamista,liikuntaa tai vaikkapa postimerkkien keräilyä? Mangan lukemista?
Tosiaan,harrastuksia on monenlaisia. Mua ainaki kiinostas,mitä täällä anikin keskuudessa harrastetaan. Odotan monenlaisia mielipiteitä toisten harrastuksista,ja omistakin toki.

Perus kysymyksiä:
-Pidätkö harrastuksestasi?
-Montako vuotta olet tätä/näitä harrastanut?
-Onko sinulla mitään harrastusta mielessä,mikä kiinostaisi?
-Miten ylipäätään rupesit harrastaan tiettyä harrastusta?
galleria & netlog : RecluseGAY
Lafiff & Last.fm : Pervo-erakko

Stalkitkaa! 8)

Thymegirl

Re: Mitä kaikkea harrastatte/mitä on tullut harrastettua?

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » Su Tammi 24, 2010 20:13

Whehee, mä tykkään näistä topiceista!
Tällä hetkellä en harrasta vakituisesti mitään muuta kuin klarinetinsoittoa. Aloitin 9-vuotiaana neljän vuoden nokkahuilun soittamisen jälkeen, ja nyt olen jo suorittanut musiikkiopiston perustason tutkinnot. Vähän luulen, että siihen se jääkin, en ajatellut kuitenkaan ammatikseni ruveta soittamaan.
Soittotuntien lisäksi mut on ujutettu mukaan kaiken maailman kokoonpahoihin sekä opiston että koulun puolesta. Tällä hetkellä soitan opiston sinfoniaorkesterissa ja koulun pienempimuotoisessa orkesterissa.

Ei-vakituisia harrastuksia löytyy sitten vähän enemmän...
Tykkään käsitöistä, varsinkin neulomisesta ja virkkaamisesta. Olen väkerrellyt kaikenlaista aina seiskaluokalta lähtien.
Piirtely on myös mukavaa ajanvietettä. Yleensä lyijykynillä, joskus tussaten ja puuväreillä värittäen.
Ja jonkin näköistä liikuntaa on yritetty pitää yllä. Tällä hetkellä se on kuitenkin oman lenkkikalenterin (lue: viitsimisen) varassa. Aiemmin olin kaiken maailman tanssitunneilla, baletissa, itämaisessa, discotanssikursseilla, ja kyllä mä tykkäsin. Nyt ei oikein aika tahdo riittää kaikkeen. Ja kun lähimmät kunnon tanssitunnit ovat junamatkan päässä...
Jumppiin mä en halua enää mennä. Mä en tykkää niistä musiikeista. Kaiken lisäksi ne on yksitoikkoisia.

Oho, tulipa pitkä viesti...
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Su Helmi 07, 2010 10:28

Minäkin harrastan musiikkia, täällä on tullut soiteltua viulua jo lähemmäs kymmenen vuotta. Kai, en muista aivan tarkkaa aloitusvuottani, mutta pitkä aika siitä jo on kun soittamisen aloitin. Valitettavasti en kuitenkaan ole erityisen hyvä - aika surkea pikemminkin - koska olen aina ollut laiska harjoittelemaan enkä ole meinannut juuri edistyä. Nyt olisi kuitenkin ensi keväänä tarkoituksena suorittaa 3/3-tutkinto, jonka jälkeen saan päättötodistuksen instituutilta. Sen jälkeen soittelu jatkuu varmaan omaksi iloksi, en ajatellut viulusta luopua vaikka tunneilla ei tarvitsisikaan enää käydä. Soittoharrastuksen puolesta joudun tänä vuonna istumaan yleisessä musiikkitiedossa, viimeisessä pakollisessa teoriassa ja palaan oppilasorkesteriin hiihtoloman jälkeen. Orkesterissa soitin seitsemän vuotta, mutta päätin, etten tänä vuonna enää mene sinne. Ohjaajamme kuitenkin suostutteli minut takaisin, joten paluu ruotuun kutsuu.

Soittamisen lisäksi harrastelen kaikenlaista epävirallista, kuten piirtelyä (tuotoksia näkyvissä deviantArtissa, johon linkki allekirjoituksessani), konsolipelien pelaamista (DS ja PS2), lueskelua (mangaa, mutta myös ihan oikeita kirjoja, joskin nykyään luen niitä aika vähän - ennen olin kamala lukutoukka) ja joskus saatan vielä seurakunnan nuortentapahtumissa pyörähtää, tosin nyt kun olen isoskoulutuksen jo suorittanut, ei siellä tule kovin usein enää käytyä kun siellä ei minulla ole oikein kavereitakaan. Puuhaa siis löytyy, joten vapaa-ajalla minulle riittää yllin kyllin puuhaa ^^
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » La Helmi 27, 2010 23:01

Lapsena kävin kaiken maailman kerhoissa, mm. muskarissa, (joskus ennen kouluikää), pyhäkoulussa, baletissa (jonka lopetin siinä tokaluokalla koska olin liian kapinahenkinen enkä jaksanut tehdä niitä liikkeitä vaan murjotin salin nurkassa), partiossa (josta meni kiinnostus joskus yläasteen puolessavälissä). Ala-asteella myös soitin selloa (joka oli lähes pelkästään rasittavaa) ja kävin Oulun taidekoululla ensin kuvis- ja myöhemmin sarjispuolella. Nykyään olen taas kuvispuolella. En mä oikeastaan tällä hetkellä muuta harrastakaan kun piirtämistä, mutta alan käydä pianotunneilla tässä lähiaikoina. Ihanaa jos mä vihdoinkin opin soittamaan sitä, oon halunnut oppia jo iät ja ajat ja omatoimisesti harjoittelu ei oikein suju.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Bihviz

Viesti Kirjoittaja Bihviz » Su Maalis 07, 2010 20:05

Lapsena tuli harrastettua todella paljon, esimerkiksi jääkiekkoa, jalkapalloa, salibandya ja muskarissakin tuli käytyä. Karate ja dataus on tämän hetkiset harrastukseni, karatea harrastanu reilu vuoden ja datausta niin kauan kuin jaksaa muistaa. Tosin harrastukset on tällä hetkellä jääny vähän toissijaisiksi koska suoritan tällä hetkellä isänmaallista velvollisuuttani (intti) eikä varsinkaan karateen jaksa välttämättä lähteä viikonloppulomilla käymään.
Dataus on ollut erittäin pitkäaikainen harrastus ja kaiken pahan alku ja juuri on tietenkin yhdessä hyvässä kaverissani joka ensin houkutteli minut pelien maailmaan ja sen jälkeen animen maailmaan iskemällä noin 400 jaksoa animea käteen ja sano että kato noi. Meno oli kieltämättä aika kylmää kun jäi koukkuun animen maailmaan. Koneella ollessani yleensä katson joko animea tai pelaan pelejä. Eniten pelaan FPS-pelejä Steamin kautta mutta tulee niitä strategiapelejäkin pelattua aina silloin tällöin, saa mukavaa aivojumppaa kun yrittää päihittää vihollisen oli se sitten ihminen tai tietokone. Seuraava pelihankinta on Warhammer 40 000: Dawn of War II Chaos Rising.
Intin jälkeen olisi tarkoitus ruveta käymään karatessa ja ehkä myöskin käydä kokeilemassa muitakin itsepuolustuslajeja.

LeatherBee

Viesti Kirjoittaja LeatherBee » Ma Maalis 29, 2010 23:01

Minulla on vissiin aika omaperäinen harrastus, olen nimittäin nyt vuoden ajan harrastanut BJD nukkeja. Kyseessä on siis hartsista tehdyt pallonivelnuket, jotka valmistetaan pääosin Aasiassa, suurin osa Koreassa ja jotkut myös Kiinassa ja Japanissa. Asiasta enemmän kiinnostunut voi käydä kurkkaamassa hartsilapset.fi sivustoa, sieltä löytyy rutkasti tietoa näistä resiinipalleroisista.

Löysin BJDt kun reilu vuosi sitten katselin netistä Pullipien kuvia ja päädyin erään BJD firman kotisivuille. Se oli menoa se, nyt kotonani majailee kaksi hartsipalleroa, molemmat miespuolisia :3 Haaveissa on vielä monta lisää, tämä ei todellakaan jää tähän ^^;

Muita harrastuksiani ovat valokuvaaminen, kuvanmuokkaus, kielet, kirjoittaminen, piirtäminen ja koirat. Kaikki harrastukseni ovat jollain tapaa yhteydessä toisiinsa, esimerkiksi valokuvaan koiriani, piirrän ja valokuvaan nukkejani, luen/kirjoitan animeaiheisia fanficejä (ainoastaan englanniksi).. että sellaista.

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » To Touko 13, 2010 03:10

Tämän hetken harrastukseni koostuvat kaikki sellaisista asioista, joita voi suorittaa kotona omassa rauhassaan; kirjoittaminen, lukeminen, musiikin kuuntelu, roolipelaaminen, dataaminen, yms. Haluaisin kovasti aloittaa jonkun oikean harrastuksen mutta innostus lopahtaa heti alkuunsa kun harrastuksissa on kurjaa pyöriä yksin. Riippuen nyt siitä missä jatkan opiskeluja ensi syksynä ja siitä eteenpäin, saatan aloittaa jotain mikäli löydän itseäni kiinnostavan lajin. Uintia olen ainakin harkinnut jo pidemmän aikaa.

Elämäni aikana olen harrastanut niin partiota, telinevoimistelua, tennistä, japanin ja kiinan kielen opiskelua sekä käsityökerhoa. Partion lopetin virallisesti joskus yläasteen ja lukion vaihteessa. Haaveilen vielä nykyäänkin paluusta partioon mutta totean sitten ettei se kuitenkaan ole minua varten enää tässä vaiheessa. Vartiolaiseksi minusta ei enää tämänikäisenä ole enkä tiedä jaksaisinko kovin pitkään toimia johtajanakaan.

Telinevoimistelua ja käsityökerhoa harrastin pääasiassa ala-asteikäisenä. Tennistä taas vielä muutama vuosi sitten ennen kuin loukkasin toisen polveni ja jouduin jättämään harjoituksissa käymisen väliin. Kyseinen vamma muistuttaa itsestään ajoittain vielä nykyäänkin mutta sille ei taida voida mitään. Haluaisin kyllä edelleen pelata, vaikka sitten kevyesti, mutta pelikaverin puutteessa se ei ole vielä onnistunut.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Söttis

Viesti Kirjoittaja Söttis » Ma Kesä 14, 2010 22:01

Mie harrastan vakituisesti balettia, pianon soittoa, lukemista, kirjoittamista ja dataamista.
Roolipelaan vähän vähemmän aktiivisesti, ja harrastukseksi luen myös matkustelun, jota harrastan vieläkin harvemmin.
Balettia oon tanssinut nelisen vuotta, aloitin ysiluokalla.
Pianoa on tullut soitettua jo kymmenisen vuotta.

LittleDreamer

Viesti Kirjoittaja LittleDreamer » To Kesä 24, 2010 15:44

Vastasinpas tuohon että "Musiikki"

Musiikki on siis aina ollut mulle kaikki kaikessa. Tämä on harrastanut koskettimien soittamista jo noin. 8 vuotta. ^^
Myös kitaraa on tullut rämpyteltyä jo jokunen vuosi. Kun tarttuu johonkin soittimeen yleensä todellisuus ja muu maailma katoaa hetkeksi,ainakin omalla kohdallani näin on. ^^ Mahtava harrastus,ei muuta voi sanoa!
Bassoa ja rumpuja myös soittelen silloin tällöin,en tosin noissa kovin hyvä ole mutta pääasia on että on hyvä meininki! 8D
Viulua olis tarkoitus harjoitella,kunhan saan siihen uuden jousen ja kielet. Lisäksi laulan...Mahdollinen paikka bändissä naislaulajana tässä lähiaikoina.
Tanssista tykkään kanssa. Pienestä pitäen tanssinu aina kavereiden kanssa ja ittekseen. Olin mie joskus vuoden tanssitunnillakin,mutta en oikei tykänny siitä joten lopetin. Nykyään sitte tykkään tanssia iha omissa oloissa ja kavereiden kanssa niinkuin ennenki. Parapara on kyllä hauskaa,olis joskus kiva päästä turkuun tunneille! ^^
Vuosi sitten innostuin kirjoittamisesta,ihana harrastus. <3 Ittelleni ja kavereille mie pääasiassa kirjoittelen kaikenmaailman ficcejä,iltasatuja ja tarinoita.
Cosplay toki! Olisi kyllä kiva omata taitavemmat kädet ja tehdä paljon pukuja mutta eiköhän tämä tästä kehity. ^^
Piirteleminen on myös oikein kivaa ja rentouttavaa puuhaa! ^^ Pitää tosin vielä hieman anatomiaa ja erillaisten eläinten piirtämistä harjoitella lisää. x3
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » To Kesä 24, 2010 18:47

Jääkiekkoa muutama vuosi sitten, aloitin nelosella, lopetin seiskaluokalla joskus joulun aikaan tai joskus silloin. Ei ollut kummoinen "ura" mutta hauskaa oli, välillä, vaikka olin porukan nuorin. Pelasin JHT:n naisten joukkueessa.

Piirtämistäkin harrastan vielä nykyään. Tästä tuli varsinainen harrastus vasta kolmisen vuotta sitten. Nykyään on jäänyt vähän vähemmälle, koska ei ole oikein inspistä piirtää.
Viimeksi muokannut Shoe, To Maalis 01, 2012 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Ke Elo 25, 2010 22:01

Tähän alkuun voisi mainita, että judo ei ole vain harrastus, se on elämäntapa ;).

Eli harrastan judoa, kuten tuosta alusta voi nähdä. Aloitin harrastukseni kaksi vuotta sitten ja nyt olen päässyt etenemään jo vihreään vyöhön (3. kyu) asti, ja olen täysin hurahtanut tähän lajiin <3.

Judon aloitin, koska näin kotikaupunkini seuran ilmoituksen jossa kerrottiin alkavasta alkeiskurssista, no, minähän lähdin sitten jo samana iltana kokeilemaan (sillä olin harrastanut enemmin kung futa, ja niin...). Tällä hetkellä käyn harjoituksissa 3 kertaa viikossa, käyn leireilla ja kilpailen aktiivisesti (tililtä löytyy alempien vöiden mestaruus kilpailuiden hopea, ynnä muuta).

Muita harrastuksiani on: piirtäminen, kirjoittaminen, mangan lukeminen, tyttökerhon pito ja muuten vain seurakunnan toiminnassa mukana oleminen.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ke Elo 25, 2010 22:35

Pienenä ei ole oikein mitään tullut harrastettua liikunnan nimessä... ja se riipui sen takia koska pelkäsin kaikkeja palloja ja olin muuten vain surkee koulun urheilussa. Ja muutenkaan ei oikein mikä kiinostanut tarpeeks että olis jaksannu harrastaa vapaa-ajalla... (ainoo mikä kiinosti edes vähän oli uiminen)

Mutta nytten vähän päälle vuosi sitten oli paikallisessa lehdessä juttu kendosta kerran ja äiti välitti tiedon minulle, (en normaalisti lue sanomalehtejä) kiinoistuin ja kävin katsomassa. Jäin loukkuun sen jälken... olenhan ollut pitkää aikaa täysmyyty samuraihin ja perinteiseen Japaniin, niin että ei ihme että kendo kiinosti... ja koska isoveljeni kerran ajassaan harrasti kendoa ja se oli silloin niin makee juttu niin tuntui oikein hyvältä ku sitä vanhempana nyt pääsi kokeilemaan itse. :-D (veli silloin ajat sitten sanoi jotaki sen tyylistä ettei minusta tai siskostani olis siihen... väärin meni prkl! XD)

Kendon paitsi harrastan tietysti piirtämistä, runojen/fantasia tarinoiden kirjoittamista, cosplayta ja varmaan jotaki muutakin. Yee.

Olis kovasti kiinostusta myös kyudoa kohtaan, mutta harmi ku semmoista seuraa ei ole Torniossa... meh. :<
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Logan

Viesti Kirjoittaja Logan » Ke Elo 25, 2010 22:55

Nykyisin en jaksa harrastaa mitään, jos nyt ei keskustella kaikesta yleisestä väsäämisestä mitä itsekseen kotona tulee tehtyä, mutta partiossa olin yhdeksän vuotta, koko perskoulun ajan siis. Ihan kiinnostavaa kohellusta itse asiassa kun pääsee yli siitä sudenpentuajan [tosin nythän niillä taitaa olla jotkut uudet ikäkausisysteemit ja tämä sudari-->vartiolainen-->vaeltaja on auttamattomasti vanhentunut malli] solmujen tekemisestä ja teltanpystytysharjoituksista. Kyllä tarinoilla 60-senttisessä lumihangessa taivasalla nukkumisesta, käärmeen metsästämisestä teltassa keskellä yötä, puolijoukkueteltan kaminan räjäyttämisestä ilotulitusraketeilla, retkestä, jolla eksyimme saareen ja jouduimme kahlaamaan järvessä olevalle kivelle huutamaan täysillä, jotta meidät löydettäisiin veneellä ja vastaavasta älyllisestä toiminnasta aina välillä jotain kiinnostavuuspisteitä saa kalastettua. Oli meillä vain hieno lippukunta.

Kendo kiinnostaisi jossain määrin, samoin kuin normaali miekkailu [älkää nyt miekkailijat hirttäkö minua palleistani puuhun koska käytän huonoja termejä], mutta katsoo nyt saanko otettua askelia uuden harrastuksen suuntaan jossain vaiheessa tai onko rahaa vielä vuokran jälkeen siitä maksaa.
When in doubt, hold on to your altitude. No-one has ever collided with the sky.

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ma Loka 04, 2010 03:33

Tällä hetkellä en harrasta seuroissa/muissa ryhmissä mitään, mutta olen harrastanut Karatea joensuun aikikaissa ja laulanut pienenä tulikattikuorossa. =D

Suunnitteilla karate kaveriporukassa
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Ma Loka 04, 2010 15:13

Olen aloittanut nyt syksystä latinotanssien tanssimisen, eli salsaa ynnä muuta jännää latinoa tulee tanssittua viikoittain ja pidän tosi paljon. Olen pitkään halunnut tanssia, mutta en mitään break dancea tai muuta vastaavaa. Sitten törmäsin paikallisen kansanopiston latinmix-kurssiin ja siitä se sitten lähti. :>

Lisäksi pyörin paljon seurakunnan toiminnassa, ja seurakunnan roolipelikerhossa käyn aika ahkeraan nyt kun se taas saatiin aloitettua. Roolipelaamista tulee harrastettua pöytäroolipelien lisäksi myös netissä ntln:ssa ja Bleach Templessä.

Siinäpä kaikki mitä tulee harrasteltua. Joskus jotain muutakin ilmaantuu, mutta en hirveästi laske epäsäännöllisiä tekemisiäni harrastuksiksi. Haluaisin aloittaa jonkinlaisen taistelulajin, ehkä miekkailun jos sellaiseen olisi mahdollisuus tällaisella pienemmällä paikkakunnalla. Mutta ehkä sitten kun muutan opiskelemaan ehkä jo ensi vuonna. ^^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kakkubuffetti”