Japanin muotia Turun liikkeissä...

Tämä alue sisältää Turun Animeseura ry:n (TAS) toimintaan liittyvää keskustelua.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, TAS / Hallitus

Odete

Japanin muotia Turun liikkeissä...

Viesti Kirjoittaja Odete » Ti Joulu 05, 2006 19:20

Olen innostunut kovasti tuosta Japanin Lolita tyylistä ja aattelin että onko Turussa jotain gothic tyylistä kauppaa tai sitten vaan ihan tuohon kawaii lolita tyyliin mitään kauppaa? Ja uskaltaako noihin kauppoihin mennä ilman että joku iso gootti tulee ja pelästyttää?
Ja tietääkös ketään kauppaa josta saa hyvää kangasta ja todella halvalla? onko eurokangas kallis mielestänne?

Ja en nyt hyväksy vastausta: kyllähän toi japani on nyt muotia kaikkialla että saattaa jostain H&M:stäkin löytää joitain lolita tyylisiä.
Olen kyllästynyt tuohon vastukseen >< Ei enään massateini kauppoja, kiitos! ^^

Darth Mauno
Wannabe

Re: Japanin muotia Turun liikkeissä...

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Joulu 05, 2006 23:05

Odete kirjoitti:Olen innostunut kovasti tuosta Japanin Lolita tyylistä ja aattelin että onko Turussa jotain gothic tyylistä kauppaa tai sitten vaan ihan tuohon kawaii lolita tyyliin mitään kauppaa? Ja uskaltaako noihin kauppoihin mennä ilman että joku iso gootti tulee ja pelästyttää?
Eipä moista liikettä ainakaan minun tietojeni mukaan Turun alueelta löydy.
Ja tietääkös ketään kauppaa josta saa hyvää kangasta ja todella halvalla? onko eurokangas kallis mielestänne?
Eurokankaan 'löytölaareista' voi tuurilla löytää hyvää kangasta halvalla, mutta muutoin Eurokangas ei ole erityisen edullinen. Halpoja kankaita kannattaa etsiä esim. Halpapalasta (sic), T-mi Var-it:ista taikka Jätti-rätistä.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Ishida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ishida » Ke Joulu 06, 2006 02:55

Odete kirjoitti:Olen innostunut kovasti tuosta Japanin Lolita tyylistä ja aattelin että onko Turussa jotain gothic tyylistä kauppaa tai sitten vaan ihan tuohon kawaii lolita tyyliin mitään kauppaa?
Suoraan moisiin tyylisuuntiin ei kyllä taida kauppoja löytyä. Kauppiaskadulla, vanhan Huitsin Nevadan paikalla, on tosin ainakin ollut jonkinlainen geneerinen goottiliike. Isoihin gootteihin voi hyvinkin törmätä moisissa liikkeissä asioidessa, mutta jos pelottaa, niille voi aina sanoa, että Akateemisessa on Edgar Allan Poen kootut teokset alennuksessa. Kyllä ne sillä häipyvät :P

Eikä noita massateiniliikkeitä kannata niin hirveästi dissata. Olen nähnyt varsin kelpoja asusteita, joiden pohjana on käytetty ihan jotakin normaalia H&M-rättiä. Musta korsetti on musta korsetti, valmistajasta riippumatta. (No joo, ei se ihan noin ole, mutta perusajatus toimii.).

Suoraan gosurori-meininkiä ei taatusti löydä juuri mistään, joten itse tekemällä ja valmiita pukineita muokkaamalla sekä yhdistelemällä pääsee pitkälle.

Odete

Viesti Kirjoittaja Odete » Ke Joulu 06, 2006 15:40

Ishida kirjoitti: Eikä noita massateiniliikkeitä kannata niin hirveästi dissata. Olen nähnyt varsin kelpoja asusteita, joiden pohjana on käytetty ihan jotakin normaalia H&M-rättiä. Musta korsetti on musta korsetti, valmistajasta riippumatta. (No joo, ei se ihan noin ole, mutta perusajatus toimii.).
Heh, mitäs minä sanoin tuosta vastauksesta ><" No jooh, kyllä minäkin välillä olen löytöjä tehnyt noista massateinikaupoista. Positiivinen yllätys oli kun löysin nätin mustan lolita lookkiin sopivan paidan ihan kupittaan cittarista 10€. (Cittari ei siis kuulu näihin minun luokittelemiin massateinikauppoihin.) Itse olen alkanut katselemaan kupittaan cittarin blue merkkisiä vaatteita sillä välillä osuu kohdalle juuri tuollaisia positiivisia ylläreitä ja varsinkin siitä "tasarahalla" telineestä.

Täytyypäs katsastaa nuo Maunon mainitsemat kangas kaupat jossain vaiheessa. Ja sitten kyllähän onnistuisin tekemään lolita hameen koulussakin... Silloin saisin ilmaiseksi kankaat. Mutta ainahan ei sieltä koulun varastoista sopivaa kangasta saa mutta opettaja on lupautunut päästämään meidät eurokankaaseen kankaita ostelemaan koulun maksuun. Saattaisi tuo koulu olla edullisin (tai on se) keino, mutta sitten saan tehtyä hametta vain 2 tuntia viikossa ja sitä mukaan menee hameessa ikuisuus. Eli jos vain kumminkin itse lähtisin kangaskauppaan... :roll:

rithrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rithrin » To Joulu 07, 2006 22:56

Odete kirjoitti:Täytyypäs katsastaa nuo Maunon mainitsemat kangas kaupat jossain vaiheessa. Ja sitten kyllähän onnistuisin tekemään lolita hameen koulussakin... Silloin saisin ilmaiseksi kankaat. Mutta ainahan ei sieltä koulun varastoista sopivaa kangasta saa mutta opettaja on lupautunut päästämään meidät eurokankaaseen kankaita ostelemaan koulun maksuun. Saattaisi tuo koulu olla edullisin (tai on se) keino, mutta sitten saan tehtyä hametta vain 2 tuntia viikossa ja sitä mukaan menee hameessa ikuisuus. Eli jos vain kumminkin itse lähtisin kangaskauppaan... :roll:
Itse kehottaisin sinua, onnekasta vielä koulussa olevaa, tekemään niin paljon kuin ehdit koulun piikkiin. ^^ Hamekaan ei loppujen lopuksi ole niin aikaavievää puuhaa. Lisäksi opettaja voi auttaa sinua vaikka missä pulmissa, kun tämmöinen kotona ompelukonetta huristava joutuu koko illan ihmettelemään, että miten päin oikein käännän tämän piilovetoketjun.

Niin, Turun kaupoista olisin maininnut Rock-Gootin joka on se Ishidan mainitsema kauppa Kauppiskadulla, ja sitten kait Pirjon Basaarin Humalistonkadulla. Ne ovat lähinnä jotain gootahtavaa, pitsein koristeltua rokkityyliä. Mut kummiski itse tekeminen on sen verran palkitsevampaa ja kustannustehokkaampaa. Itse tekemällä ei kellään vastaantulijalla ole samanlaista, itse tekemällä oppii vaikka mitä ja edistyy paremmaksi ompelijaksi, voi toteuttaa omia ideoitaan.... ja mikä onkaan ikävämpää kuin ostettu ja käsiin hajoava vähän sinne päin -melkein-loliitamekko.

Ja sit siellä meidän cosplaypajassakin voi oppia vaikka mitä. *vink vink*

Odete

Viesti Kirjoittaja Odete » Su Joulu 10, 2006 22:21

rithrin kirjoitti: Ja sit siellä meidän cosplaypajassakin voi oppia vaikka mitä. *vink vink*
heh, kyllähän minä olen sinne uhannut tullakkin, sillä nythän olen jo saanut suostuteltua 2 kaveria liittymään TASsiin ens vuonna. ja sitten minä ainakin sinne tulen. :D mutta eikös tuo ole maanantaisin tuo paja? (pääsen maanantaisin vasta neljältä... (se siitä koulussa olemisen ilosta... -_-"))

rithrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rithrin » Ma Joulu 11, 2006 01:35

Odete kirjoitti:eikös tuo ole maanantaisin tuo paja?
Menee jo vähän OT:ksi, mutta kyllähän tuolla sanotaan, että sunnuntaisin. Päivä ei ole muuttunut.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turun Animeseura ry”