Umineko no Naku Koro ni

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Leraye

Re: Umineko no Naku Koro ni

Viesti Kirjoittaja Leraye » Ma Marras 22, 2010 21:33

Bluemail kirjoitti:[spoiler=Siesta]Ilmeisesti Siesta 410 on pelissä Chiester 410, mikä on hyvin kummaa sillä muiden hahmojen nimissä ei ole typoja ja muutenkin Ryukishi on ollut peliä itse tekemässä. Siesta kuulosta kivemmalta, mutta Chiester sopii kummasti yhteen Winchesterin kanssa, joten ties vaikka Chiester tai Chester olisi Siestan oikea kirjoitusmuoto, ja kaikki ovat käyttäneet väärää nimitystä kaksi vuotta. :shock:[/spoiler]

Nimi on luultavasti käännetty niin kuten se japanilaisittain lausutaan. "Chi" + "Ester" joka lausutaan japanilaisittain "estah" = Chiestah ~ Siesta? Mutta miten tämä pääsi tapahtumaan kuin VNää käännettiin? Animen kääntämisen yhteydessä tulleen virheen ymmärtäisi, mutta...

Ahhh, mukava tietää että Chirun viimeinen osa ilmestyy pian (vaikka loppu on jo ennalta arvattavissa). Mutta se on sääli, että Umineko-novelli lähestyy loppuaan. Noh, ensi vuoden aikana/kahden vuoden päästä voi alkaa odottelemaan DEENin Chiru-animea, jos ne nyt aikovat edes tehdä sen. Vaikka novellit ovat kattavampia, on se silti aina hauska nähdä hahmot liikkeessä äänien kanssa. Vaikka ensimmäinen anime jätti paljon pois, ei voi sanoa että se oli täydellinen floppi. Olihan se omalla tavallaan viihdyttävä (SHINJAEBAAAA~!?), joten samaa voi odottaa Chirultakin.

Spoiler:
Siitä tulee varsin viihdyttävää jos Zepar on oikeasti mies.

Ja kun Natsuhi heittää Kinzon ja tämän tyttären Beatricen saaman lapsen, Lionin kalliolta.

Ja tässähän voi käydä niin kuten Higurashin ja Higurashi Kain kanssa - animaation laatu sekä piirrustustyyli voivat parantua kämäisestä keskitasolle. Mutta Umineko oli keskitasoa joten en usko että se muuttuisi siitä korkealaatuiseksi... Kyseessähän on kuitenkin DEEN.
I hate being bipolar. It's awesome.

Bluemail

Viesti Kirjoittaja Bluemail » Ti Marras 23, 2010 11:06

Ilmeisesti Witch-hunt on lähettänyt Ryukishille sähköpostia tuon Chiesterin suhteen, että kaipa se viimeistään seuraavassa patchissa selviää...

Itsekin pidin kyllä animesta, kun en kaikkeen VN:stä vähän poikkeavaan kiinnitä huomiota (jakso 26 ja Ange oli sietämätöntä tosin, jos tiedät mitä tarkoitan). Animaation laatu oli ihan mukiinmenevää minulle, paitsi parit psykoilmeet. En usko että ensikertalainen pääsee juoneen ja tunnelmaan kunnolla sisälle kun kaikki tapahtuu niin nopeasti eivätkä kauhumomentit toimi kunnolla. Mutta kyllä sillä uusia fanejakin saatiin. Anime oli kiva VN-lukijalle, jota parit sovituksen ottamat vapaudet eivät häiritse. Toivon että Chiru-anime tulee kuitenkin ja että saamme joka tapauksessa pitää samat ääninäyttelijät.

Kuinkahan pitkä Episodi kahdeksasta tulee? Hän ilmoitti alkaneensa kirjoittaa siitä noin puolitoista kuukautta sitten ja jostain syystä tuntuu että siitä tulee vain jonkinlainen epilogi (joita on valintojen takia ainakin kaksi?). Ehkä meille ei ole julkaistu tarpeeksi eeppisiä kuvankaappauksia että innostuisin liikaa. Mutta kuulemma Ryukishi on kirjoittanut edellisetkin osat n. kuukaudessa, joten ei kannata mennä arvailemaan. Ja taisin alkaa odottaa episodi seiskaakin kunnolla vasta sen ilmestyttyä.

Leraye

Viesti Kirjoittaja Leraye » Ke Marras 24, 2010 00:39

Veikkaan että Ryukishi sanoo Chiesterin olevan se oikea nimi, mutta ei se minua häiritse. Siësta ja Chiester kuulostavat molemmat yhtä hyviltä.

Veikkaisin että kahdeksas episodi on yhtä pitkä kuin edelliset, eli ne lukee muutamassa päivässä (jos lukee novellia monta, monta tuntia päivässä kuten minä tein). Tosin voi olla mahdollista että se on pitempikin. Ainakin moni oikea kirjailija tekee kirjasarjansa viimeisestä osasta niin pitkän ettei sitä ehdi lukemaan elinaikansa aikana. Kuinka pitkä Higurashi Kain viimeinen novelli on? Siitäkin voi jo päätellä lopettaako Ryuksihi tarinan lyhyen vai pitkän kaavan mukaan.

... miten kukaan pystyy kirjoittamaan noin loistavia novelleja kuukaudessa? Ryukishi on loistava, mielestäni paljon parempi kuin moni kirjailija joka kirjoittaa surkeaa kirjaa monta vuotta ja sitten kerää kyseisellä teoksella palkintoja epämääräisiltä henkilöiltä jotka kutsuvat sitä korkealuokkaiseksi taiteeksi, vaikka todellisuudessa se on pelkkää ilmaa kansien välissä. Ryukishi07, ohh desire.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Marras 24, 2010 01:34

Raykenstain kirjoitti:novelli

Pakko avautua. Englanninkielinen sana "novel" tarkoittaa romaania. Novellit on sellasia lyhyitä mitä piti lukea lukion äikäntunnilla.

Missä vaiheessa Uminekon pitäs alkaa vetämään? (varmaan jossain kohtaa kuitenkin, kun niin monet sitä fanittaa) Mä itse jaksoin jonnekin nelosepisoden ilmeisesti loppupuolelle (Ange pääsi sinne saarelle asti), mutta kun kiinnostavat kohdat tuntuivat rajoittuvan lähinnä teebileisiin ja ???? ja itse tapahtumat olivat lähinnä tappavan pitkästyttävää build-uppia, mielenkiinto ehti lopahtaa. VN kyllä on tosi hankala genre kun sitä on hidas lukea ja kirjoittajat yleensä tuntuvat tykkäävän jaarittelemisesta.

Leraye

Viesti Kirjoittaja Leraye » Ke Marras 24, 2010 06:17

madu kirjoitti: Pakko avautua. Englanninkielinen sana "novel" tarkoittaa romaania.

[offtopic]Argh. Olen kuullut tuon mutta silti, en muistanut D'8 Vähän sama kuin greipin (grapefruit) ja rypäleen (grape) kanssa. [/offtopic]

Ja sitten EP8-keskustelua, koska en huomannut Bluemailin viestiä jossa oli käännetty Ryukishi07:n haastattelu. Mieleeni tuli heti sarjan perusidea - AntiMystery vs AntiFantasy. Mitä jos valittavat hahmot olisivatkin Beato ja Battler? Jos valitsee Battlerin, tarina päättyy siihen että taikuutta ei ole olemassa ja Beatrice häviää aloittamansa pelin. Jos valitsee Beaton, tarina päättyy siihen että taikuutta on olemassa, jolloin Battler häviää ja kuolee sukunsa mukana? Ainakin se kuulostaisi loogiselta, vaikka toivoisin noiden kahden tasapeliä...

Spoiler:
Tai sitten Lion ja Willard palaavat kuvioihin ja jatketaan EP7sta. Hassua päättää sarja maailmassa jossa Beatoa tai Battleria ei ole olemassa.

... mutta mikä olisikaan yllättävämpää jos pelattavina hahmoina olisikin Kinzo ja Genji?

Bluemail

Viesti Kirjoittaja Bluemail » Ke Marras 24, 2010 20:19

Raykenstain kirjoitti:Veikkaisin että kahdeksas episodi on yhtä pitkä kuin edelliset, eli ne lukee muutamassa päivässä (jos lukee novellia monta, monta tuntia päivässä kuten minä tein). Tosin voi olla mahdollista että se on pitempikin. Ainakin moni oikea kirjailija tekee kirjasarjansa viimeisestä osasta niin pitkän ettei sitä ehdi lukemaan elinaikansa aikana. Kuinka pitkä Higurashi Kain viimeinen novelli on? Siitäkin voi jo päätellä lopettaako Ryuksihi tarinan lyhyen vai pitkän kaavan mukaan.

Ryukishi on kyllä aikaisemmin "uhannut" lopettaa Uminekon jo EP6:ssa tai 7:ssa, josta ajattelin että hän on jo melkein kaikki sanottavansa sanonut. Mutta ilmeisesti pääsimme jälleen kerran kahdeksaan juonikaareen. Ehkä Ryukishi halua näyttää kaikille epäilijöille, jotka väittävät ettei hänellä ollut ratkaisua alunperinkään. 8)

Raykenstain kirjoitti:... miten kukaan pystyy kirjoittamaan noin loistavia novelleja kuukaudessa? Ryukishi on loistava, mielestäni paljon parempi kuin moni kirjailija joka kirjoittaa surkeaa kirjaa monta vuotta ja sitten kerää kyseisellä teoksella palkintoja epämääräisiltä henkilöiltä jotka kutsuvat sitä korkealuokkaiseksi taiteeksi, vaikka todellisuudessa se on pelkkää ilmaa kansien välissä. Ryukishi07, ohh desire.

Täysin samaa mieltä, ällistyttävää kuinka hän onnistuukin niin hyvin vaikka julkaisee niitä kaksi kertaa vuodessa.

madu kirjoitti:Missä vaiheessa Uminekon pitäs alkaa vetämään? (varmaan jossain kohtaa kuitenkin, kun niin monet sitä fanittaa) Mä itse jaksoin jonnekin nelosepisoden ilmeisesti loppupuolelle (Ange pääsi sinne saarelle asti), mutta kun kiinnostavat kohdat tuntuivat rajoittuvan lähinnä teebileisiin ja ???? ja itse tapahtumat olivat lähinnä tappavan pitkästyttävää build-uppia, mielenkiinto ehti lopahtaa. VN kyllä on tosi hankala genre kun sitä on hidas lukea ja kirjoittajat yleensä tuntuvat tykkäävän jaarittelemisesta.

No se kun Ange pääsee saarelle on joku toisiksi/kolmanneksi viimeinen luku ennen Tea Partya, joka on taas mainio. Ja ????:ssa odottaa trollaus. :lol:
Myönnän että Ryukishi joskus äityy jaarittelemaan, mutta itse on ihan tunnelman ja seuraavan eeppisyyden odottamisen voimalla mennyt. Jos väsymys iski EP4:ssä, se on ihan ymmärrettävää sillä suurin osa faneista valitti Ange-osuuksien tylsyyttä. Ei se kyllä minua pahemmin häirinnyt... Jos taas EP3 oli tylsä niin sitten kuullostaa huolestuttavammalta, sillä sitä pidetään yleisesti mielenkiintoisimpana kysymyskaarista. No jos jaksat Chirun hankkia kun EP8 saapuu niin EP5 on mielestäni paras tähän asti. Itse kyllä olin ihan koukussa jo EP1:n ensimmäisestä ehtoosta lähtien.

Raykenstain kirjoitti:
madu kirjoitti: Pakko avautua. Englanninkielinen sana "novel" tarkoittaa romaania.

[offtopic]Argh. Olen kuullut tuon mutta silti, en muistanut D'8 Vähän sama kuin greipin (grapefruit) ja rypäleen (grape) kanssa. [/offtopic]

Juuri tämän takia pelin "muodosta" on vaikea puhua suomeksi. Ääniromaani kuulostaa liikaa äänikirjalta joita kuunnellaan CD:ltä.

Raykenstain kirjoitti:Ja sitten EP8-keskustelua, koska en huomannut Bluemailin viestiä jossa oli käännetty Ryukishi07:n haastattelu. Mieleeni tuli heti sarjan perusidea - AntiMystery vs AntiFantasy. Mitä jos valittavat hahmot olisivatkin Beato ja Battler? Jos valitsee Battlerin, tarina päättyy siihen että taikuutta ei ole olemassa ja Beatrice häviää aloittamansa pelin. Jos valitsee Beaton, tarina päättyy siihen että taikuutta on olemassa, jolloin Battler häviää ja kuolee sukunsa mukana? Ainakin se kuulostaisi loogiselta, vaikka toivoisin noiden kahden tasapeliä...

Spoiler:
Tai sitten Lion ja Willard palaavat kuvioihin ja jatketaan EP7sta. Hassua päättää sarja maailmassa jossa Beatoa tai Battleria ei ole olemassa.

... mutta mikä olisikaan yllättävämpää jos pelattavina hahmoina olisikin Kinzo ja Genji?

Omat ajatukseni yhdestä vaihtoehtoisesta lopusta voi lukea täältä englanniksi, kun en jaksa samaa viestiä kaksi kertaa kirjoittaa: http://forums.animesuki.com/showpost.ph ... count=1668

Valinta taikuuden (hyvä loppu?) ja mysteerin (huono loppu?) kuulostaa minusta järkevältä. Uminekossahan on jo sanottu että jos kaikki uskoisivat he olisivat onnellisia. Jos haluaa ratkaisun mysteerin, täytyy paljastaa julma totuus.
Ryukishi on salaa käyttänyt Pohjoistuuli ja aurinko -strategiaa lukijoihin...

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Su Joulu 18, 2011 22:53

Witch Huntin EP8-käännös on ilmestynyt.
Hus, lukemaan!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”