Vaikeimmat pelit

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

EgoLogical

Re: Vaikeimmat pelit

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Su Loka 24, 2010 23:42

Ah, vaikea peli vaikea peli...
Armored Core for Answer. Mahtava mecha peli, ainoana ongelmana on pikkuisen epäselvät ohjeet tehtävien aikana, sekä oon yhdessä tehtävässä (jossa neljä mechaa pitää nirhaa) ollut täydessä nollapisteessä jo yli 8kk ajan. En saa hiivatin peliä vedettyä läpi yhden tehtävän takia >_<
PINEAPPLE SURPRISE!

Hebi

Viesti Kirjoittaja Hebi » Su Huhti 10, 2011 15:44

Naruto Shippuuden: Ultimate Ninja Storm 2:n Kakuzu Story Modessa oli aika impossible kun sitä tuli jyystettyä. Kaikki peliä pelanneet ovat varmaan huomenneet saman. Kunhan Kakuzun liikkeistä ja iskuista pääsi jyvälle monen itkun ja parun jälkeen niin kyllä se siitä sitten kukistui mutta erittäin vaikea vastus oli.

LordiDraken

Viesti Kirjoittaja LordiDraken » Su Huhti 10, 2011 15:57

Ninja Gaiden on pirun vaikea mutta samalla myöskin reilu peli, koska syypää häviöön on aina miltei poikkeuksetta pelaaja.

Mutta jos nyt aletaan tätä vaikeutta hakea, niin koko maailmassa on vain yksi ja ainoa peli mitä en ole saanut pelattua läpi ja se on Black. En usko että kovinkaan moni täällä tuntaa kyseistä peliä mutta voi morjens kun se oli vaikea....... Meinaan raketinheitinmiehet ovat kuin parhaimpia snipereita ja koita siinä sitten ampua niitä kun vastaus tulee savuvana perässänsä :evil: :twisted: :evil:

Nameless

Viesti Kirjoittaja Nameless » Su Huhti 10, 2011 19:21

Sellainen tullut vastaan kun Resdient Evil 5:ssa on Desperate Escape osio,
Spoiler:
(Sisältyy RE 5 Gold Edition pakettiin, muuten ladattava maksullisesti storesta) jossa Josh Ja Jill pakenevat ydessä siitä Tricellin tutkimuslaitoksesta sen jälkeen kun Chris ja Sheva repivät sen mielenhallintalaitteen Jillin rinnasta.
Niin miten ihmeessä sen muka voi päästä Professional modessa? Veteranillakin se oli jo tarpeeksi vaikea. :(
daa daa daa dam di dei cows eat my school today!!

http://knockout612.deviantart.com/

Suicideclub
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suicideclub » La Marras 05, 2011 17:38

Mä sanoisin, että God of War 1. Puolen vuoden pelaamisen aikana en oo onnistunut pääsemään kovin pitkälle sen takia, että viholliset on jäätäviä tappaa - helpompiakin saa hakata vaikka kuinka kauan ennenkuin ne edes kaatuu niin että ne voisi tappaa esim. repimällä pään irti. Ja koska peli on se ensimmäinen versio PS2'lle eikä parempi päivitetty versio, mulla ei ole niitä kaikkein vahvimpia iskuja jotka on esimerkiksi mun kaverilla jolla on PS3'lle tehty paranneltu verio, joka on pelattavuudeltana huomattavasti mun omaani mielyttävämpi.

Muutenkin koska mä olen aika herkkä ihminen ja pelin tunnelma on mun mielestäni tosi painostava, mulla on adrenaliinitaso aina maksimissa kun pelaan. Kuvakulmaa ei voi itse säätää, eli kun juokset jotain kapeaa käytävää pitkin niin nurkan takaa saattaa hypätä vihollisia kiinni jolloin mä säikähdän aina ihan mielettömästi.
Myös ongelmanratkaisua on niin paljon että mä en senkään takia jaksa pelata peliä kovin pitkissä pätkissä. Yhdestä ongelmasta kun pääset niin jokos on seuraava edessä ja mun aivokapasiteetti ei vaan riitä tajuamaan, että mun pitäisi siirtää jotain patsaita millilleen oikeaan paikkaan...

Pelistä ja tarinasta kyllä pidän, kyllä mä varmasti joskus pelin vielä pelattua saan ja sen jälkeen siirryn God of War 2.

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » La Marras 12, 2011 18:37

Suicideclub kirjoitti:Mä sanoisin, että God of War 1. Puolen vuoden pelaamisen aikana en oo onnistunut pääsemään kovin pitkälle sen takia, että viholliset on jäätäviä tappaa - helpompiakin saa hakata vaikka kuinka kauan ennenkuin ne edes kaatuu niin että ne voisi tappaa esim. repimällä pään irti. Ja koska peli on se ensimmäinen versio PS2'lle eikä parempi päivitetty versio, mulla ei ole niitä kaikkein vahvimpia iskuja jotka on esimerkiksi mun kaverilla jolla on PS3'lle tehty paranneltu verio, joka on pelattavuudeltana huomattavasti mun omaani mielyttävämpi.

Muutenkin koska mä olen aika herkkä ihminen ja pelin tunnelma on mun mielestäni tosi painostava, mulla on adrenaliinitaso aina maksimissa kun pelaan. Kuvakulmaa ei voi itse säätää, eli kun juokset jotain kapeaa käytävää pitkin niin nurkan takaa saattaa hypätä vihollisia kiinni jolloin mä säikähdän aina ihan mielettömästi.
Myös ongelmanratkaisua on niin paljon että mä en senkään takia jaksa pelata peliä kovin pitkissä pätkissä. Yhdestä ongelmasta kun pääset niin jokos on seuraava edessä ja mun aivokapasiteetti ei vaan riitä tajuamaan, että mun pitäisi siirtää jotain patsaita millilleen oikeaan paikkaan...

Pelistä ja tarinasta kyllä pidän, kyllä mä varmasti joskus pelin vielä pelattua saan ja sen jälkeen siirryn God of War 2.
Tunnen kipusi. Mitä hittoa vaivaa oikein GoWin niitä kyklooppeja? Kunnon puolen minuutin komentosarja tarvitaan yhden kykloopin tappamiseen -_-;;
PINEAPPLE SURPRISE!

AanZku

Viesti Kirjoittaja AanZku » To Joulu 01, 2011 19:08

Hansku kirjoitti:Henkilökohtaisimmat vaikeimmat pelit mihin olen törmänny ovat olleet Shadow Hearts; Covenant ja Valkyrie Profile 2: Silmeria. Herranjee sentäänsä. VP2:ssa on se että jossei tiedä miten kantsii tapella on siinä helposti sormi suussa kun mennään vähän pidemmälle peliä. SH:ssa on se että ne hiton tehtävät mitä siin pitää tehä on niiin hermoraastavia että joskus teee mieli heittää pleikkari seinään.
Valkyrie profile kakkonen ei ollut alussa niin vaikea, kun tajusi taisteluiden logiikan. Eniten tympäisi vain luolastojen hankalat buzzlet >< Aloitin pelin joskus pari vuotta sitten, enkä ole vieläkään päässyt viimeistä bossia läpi. Vaikea. Ei voi muuta sanoa. :p

Covenantissa on sama juttu. Näppärä sormiset selviävät taisteluista leikiten, mutta rasittavan nokkelat buzzlet tympäisee. Eivät kuitenkaan ole niin tylsiä, kuin SH ykkösessä... :/

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » Pe Joulu 02, 2011 06:02

Battletoads NES:lle.

Koittakaa vaikka itse.

Olen sitä polvenkorkuisesta asti yrittänyt vääntää enkä VIELÄKÄÄN
pääse 3. tasosta eteenpäin ilman cheatteja. Silmät ja sormet
kuolevat siinä ihmeen vauhtiveneily-osiossa.

Toinen peli mitä en todellakaan pääse läpi, saatika ensimmäistä tasoa
edemmäs on Guardian Legend, tämäkin NES:lle.
En tajua miten toiset osaavat. Minä en ainakaan.
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » La Tammi 07, 2012 07:54

8 bittisten aikoihin peleissä oli pakko olla haastetta, tallenustilan vähyydestä johtuen pelit oli usein niin lyhyitä, ettei niistä olisi riittänyt iloa kovinkaan pitkäksi aikaa ilman jatkuvaa uudelleen yrittämistä.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » La Tammi 07, 2012 22:47

Itse olen kokenut vaikeaksi Final Fantasy VII: Dirge of Cerberuksen. Olen suhteellisen hyvällä mallilla siinä, mutta jumituin sitten pidemmäksi aikaa
Spoiler:
Rossoa vastaan, enkä ole sitten viitsinyt pelata mokomaa moneen kuukauteen.
Muutenkin peli tuntuu vaikealta, ohjaukseen kesti todella kauan tottua hyvin ja alku oli pelissä jo vaikea, kun panokset loppuivat kesken ja kaikkea tällaista kivaa plus se vielä etten siis osannut ohjata. Kuinka ihastuttavaa. Sitten kun oppii ohjaamaan ja näin, tulee tuhattomasti porukkaa, jotka tulevat rynkkyjensä kanssa lahtaamaan yksinäisen ja niin viattoman Vincentin, ja olen korviani myöten kusessa. Erityisen hankalaksi on osottautunut konekiväärin ohjaaminen, yhdessäkin kohtaa kuolin ties kuinka monta kertaa. Ja sitten se, kun omalla puolella olevat tyypit ovat yhtä hyödyllisiä kuin puutarhatontut, aina saa olla pelastamassa ja vahtimassa sekä antamassa taustatukea. Heidänhän pitäisi auttaa minua, ei toisinpäin. Sen takia pelaaminen on flopannut monesti.

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » La Tammi 07, 2012 23:51

Itse olen kokenut vaikeaksi Final Fantasy VII: Dirge of Cerberuksen.
Itse peli on kyllä semihankala, mutta auta armias kun rupeaa tekemään niitä extra tehtäviä joita voi tehdä kun on läpäissyt pelin. Ei elämästä hengissä selviä.

(Mitäköhän valehtelisin, kyl niitä oli reilusti yli kymmenen ja en tainnut päästä toisesta tai kolmannesta millään ilveellä eteenpäin)

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Su Tammi 08, 2012 15:18

Itse peli on kyllä semihankala, mutta auta armias kun rupeaa tekemään niitä extra tehtäviä joita voi tehdä kun on läpäissyt pelin. Ei elämästä hengissä selviä.
Läpäisisin edes itse pelin niin olisin jo hyvinkin tyytyväinen itseeni. Ei ole ollut apua Juutuubistakaan, videoita kävin joskus katsomassa eikä niissä ollut mitään ihmekonsteja, joilla pääsisin eteenpäin, raa'asti pitää vaan ampua.

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » Ma Heinä 09, 2012 02:22

Hyvin hankalaa mennä sanomaan mikä peli on vaikein. Pelit jotka kutsutaan hyvin vaikeiksi, kuten Souls-sarjan pelit (Demons Souls ja Dark Souls) ovat kumpainenkin aika perushuttua. Pelit eivät ole anteeksiantavaisia, mutta kunhan vain oppii sen pelityylin ja vastaavat, niin eipä ne paljoa haastetta anna minulle.

Kirjoitin tätä vasta ja nyt vasta muistui tuo jumalattoman haastava peli, Trash Panic. Voi luoja sentää kuink haastava voi peli olla. Olikohan pelissä kahdeksan kenttää, einkä puoliakaan ole onnistunut pääsemään läpi. Roskikseen koko ajan tulee lisää tavaraa ja jos yhdenkin ison tavaran laittaa väärään paikkaan tai ei käytä sitä oikean tavaran murskaamiseen, niin koko homma saattoi kaatua siihen, mutta peli jatkuu vielä kunnes roskis täyttyy ja tulee game over. Häpeällisesti tämä on ainoa (hyvä) peli, josta trophyista on saatu 0% prosenttia, joka tarkoittanee sitä ettei peliä ole läpäisty ja nähty kokonaan. Pitäisi oikeasti mennä jonain kauniina päivänä tämä peli läpi, mutta samperi soikoon kun voi olla näin haastava.

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Pe Huhti 26, 2013 18:06

Ensimmäisenä tulivat mieleen nämä:

-Ninja Gaiden (NES)
Täällä aikaisemminkin mainittu, tykkään kyllä tästä, mutta menee hermot siihen vaikeuteen. En ole ikinä päässyt läpi, kun jumitun aina siihen yhteen bossiin siellä jossain rauniolinnassa tms.

-Teenage Mutant Ninja Turtles (NES)
Tämäkin on rasittavan vaikea, enkä tätäkään ole läpi päässyt. Siinä jossain kohtaa tokaa maata oleva kohta missä pitää uida joessa ja purkaa pommeja, on rasittava. Ne ihme energiaa vievät levät on ärsyttäviä :x Tosin hermot menee ainakin siellä kolmosmaassa viemärissä loikkiessa, kun pitää saada köysi katolta toiselle pääsemistä varten: semmoselle pienelle tasanteelle hyppiminen on rasittavaa, kun ei millään meinaa laskeutua sille ja veteen tippuessa joutuu uudestaan palaamaan pitkän matkaa samaan paikkaan ja yrittämään uusiksi (vain pudotakseen uudelleen :D)

-Tomb Raider 1 ja 3 (Ps1)
Ykköstä en huomannut mitenkään erityisen vaikeaksi, mutta mainitsenkin pleikkariversion vain siksi, kun siinä ei voi tallentaa mihin kohtaan haluaa, vaan käytössä ovat sinne tänne ripotellut save game -kristallit, joita en ainakaan itse meinaa löytää silloin kun tarvitsisi oikeasti tallentaa.

Kolmosessakin nämä tallennuskristallit ovat pleikkarilla käytössä, mutta kyseinen peli on myös vaikea itsessään. En myöskään osaa ohjata sitä Madubu Gorge-kentän kanoottia kovin hyvin. Onhan muutkin vanhojen Tomb Raiderien kulkuneuvot hieman kökköjä ohjata, mutta tuo kanootti ei meikäläistä suostu jostain syystä tottelemaan miltei ollenkaan :'D Ja vaikka kolmos-Tombissa kivojakin kenttiä oli, niin ei hirveästi tee mieli pelata uusiksi ainakaan pleikkarilla.

Pc:llä joka TR:ssa tietysti pystyy tallentamaan milloin vain, mutta jostain syystä pleikkarilla näissä kahdessa pelissä on tallennusmenetelmänä nuo kristallit. Mielestäni melko epäkäytännöllisiä ja kolmonen on epäreilun vaikea noiden kristallien kanssa.

miinu~ kirjoitti:Battletoads NES:lle.

Koittakaa vaikka itse.

Olen sitä polvenkorkuisesta asti yrittänyt vääntää enkä VIELÄKÄÄN
pääse 3. tasosta eteenpäin ilman cheatteja. Silmät ja sormet
kuolevat siinä ihmeen vauhtiveneily-osiossa.
Huomasinkin näin jälkijunassa, että Battletoads oli mainittu myös täällä. Itse muistan pelanneeni joskus lapsena naapurin tytön luona tätä. Kahdestaan pelattiin ja ei päästy sitä alussa olevaa kuilutasoa pidemmälle (siis sitä missä ne sammakot laskeutuu köysien varassa jotain kuilua alas ja huitoo kepeillään vihollisia ym.), kun lyötiin vahingossa toisemme kuoliaiksi :'D Ei sitä ole varmaan edes kaksinpeliksi tehty, kun toista pelaajaa voi vahingoittaa omilla iskuilla ja se pelikin taisi päättyä, jos toinen pelaaja kuolee.
En olisi edes muistanut koko peliä, ellen olisi nähnyt Angry Video Game Nerdin tekemää videota tästä parisen vuotta sitten, muistot tulvi mieleen :D
Viimeksi muokannut Kissansilmä, Ma Marras 23, 2015 22:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Pe Huhti 26, 2013 20:46

Itse en ole hirveän vaikeisiin peleihin sinänsä törmännyt, mutta muistan kun ensimmäistä kertaa pelasin The legend of Zelda: Ocarina of timen pelasin niin piti heti alussa laittaa Master Quest moodi ja kuolin helvetin monta kertaa. Mainittakoon myös että se oli kolmas peli mitä koskaan pelasin. Ei se enää tunnu missään xD

Toinen missä meinasin paiskoa ohjainta seinään ovat nämä jo mainitut Prince of Persiat, joissa hitto vieköön on kymmenen sivua kontrolleja jo ensimmäisten peliminuuttien aikana. Taistelutilanteessa voi vain rämpätä näppäimiä ja varmasti tulee jonkinlainen combo. Niitten oppimiseen meni sellaiset neljä tai viisi perättäistä pelikertaa...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”