Guilty Gear

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Kunimura

Guilty Gear

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Pe Helmi 08, 2008 18:15

Heaven or Hell, Let's Rock!

Taistelupelisarja Guilty Gear on niittänyt suosiota sekä lännessä että Japanissa. Sen upeita 2D-grafiikkoja on ylistetty ties kuinka monesti ja useat taistelupelejä harrastavat tunnustavat GG:n yhdeksi kaikkein parhaista taistelupeleistä.

Alkuperäinen Guilty Gear oli melko kehno tekele. Sarjan ensimmäistä jatko-osaa Guilty Gear X:ää en ole koskaan pelannut, mutta viimeistään Guilty Gear XX räjäytti potin. Pelin julkaisun aikaan monet sanoivat että 2D-taistelupelit ovat kuolleet, mutta GGXX osoitti että niille on edelleen kysyntää.

Guilty Gearin erottaa muista taistelupeleistä sen taistelusysteemin monimuotoisuus, joka tuo peliin hyvin paljon syvyyttä, mutta toisaalta tekee siitä epämukavan aloittelijoille. Myönnettävähän se on että Guilty Gearin monet perustekniikat ovat vaikeampia kuin monien muiden taistelupelien pro-jutut, mutta jos Guilty Gearin systeemin opettelemiseen jaksaa panostaa, se on todella kiinnostava ja koukuttava taistelupeli jota mikään muu ei pääse edes lähelle.

Itse olen pelannut Guilty Gearia muistaakseni noin viisi vuotta ja innostus ei ole vieläkään laantunut. Sarjassa on yksinkertaisesti jotain mitä mikään muu taistelupeli ei tarjoa.

Mikarin
Chibi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikarin » Pe Helmi 08, 2008 19:45

Hohoo!

Täältäkin löytyy yksi Guilty Gearista pitävä ja hyllystä löytyilee osat X ja X2 #Reload, mutta nykyään tulee lähinnä pelattua Accent Corea kaverilla ja todellakin on myös minun lempitaistelupelini.

Pointseja tosiaankin voi antaa grafiikasta, hahmojen erillaisuudesta aina ulkonäöstä taistelutekniikoihin, Rock-musiikki-viittauksista ja ennen kaikkea sarjan omista muusikeista jotka iskevät todella kovaa!

Miinusta toki voisi antaa siitä, että pojat eivät taida koskaan saada kerralla koko peliä kasaan vaan sitä päivitellään tuon tuosta (GGXX, GGXX #Reload, GGXX Slash ja GGXX:AC) ja konsolipelirintamalla tämähän tarkoittaa sitä, että uutta peliä pitää ostaa uuden pelin hinnalla mikä on vähän ikävää :(

Mutta voisin heti pistää esille myös kyselyn: Millä hahmoilla pelaatte? Itse mätän Solilla ja ACta pelatessa myös Axlilla ja kunhan saan ACn omaan talouteen alkaa luultavasti A.B.An opettelu.
Twitter | MAL | Last.fm | Livejournal |

23:53:50 @Furinji> Heterot jos mitkä on seksuaalivähemmistö otakuissa | When the seagulls cry, there are no survivors.

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Pe Helmi 08, 2008 20:01

Paranoidfox kirjoitti:Mutta voisin heti pistää esille myös kyselyn: Millä hahmoilla pelaatte?
Jam on päähahmo ja Faustia opettelen parhaillaan kakkoshahmoksi. Kyllä melkein joka hahmolla osaan pikkasen pelata, en kuitenkaan kovin monella niin paljon että niillä kehtaisia ihmisiä vastaan pelata. Onnea vaan A.B.A.n opettelun kanssa, se on yksi pelin vaikeimpia hahmoja.

Hei

Viesti Kirjoittaja Hei » Ma Helmi 11, 2008 22:44

Itsekin on tullut tuota GG:tä pelattua aikas paljon. Itseltäni löytyy ihka ensinmäinen GG ps1: selle ja GGX2 PC:lle, ja Accent Core Wiille kuhan eurooppaan rantautuu (ensi kuussakohan se tuli? vai kenties jo tämän kuun 29. päivä, en ole aivan varma)

Omat lempihahmot on kyllä Anji Mito, Dizzy ja Sol. Mutta kyllä se peli luonnistuu kaikilta hahmoilta jotenkin, mieluiten kuiteskin pelaan Anji Mitolla tai Dizzylla, Sol on vain sellanen back-up ego.
Defy the odds, break the distorted scenery. Face the gallery of life and become larger than life!

Tuc-keksi

Viesti Kirjoittaja Tuc-keksi » Ti Helmi 12, 2008 11:47

Tuli tätä uusinta osaa (Accent Core?) tyypattua kaverilla ja voin sanoa että on aikas hankala aloittelijalle. Nassuun tuli aika kovaa, mutta kaverikin on ihan ensio, joten se ei pahemmin vauhtia hidastanut :P Ihan komia tekele on vaikka ei nämä 2-D mätöt ole se mun juttu. Kyllä Fausti on kunkku. Kaverihan iskeekin ihan mukavan kauas ja on muutenkin sopivan persoonallinen. Tuo mieleen Yoshimitsun Tekkenistä...

Odotellaan vaan ihan rauhassa Brawlin euroopan julkaisua... siitä tulee suurta
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

haplo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haplo » Ti Helmi 12, 2008 12:31

Ensimmäinen GG löytyy meikäläisenkin pelihyllystä, mutta täytyy myöntää etten ole juuri pelaillut sitä viime aikoina. Kenties hieman kokeillut muistin virkistykseksi, mutta se taisi jäädä puoleen tuntiin.

En ole todellakaan hyvä pelissä, ja kuten todettu, aloittelevalle pelaajalle aikas vaikeaa. Kuitenkin sen minkä peliä hakkasin, taisi Sol olla se eniten käytetty hahmo, ja hyvänä kakkosena tulivat Cliff ja Millia, koska pidin molempien tyylistä taistella. Kiva lihaveitsi tuolla Cliffillä, btw...

Täytyypä oikeastaan kaivella ko. peli kaapin pohjalta ja katsastaa palautuuko taistelutaidot, siis ne rajalliset, mieleen kuinka nopeasti.

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Su Maalis 02, 2008 22:35

Paranoidfox kirjoitti: Mutta voisin heti pistää esille myös kyselyn: Millä hahmoilla pelaatte? Itse mätän Solilla ja ACta pelatessa myös Axlilla ja kunhan saan ACn omaan talouteen alkaa luultavasti A.B.An opettelu.
Guilty Gear... aah, harva tämän genren sarja tarjoaa yhtä mielenkiintoisen/mielipuolisen hahmogallerian. Itse olen pelannut lähennä Solilla (tietty!), Millia Ragella ja Axlilla. A.B.A.n opettelu aikomuksena itsellänikin...

Niin, onko kellään kokemuksia DS versiosta Dust Strikers (http://en.wikipedia.org/wiki/Guilty_Gear:_Dust_Strikers) ? Kovasti tekisi tuota mieli DS:lleni mutta minulla ei ole kokemusta taistelupeleistä kannettaville. Myös ohjaimet epäilyttävät hieman (olen tottunut pelaamaan arkaadilaudalla, tai mikä sen suomenkielinen nimitys nyt onkaan) ja pleikkarilla.

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ma Maalis 03, 2008 22:52

rama kirjoitti:Niin, onko kellään kokemuksia DS versiosta Dust Strikers (http://en.wikipedia.org/wiki/Guilty_Gear:_Dust_Strikers) ? Kovasti tekisi tuota mieli DS:lleni mutta minulla ei ole kokemusta taistelupeleistä kannettaville. Myös ohjaimet epäilyttävät hieman (olen tottunut pelaamaan arkaadilaudalla, tai mikä sen suomenkielinen nimitys nyt onkaan) ja pleikkarilla.
Olen jostain saanut GGDS:stä sellaisen kuvan että siinä olisi Isukan tavoin enintään neljä hahmoa taisteluissa, siinä olisi mukana jotain tasohyppelyelementtejä ja että hahmojen syvyyttä ja pelin mekaanikkaa muutenkin olisi muutenkin karsittu. No, en ole itse pelanut, mutta suosittelisin kuitenkin suhtautumaan peliin varauksella.

PSP:lle olisi Guilty Gear Judgment jonka japanilaisessa versiossa tulee mukana GGXX#R, mutta eipä #Reloadia enää taidaa kukaan haluta pelata kun on Accent Core. Sitäkään en ole itse kokeillut. Tästä ei myöskään ole mitään iloa ellei satu PSP:tä omistamaan. Ja olen kerran pelannut PSP:llä Tekken 5 Dark Resurrectionia ja se konsoli ei todellakaan ole tarkoitettu taistelupelien palaamiseen.

Ja näistä "arkaadilaudoista" puhutaan yleensä "tikkuina" tai "arcadeohjaimina" jos tarkoitat sellaisia ohjaimia joissa on joystick ja isoja näppäimiä.

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Ma Maalis 03, 2008 23:03

Kunimura kirjoitti:
rama kirjoitti:Niin, onko kellään kokemuksia DS versiosta Dust Strikers (http://en.wikipedia.org/wiki/Guilty_Gear:_Dust_Strikers) ? Kovasti tekisi tuota mieli DS:lleni mutta minulla ei ole kokemusta taistelupeleistä kannettaville. Myös ohjaimet epäilyttävät hieman (olen tottunut pelaamaan arkaadilaudalla, tai mikä sen suomenkielinen nimitys nyt onkaan) ja pleikkarilla.
Olen jostain saanut GGDS:stä sellaisen kuvan että siinä olisi Isukan tavoin enintään neljä hahmoa taisteluissa, siinä olisi mukana jotain tasohyppelyelementtejä ja että hahmojen syvyyttä ja pelin mekaanikkaa muutenkin olisi muutenkin karsittu. No, en ole itse pelanut, mutta suosittelisin kuitenkin suhtautumaan peliin varauksella.
Hm, tuo vahvisti epäluulojani. Parasta olla ostamatta kunnes joku sitä jo pelannut voi vakuuttaa ohjainten toimivan kiitettävällä tavalla.
Kunimura kirjoitti:Ja näistä "arkaadilaudoista" puhutaan yleensä "tikkuina" tai "arcadeohjaimina" jos tarkoitat sellaisia ohjaimia joissa on joystick ja isoja näppäimiä.
Juuri tätä tarkoitin, kiitos Kunimura!

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ti Maalis 04, 2008 00:57

rama kirjoitti:Juuri tätä tarkoitin, kiitos Kunimura!
Olkaat hyvä vaan! Sopiiko udella millainen tikku?

Itselläni on Namcon "Post-Apocalypse" tikku, mutten pelaa sillä GG:tä, lähinnä siksi etten ole jaksanut opetalla tiettyjä juttuja tikulla (Kun IAD kusee, ei Jamilla paljon pelata). Plus se on tosi jäykkä tikku ja sen joystickin saa kääntää ihan tappiin asti jos haluaa että jotain tapahtuu. Sillä tikulla on siis tehtävä todella suuri liikkeitä, mikä on hidasta ja ennen kaikkea liian hidasta esim. GG:ssä ellei tahdo huitoa sillä kuin mielipuoli, joka taas käy voimille.

rama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rama » Ti Maalis 04, 2008 01:07

Kunimura kirjoitti:
rama kirjoitti:Juuri tätä tarkoitin, kiitos Kunimura!
Olkaat hyvä vaan! Sopiiko udella millainen tikku?
Tottahan toki saa. Kuva

Olen siihen hyvin tyytyväinen, ja tykkään siitä että saa ne ”naksahdukset” kun tekee liikkeet oikein (tätähän ei koskaan saa kokea tavallisella PS-kontrollilla pelatessa), mutta varjopuolena on tietysti että koska tikussa neliöllä, ympyrällä, kolmiolla ja x:llä on alkuperäinen GG arkadijärjestys ei tavallisella kontrollilla pelaaminen suju kovinkaan hyvin kun tähän tottuun, eli turpiin tulee jos ei ole omat kamat mukana kun pelaa kaverien kanssa :D

Kunimura

BlazBlue: Calamity Trigger

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Su Touko 11, 2008 09:18

Monet ovat varmaan jo kuulleet enemmän tai vähemmän hypeä Guilty Gear-pelien tekijätiimin uudesta BlazBlue-pelistä. BB:n olisi tarkoitus olla sekä visuaalisesti että teknisesti GG-pelien henkinen jatkaja. Hahmot ovat uudet ja GG-peleissä käytetystä Sega Naomista on siirrytty uuteen ja huomattavasti tehokkaampaan Taito Type X2:teen. Grafikaat tulevat siis olemaan vielä yksityiskohtaisemmat kuin aiemmin.

Pelin pelattavuudesta ei vielä ole hirveästi tietoa, mutta sen ennakoidaan muistuttavan GG-pelejä. Peliin on toistaiseksi tulossa vain 10 hahmoa, joista 6 on paljastettu tähän mennessä. Ratkaisu on sinäänsä hyvä, koska kyseessä on uusi peli ja on hyvä aloittaa pienellä määrällä hahmoja, jotta niiden pitäminen kurissa on helpompaa.

Hahmoista tällä hetkellä eniten kiinnostaa gootti-loli vampyyri Rachel Alucard, mutta saa nähdä millaisia hahmoja on vielä tulossa.

BlazBluen kotisivuilta löytyy kuvia hahmoista ja pelistä. Fanien ylläpitämä BlazBlue.com kerää peliin liittyvät uutiset ja median yhteen paikkaan.

Ja ei muuta kuin odottamaan, että peli saadaan ulos.

KoakumaUsagi

Re: Guilty Gear

Viesti Kirjoittaja KoakumaUsagi » Ti Kesä 09, 2009 15:43

Tuo Alucard kuulostaa hauskalta hahmolta :P

Ja tuo Arakune näyttää ainakin tuossa kuvassa aika erehdyttävästi Soul Eaterin noidan Aracnen niiltä kaapuhemmoilta xD

Itse omistan GG sarjasta X: n PS2:lle ja myös tämän DS version Dust Strickers: in. Kummastakin olen itse tykännyt paljon ja jos todella tämä uusi BlazBlue on yhtään samaa luokkaa on se aivan pakko ostos :D

Kiitos vinkistä ~_^

Hakkis

Viesti Kirjoittaja Hakkis » La Syys 12, 2009 19:06

Wiille on Guilty Gear XX accent core. Pelikokemusta vasta vähän, lempihahmo May.

Mielestäni ihan mukava 2D fighting-peli. Speciaalit ovat pärjäämisen salaisuus. Force Break- iskut ja one-hit-ko iskut.
Iskuissa on opettelemista kaikilla hahmoilla pitkäksi aikaa. Peli on saanut keskinkertaisia arvosteluja ohjauksen takia, no tälläistä peliä on helpoin pelata Gamecuben ohjaimella, Mote+Nunchuk ohjaus tosiaankin on kehno.

Edhel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Edhel » Su Tammi 17, 2010 03:09

Kiitos meidän roolipeliyhdistyksen löysin sarjan. (Kiitos ja kumarrus heille)
Huomasin heti, miten hieno sarja on kyseessä ja kuinka koukuttavaa on tällainen mahtava 2D-peli, vaikka en normaalisti sellaisista pidä. Siinä vain oli sitä jotakin. Se saa istumaan pelikoneen luo ja harjoittelemaan iskuja.
Heti piti hankkia oma ja päästä pelaamaan. Haluaisin aikaisempiakin osia kuin X2. Pitää hantata niitä XD

Itselläni on Guilty Gear X2, Guilty Gear X2: Overture ja Guilty Gear: Dust strikers.

Ky Kiske ehdoton suosikkini ("Stun Edge!") , sitten tulee Overturessa tuleva Sin *lippumättöä*. Sol ("Girlfriend!"), Baiken ja Anji-Mito tulevat seuraavana.

Overture on aivan mahtava! Upea 3D-grafiikka, taistelutekniikka kätevä. Tarinapeli nyt on vähän huono, mutta kyllä sitä pelaa. Tykkään eniten kohdista, joissa Ky ja Sin keskustelevat. Parasta peli on nelin pelinä niin että kaksi vastaan kaksi. Tekemistä riittää.
Mutta en lähtisi vertaamaan Overturea edellisiin osiin, koska se on erilainen.

Ja Blazblue on meikäläisen hankintalistalla. Peliä saa näillä näkymillä helmikuun lopulla Suomesta.
Let's live our life to see why we were born to this world.
DA

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”