Final Fantasy-sarja [SPOILEREITA]

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

-Dist

Re: Final Fantasy-sarja [SPOILEREITA]

Viesti Kirjoittaja -Dist » Pe Tammi 09, 2009 23:37

Hmm. Itse pidin Final Fantasy XII:stä, mutta en ehtinyt siihen sen paremmin tutustua. Itse asiassa hylkäsin ensin pelin taannoin taistelusysteeminsä takia, mutta kokeilin peliä myöhemmin tylsyydestä kun kone oli huollossa, ja hyväksihän se osoittautui. Heti kun kone tuli takaisin, pelikin jäi kesken. Harmi sinänsä.. Nyt en taas omista televisiota niin en voi peliä edes pelata :(.

Ensimmäinen Final Fantasy jota taisin pelata oli se taianomainen FFVII, eli seiska. Tätäkään en koskaan päässyt läpi, en hirveästi edes alkua pidemmälle. Englanninkielen taito oli heikkoa vielä tässä iässä kun tätä pelattiin, niin eihän pelistä mitään tullut. Siltipä, paras FF jota pelannut näistä '' oikeista '' Final Fantasy peleistä.

Final Fantasy X oli myös erittäin mahtava. Pelasimme peliä taannoin kaverini kanssa, hän omisti pelin mutta ei Ps2:sta ( wtf ? ), ja minä taas Ps2:sen. Mutta myöhemmin hän myi sen ja peli jäi kesken. Nyt vasta taannoin vuosi-pari sitten latasin pelin ja hyvähän se oli. Tämäkin jäi valitettavasti kesken, loppupäässä peliä nimittäin kun joutui taistelemaan ties kuinka monta kertaa samaa vastusta eri muodoissa ja aina vain pahempana alkoi ärsyttämään kovasti. Petrify + Attack = Instant KO... Helv.. sentään.

Jos verrataan kaikkia FF pelejä, parhaimmaksi osoittautuvat ehdottomasti FF Crystal Chronicles GC:lle, pelin titteliä en muista jos sellainen oli. Myös DS versio, Ring of Fates on mahtava, undubilla tietenkin. GC:tä en omista modattuna joten joudun tyytymään englanninkielen versioon :( ( Tosin en muista oliko tässä pelissä edes puhetta ). Grafiikat, ja etenkin taistelusysteemi eli reaaliaikainen iskee koviten Crystal Chronicles sarjassa. Innolla odotellaankin kahta uutta peliä Wii:lle, joissa molemmissa lukenut jo pitkään julkaisupäivän kohdalla TBA >=(.

Mitä nyt miettii, niin jostain syystä oli FF Peli mikä tahansa, niin en ole vielä yhtään Final Fantasy peliä päässyt läpi. Crystal Chronicles oli itseään toistava ( En ole varma voiko peliä edes '' vetää läpi '' ) joten myin sen.. nyt kaduttaa. Ring of Fatesia hakkaan tälläkin hetkellä ja kirjoittelen viestiä tauon lomassa.. Toivottavasti tämän edes saan loppuun asti. Tuskin kovin pitkä peli kun kuitenkin on vain DS versio.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

nakano
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nakano » Su Elo 02, 2009 12:24

Final Fantasy VII: Crisis Core tuli eilen illalla saatua päätökseen. Täytyy myöntää, että loistava fanipeli erityisesti Final Fantasy seiskan läpi pelanneelle. Peli avarsi niitä aukkokohtia, joita mielestäni Final Fantasy 7:ssa oli (tai en ainakaan täysin ole ymmärtänyt). Katsoin myös ensi kertaa tuon Last Order -leffan, mikä sopi hyvin pelin jälkeen katsottavaksi. Mitä olisin peliltä tai leffalta vielä halunnut nähdä olisi ollut selitys, miten Cloud ja Tifa tapaavat Avalanchen muut jäsenet.

Crisis Coren juoni on hyvä, vaikka se onkin täynnä jotain S-solu höpinää (olen vähän kyllästynyt tällaiseen). Muuta kritiikkiä peli saa siitä, että tietyt hahmot päättävät olla hirviöitä, vaikka voisivat elää elämänsä normaalisti loppuun (haluan ymmärtää hahmojen järkevät motiivit, enkä olla kovin pitkää kysymysmerkkinä, miksi toimitaan näin.). Hieman ohuesti se on selitetty jotenkin degeneroitumisella, mutta silti. Lisäksi nämä aina kuolleista palaavat hahmot ovat rasittavia. Sitten toivoisin, että välipätkät voisi skipata, koska muutaman jouduin katsomaan kaksi kertaan, koska Zack oli varustettu huonolla materialla. Myös olisin halunnut pysäyttää reaaliaikaisen taistelusysteemin edes silloin, kun etsin listasta tiettyä tavaraa.

Sitten plussat. Grafiikka on PSP peliksi erinomainen. On mukava tavata vanhoja tuttuja: Yuffie, Cloud, Aerith... Erityisesti Aerith on suloinen, rauhallinen ja hänellä on vallan ihana persoona, hyvä tyttöystävä kenelle tahansa. Yuffie harjoittelee materiavarkaaksi tulemista, vaikka ei vielä yhtä taitava olekaan kuin Final Fantasy 7:ssa. Cloudin ja Zackin välinen kemia toimii. Mielestäni Tifa jää vähän enemmän sivuhahmoksi. Viittaukset Cidiin, Vincentiin ja Avalancheen ovat tervetulleita. Plussana mainitsen myös pelin lyhyyden. Pelasin sen läpi 20 tunnissa, mutta jos en olisi tehnyt ylimääräisiä missioneita, niin ehkä 15:ssa sitten. En halua viettää yhden pelin ääressä turhan pitkää aikaa, jos tarinan voi kertoa onnistuneesti vähemmällä. Pääjuonen osalta peli on melko helppo normaalivaikeudella ainakin. Onkin inhottavaa jumittaa yhdessä taistelussa pitkään. Lisäksi olin tyytyväinen, että suurimman osan satunnaistaisteluista voi välttää kulkemalla seinien vieressä. New Game+ on aina plussaa, jos haluaa pelata pelin läpi uudelleen. Kaikin puolin tutustumisen arvoinen Final Fantasy 7 spinoff.

LittleDreamer

Viesti Kirjoittaja LittleDreamer » Ti Elo 18, 2009 16:09

Final Fantasy X:n olen saanu pelattua läpi. Kauheen koskettava tarina siinä. Auron oli toki ihan mahtava hahmo,muissakaan hahmoissa ei kyl oo valittamista. Kauheen koukuttavia ne kaikki monster areat ja hahmokehitykset :lol: Nyt täytyis vaan ettiä se X-2 käsiin että pääsee pelaamaa.

Joskus taisin kattoo ku yks kaveri pelas FFVII:tä. Sitä on kyll pakko päästä pelaamaa itekki. On se sen verran legenda.

Ja tykkään iha älyttömästi näiden pelien musiikeista. :D
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Ke Marras 11, 2009 12:41

Tietaakohan kukaan semmoista juttua, etta onko mahdollista tilata esim japanista tuo FF XIII sillein etta pelin audio on japaniksi ja subit enkuksi. On hieman ruvennut arsyttamaan esim FF XII brittiaksentit sun muut. Eli onkohan tuosta pelista japanissa tulossa joku international versio missa olisi se japanin audiot ja enkun subit...

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ke Marras 11, 2009 16:10

widseek_ kirjoitti:Tietaakohan kukaan semmoista juttua, etta onko mahdollista tilata esim japanista tuo FF XIII sillein etta pelin audio on japaniksi ja subit enkuksi. On hieman ruvennut arsyttamaan esim FF XII brittiaksentit sun muut. Eli onkohan tuosta pelista japanissa tulossa joku international versio missa olisi se japanin audiot ja enkun subit...
Yksinkertaistetusti : Ei.

En tiedä syytä mutta 99% JRPG peleistä ilmestyy muualle kuin japaniin vain ja ainoastaan dubeilla. Itseä ärsyttää tämä myös suunnattomasti sillä dubit nyt on vaan kauheata roskaa. ( Poikkeuksia on joidenkin pelien kohdalla, mutta harvemmin .. ). Ainoan pelin josta tiedän että pelissä oli sekä japsi että enkkuaudio oli Eternal Sonata, mutta tämä peli ei edes ollut hyvä ..

Joku asiasta enemmän tietävä voisi valaista että miksi on niin vaikeata säilyttää se japsiaudio peleissä myös, kun on kuitenkin selvää että luultavasti myyntiluvutkin kasvaisivat jos japsiaudio olisi vaihtoehtoisena audiona pelissä mukana ..

FFXIII.. Oliko se nyt PS3 peli ? En PS3 modauksesta tiedä paljon mutta ainakin PS2:sen kanssa oli mahdollista että jos konsoli oli modattu, oli mahdollista siirtää japanin kielisestä pelistä audio englanninkieliseen peliin, jolloin päästiin JP-Audio EN-Sub tulokseen, mutta pelihän ei tietenkään toimisi jos konsoli ei ole modattu. Jos ei ainakaan vielä, niin kyllä jossain vaiheessa moinen varmaan lienee myös PS3:n kanssa mahdollista.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Ke Marras 11, 2009 16:35

FF XIII ei tule sisältämään japaniääniä, koska Square Enix animoi pelin kaikki välianimaatiot länsijulkaisua varten uudestaan siten, että niiden huulisynkka vastaa enkkudubbia.

Mitä tulee japaniäänillä varustettuihin länsijulkaisuihin, niin ainakin Vanillawaren kaikissa peleissä taitaa olla valittavana myös alkuperäinen dubbaus. Hyviä enkkudubbejakin on löytynyt monesta jrpg:stä, kuten FFX, FFXII, Dragon Quest VIII, Rogue Galaxy, Persona 3 ja Persona 4, enkä epäile yhtään FF XIII dubbauksen laatua.

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » Ke Marras 11, 2009 17:42

Toi on kylla saali ettei niita japani audioita voida sailyttaa. Itseasiassa oleskelen Tokyossa talla hetkella mutta ajattelin kysya taalta ennen kun menen johonkin peliliikkeeseen asiasta kyselemaan. Nyt huomaa ihan kaytannossakin ettei taalla niin hirveasti englannilla kommunikoida (poikkeuksia lukuunottamatta)

widseek_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja widseek_ » La Marras 14, 2009 07:49

"Square Enixin kovasti etukäteen hehkuttama perjantai-paljastus on nyt selvillä, ja se odotetusti koski pelin länsimaista julkaisua. Pelin virallisella sivustolla julkaistun esittelyvideon lopussa pelin Euroopan ja Yhdysvaltain julkaisupäiväksi ilmoitettiin 9.3.2010.

Videossa paljastettiin myös pelin länsiversion teemalaulu. Japanilaisesta versiosta poiketen pelin täkäläisessä versiossa kuullaan Sayuri Sugawaran esittämän Kimi ga Irukaran sijasta Leona Lewisin kappale My Hands tämän tulevalta albumilta Echo."

Nonnii muutaman kuukauden odottelu. Aikas hyva. Mutta pitaa nyt avautua taas. Mika tarve Square Enixilla on vaihtaa kaikkea juttuja japani versiosta lansimaa versioon. Esim toi tunnuslaulu. Miks ihmeessa ei voida pitaa sita alkuperais tunnulaulua vaan pitaa sekin vaihtaa johonkin Leona Lewisiin huhhuhh.

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ma Elo 30, 2010 16:12

Minä olen kokenut hiukan myöhäisen ff-heräämisen, kun löysin ff seiskan vanhansta pleikkari ykkösen pelilaatikosta. Aloin pelaamaan sitä paremman puutteessa. Aiemmin olin nuorempana nähnyt Pelit-lehdessä kyseisen pelin arvostelun, ja muistin vain että siinä oli joku blondi jätkä miekan kanssa. Tuli sellainen 'hetkinen... olen nähnyt tämän joskus jossain...'- elämys siinä heti alkuvideon jälkeen. No, olin koukussa.

Myöhemmin näin Advent childrenin, ja jopa tein siitä arvostelun kouluun. Pääsin perille myös muista seiskan spin-offeista.

Sitten päätin laajentaa tietmystäni ostamalla ff kympin ja tuijotamalla kolmentoista gameplay-videoita...'

Ja tiätty pelaamalla myös hiukan vanhempia osia...

Ja... nyt hittovie, molemmat pelit (kymppi ja seiska) jumittaa ja mulla on vieroitusoireita!
Kunnioittakaa neiti Presidenttiä! :mrgreen:
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Leraye

Viesti Kirjoittaja Leraye » La Syys 11, 2010 18:47

Itse olen kovan luokan Final Fantasy fanipoika. Omistan melkein jokaisen tähän asti ilmestyneen pelin (paitsi tietenkin jotkut randomit lisäosat ja spinoffit, mutta kyllä niitäkin löytyy). I ja II ovat sekä GBAlle että PS1selle. Vanhalla NESillä oli joskus ensimmäinen FF, mutta se katosi mystisesti nykyiseen kotikaupunkiini muuttaessa n. 10 vuotta sitten... silloin sitä ei osannut ikävöidä, mutta nyt harmittaa todella.

Kolmosta en omista, mutta aion ostaa kyseisen pelin DSlle. Pelit IV-VI minulla on GBAlle, ja VI löytyy myös pleikkarille. SNESille minulla on japaninkielinen V, jonka sain joskus tuliaiseksi Ranskasta (isä löysi sen jostain paikallisesta pelikaupasta edullisesti ja päätti ostaa sen minulle koska siinä luki "Final Fantasy"). Kyseinen peli ei kuitenkaan toimi omassa SNESissä, mutta olen sitä joskus serkulla pelannut ja huomannut, ettei tallentaminenkaan onnistu. Eli se onkin nyt pelkkä koriste.

VII ja VIII löytyvät myös, mutta IX puuttuu. X on oma henkilökohtainen suosikkini (VIn lisäksi) ihaninen hahmoineen, äänineen ja musiikkeineen. Ahh, pelaan sitä tälläkin hetkellä onnesta soikeana No Sphere Grid -haasteella. X-2 on kanssa ihan hauska, mutta... ei niin Final Fantasy kuin se olisi voinut olla.

Tietokoneelle löytyy XI, se MMORPG, johon täytyy ostaa peliaikaa. Pidin pelistä, varsinkin sen sisältämistä Galka-otuksista. Oli harmi, kun peliaikani loppui. Sitä pitäisi kai ostaa joku päivä lisää...

Minulla oli XII, mutta erään tapaturman yhteydessä kyseisen pelin levy halkesi niin ettei sitä pysty enää edes korjaamaan missään liikkeessä. Pahinta on se etten koskaan ehtinyt alkua pitemmälle. Pitäisi kai ostaa uudestaan ja pelata läpi.

Viimeksi ostettu FF on FFVII: Crisis Core. Kyseinen peli on upea. Pidän hahmoista ja pelattavuudesta, vaikka taistelut onkin välillä... todella kökköjä. Mutta, se on kyllä se on yksi PSPn parhaimmista peleistä. Vaikkei voitakaan Dissidiaa. ... Dissidia, ah, ihanaa <3 Rakastan kyseistä peliä varmasti kuolemaani asti. KAIKKI ihanat hahmot pelattavina (KEFKA), sitten upeat remixit joita soitetaan taustalla oikein kilpaa, värimaailma, taistelukentät, hahmojen uudet asut... *instant eyeorgasm*

... tästä viestistä tuskin jää epäselväksi mistä peleistä Ray-täti tykkää.
I hate being bipolar. It's awesome.

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ma Syys 13, 2010 08:48

Raykenstain kirjoitti:Viimeksi ostettu FF on FFVII: Crisis Core. Kyseinen peli on upea. Pidän hahmoista ja pelattavuudesta, vaikka taistelut onkin välillä... todella kökköjä. Mutta, se on kyllä se on yksi PSPn parhaimmista peleistä. Vaikkei voitakaan Dissidiaa. ... Dissidia, ah, ihanaa <3 Rakastan kyseistä peliä varmasti kuolemaani asti. KAIKKI ihanat hahmot pelattavina (KEFKA), sitten upeat remixit joita soitetaan taustalla oikein kilpaa, värimaailma, taistelukentät, hahmojen uudet asut... *instant eyeorgasm*

Löysin jonkun joka on kanssani samaa mieltä näistä kahdesta pelistä... Vaikka itselläni ei niitä, ole rakastan niitä molempia ihan hulluna... ^^
Of course not. Not... not at all. I was just admiring your , uh , appearence is all....not n-n-not any particular PART of your appearence , much- arrgh uhh....Leg cramp!
-Laguna

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ke Joulu 22, 2010 19:22

Moniko teistä ihmisistä seuraa uuden Final Fantasy Dissidia Duodecim 012-pelin tiedoituksia?
Uusia hahmoja on tullut aika kasa (Laguna, Lightning, Vaan, Tifa, Kain~ http://images.wikia.com/finalfantasy/im ... a_D012.png) sekä tietysti uusia vaatteita vanhoille hahmoille http://www.youtube.com/watch?v=G7mNt7gWfX4! Ja lisäksi on julkaistu muutama video itse pelistä trailerien lisäksi.

Laguna vs. Lightning :http://www.youtube.com/watch?v=Au02UMV22IM
Tifa vs. Vaan : http://www.youtube.com/watch?v=2qIl5iDCTZU
-Laguna

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Pe Joulu 24, 2010 11:02

Ehdottomasti olen uskollisena FF-fanina seurannut D012FF:n tilannetta, etenkin kun ko. peliin tulee taas rakkaista FF-biiseistä hienoja remixejä.
Esimerkkeinä mainittakoon FF VIII:n Force Your Way FF V:n lopputaistelubiisi, joista molempien sekä alkuperäiset etää The Black Mages -versiot ovat puhdasta kultaa ja joiden tähän asti kuulemani matsku on 012:ssa aivan yhtä hyvää. 8)
Lisähahmoista etenkin Laguna oli oikein positiivinen yllätys. Olin melkeinpä toivonut Seiferin ilmaantuvan sotkemaan soppaa, mutta saapa nähdä millainen isä-poika -härdelli saadaan Squallin ja Lagunamme välille. ^^'

Jo paljastettujen viiden uuden hahmon lisäksi on puhuttu jostain "shocking new character reveal" -paljastuksesta FF Wikin Shinra News -osastolla, kaverin kanssa olemme kilpaa miettineet, kuka se mahtaisi olla: Gilgamesh? Beatrix? Noctis? :shock:
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Inami-sama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Inami-sama » Ke Joulu 29, 2010 20:37

Leonhart kirjoitti:Ehdottomasti olen uskollisena FF-fanina seurannut D012FF:n tilannetta, etenkin kun ko. peliin tulee taas rakkaista FF-biiseistä hienoja remixejä.
Esimerkkeinä mainittakoon FF VIII:n Force Your Way FF V:n lopputaistelubiisi, joista molempien sekä alkuperäiset etää The Black Mages -versiot ovat puhdasta kultaa ja joiden tähän asti kuulemani matsku on 012:ssa aivan yhtä hyvää. 8)
Lisähahmoista etenkin Laguna oli oikein positiivinen yllätys. Olin melkeinpä toivonut Seiferin ilmaantuvan sotkemaan soppaa, mutta saapa nähdä millainen isä-poika -härdelli saadaan Squallin ja Lagunamme välille. ^^'

Jo paljastettujen viiden uuden hahmon lisäksi on puhuttu jostain "shocking new character reveal" -paljastuksesta FF Wikin Shinra News -osastolla, kaverin kanssa olemme kilpaa miettineet, kuka se mahtaisi olla: Gilgamesh? Beatrix? Noctis? :shock:
Dissidian antia ovat kyllä olleet aina juuri nuo rakastettavan ihanat remiksaukset...

Ja nyt vain toivoisi että se peli ilmestyisi äkkiä ja minäkin saisin joskus sen psp:n~
-Laguna

Nameless

Viesti Kirjoittaja Nameless » La Tammi 29, 2011 13:23

Final Fantasy, mistä aloitan? Okei, keksin!
Mahtava pelisarja hinal fantasyista olen pelannut X:ää XII:tä ja tällä hetkellä on menossa XIII joka on ehdoton suosikkini.
XII:n taistelujärjestelmä on mielestäni huonoin. Ladataan hyökkäys, lyö keran ja sitä rataa, muuten ihan hyvä peli.
X on jotenkin muuten tosi hyvä vaikka pitää lyödä aina vuorotellen ja ladata taisteluareena.
XIII on tähän mennessä vaikuttanut hyvältä peliltä, lempi hahmoni ovat: Lighting, Sazh ja Snow.
daa daa daa dam di dei cows eat my school today!!

http://knockout612.deviantart.com/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”