Team Shanghai Alice - Touhou Project

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Smobey
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Smobey » Ma Helmi 23, 2009 13:11

Hauskaahan sillä on pelata. Jos siis power leveli on jossain sielä kolmen ja neljän välimaastossa MarisaB:llä ja ammut ilman focusta, siis shiftiä alas painamatta, niin aseesi teho on tosiaan sitä luokkaa että useimmat spellcardit päihität jo ennen kuin luodit ehtivät edes valua alas sinun tasollesi. Se antaa aika törkeän tulivoiman, ja varsinkin kun sitä bugia oppii kunnolla käyttämään, sillä rikkoo koko pelin. Ihan siis vertailun vuoksi niin itse en pysty voittamaan yhtään Touhouta edes hardilla ja kuitenkin voitin Mountain of Faithin extra stagen marisaB:llä... ekalla yrityksellä, harjoittelematta. Tosin ne eloonjäämisloitsukortit joissa vastustajaa ei voi vahingoittaa vaan pitää yrittää selvitytyä kunnes aika loppuu eivät olleet yhtään helpompia, ei ollut yhtään elämää jäljellä lopussa...
Hail Eris!

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » Ma Helmi 23, 2009 14:43

AM kirjoitti:
SAPULI-DONO kirjoitti:ps älkää käyttäkö Marisa B:tä ku se bugaa kuulemma ;_;
Ei se bugaa sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta rikki se on. Aseteho ei ole aivan täysin lineaarinen, joten sopivasti tehoa rajoittamalla saa aikaan efektin joka vastaa suurinpiirtein samaa kuin ajelisi koko ajan master spark päällä.
No mut täähä just on sanan varsinaises merkityxes bugi ^_^;
A software bug is an error, flaw, mistake, failure, or fault in a computer program that prevents it from behaving as intended (e.g., producing an incorrect or unexpected result).
zunin koodausmoka estää Marisa B:tä toimimasta niinku olettais ja on tarkotettu ^o^

Ja ite en kyl tykkää abusee bugei tms ku menee sit vähän se voiton riemu oikeel taval voittamisest jos on esim nähny endingin jo huijaamal aiemmi ^o^ malice cannoniikaan en oo ees kokeillu paitsi IN hardi ja extra onnaa ilmanki mut lunaticci ei varmaan sen kanskaan -.-

Dodgeball

Viesti Kirjoittaja Dodgeball » Ke Helmi 25, 2009 19:35

Tänään se sitten tapahtui! Kaikki Shoot the Bullet scenet on pelattu läpi. 10-4, EX-3 ja EX-4 oli viimeiset kolme.

Kuva

TOP-3 Vaikeimmat scenet

1. 9-6 (New Impossible Request "Seamless Ceiling of Kinkaku-ji"
) 1842 yritystä

2. EX-8 ("Pandemonium") 1181 yritystä

3. 8-7 (Superman "Soaring En no Ozuno"
) 914 yritystä

9-6:ssa oli mennä järki... Pandemoniumin kaksi viimeistä kuvaa on vaikea ottaa ja 8-7 täysin tuurista kiinni...

Ltc

Viesti Kirjoittaja Ltc » Ke Helmi 25, 2009 23:06

Onnittelut! :)
Itsellähän ei hermot riittänyt nelos/vitos tasoa pidemmälle.

Kuinka kauan sulla meni tohon siitä kun sä ton pelaamisen alotit?

DanmakuR

Viesti Kirjoittaja DanmakuR » To Helmi 26, 2009 00:36

Eh!? o_O
Shoot the bullet EX!!!!!!!!???????????
Hieman raaaaauhoittelua *vetää henkeä*
Onnittelut,shoot the bullet on ehkä haastavin touhou peli joka löytyy joten onneaonneaonnea! :D
Itse jämähdin 5 sceneihin jotka tuntuvat kohtuullisen mahdottomilta,joten tuollainen menestys on minulle aika järkytys.

Asiasta kolmanteen danmakumoottorisahaaneikunsiis....

Ketkä Touhou hahmot muuten laittaisitte Top5 realitisesti vaarallisiksi?
Siis ketkä ovat ihan realistisesti ajateltuna voimakkaimmat Touhou hahmot? Minun mielestäni:
Top5
1.Yuyuko
2.Yukari
3.Suika(jos siis olen oikein käsittänyt,niin hallitseeko Suika tiheyttä?Sellaisella kyvyllä kyllä saisi asiat sekaisin)
4.Kaguya
5.Tässä sitten mietitäänkin,että Flandre,Sakuya vai Remillia(Hallitsematon tulivoima VS Ajan manipulointi VS Kohtalon muuttaminen)

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » To Helmi 26, 2009 10:57

Subterranian Animism on myöskin ehditty kääntää englanniksi (päivitys täältä). Ehkä saan taas intoa ruveta pelaamaan 1CC yrityksiä normalilla muillakin kuin Reimu/Yukari parilla. Hard on kyllä jo minun taitotason ulkopuolella, mutta SA saakin, esim. Embodiment of Scarlet Devilin tuntumaan naurettavan hitaalta.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » To Helmi 26, 2009 12:32

Minä kun niin toivoin, että tuo pätsi saataisiin valmiiksi vasta reilun kolmen viikon kuluttua, kun minun ei tarvitsisi enää lukea prkln kirjoituksiin. Mutta ei sitten. Nyt pitää sitten vain yrittää vastustaa kiusausta pelata. Suureksi yllätyksekseni pääsin Subterranean Animismissa melko lähelle 1cc:tä Normalilla ja siitä säikähtäneenä päätin hinkata harjoitusmoodia siihen saakka, kunnes pätsi saadaan valmiiksi. Nyt ei tosin ole kirjoitusten takia tullut hetkeen harrastettua sitäkään. Saapa nähdä, mitä vajaan kahden kuukauden tauko pelaamisessa tekee vähäisille taidoilleni..

Varsinaisten Touhou-pelien sijaan olen viihdyttänyt itseäni iltaisin PatchConilla. Eilen pääsin sen viimeinkin läpi Hardilla ja Lunaticilla, kun keksin käyttää parempien yksiköiden sijaan Meilingiä ja Sakuyaa. Nämä kaksi kehitin siten, että Meiling oli aina vähintään kaksi leveliä suurempi kuin viholliset ja Sakuya suurinpiirtein vihollisten tasolla. Tuon keksiminen oli melkoinen pettymys. Aivan alussa ostetuiden yksiköiden lisäksi ei tarvinnut ostaa mitään eikä varsinaisia vaikeita kohtia ollut. Paitsi Lunaticilla meinasi tulla parissa kohtaa kiire, kun omat yksiköt ovat toisella puolella kenttää ja vastapäiseltä puolelta ryntää (ironisesti) sairaan nopeita Marisoja viemään kirjoja. Aivan lopussa meinasi päästä vetelät housuun, kun tilanne oli samanlainen kuin edellä mainittu, mutta normaalien Marisojen sijaan kirjojen kimppuun ryntääkin jätti-Marisoja. Aika ehti kuitenkin onneksi loppua ennen kuin kaikki kirjat vietiin. Loppua lukuunottamatta Lunatic-moodikaan ei ollut vaikea, vaikka vaikeustasoa saisi varmasti lisättyä jos painaisi Next-nappia. Extra-moodit vaikuttavat kuitenkin aivan hauskoilta, varsinkin Boss-moodi, jossa kaikki normaalit viholliset korvataan niiden jättivastineilla.

EDIT: En tiedä, kuinka moni tästä on jo kuullut, mutta mainittakoon nyt vielä, että Touhou 12 on julkistettu. Pelattavina hahmoina näyttäisi olevan Reimu, Marisa ja Sanae. Ja sen perusteella, mitä nyt itse huonosti ymmärsin niin juoni liittyisi jotenkin siihen, että pelaajan hahmo lähtee tutkimaan taivaalla lentävää laivaa. Tai jotain.

Kun nyt UFO (rakastan tätä lyhennettä) ilmeisesti palaa ainakin pommien osalta MoFia edeltävään aikaan niin toivottavasti sama trendi jatkuu continueiden suhteen. Koska se peli on kuitenkin tarkoitus pelata continuemahdollisuutta käyttämättä läpi, olisi minusta oikein toivottavaa, että kentät saisi harjoitusmoodiin ilman mitään aivan mahdotonta hiusten raastamista. MoFissa en sen continuesysteemin armottomuutta huomannut, kun bugin avulla sain kaikki kentät harjoiteltaviksi katsomalla replayn, mutta SA:ssa tulikin sitten koettua se hirveys kantapään kautta. Kyllä rajallinen määrä continueita aina rajattoman voittaa, jos ensin mainituilla saa jatkaa siitä mihin jäi.

Sanae pelattavana hahmona on kyllä oikein mukava yllätys. Sanae on kuitenkin ollut yksi suosikkihahmojani siitä saakka, kun aloin oppia Mountain of Faithin viidettä kenttää ulkoa sen verran hyvin, että ehdin pelaamisen lomassa kiinnittää huomiota myös taustamusiikkiin.

Dodgeball

Viesti Kirjoittaja Dodgeball » La Helmi 28, 2009 10:37

Ltc kirjoitti:Onnittelut! :)
Itsellähän ei hermot riittänyt nelos/vitos tasoa pidemmälle.

Kuinka kauan sulla meni tohon siitä kun sä ton pelaamisen alotit?
Tammikuun alussa aloitin pelaamisen joten pari kuukautta meni. Olisin päässy sen varmasti nopeamminkin läpi mutta yritin tehdä samalla mahdollisimman hyvää ennätystä. Tavoitteena on rikkoa 30,000,000 pistettä. Kaikki vaikeat scenet joutuu pelaamaan vielä uudelleen...

Smobey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smobey » La Helmi 28, 2009 13:06

Oho. Onneksi olkoon, Dodgeball. Kyllä sinulta vähintään kärsivällisyyttä löytyy, itse hädin tuskin jaksan IN:n spell card practicea jauhaa tusinaa yritystä kauempaa per spell card.

UFO vaikuttaa aika nastalta. Pelattava Sanae on pirun hieno juttu, mutta potentiaaliset avaruuslolit vielä parempi. Viikon päästä tulee jo demo, saa nähdä miltä tuntuu.
Hail Eris!

DanmakuR

Viesti Kirjoittaja DanmakuR » La Helmi 28, 2009 22:17

UFO:n demo pelastaa sitten nähtävästi ensi viikon :!:

Kuningasideoita pukkaa päälle:
Testasin IN pelaamista joikkarilla,normalilla menee ihan mukavasti,mutta sitten hardilla Keine käykin liian hankalaksi.
(Legend of Gensokyo joikkarilla :evil: )
Katsoin Alice :arrow: Sweet:in pyöreästi 30kertaa peräkkäin
ja toistin saman MAlice StarDust vidillä.

Kuningasideoita näkyy muhivan myös ZUN:in pään sisällä,pistää nyt sitten Sanae käyttämään sammakoita aseistuksena. o.O

Ltc

Viesti Kirjoittaja Ltc » Ma Maalis 09, 2009 09:54

Tuli tota demoa kokeiltua. Sanae A ja Marisa A vaikuttaa suht hyviltä jos pisteitä yrittää pelata. Suht mielenkiintoinen toi uusi systeemi, ainakin nyt on jotain tekemistä noiden taso osuuksien aikana eikä tarvitse tylsistyä kuin edellisissä peleissä.

Parhaat pisteet sain Sanae A:lla 137M ja 87M ja Marisa A:lla 98M normal vaikeustasolla. Muutama yritystä tein Lunaticilla ja pääsin kakkos tason loppuun mutta tuo ei oikeen innosta niin sitä ei jaksanut hakata.

Pistin mun parhaan run'in youtuubaan jos jotakuta kiinnostaa miltä peli näyttää:
http://www.youtube.com/watch?v=JpQRvHqm_9c

Paremmalta omasta mielestäni tämä vaikuttaa kuin edelliset pelit mutta sen näkee vasta sitten kesällä kun kokoversio tulee ulos ja sitten tätä voisi varmaan enemmänkin pelata.

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Ma Maalis 09, 2009 15:18

Aika mielenkiintoinen se ufo-systeemi. Voi yrittää helposti läpäisyä keräämällä lisäelämosia punaisilta ufoilta, pommeja vihreiltä ufoilta tai vastaavasti hiscoreja keräämällä sinisiä ufoja. Peli tuntuu olevan pikkuisen helpompi kuin Subterran Animism, mutta silti melko hankala. Perinteisten ReimuB:n ja MarisaA:n lisäksi on tullut pelattua lähinnä ReimuA:ta jonka pommi on tähänastisista tehokkain. Sanae tuntuu vähän turhan kikkailuhahmolta enkä oikein osaa pelata sitä.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

DanmakuR

Viesti Kirjoittaja DanmakuR » Ke Maalis 11, 2009 16:49

Aaagh!
Olen jäänyt koukkuun tuohon UFO:n 3stagen boss teemaan KUOLEN!

Toi Ufo homma on kyllä ihan hauska idea,mutta mieluummin jättäisin vastaavat jatkossa pelisarjan peleistä pois.
Sanae B >.<

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Ke Maalis 11, 2009 21:49

Enhän minä pystynyt pitämään näppejäni erossa UFOsta, kun seuraava koe on kerran vasta viikon kuluttua. Ensiksi kokeilin tietysti Sanaeta. Sanae A vaikutti melkoisen normaalilta, mutta B:stä en pitänyt. Kummallakaan en tosin päässyt kolmannen kentän välibossia pidemmälle. Sanaen jälkeen kokeilin Reimu A:ta, jolla pelaaminen ei tuntunut oikein onnistuvan. Perusshotti ei tuntunut tarpeeksi tehokkaalta eikä apuna ollut edes ohjautuvia ammuksia (tiesin kyllä jo tuossa vaiheessa, että maaliinhakeutuva Reimu oli B-versio), joten A-Reimustakaan minulla ei ole paljoa hyvää sanottavaa. Marisalla en ollut ennen pelannut, joten Marisa A:n sikamaisen tehokkaat laserit yllättivät minut täysin. Ovatko ne noin tehokkaat muissakin peleissä? Marisakaan ei tuonut toivottua tulosta, joten päätin kokeilla tuttua ja turvallista Reimu B:tä. Parin yrityksen jälkeen pääsin demon läpi. Sen jälkeen se meni läpi myös Sanae A:lla.

Sateenvarjololin varsinaisen lopputaistelun ensimmäinen spellcard tuottaa tuskaa. Jotenkin vain onnistun aina vangitsemaan itseni tai vaihtoehtoisesti ryntään väistäessäni suoraan palloihin. Joko pienempiin tai isoihin. Sivuttain liikkuvat kuvioidut pallot taas ryntäävät yleensä minuun, mikäli onnistun välttämään kummankin aiemmista kohtaloista. Tai sitten pommitan, mikä on tosin parempi vaihtoehto kuin kuoleminen. Varsinkin, kun pommittaminen ei (ellen ole aivan väärin tulkinnut) vie voimia. Vastapainona tälle onkin sitten se, että pommeja pitää yleensä kerätä. Tämä taas ajaa minut vaikeaan tilanteeseen, kun elämiäkin pitäisi kerätä ja counter-pommittaminen tuntuisi olevan taas huomattavasti vaikeampaa kuin mihin olen tottunut.

Esineiden kerääminen onkin mielenkiintoista UFOssa. Toisaalta avaruusalusten keräily häiritsi pelisuoritusta käsittämättömästi aluksi. Sitten tosin päätin olla välittämättä niistä ja huomasin kerääväni niitä lähes alitajuisesti. Eniten lentävien lautasten keräämisessä ärsyttää se, että ne tuntuvat vaihtavan väriä aina kun minä sellaiseen osun tai sitten jokin tuntematon voima vie oikeanväriset ufot kauas minusta juuri sillä hetkellä kun minulla olisi tilaa se napata. Näin ei tietystikään tapahdu silloin, kun ryntään kiireellä POCilta ruudun alalaitaan ja otan vahingossa mukaani vääränvärisen ufon kahden punaisen kaveriksi. Toinen asia mikä ufoissa ärsyttää on se, että niiden tiputtamat elämät eivät ohjaudu luokseni. Lukemattomia ovat ne kerrat, kun missaan molemmat elämäesineet, kun ne putoavat tuskallisen hitaasti ruudun alalaidasta olemattomiin ja valtava luotimuuri on minun ja niiden välissä. Lisäelämien hankkiminen voisi tosin olla vähän liiankin helppoa, jos ne saisi kerättyä automaattisesti. Ensimmäisessäkin kentässä sain suhteellisen helposti kaksi lisäelämää.

Musiikit eivät ole vielä jääneet kovin hyvin päähän, ensimmäisen kentän bossin teema on tähän mennessä ainoa, jonka olen "kuullut" pelatessani. Danmakun suhteen kolmannen kentän bossi taas on vähemmän yllättäen jäänyt mieleen hauskana. Olin katsonut videoita nyrkkiluodeista pelihimoa laskeakseni (sillä tosin taisi olla päinvastainen vaikutus..), mutta niiden kohtaaminen oli silti melkoinen kokemus. Niiden hitboxikin tuntuu olevan melkoisen suuri. En tietysti odottanutkaan Utsuhon jättiluotien kaltaista luodin kokoon nähden pikkuruista hitboxia, mutta omien kokemuksien perusteella tuntuu siltä ettei oma hitboxi saa edes hipaista nyrkkiä tai kuolo korjaa. Nyrkeistä toivuttuani suuria traumoja aiheuttivat seuraavaksi tavalliset hyökkäykset, jotka tuntuivat joko liian nopeilta tai sitten ne liikkuivat miten sattuu. Nopeasta hyökkäyksestä tosin selvisi Normalilla melkeinpä pysymällä paikallaan ja ristikkäin etenevistä danmakurivistöistäkin selvisi pienen alkujärkytyksen sijaan melko helposti. Bossin viimeinen spellcard tosin tuntuu edelleen melkoisen vaikealta. Joko väistän nyrkkejä liian aikaisin niin, että ne tulevatkin sinne mihin minä olen menossa ja jään niiden väliin tai sitten väistän hieman liian myöhään ja/tai liian varomattomasti ja syöksyn laseriin.

Demon perusteella UFO vaikuttaa kuitenkin kelpo peliltä. Saa nähdä, tekeekö avaruusalusten keräily lopullisesta pelistä tavallista helpomman vai vaikeamman.

Saint-Just

Viesti Kirjoittaja Saint-Just » Su Huhti 19, 2009 17:49

Uskomattoman addiktoivia ja loistavia pelejä.

Tuossa pari kuukautta sitten tuli ensimmäisen kerran tutustuttua tähän pelisarjaan. Aluksi kokeilin Embodiment of the Scarlet Deviliä ja sitä tuli pelattua aika paljon. Pirun vaikea peli oli. Continueita käyttämällä pääsen kyllä läpi ihan normaalilla, mutta en mitenkään kauhean taitava kyllä ole.

Seuraavaksi tuli sitten hankittua Perfect Cherry Blossom, kun sitä on niin kehuttu, ja sitä olen tässä aika aktiivisesti pelannut. Huomattavasti helpompi kuin Scarlet Devil, hitboxin näkyminen auttaa väistelyssä. Tässä olen yrittänyt saada Good Endiä pelaamalla peli normaalilla käyttämättä continueita, mutta en ole vielä onnistunut. Pääsen sinne viidennen stagen loppuun tai vikan stagen alkuun ennen kuin menetän viimeisetkin pommit ja elämät. Ekat kolme stagea pääsen yleensä aika helposti, mutta Prismriverin sisaruksissa ja Youmussa alkaa tulemaan jo ongelmia. Mutta eiköhän tässä harjoituksella pian päästä tämäkin peli kunnolla läpi. Sen jälkeen ajattelin sitten alkaa yrittämään peliä Hardilla ja Lunaticilla.

Jossain vaiheessa pitää kokeilla myös myöhempiä pelejä. Mahtavia pelejä kuitenkin, pelattavuus on yksinkertaista ja hauskaa, ja musiikki on upeaa. Ei voi millään uskoa, että yksi tyyppi on tehnyt ja suunnitellut kaiken.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”