Team Shanghai Alice - Touhou Project

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Avatar
Smobey
Viestit: 80
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 21:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Smobey » Ma Joulu 29, 2008 03:10

Comiketillä on vankka historia. Se juontaa juurensa 70-luvulle. Monet suuret yhtiöt, monet suuret mangakat ovat saaneet alkunsa juuri sieltä. Yli puoli miljoonaa kävijää per kerta, ja se järjestetään kahdesti vuodessa. Ei ole liioiteltua sanoa, että Comiket on se, joka määrittelee koko Japanin doujin-skenen liikehdinnän.

Tässä seuraa uusimman comiketin kaavakuva:

Kuva
Spoiler:
Kaikki punainen ja oranssi on Touhouta
Hail Eris!

Avatar
Krypfto
Viestit: 369
Liittynyt: To Marras 02, 2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Krypfto » Ma Joulu 29, 2008 03:34

Smobey kirjoitti:Tässä seuraa uusimman comiketin kaavakuva:]
Uusimman Comiketin yhden salin kaavakuva. Ja näitä salejahan löytyy Tokyo Big Sightista niin ja niin monta. Ihan näyttävä saavutus silti.
Yhteiskunnan vihollinen numero !!!
Illuminated realization number one: You are the only light there is for yourself, my friend.

Avatar
FreakyM
Viestit: 183
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Ma Joulu 29, 2008 04:26

Tuo punainen alue pistää vähän silmään, ei ole ihan pikkuilmiöstä enää kyse.
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Avatar
Olke
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:36

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Olke » Ti Joulu 30, 2008 14:57

Dodiin. Viime torstaina pääsin kuin pääsinkin Mountain of Faithin läpi. Ilon tunnetta tosin vähentää hieman se, että toisin kuin luulin, 1cc clear Normalilla ei nähtävästi vaadikaan lähes täydellistä onnistumista. Noloja kuolemia ja näin jälkikäteen ajateltuna turhia pommituksia on ehkä vähän turhankin paljon. Kanakon toiseksi viimeistä spellcardia en esimerkiksi osannut millään pommittamatta, vaikka kuinka katselin parempien pelaajien uusintoja. Läpi se kuitenkin meni. Nyt onkin projektina palata Perfect Cherry Blossomin pariin ja hankkia siitäkin 1cc clear. V-käyrää kuitenkin nostaa vähän se, että jostain syystä PCB:ssä hyvillä kerroilla pääsen Yuyukolle asti ilman sen kummempia ongelmia, mutta huonoilla kerroilla jo Chenistä ohi pääseminen on työn ja tuskan takana...

Katsoinpa myös Maikazen doujinanimen ensimmäisen jakson. Yllätyin, koska se oli oikeastaan aika hyvä. Taustat ovat upeita, mikä tosin saa hahmot näyttämään päälle liimatuilta. Hahmot ovat myös jossain määrin pulskanpuoleisia muihin fanituotoksiin verrattuna. Piirrostyyli kuitenkin muistuttaa ZUNin tyyliä, joten minä tykkään. Animaatio ei ole huippuluokkaa. Se on kuitenkin sen verran hyvää, että paria kohtaa lukuunottamatta minun piti keskittyä yksityiskohtiin huomatakseni animaation puutteet. Minusta harrastelija-animen animaation ei edes tarvitse olla huippuluokkaa. Toisaalta taas en voi välttyä ajattelemasta, että ehkä olisi kannattanut palkata vähemmän tunnettuja ääninäyttelijöitä ja käyttää enemmän resursseja animaation parantamiseen. Juonesta en sitten osaakaan sanoa mitään muuta kuin, että näin ensimmäisen jakson perusteella se tuntuisi etenevän normaalin Touhou-pelin tapaan. Paitsi että ennestään tuntemattomia hahmoja ei taida tässä olla. Huonoin puoli tässä on ehkä se, että seuraavaa osaa pitääkin ilmeisesti odottaa seuraavaan Comiketiin asti.

Avatar
madu
Viestit: 1442
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Joulu 30, 2008 19:38

Vau! Mun mielestä toi Maikazen animepätkä oli todella hieno. Hahmot oli tollasia söpöjä pullukoita niinkuin Touhou-hahmojen pitääkin mielestäni olla, loppupätkän välienselvittely sujui erittäin touhoumaisesti ja muutenkin tuo oli erittäin viihdyttävää katsottavaa vaikkei siinä nyt vielä juonellisesti ehtinytkään tapahtua juuri mitään. Jotenkin tuollaisia fanituotoksia tulee katsottua kriittisemmin kuin "oikeaa" telkkarianimea, mutta ainakin taustojen ja ohjauksen puolesta tuo oli kyllä melkein vaikuttavampaa jälkeä kuin keskivertotelkkarihuttu. Vaikka minulla ei olekaan mitään syvällisempää tietämystä Touhoun juonesta, hahmoista ja vastaavista, tuossa pysyi erittäin hyvin kuitenkin kärryillä.

ps. Reimun pantsut, hurraa! \o/

Avatar
Smobey
Viestit: 80
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 21:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Smobey » Ke Joulu 31, 2008 01:49

Oli se aika erinomainen pätkä. Vähän konservatiivinen, olisi tyylikästä nähdä jotain Silent Sinner in Bluen kaltaista menoa, mutta tämä onkin vähän enemmän slice of life -tyyppinen tuotos.
Hail Eris!

Avatar
FreakyM
Viestit: 183
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Ke Joulu 31, 2008 04:28

Olen iloinen. Tykkäsin tuosta pätkästä ihan pirusti.
Puolivälin pikainen shotti kirjahyllystä aiheutti repeilyjä, pikaselauksella kirjojen nimet olivat tyyliin "Wikipedia vol.3" "(9) "Im the strongest" story" ja "Yukkuri Shiteitte ne!".
Ainoa mistä en ehkä tykännyt oli Suikan sarvet, jotka oli vähän oudon näköiset. Olisi ne voinut teräviksikin piirtää. Ja missä oli Suikan pohjaton sakeruukku? Noh, toivottavasti näemme kännilolionia enemmän jatkossa.

Mutta ei helvata, on tämä loistotuotos. Hahmojen tyyli on tosiaan aika ZUNmainen, ja Aya.. ei perhana. Yleensä olen inhonnut Ayaa hahmona, mutta ei siitä tämän pätkän jälkeen voi oikein olla pitämättä. Toivottavasti ensi kerralla nähdään joko Flan, Yukari tai Yuyuko.
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

DanmakuR
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 20:38

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja DanmakuR » Ma Tammi 05, 2009 22:20

Aya.......*kuristaa Ayan*
Todella rasittava hahmo, hankkii aina toiset pulaan,eikä häntä oikein voi voittaakaan niin että hän olisi siitä pahoillaan.
Raivostuttavan optimistinen.....SILTI:

Pidin tuosta Maikazen pätkästä PAALJON!
Piirrosjälki ja animointi oli oikein tyylikästä faniteokselle,mutta häiritsemään jäivät Remilian kasvot.
Siis katsokaan nyt tuota; silmät+kasvojen koko=naurettavaa jopa animen mittapuulla :?
Ja jos tuo pätkä ei pian sisällytä itseensä Alicea,niin taitaa jäädä toistaiseksi täysin seuraamattomaksi.
Katson kyllä suunnilleen 20. kertaa tuota "Royal Flare" kohtaa,olihan se Patchyn kortittelu aika prameaa seurattavaa kuitenkin.

Avatar
Smobey
Viestit: 80
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 21:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Smobey » Ti Tammi 06, 2009 00:04

Ja piru vie mikä teillä kaikilla on Ayaa vastaan, ei tällaista pilkkausta voi kestää siihen kommentoimatta!
Hail Eris!

DanmakuR
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 20:38

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja DanmakuR » Ti Tammi 06, 2009 02:03

Olen pahoillani,mutta Ayan häviön jälkeinen passiivisuus saa "Sai mitä ansaitsi"ajattelutapani heittämään kärrynpyörää.
Se on yksi huono luonteenpiirteeni,jonka mukaan sekä tosielämän että myös pelien pitäisi noudattaa ajatusta:"Hyökkäsit kimppuuni,hävisit,kadu,saat anteeksi."
Tämä sama ajatusmaailmani iskee myös Suwakoon ja Koishiin,kummatkin ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut ja Suwako jopa juhlii tai jotain :|
Lisäksi minulla on hampaankolossa Ayaa kohtaan se,että olen MariAli fani.Tällä logiikalla samaan inhokkikastiin kuuluvat myös Patchouli,Nitori ja muutamat muut.
Muuten ihan ok hahmoja sekä Aya,että nuo muutkin.

Hahaha,tämä varmaan kuulostaa aika sekavalta,mutta ei voi mitään :!:

Avatar
Smobey
Viestit: 80
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 21:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Smobey » Ti Tammi 06, 2009 03:37

Sekavalta joillekin, minulle päivän selvää. Mitähän se meistä kertoo?
Hail Eris!

Avatar
Olke
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:36

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Olke » To Tammi 22, 2009 21:38

Olke kirjoitti:Nyt onkin projektina palata Perfect Cherry Blossomin pariin ja hankkia siitäkin 1cc clear.
Ja hankittuahan se tuli. Juuri äsken nimittäin. Tuli aivan puskasta. Olen tavannut kokeilla kerran tai pari kertaa illassa, ettei taidot aivan ruostu koeviikon aikana kun en voi enempää pelata. Ja niin kokeilin tänäänkin. Pääsin Primsrivereille kuolematta kertaakaan, vaikka pari kertaa meninkin sekaisin siinä mihin suuntaan liikun ja miten paljon. Kuolin pomotaistossa pari kertaa ja sitten Youmulle. Youmukin meni ehkä paremmin kuin koskaan ennen, kuolin siinäkin vain pari kertaa muistaakseni. Yuyuko taas menikin hieman huonommin. Harjoitusmoodia olin hinkannut sen verran, että tiedän mitä kunkin hyökkäyksen aikana pitää tehdä. Toteutus olikin sitten aivan toinen juttu. Reaktioaika pommituksiin oli aivan kateissa, ja vaikka Yuyukon aloittaessani elämiä olikin jäljellä vino pino, alkoi minusta tuntua siltä että tämä ei voi mennä läpi.

Kaksi tähteä eli kolme elämää jäljellä, kun Resurrection Butterfly alkaa. Kuolen kerran oikeastaan heti alussa ja paniikki meinaa iskeä. Sinne asti päästyäni ei tekisi mieli hävitä, vaikken ollut alunperinkään odottanut pääseväni läpi sillä kerralla. Resurrection Butterfly sujuu ihan hyvin, mitä nyt pari kertaa pommitin ja pari kertaa pelastuin Borderin ansiosta. 15 sekuntia jäljellä ja päätän, että tämä menee nyt läpi. Pommitan heti kun tulee hankala kohta, kuten sellainen, jossa päälleni syöksyy ristiin meneviä punaisia ammuksia vaikka odotin niitä toisia. Ja läpi meni. Onnistumisen tunne on nyt paljon suurempi kuin Mountain of Faithin läpäisyn jälkeen.

Sitten pitäisikin päättää, palaisiko seuraavaksi Imperishable Nightin pariin vai kokeilisiko onneaan Subterranean Animismissa. SA kyllä kiinnostaisi jo senkin takia, että ohjautuviin ammuksiin tottuneena joutuisin opettelemaan uuden pelityylin.

Avatar
SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 14:24
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » Pe Tammi 23, 2009 15:37

madu kirjoitti: ps. Reimun pantsut, hurraa! \o/
bloomerit eikä mitkää pantsut vaikka näytti kyl enemmän vaipalta joka tapaukses O_o;

oli tää ihan kiva tää maikazen väännös paitsi et ei täs kyl paljo tapahtunu mitää ja sit suikal ei ollu ketjui ja marisa oli iha tyhmä ja alkubiisi kans ja sakuya oli liia täydelline ja alice ja cirno puuttu paitsi alicesta olis tehty iha tyhmä tsundere moeblob niinku doujineis aina toisinku peleis ;_;

Avatar
SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 14:24
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » Su Helmi 22, 2009 20:37

Touhou Mountain of Faithista olis nyt käännöspatchi ollu ilmoil vähä reilu viikon, löytyy täält jos joku ei oo kuullu viel. ^o^

Melko äärimmäisen helppo osa täst sarjasta kyllä kun mullaki meni Marisa A:lla läpi jollai kolmannel yrityksel 1cc normaali ja jäi viel laiffeiki ainaki kolme ^o^

En kyl hirveesti tykänny tost uudesta pommitus systeemist ja grazetuxen puutteest ja jäin kaipaan lopus tulevaa screenii jossa kerrottais montako pommii on käyttäny ja paljoko grazettanu jne niinku viime peleis harmi ettei tollast ollu ;_;

Nyt pitäis varmaan pelata lopuillaki aseil ja hahmoil läpi ku täs on kai jokaiselle oma endingi ^o^

ps älkää käyttäkö Marisa B:tä ku se bugaa kuulemma ;_;

Avatar
AM
Viestit: 435
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 11:25
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja AM » Ma Helmi 23, 2009 10:45

SAPULI-DONO kirjoitti:ps älkää käyttäkö Marisa B:tä ku se bugaa kuulemma ;_;
Ei se bugaa sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta rikki se on. Aseteho ei ole aivan täysin lineaarinen, joten sopivasti tehoa rajoittamalla saa aikaan efektin joka vastaa suurinpiirtein samaa kuin ajelisi koko ajan master spark päällä.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa