Team Shanghai Alice - Touhou Project

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Kunimura

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Kunimura » To Elo 21, 2008 10:36

Tuc-keksi kirjoitti:Muuten porukat... jos haluaisi aloittaa/kokeilla Touhoun ihmeitä, niin mistä osasta uskaltaisi aloittaa? Onko sillä edes väliä mistä sen aloittaa? Onko jatkuvaa tarinaa tai jotain osaa, josta olisi helppo hypätä sisään, tai muita seikkoja, joita olisi hyvä ottaa huomioon?
Itse aloittelin Moedan-nimisellä pelillä, joka ei varsinaisesti ole virallinen Touhou-peli. Moedanin idea on opettaa pelaajalle muutamia danmaku-peleille tyypillisiä ammuskuvioita ja kuinka niistä on tarkoitus päästä läpi. En tiedä opinko varsinaisesti miitään mullistavaa Moedania pelaamalla, mutta se on virallisia Touhou-pelejä huomattavasti helpompi. Vielä helpompi kuin muiden Easy-modet. Ja jos tuntee olonsa itsevarmaksi, suosittelen myös aloittelemaan PCB:llä tai IN:llä.

Moedania ennen kokeilin pikkuisen Shoot the Bullettia ja se meinasi kuivata mielenkiintoni Touhou-peleihin kokonaan. Se verran vaikea se on jos ei ole ikinä mitään danmaku pelejä pelannut. Siitä ei siis ainakaan kannata aloittaa.

FreakyM

Viesti Kirjoittaja FreakyM » To Elo 21, 2008 14:36

Tähän voisi tietenkin mainita että Shoot the Bullet oli nimenomaan ensimmäinen sarjasta jota pelailin, nimenomaan armottoman "kerrasta poikki ja alusta"-asenteen takia. Enhän minä siinä tietenkään pitkälle päässyt, vaihdoin sitten IN:ään, johon tykästyin sitten senverran että mokoma tosiana löytyy hyllystäkin ihan aitona.
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Dodgeball

Viesti Kirjoittaja Dodgeball » To Elo 21, 2008 19:11

Imperishable Night oli minun ensimmäinen peli ja se on edelleen oma suosikki.

Maveric

Viesti Kirjoittaja Maveric » Pe Elo 22, 2008 19:44

Itse olen pelaillut Perfect Cherry Blossomin ja Imperishable Nightin demoja, ja voin sanoa pitäneeni peleistä. Lähinnä olen pelittänyt Easyllä ja Normalilla, sillä en ole mikään hyvä SHMUPpaaja vaikka kyseisestä genrestä pidänkin. Haluaisin kyllä kokoversiot molemmista peleistä, sen verran hyvää settiä on. Voisiko joku valaista, mistä koko versiot saa ja maksaako se (ja paljonko)? Joku toinen päivä voisin antaa vähän tarkemman selonteon tänne...
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Dodgeball

Viesti Kirjoittaja Dodgeball » Pe Elo 22, 2008 23:23

Maveric kirjoitti:Itse olen pelaillut Perfect Cherry Blossomin ja Imperishable Nightin demoja, ja voin sanoa pitäneeni peleistä. Lähinnä olen pelittänyt Easyllä ja Normalilla, sillä en ole mikään hyvä SHMUPpaaja vaikka kyseisestä genrestä pidänkin. Haluaisin kyllä kokoversiot molemmista peleistä, sen verran hyvää settiä on. Voisiko joku valaista, mistä koko versiot saa ja maksaako se (ja paljonko)? Joku toinen päivä voisin antaa vähän tarkemman selonteon tänne...

Minä olen ostanut kaikki Touhou pelit Himeyashopista, mutta nyt se on hieman myöhäistä... Kaikki on loppuunmyyty paitsi Immaterial and Missing Power. Scarlet Weather Rhapsody löytyi listalta vielä muutama viikko sitten, mutta nyt sekin näyttää olevan "out of stock".

Himeyashop oli hyvä, tavara tuli nopeasti mutta postikulut oli valtavat... Postikuluille tuli hintaa lähes saman verran kuin itse pelille.

http://www.himeyashop.com/advanced_sear ... ghai+Alice

http://www.himeyashop.com/advanced_sear ... s=Tasogare

Paletwebbiä en ole koskaan käyttänyt mutta sieltä niitä vielä saa.

http://www.paletweb.com/selectpage.asp?code=80000084

sitten on vielä white-canvas, mutta tilaaminen voi olla hankalaa...

https://www.w-canvas.com/

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Su Elo 24, 2008 23:02

Päätinpä eräänä kauniina heinäkuun päivänä kokeilla vähän, että mitä tämä Touhou-touhu (hahahaha!) oikein on. Monessa paikassa suositeltiin Perfect Cherry Blossomia touhouneitsyen ensimmäiseksi kokemukseksi, ja tartuin neuvoon. Tykästyin heti. Musiikit ruls, ja vaikka olenkin kertakaikkisen surkea tämänkaltaisissa peleissä, epäonnistumisista huolimatta koko ajan piti yrittää uudelleen. Pääsin neljänteen kenttään ja pomovastukseen. Kuolin jotakuinkin heti, mutta se ei haitannut, olinhan päässyt pidemmälle kuin koskaan ennen. Päiviä kuitenkin kului, enkä päässyt tuota lainkaan pidemmälle. Huomasin, että näppäimistöllä pelatessani en pysty shiftiä painaessani ampumaan ja liikkumaan oikealle yhtä aikaa (vasemmalle liikkuminen kyllä onnistuu). En millään keksinyt ratkaisua ongelmaan, ja lopulta kävi niin, että aloin syyttää epäonnistumisistani tätä vikaa. Pelaamiset jäi joksikin aikaa siihen, osittain tämän ja osittain ajanpuutteen takia.

Kunnes tänään, hyvä herrasväki, ostin padin, kun ajotunnilla satuin kaupungissa käymään. Ensimmäisellä pelikerralla ei tapahtunut ihmeitä, mitä nyt liikkumisongelma korjaantui. Mutta. Olen hyvin innoissani. Äsken kokeilin huvikseni ennen nukkumaanmenoa. Kuolin jatkuvasti, ja tuntui siltä etten välttämättä pääsisi edes neljännen kentän pomomittelöön. Pääsin kuitenkin. Pääsin sen jopa läpi. Tässä vaiheessa mieleni teki tuulettaa villisti, mutten malttanut. Tapasin Youmun. Selvisin ensimmäisestä kohtauksesta. Toisenkin kohtaamisen aikana selvisin kohtuullisen pitkälle, mutten innostukseltani ymmärtänyt panna merkille, että kuinka pitkälle tarkalleen ottaen selvisin.

Kuolema tosiaan korjasi aika lailla heti sen jälkeen, kun toiveikkaasti ajattelin, että minähän saatan selvitä tästä. Mutta tästä se lähtee. Pomminapin huomasin laittaneeni vähän huonoon paikkaan, mutta kunhan sen korjaan niin tämä peli menee läpi kuin vettä vain. Aivan varmasti. Normalilla siis pelaan. Harmi vain, että pitäisi kirjoituksiin lukea, voi jäädä touhottamiset vähän vähälle. Mutta minähän en tästä lannistu.

Mitenkähän minä vain saan nukuttua tänä yönä, kun näin tästä innostuin....

FreakyM

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Ma Elo 25, 2008 21:48

Anna mennä vain. Sitten kun ensimmäisen kerran selviää hengissä Yuyukon viimeisestä hyökkäyksestä voi kyllä tuulettaa vapaasti, on se jotain senverran häijyä menoa.
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » To Elo 28, 2008 21:08

FreakyM kirjoitti:Anna mennä vain. Sitten kun ensimmäisen kerran selviää hengissä Yuyukon viimeisestä hyökkäyksestä voi kyllä tuulettaa vapaasti, on se jotain senverran häijyä menoa.
Olisinkohan minä nyt kokenut tämän viimeisen hyökkäyksen... Huomasin Yuyukon olevan viimeisellä Spellcardillaan ja tietysti ilosta ja innosta puhkuen käynnistin pomminapinraiskausoperaation. Melkein ehdin jo tuulettaa, mutta sitten tapahtui jotain käsittämätöntä ja kuolin. Päivällä vielä otti päähän niin mahdottomasti, että sairastuin kuumeeseen, mutta nyt alkaa tuntua siltä, ettei olisi kuume voinut paljon parempaan väliin tulla.

Ja ennen kuin turhaan iloitsen, onko Sakuya A jotenkin ylivoimainen hahmo tässä? Muillakin kokeilemillani hahmoilla pääsen kyllä Youmulle asti, Reimu A:lla Yuyukonkin luokse, mutta Sakuya A:lla olen päässyt pisimmälle. Vai voisiko tosiaan olla, että olen kehittynyt.. Näppäimistöllä pelatessanikin pelasin lähes aina Sakuyalla, ja Primsriverin siskosten, joiden kohdalla muiden hahmojen kanssa tuntuu tökkivän, ammuskuviot ovat siinä tulleet sitten tutuiksi.

FreakyM

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Pe Elo 29, 2008 05:04

Juu-uh, Yuyukolla on tosiaan vielä yksi, viimeinen kortti joka ei näy listassa - "Resurrection Butterfly - [ xx% Reflowering ]" .
Vinkkinä että ampuminen ei auta, se on vain selvittävä loppuun. Arvaa ottiko päähän mokata ensimmäinen 1cc-yritykseni kirjaimellisesti viimeisellä sekuntilla?

Ja hahmohan on aikapitkälle makuasia, itsehän pelaan Reimu A:lla koska hakeutuvat ammukset nyt vaan ovat pop tämäntyyppisissä peleissä.
IN:ssä taas Netherworld Dwellers team on minulle se ainoa oikea, mokoma kaksikko kun sattuu olemaan suosikki"pariskunta"ni koko pelisarjassa.
when I ask what he sees

Olke

Viesti Kirjoittaja Olke » Ma Syys 01, 2008 20:05

Ja läpihän se meni. Perfect Cherry Blossom nimittäin. Ensiksi olin hetken ihan fiiliksissä. Sitten alkoi tuntua tyhmältä. Tunsin nimittäin suurta syyllisyyttä siitä, että pommitin itseni turvaan viimeisellä Spellcardilla pienimmästäkin vaaratilanteesta. Tai en ihan pienimmästä, mutta siltä se näin jälkeenpäin tuntuu. Lisäksi käytin continueja tuossa. En aluksi ollut edes ajatellut, että minulla olisi pienintäkään mahdollisuutta päästä PCB 1cc läpi, joten en luonnollisesti edes yrittänyt tehdä niin. Vieläkään en kovin luottavainen ole kykyihini onnistua tuossa, joten en oikein tiedä mitä tehdä. :D

Päätöksentekoa vaikeuttaa entisestään se, että ehdin jo aloittaa Imperishable Nightin, josta pidän vähintään yhtä paljon kuin PCB:stä. IN:ssä pidän erityisesti siitä, että joukkueina pelaaminen tuo pientä taktikoinnin tuntua pelkkään ammuskeluun ja väistelyyn. Lisäksi mielialasta riippuen pidän tai inhoan IN:ssä sitä, että olen niin huono keräämään Time Orbeja, että pelin läpäistäkseni minun on käytännössä pakko onnistua 1cc:ssä. Tai yhden continuen voin käyttää, mutta enpä minä taida sitä viitsiä käyttää, ellei continuen paikka tule sitten kun Kaguyasta selviäminen on sekunnin päässä. Tähän mennessä olen edistynyt siinä määrin, että Reimu&Yukari-tiimillä pelatessani pääsen viidenteen kenttään ennen kuin elämät loppuvat. Viidennen kentän alkuun. Eiköhän se tästä, replays.gensokyo.org on ystävä jne.

Prkln yo-kirjoitukset vievät arvokasta peliaikaani..

Smobey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smobey » Ti Syys 02, 2008 21:16

Voi herran jestas subterranean Animism osaa olla vaikea. Kaikki aikaisemmat pääsen jotenkin kutenkin lävitse normaalilla, siis ilman continueita. Mutta th11? Haha, vitoskenttä on jotain niin mielipuolista että tekee mieli mennä peiton alle itkemään maailman vääryyttä. Easyllä jouduin läpäisemään mokoman hirviön, ja sekin oli jo kohtalaisen vaikeaa verrattuna muiden pelien easyyn. Chernobyl-tan on tosin aika mainio ilmetys :)
Hail Eris!

J

Viesti Kirjoittaja J » Ti Syys 02, 2008 22:20

Tulipahan taas tänään hiukan pelattua ja pääsin ensimmäistä kertaa viidenteen tasoon. Tosin käytin kaikki "continuet".
Mutta tuo viidennen tason pomo, Youmakos se nyt oli, on yllättävän helppo.
Prismasiskoksiin meni turhan moni elämä ja "continue", mutta viides kenttä oli paljon helpompi kuin neljäs.

Tulipahan tajuttua että pisteitä saa huomattavasti enemmän kun istuu siellä edessä ja noukkii niitä juttuja siellä.
Harmillisen lähelle jäi etten olisi päässyt taistelemaan "Youman mestaria". En kyllä pysty kuvittelemaan että pääsisin tuonne asti ilman että kuolisin kertaakaan, siis käyttämättä "continueta", ellen sitten laita alkuun +5 elämää. Mutta tuohan olisi huijausta.

No mutta, jonkinnäköistä edistystä on siis tapahtunut.

Muutama kysymys on tosin herännyt tässä.
Mitä ovat ja mikä on "Spellcardien" tarkoitus ja jos niillä on jokin tarkoitus, niin miten niitä voi käyttää?
Siis ymmärrän että kyse on loitsukortista, mutta siis vähän tarkemmin asian tarkoitus. Löytänyt olen listan loitsukorteista "results" - osastolta, mutta olin lukevani täällä vai oliko toisella foorumilla jotain niiden käytöstä?

"Graze" - Mitä se tekee ja mikä on sen tarkoitus? Itse olen hiukan yrittänyt sitä katsella pelatessani ja vaikuttaisi että tuo kasvaisi sitä mukaa kun "vaaratilanteita" tulee, mutta en ole aivan varma.

Noh, jokin kysymys oli vielä mutta se on kadonnut harmaaseen massaan. Pistelen sitten lisää jos ja kun muistan..
Pitkäaikainen stalkkeri

Smobey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smobey » Ti Syys 02, 2008 22:33

Minäpä jelpin. Spellcardeilla ei ole tarkoitusta. Ne ovat vain nimiä pääkkin hyökkäyspatterneille. Jos selviät spellcardista kuolematta tai pommittamatta, "capturaat" sen, mutta käytännössä se tarkoittaa vain läjää lisäpisteitä. Paitsi Impersihable Nightissa, mutta se on eri asia. Graze taas lisääntyy joka kerta kun luoti menee ihan vierestä. Jokainen luoti antaa yhden lisägrazen ja pitkät laserit jne antavat paljon enemmän. Se on pisteytystekninen asia, joka ei kauhean tärkeää ole ennen kuin tosissasi alat pisteitä keräilemään.

Ja sitten yleisiä vinkkejä jotka minulle kertoi oma Touhou-senseini kun tutustuin sarjaan:

1. Pääkit tulee vetää aina shifti pohjassa
2. Turhia liikkeitä ei tueta, vaan kannattaa aina pysyä yhdellä pienellä alueella (ruudun alareunassa, keskellä) vältellen luoteja. Liika liikkuminen tappaa. Erityisesti neloskenttä on helpompi jos liikkuu vain millin kerrallaan.
3. Täydellä powerilla ruudun ylälaitaan liikkuminen saa kaikki esineet ruudussa lentämään sinua päin: Pisteitä tulee myös enemmän jos saa siniset esineet ylälaidasta
4. Pommita usein. Jos tulee hittiä, sinulla on about puoli sekuntia aikaa pommittaa niin saat pitää henkesi.

No, ovathan monet noista ihan itsestäänselviä, mutta piruako olisin pärjännyt alussa läheskään yhtä hyvin jos noita tosiseikkoja ei olisi kerrottu. Ja eiväthän nuo aina pidä paikkaansa, mutta yhdeksässä tapauksessa kymmenestä kyllä.
Hail Eris!

Dodgeball

Viesti Kirjoittaja Dodgeball » Ke Syys 10, 2008 22:22

Jee, Zunin haastattelu on youtube:ssa. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=y1fFyKJ3m7E

FreakyM

Viesti Kirjoittaja FreakyM » La Loka 25, 2008 04:12

Yägh. Ei tuota videota kestä katsoa, tuon yhden eukon ääni raastaa hermoja.
when I ask what he sees

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”