Team Shanghai Alice - Touhou Project

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

Avatar
AM
Viestit: 435
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 11:25
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja AM » Ti Touko 27, 2008 17:35

Onko kukaan jo kerennyt kokeilla yhdettätoista osaa(demoa siis), Subterranean Animismia?

Itse ainakin huomasin, että Reimun aseet on muuttuneet täysin käyttökelvottomiksi, pommien pysyessä edelleen melko huonoina. Sen lisäksi kakkosstagen bossi on aivan tajuttoman vaikea, itseasiassa se on jopa vaikeampi kuin kolmas. Marisalla on muutama kiva moodi, mutta master spark jää yhä puuttumaan.

On se kyllä toistaiseksi parempi kuin Mountain of Faith ja siihen saa 1280x960 resoluution.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Avatar
Kunimura
Viestit: 301
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 18:47
Paikkakunta: Karkkila

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Ti Touko 27, 2008 18:42

Yritin pelailla Subterranean Animismia, mutta se ja Scarlet Weather Rhapsody eivät oikein tahdo toimia pari vuotta vanhalla läppärilläni. Kumpaakin olen nyt saanut jonkin verran testailtua ja TH11 vaikuttaa ihan hauskalta, kunhan Zun korjaa sen "nurkkabugin". Hahmon voi liikuttaa ulos nurkasta, jonne vihollisen ammukset eivät yllä. Sieltä ei voi ampua itsekään, mutta sillä ei ole väliä, koksa Touhou peleissä ei ole koskaan vaadittu voittamaan kaikkia vihollisia vaan vaihtoehtoina on ollut aina myös hengissä selviäminen. Nyt se on entistä helpompaa...

Muuten kyllä ihan hauska ja selvästi MoF:ia parempi Touhou.



SWR taas vaikuttaa aika hauskalta. Muutokset IAMP:hen nähtynä ovat todella huomattavia, kuten jo demosta tuli selväksi. Ihmisiä vastaan en ole vielä päässyt pelaamaan, pitäisi varmaan kokeila nettipelin kautta päästä ottamaan matseja. Tykkään siitä, että hahmoja voi kustomisoida antamalla niille erilaisia loitsukortteja. Näillä korteilla saa siis käyttöön uusia tai parenneltuja erikoisiskuja sekä superiskuja ynnä muita ominaisuuksia.

Pelaajan on itse kerättävä näitä kortteja pelaamalla peliä. Toisaalta se tekee tietokonetta vastaan pelaamisesta mielekästä, mutta toisaalta pelaaja voi joutua grindamaan arcade-tilaa tunteja saadakseen haluamiaan loitsukortteja. Itse olen pelannut Youmulla story-moden läpi kerran ja arcaden pari kertaa ja en ole edelleenkään saanut kaikkia Youmun loitsukortteja. Ja sitten kun haluankin kerätä loitsukortteja jollekin toiselle hahmolle, joudun käymään saman rumban läpi uudelleen.

Niin, ja kuulin sellaista juttua, että kun pelin päivitti 1.00:sta 1.01:teen, kerätyt loitsukortit hävisivät ja niiden kerääminen oli aloitettava alusta. Tätä en pysty itse vahvistamaan (pystyykö joku muu?), koska päivitin 1.01:teen ennen kuin aloitin pelaamisen. Toivottavasti seuraavalla päivityksellä ei ole samanlaista vaikutusta, tai saatan kuivua koko peliin.

Avatar
FreakyM
Viestit: 183
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja FreakyM » To Touko 29, 2008 07:55

Kyllähän tuota 11 on tullut pelattua, ja se onkin pääsyy miksen ketjua ole ehtinyt päivittää =D
Tuo "nurkkabugi" tosiaan pisti silmään heti, ja lähtee kyllä lopullisesta versiosta aivan varmasti. Olisi vain saanut julkaista sen patchin siihen MoF että kehtaisi pelata Marisa B:llä.. ja Master Sparkin puute tosiaan häiritsee vähän. Toisaalta, pelaan Reimu/Suika tiimillä, joten ei niin häiritse. Vaan olisi se ZUN perhana voinut tehdä uudet artit ainakin näille Youkai-tiimiläisille, hieman tylsähköä jos hahmot ovat mukana vain tekstiruudun muodossa.

Scarlet Weather rhapsodyyn en todennäköisesti tule koskemaan, lähinnä siksi ettei pelattavien joukossa ole ketään jolla haluaisi pelata- tai no, Yuyuko, mutta peli itsessään tuntui vaan vähän.. puolivalmiilta. En osaa sanoa, jotain siitä vain puuttuu. Lisäksi ajatus randomsäästä sekoittamassa matsia ei houkuta ei sitten niin yhtään.

Noh, TH11 yllätti iloisesti kakkoskentän bossillaan, ja se ykköskentän bossi, Kurodani Yamame.. noh..
Spider moe~
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Avatar
__
Viestit: 461
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:54

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja __ » Ke Heinä 09, 2008 22:33

Pelisarjasta pelannut seiskaa sekä kymppiä. Touhou 10 noista kahdesta suosikkini.
Todella mukaansatempaava peli ja mukavaa käsi&silmä refleksiharjoittelua.
Pitää tutustua noihin muihinkin osiin (varsinkin 11:sta) jossain vaiheessa kun kerkeää.

Avatar
Dodgeball
Viestit: 16
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 23:27
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Dodgeball » To Heinä 17, 2008 23:44

TH11 on hyvä ja Reimu A:sta on tullut oma suosikki lähinnä teleport taidon takia.

http://www.youtube.com/watch?v=6gCvXlQOsXI

Avatar
FreakyM
Viestit: 183
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Pe Heinä 25, 2008 02:00

mitenkäs tuo teleportti toimikaan? Yukari piti olla parina, sen muistan.
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Avatar
Dodgeball
Viestit: 16
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 23:27
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Dodgeball » La Elo 02, 2008 22:10

FreakyM kirjoitti:mitenkäs tuo teleportti toimikaan? Yukari piti olla parina, sen muistan.
Jep, se onnistuu ainoastaan Reimu+Yukari tiimillä. Teleportti toimii kun painat nuoli-näppäintä kaksi kertaa. Ensin tietenkin pitää siirtyä vasempaan tai oikeaan ruudunlaitaan ja tulitus-näppäintä ei saa käyttää.

Avatar
J
Viestit: 258
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja J » Ma Elo 11, 2008 19:27

Tuossa jokunen kuukausi sitten eräs käyttäjä hehkutti eräällä toisella foorumilla siitä kuinka et voi olla todellinen Otaku jos et ole kuullut, pelannut ja kokenut Touhou Projectia. Siinä samalla kun sitten luin kyseisen henkilön viestiä ajattelin että voisihan sitä kokeilla ja katsoa mitä tulee.

Peli siis tuli ____ noin kaksi kuukautta sitten ja jäi muuten samantien unholaan. Vasta eilen kun putsailin konetta turhista tiedostoista tuli kyseinen tiedosto vastaan ja "Ai niin, tätäkin piti kokeilla" -kokemus.
Noh, siinä sitten tuli asennettua peli ja samantien kokeilemaan. Peli jonka asensin oli siis Perfect Cherry Blossom.


Ei jumalauta olen koukussa. Joskus olen samanlaisia pelejä pelannut kasibittisellä Nintendolla, mutta tämä on aivan jotain muuta. Luulin joskus olevani hyvä tämmöisissä peleissä, mutta se että en pääse "Easy" tasolla nyt parin tunnin pelaamisen jälkeen edes kolmatta kenttää läpi paljastaa vain kuinka amatööri oikeasti olinkaan. Turhia kuolemia tulee otettua toisessa kentässä ihan liikaa ja välillä kadotan hahmoni täysin. Hiukan häiritsee kun en tiedä sitä tarkkaa "osumapistettä" hahmossani. Välillä tulee väisteltyä panoksia jotka menisivät ohi vaikka en liikkuisikaan.

Aivan loistavaa ajan tuhlausta tämä peli. Helposti menee useampi minuutti kun hokee itselleen "Yhden kerran vielä.."
Pitkäaikainen stalkkeri

Avatar
Krypfto
Viestit: 369
Liittynyt: To Marras 02, 2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Krypfto » Ma Elo 11, 2008 20:35

J kirjoitti:Hiukan häiritsee kun en tiedä sitä tarkkaa "osumapistettä" hahmossani.
Shiftiä pohjaan niin ilmestyy se hitboxikin näkyviin - helpottaa elämää kummasti.

Ja varsinainen hupihan alkaa vasta siellä neljännessä kentässä. Toisinaan olen Normalilla saattanut selvitä kolmesta ensimmäisestä kentästä kuolematta kertaakaan, mutta Prismriverin siskosten jälkeen on elämälaskuri salaperäisesti hurahtanut sinne nollan tienoille. ξ・∀・)
Yhteiskunnan vihollinen numero !!!
Illuminated realization number one: You are the only light there is for yourself, my friend.

Avatar
J
Viestit: 258
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja J » Ti Elo 12, 2008 09:50

Krypfto kirjoitti:
J kirjoitti:Hiukan häiritsee kun en tiedä sitä tarkkaa "osumapistettä" hahmossani.
Shiftiä pohjaan niin ilmestyy se hitboxikin näkyviin - helpottaa elämää kummasti.

Ja varsinainen hupihan alkaa vasta siellä neljännessä kentässä. Toisinaan olen Normalilla saattanut selvitä kolmesta ensimmäisestä kentästä kuolematta kertaakaan, mutta Prismriverin siskosten jälkeen on elämälaskuri salaperäisesti hurahtanut sinne nollan tienoille. ξ・∀・)

Noniin, nyt kun tiesi mihin ei saanut tulla osumaa, menivät kaikki kolme kenttää läpi ilman että tuli pahemmin otettua "turhia" kuolemia.
Neljänteen kenttään pääsin ja ihmeellisesti tuli Game Over tuon ensimmäisen bossin jälkeen.
Hiukan hyppää vaikeusaste kolmannesta kentästä neljänteen..
Pitkäaikainen stalkkeri

Avatar
FreakyM
Viestit: 183
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Ke Elo 13, 2008 05:54

PCB:n neloskenttä on legendaarinen.
Se helkutin välibossi, ja ne hemmetin siskokset.

Ja sitten onkin edessä Youmu, ja siitä ei edes puhuta =D
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Avatar
Dodgeball
Viestit: 16
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 23:27
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Dodgeball » Ma Elo 18, 2008 22:33

Subterranean Animism julkaistiin viime viikonloppuna!

http://www.youtube.com/watch?v=wdlccP90bn0

Tasot 4 ja 5 lunatic vaikeusasteella.

http://www.youtube.com/watch?v=0A0wdgk_SFA

Extra taso 1/2

http://www.youtube.com/watch?v=TAdSVfrsXFw

Extra taso 2/2

http://www.youtube.com/watch?v=FUhT2s18kEY&

Taso 6, normaalilla vaikeusasteella

Viimeinen boss on atomipommi-loli! :lol:

Avatar
FreakyM
Viestit: 183
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Ti Elo 19, 2008 14:00

Ah, nyt kerkeää 11 pelaamiselta välillä postaamaankin, ja tuo Nuke-tan on kyllä hieno keksintö ZUNilta-
TARJOILIJA! Samaa tavaraa kuin se mitä tuo laiha jätkä joi tuota keksiessään!

Ja demo antoi olettaa aivan oikein: vaikeustaso nousee kattoon ja räjähtää sen läpi- PCB:n ja IN:n Normaalilla 1cc onnistuu, mutta tässä pelissä se on haave vain, siitä pitävät nelos-ja vitoskenttä huolen. Onneksi on Reimu/Suika-tiimi, se autocollect-kyky on kyllä IHQ.

Niinjoo, tälleen sivuhuomatuksena PSP:n omistajille, legendaarinen (ja tässäkin ketjussa kai mainittu!) Tyrian on OpenTyrianin muodossa saatavilla myös PSP:lle. LoistoSHMUP kyllä, vaikkakin Touhoun jälkeen ammuskuviot tuntuvatkin vähän köyhiltä =D
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Avatar
Tuc-keksi
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Syys 19, 2007 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja Tuc-keksi » Ke Elo 20, 2008 21:10

Muuten porukat... jos haluaisi aloittaa/kokeilla Touhoun ihmeitä, niin mistä osasta uskaltaisi aloittaa? Onko sillä edes väliä mistä sen aloittaa? Onko jatkuvaa tarinaa tai jotain osaa, josta olisi helppo hypätä sisään, tai muita seikkoja, joita olisi hyvä ottaa huomioon?
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

Avatar
FreakyM
Viestit: 183
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Team Shanghai Alice - Touhou Project

Viesti Kirjoittaja FreakyM » To Elo 21, 2008 01:38

Aloita Perfect Cherry Blossomilla tai Imperishable Nightilla.
Aika pitkälle suosituimmat, ja mielestäni parhaat osat. Yhteinäistä juonta ei oikein ole, mitä nyt välillä dialogeissa viitataan edellisiin peleihin.
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa