Shadow Hearts

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

EpikFeil

Shadow Hearts

Viesti Kirjoittaja EpikFeil » Ti Joulu 28, 2010 23:42

Ihmettelen kovin, kun näistä ei ole vielä aloitettu ketjua, vai onko pelisarja tosiaan täysin tuntematon? Vai onko ketjun aloittaminen kyseisestä aiheesta sääntöjen vastaista? (elekää bannatko jos on :<)

Niin siis. Shadow Hearts on kolmesta pelistä koostuva sarja. Siihen kuuluvat Shadow Hearts, Shadow Hearts: Covenant ja Shadow Hearts: From the New World. Wikipedia väittää, että sarjan mukamas aloittaa joku Koudelka, mutta sillä ei ole kuulemma suurta yhteyttä muihin peleihin.

Shadow Heartsit ovat vuoropohjaisia roolipelejä, joissa käytetään Judgement Ring-tekniikkaa. Siinä hyökkäyksen onnistumisen ja tehon ratkaisee se, kuinka hyvin osuu renkaan värillisille alueille.

Juonista ja henkilöistä jos haluatte tietää enemmän, jokaiseen osaan olen antanut wikipedialinkin. Itse kun olen pelannut oikeastaan vain viimeistä osaa, en pysty kertomaan noista muista paljoa. Muuta kuin että SH:ssa ja Covenantissa ainakin on sama päähenkilö, joka FtNW:ssä vaihtuu ja että jokainen osa näyttäisi pitävän sisällään jonkun Valentinen vampyyrisuvusta ja Roger Baconin, joka kuulemma on oikeasti ollut olemassa. Ja ainakin Covenantissa ja FtnW:ssä on muitakin historiallisia henkilöitä (Al Capone, Grigori Rasputin yms).

~~~

Nyt kun on käsitelty tuo esittelyosuus, voisin kertoa omia tunnelmia tuosta viimeisestä osasta.

Ensimmäisen kerran kun työnsin levyn koneeseen, olin ihan että wtf. Siihen mennessä ainoa japanilainen peli, jota olin pelannut oli Kingdom Hearts, jossa siis seikkaillaan ihan erilaisessa ympäristössä. Nyt fantasiamaailma oli vaihtunut vanhemman ajan Amerikkaan, mikä pisti vähän epäilyttämään. No, kyllä minä vaan silti onnistuin nopeasti koukuttumaan ja kas kummaa, ensimmäinen taistelu. Olin ihan paniikissa että mitä pitää tehdä, ainoa taistelutekniikka jonka osasin oli mäiskintä. No, kyllä sekin siitä sutjaantui nopsaan ja siinä sitä sitten mentiin tarinaa eteenpäin ja kehityttiin ja vähitellen äidin ei enää tarvinnut kääntää tekstityksiä minulle. Vaan kyllähän se silloin seurasi peliä (ja edelleen olen katkera siitä että se sai Procyonin tapettua ennen minua) ja pelasi välillä itsekin. Voih, nyt iski nostalgia.

Niin ja öäh. Voin sanoa nauttineeni lähes jokaisesta hetkestä pelin parissa. Vaikeimmiksi bosseiksi pitää tunnustaa Malice Edna, Kerufe ja Malice Killer; kaksi ensimmäistä siksi, että siinä vaiheessa minulle alkaa kostautua jos leveliä ei ole nostettu. Viimeinen siksi koska se vaan on vaikea.

Suosikkihahmokseni nousee ehdottomasti Killer. Olen aina pitänyt enemmän pahiksista, kuin hyviksistä, ja hahmo oli muutenkin cool. Ne sen aseet, omnomnom. *--*
Spoiler:
Ja etenkin hahmon tarina. Meinaa kuolla alussa, mutta Lady tulee pelastamaan (tai "pelastamaan"). Vähitellen kaksikko rakastuu toisiinsa, mutta sitten Killer kuolee. En ole hyvää loppua vieläkään päässyt näkemään, mutta toivon syvästi että Killer herää siinä henkiin ja saa leidinsä. Ja btw pyydän, ettette spoilaisi sitä minulle.

Mutta niin. Muita pelaajia jos on niin keskustelua pystyyn, pweese.

Logan

Re: Shadow Hearts

Viesti Kirjoittaja Logan » To Joulu 30, 2010 03:36

Aloitin Shadow Heartsin pelaamisen FTNW:sta, jonka ostin aika heräteostoksena pelaajaurani alussa "koska se on japanilainen roolipeli ja japanilaiset roolipelit on ihkuja". Suurin osa tuohon aikaan ostamistani peleistä osoittautui kyllä varsin hyviksi sijoituksiksi, mutta FTNW ei suuremmin napannut niin hahmojen, miljöön kuin Judgment Ringinkään osalta [hyvillä reflekseilläni ylpeilystä tunnettuna ihmisenä egoani kolhi suuresti pelin tapa tallentaa taistelutulokset ja se, että hit rateni oli jotain 99,8 ja strike rate ehkä noin viisi prosenttia]. Peli oli kuitenkin riittävän viihdyttävä ollakseen läpi huitomisen arvoinen ja koska minulla on tapana antaa vähän kaikelle toinen mahdollisuus sen kummemmin harkitsematta, hommasin Covenantin tilaisuuden sattuessa kohdalle.

Sehän olikin astetta hienompi tapaus sitten ja ehdottomasti suosikkipelieni top 10-listalla edelleen. Olen aika huono perustelemaan, miksi pidän jostakin, ja tässäkin tapauksessa osaan sanoa vain, että Covenantissa on kaikki kohdallaan. Pidän pelien omaleimaisuudesta ja historiaviittauksista, jotka liittyvät suureksi osaksi asioihin, joiden vastineista oikeassa maailmassa olen kiinnostunut, ja kyllähän judgment ringiinkin tottuu. Se paikoitellen [The Man Festival..] äärimmäisen typerä huumorikin on harvinaisen sopivaa meikäläisen kapasiteetille ja epämääräinen aikamatkailu-mindfuck aina tervetullutta. Lisäksi vihollisdesignit ovat varsin komeita ja niiden taustatarinat ihan mielenkiintoista luettavaa.

Katkera olen ainoastaan siitä, että Covenantin taistelusysteemi on niin paljon huonompi kuin From the New Worldin, vaikka juoni pesee jatko-osan mennen tullen ja hahmokaartissa on useita aidosti hyviä tyyppejä yhden puolisiedettävän sijaan. Pidän FTNW:stä nykyään huomattavasti enemmän kuin ensimmäisellä pelikerralla, koska jokainen pikku viittaus edelliseen osaan nosti sen arvoa silmissäni suuresti kun viimein viittaukset tajusin, mutta ei se Covenantin tasolle millään yllä. FTNW:ssä kuitenkin viholliset tulevat oikeasti aika raivolla päälle ja pelkkä hutkiminen niiden suuntaan ei riitä, mutta Covenant ei stockin puutteessa ole läheskään yhtä haastava.

Shadow Hearts ykkösen ostin juuri tuossa hetki sitten huuto.netistä varsin suolaiseen hintaan, koska totesin, että en enää jaksa odottaa että löydän jostain budjettiin sopivan version. Epäilyttää tietysti vähän taistelusysteemin Covenantiakin alkeellisempi versio ja Alice Elliot hahmona, mutta eiköhän noista selvitä. Koudelkaa olen aloittanut, mutta epäilen, että ainut tapa jolla sen voin ikinä tulla lopettamaan on konkreettinen lopettaminen [=pelilevy puoliksi], sen verran ärsyttävä tekele kyseessä.
When in doubt, hold on to your altitude. No-one has ever collided with the sky.

Nameless

Viesti Kirjoittaja Nameless » La Tammi 29, 2011 13:14

Veljelläni on FTNW, mutta itseäni ei ole sitä huvittanut pelata, sillä se näyttää jotenkin pitkäveteiseltä. Vähän kuin joku vanha FF (Final Fantasy)-peli.
Taistelut saattavat olla hyvin pitkiä ja sitten sapettaa kun sitä ei voitakkaan.
daa daa daa dam di dei cows eat my school today!!

http://knockout612.deviantart.com/

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Su Tammi 30, 2011 19:34

Itse omistan kaikki kolme kaunokaista, mutta tosin niitä pelailtuani ainoastaan FTNW osottautui kivaksi.

Ykkönen on.. tönkkö. Se jotenkin tuo mieleen Final Fantasy VII. Kyl sen anteeksi antaa, ottaen huomioon että ei ole mitään uusinta uutuutta. Itse tätä en ole pelannut 15 min pidemmälle.

Covenant onkin sitten jo vähän parempaa osastoa, ja juoneen pääsi kivasti mukaan tietämättä mitään ykkösestä. Peliä ei ole syystä tai toisesta vielä vedetty läpi, mutta vikoissa paikoissa mennään. Kritiikkinä sanoisin tähän, (tai oon vaan evo, jaa.) että peli tuntuu jotenkin älyttömän vaikeelta, noin tehtäväwise. Ei ne taistelutkaan mitään suurta herkkua ole mm. vihollisten esteettisyyden vuoksi. Mutta taistelusysteemissä ei ole suurempaa valittamista, mielestäni toimii aika jepa. (Tosin huonompi kuin FTNW)

FTNW tuli heräteostoksena koska "mm, luin tästä netistä ostampa tämän" ja minähän sitten ostin. Ja kolmekertaa jo läpi hakannut. Hahmot ovat jeesh tai ees puolijeesh, juoni on kiva, taistelut toimii, ja grafiikassa ei ole valittamista. Itse rakastan Shanian fusioneita, mukavan nättejä verrattuna edeltäjäänsä, Yuriin. (Jos YO-kokeista rapsahtaa kaikista B tai yli, täältäpäin tullaan näkemään Thunderbird cossia). FTNW on mukava paketti joka tarjoaa vähän kaikkea.

All and all pelit ovat parantuneet aina ylöspäin mentäessä. Silmiä kirvelevästä ykkösestä oh-so-awesome FTNW.

Sarja saa minun suositteluni.

SMILE2ME

Viesti Kirjoittaja SMILE2ME » To Helmi 03, 2011 22:55

Itelläni on Shadow Hearts: Covenant but en oo päässy alottamaan sitä, kun ostin sen käytettynä *uskokaa pois maksoin siitä 20€ ! = w ='''* EIKÄ SE TOIMI !! ~ Q A Q Siinä tulee kyllä se alku video, mutta kun sen pitäisi alkaa......MITÄÄN EI TAPAHDU !! Q A Q
DESUCON 18.06.2011 Cossi : Sasori No Danna

ANIMECON 15.-17.07.2011 Cossi : Eka pv. Hopeanuoli kigurumi , toka pv. lolita , kolmas pv. Sasori No Danna

DESUCON FROSTBITE 14.-15.01.2012 Cossi : Eka pv. Gunji , toka pv. Sasori No Danna

TAMPERE KUPLII 05.05.2012 Cossi : Omana emona itsenäni . :3

AanZku

Viesti Kirjoittaja AanZku » Pe Heinä 22, 2011 12:21

Kyseessä on todellakin varmaan maailman aliarvostetuin japsiroolipeli. Itsekin aloitin pelisarjan kolmannesta osasta, kun satuin saamaan sen pelikaupasta kympillä. Siitä oli myös hyvä aloittaa, sillä se ei ole yhteydessä mitenkään aikaisempiin osiin. Grafiikka oli ihan kivaa katseltavaa, vaikka olihan sen vuoden aikana ilmestynyt parempaakin kamaa, mutta peli oli juonellisesti todella hyvä. Plussaa tuli erilaisista lopuista. Hahmot olivat mukavan syvällisiä, joista suosikkini oli ehdottomasti Killer. Suunnittelenkin hänestä cosplayta lähiaikoina. x3

Kolmosen jälkeen alkoi sitten kiinnostamaan sarjan muutkin osat. Katselin youtubesta ykkösen läpijuoksua niin kauan, kuin kiinnostus riitti. Eli aika vähän xD Kakkososa vaikutti sen sijaan paljon paremmalta. Ja hyvin laajalta peliltä. Viehän sen juoni pleikkari kakkosenkin tehoilla 2 pelikiekkoa. Peli on nykyään vain hyvin harvinainen, mutta onnistuin kuitenkin hankkimaan sen. Enkä ole katunut ostostani hetkeäkään. Ykkösen/Kakkosen päähenkilö Yuri saattaa ensivaikutelmalta olla kliseinen töykeä angsti paha poju, mutta hänen tarinansa on todella kiehtova ja traaginenkin.

Olen iso fani kingdom heartseille ja Zeldoille, joten pelillisesti Shadow hearts iski hyvin, koska se on jotain niiden välimaastosta. Löytyy tiukkaa ongelmanratkontaa, erikoinen taistelusysteemi, dramaattinen ja viehättävä tarina omassa maailmassamme eri lavasteilla, sekä hyvät hahmot :3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”