Silent Hill pelisarja

Keskustelua japanilaisista peleistä, kattaen esimerkiksi konsoli-, tietokone-, kortti- ja lautapelit.

Valvoja: Pelit-aktiivit

mijummi

Silent Hill pelisarja

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ti Loka 05, 2010 23:32

Minä totta tosiaan en löytänyt minkäänlaista topiccia tästä pelistä joten päätin koittaa tehdä tämän itse.
Varmuuden vuoksi ( Koska en saata olla paras selittäjä ) Wikipedialinkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Silent_Hill

Kyseessä siis on Konamin peli, johon on tähän mennessä tullut 7 peliä ja 1 elokuva, ja toinen elokuva tekeillä. Pelisarjalla ei ole tiettyä juonta joten pelejä ei tarvitse pelata 1-7 järjestyksessä ( Poikkeus osa 1 ja 3, liittyvät toisiinsa ). Pelisarja on kauhupelisarjan eliittiä joka kohdistuu YLEENSÄ Silent Hill nimiseen hylättyyn kuolleiden kaupunkiin.

Pelisarjan osat: Konsoli:
Silent Hill ------ Playstationille
Silent Hill 2 ------- PS 2 ja microsoft Xbox sekä PC
Silent Hill 3 ------ PS 2 ja PC
Silent Hill 4 The room( ei liity virallisesti silent hill kaupunkiinkaan )-----PS2, Xbox ja PC
Silent Hill Origins ----- PS 2
Silent Hill Homecomin-----PS 3, Xbox, PC
Silent Hill Shattered memories -----Wii, PS2

Pelien musiikin on luonut Akira Yamaoka joka on mielestäni erittäin ERITTÄIN hyvä äänien tekijä. Äänet ovat omasta mielestäni yksi parhaista kokemuksista pelisarjoissa, ja tarinat on hyviä. Pelissä edetään pääasiassa ratkaisemalla arvoituksia ja taistellen vihollisia vastaan. Oman plussani saa myös vaihtoehtoiset loput joka tuo peliin lisää haastetta ja puuhailtavaa.

Toivottavasti tämä kelpaa aloitusviestiksi, pistin parastani. Toivottavasti myös kategoria on oikea =)
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Jagdpanther

Re: Silent Hill pelisarja

Viesti Kirjoittaja Jagdpanther » Ke Loka 06, 2010 17:19

Ensimmäisen kerran näin Silent Hillin pienenä kakarana, ja kyllähän se oli silloin pelottava ja kieroutunut, kun tuli menetettyä yöunet sen takia. Muihin osiin ei tullutkaan tutustuttua, mutta pari vuotta sitten päätin käydä kaikki osat läpi, ja hieman vanhempanakin silti pelit pelottivat, etenkin kolmonen.

Oma suosikkini on 1 ja 3 pelottavuuden ja juonen takia, ensimmäisen osan juoni kun kiinnosti itseä enemmän. Ja kuten onkin jo mainittua, Akira Yamaoka oli loistava pelien musiikeissa ja äänissä. Harmi vain että hänkin sitten lähti Konamilta pois.
Viimeksi muokannut Jagdpanther, Ke Loka 06, 2010 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ke Loka 06, 2010 21:16

Olen aivan samaa mieltä. Pelit 1 ja 3 ovat listan kärkikaksikko, vaikak itse laittaisin ehkä kolmosen ensimmäiselle sijalle. Jostain syystä se peli iskee minuun enemmän, ja 1 osan "vaihtoehtoisten loppujen" saanti on lähes mahdotonta, ainakin parhaimman lopun.

Suosittelen myös Silent hill 4 peliä, vaikken koskaan ole pelannutkaan mutta olen nähnyt kaverin pelaavan useasti ja hankin sen 100% varmasti.

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » La Loka 09, 2010 01:13

Silent Hillit on kyllä mahtavia! Olen pelannut pelit 1-4. Minulla on kamalia ennakkoluuloja niistä uudemmista, koska ne ovat amerikkalaisten tekemiä. Akira Yamaokan musiikkia ja ääniä niissä kyllä on ainakin Shattered Memoriesiin asti, mutta osaavatko ne olla samalla tavalla pelottavia kuin alkuperäiset? Itseltäni löytyvät Silent Hill, Silent Hill 2 ja Silent Hill 4: The Room. Kolmonen pitäisi hankkia, koska pidin siitä kovasti ja olisi kiva selvittää kaikki loppuratkaisut ja pelata taikatyttö-Heatherillä. :D

Kutsuin sarjan ensimmäistä osaa Silent Hill Keijoksi, koska minulla on se koneella ja näppiksellä pelaaminen tuotti aluksi hirveitä vaikeuksia. Harry törmäili minulla aluksi seiniin tuon tuosta ja teki "hipsuhyppyjä". Sitten pelin alkuun on laitettu vielä lentoliskoja, joita on paljon hankalampi juosta pakoon kuin vaikkapa koiria. Silti peli oli todellinen elämys! Jotkut pikku yksityiskohdat ovat samaan aikaan kieroja sekä kekseliäitä, kuten se koiranpää, jolla oli ilmeisesti pelattu koripalloa. Koulu on myös tosi hieno paikka. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen, miten karmiva taustamusiikki musiikkiluokassa on (siellä missä pitää tehdä se piano puzzle)?

Silent Hill 4 oli minusta ihan ok. Se ei ollut samaa tasoa kuin aiemmat ja pelattavuus oli jotenkin hankalampaa. Saa varautua siihen, ettei voi pitää enää mukanaan niin paljoa kamaa kuin haluaa, vaan ylimääräiset itemit pitää säilyttää kotona laatikossa. Jostain syystä tekijöillä myös välähti laittaa ammussetit ja parannukset erikseen ja vaikeuttaa siten elämää. Kotonta lähtiessä joutuu aina miettimään, mitä kannattaa ottaa mukaan, mutta pitää jättää myös tilaa uusille itemeille, joita saattaa löytää. Sitten pelisssä on kummituksia, joita ei tietenkään pysty tappamaan ja vaikeudet kaksinkertaistuvat loppupuolella, mutta jokainen saa ottaa siitä itse selvää. ;) Pelissä oli kuitenkin paljon hauskoja hahmoja esim. Walter Sullivan lapsena ja napanuoramies (se talonmies, joka pitää päiväkirjaa Walterin napanuorasta). Eileeniä kannattaa myös välillä tirkistellä, sillä hän saattaa tehdä kaikkea hauskaa. Kotona alkaa muutenkin tapahtua ajan mittaa kummia, eikä kaikkia ilmiöitä välttämättä näe ensimmäisellä pelikerralla.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » La Loka 09, 2010 13:13

Nelos pelistä sen verran että aijon hankkia sen itselleni lähiaikoina, mutta valitettavasti tiedän jo kaiken "Mitä tapahtuu pelin puolivälissä" sun muut ärsyttävät jutut ja kummitusten tapon. Ja inventaario on todella ärsyttävä, mutta pelissä minua kiehtoo erittäin ERITTÄIN hyvältä vaikuttava juoni =) Se uppoaa minuun. Vaikka reikä seinässä nyt meneekin vähän yli. Mutta eihän tietenkään koko peli voi tapahtua yhden huoneen sisällä :D

=)

Viesti Kirjoittaja =) » To Maalis 03, 2011 08:12

Löytyypäs tästäkin aihe =)

Itsellä on (lähes) kaikki PS2 silent hillit, Original puuttuu ja kolmonen, mutta kolmoisen olen kaverilta lainannut ja näin sen pelannut. Ja tosiaan pelikokemuksena yhdyn kaikkiin muihin, ykkönen ja kolmoinen. Pelattavuudelta nelonen on kaikkein vittumaisin, anteeksi karkea ilmaisutapani. Usein sanotaan, että kakkonen on pelisarjan eliitti, ja se ainoa oikea silent hill, mutta omaan silmääni kakkoinen on huonoin pelaamistani silent hilleistä, vaikka lempihahmo pyramid head siinä seikkaileekin. Ei, en tarkoita että se on huono, en ole vielä törmännyt käsitteeseen "Huono silent hill".
Kellään sisäpiirintietoa mistä voisi saada noita silent hill figureita, kuvia olen nähnyt myfigurecollectionista googlen kautta muillakin sivuilla, mutta helskutin harvinaisia ne ovat, mistään katsomastani nettikaupasta ei niitä löydä.
--> Jos joku vinkkaisi olisin kiitollinen.

Edit: nyt on kaikki =)
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Su Heinä 29, 2012 20:02

Ostin synttärilahjaksi itselleni Silent Hill HD Collectionin, kun alkoi SH:t kiinnostamaan tässä vähän aikaa sitten. Tuo Collection sisältää tokan ja kolmannen osan hieman parannetuilla grafiikoilla, mutta muuten samoina kuin ne ilmestyivät Ps2:lle. Kauhupelien ystävänä tietenkin oli pakko päästä pelaamaan näitä kauhuklassikoita :wink: Molemmat olen tosin jo päässyt läpi, tänään tuli läpäistyä kolmonen ekan kerran ja kakkosen olen jo pari kertaa vetänyt läpi. Ne eri loput tekevät ko. peleistä kiinnostavia, houkuttavat pelaamaan läpi uudestaan.

Täytyy sanoa että mahtavia pelejä, tykkään eritoten niistä puzzleista. Aluksi jotkut niistä olivat vaikeita kuin mitkä, vaikka aloitinkin helpoilla asetuksilla, mutta sitten sain ratkaistua melkein kaikki niistä lopulta itse (yhteen ainoaan piti katsoa apua netistä). Siellä kakkosen asuntorakennuksessakin tuli vietettyä varmaan 3 tuntia ennenkuin tajusin miten päästä eteenpäin. Eniten pidin siitä SH 2:n hirttoköysipuzzlesta :D
Ja kauhupelejä kun ovat, niin jopa pari kertaa on tullut säikähdettyä. Ne viholliset osasivat ekalla pelauskerralla olla karmivia, varsinkin kun eka örkki tuli vastaan niin olin ihan paniikissa että miten tässä tämä taistelusysteemi oikein toimii :'D

Silent Hill 2:sta muodostui lempparini, pidin sen melankolisesta juonesta ja hahmoista. Tosin siinä mukana tuleva Marialla pelattava "sivupeli" oli vähän tylsähkö ja yksikin puzzle tuotti siinä vähän päänvaivaa.
Siinä varsinaisessa pelissä hieman nauratti, kun pitää soutaa sinne hotellille ja en tajunnut ensin mihin suuntaan pitäisi soutaa. Huomasinkin sitten lopulta soutaneeni jotain kallionseinämää vasten miltei 5 minuuttia, hyvä minä :roll:

Kolmosessa oli myös ihan jännä juoni. Vihollisetkin olivat vähän haastavampia kuin kakkosessa ja Heatherilla pelaaminen oli kivaa. Pitäisi varmaan aloittaa se alusta, jos saisi jonkun toisen lopun.

EDIT (2016): Voisinpa vaikka tähän samaan viestiin kirjoittaa hieman lisää kokemuksia muistakin osista. Tuli ostettua 1 ja 4 kolme vuotta sitten, ykkösestä tykkäsin enemmän kuin kolmosesta ja muutaman kerran olen sen läpi pelannut.

Mutta nelonen, mitähän siitäkin sanoisi? Ainakin sen, että ekalla kerralla ihan ok viihdettä, mutta turhautuminen oli läsnä liiankin useaan otteeseen. Varsinkin siellä Water Prison-kentässä olevassa puzzlessa, missä niitä vankilan eri kerroksia pitää pyörittää päästäksesi pudottautumaan alimpaan kerrokseen joka kerroksessa olevasta aukosta.
Myöskin rajallinen inventaario oli vähän outo, kun oli tottunut rajattomaan (siitä tavara-arkkusysteemistä tulee näin jälkikäteen mieleen ekat Resident Evilit, tosin SH4:ssa on vain yksi arkku eikä useita). Olen myös muutaman kerran yrittänyt aloittaa nelosta alusta, mutta lopetan aina pelaamisen melkein heti alkuun, kun mieleen palaavat kummittelemaan ne kaikki vielä edessäpäin olevat ärsyttävimmät ja pitkäveteisimmät kohdat kyseisessä pelissä. No ehkä sen joskus jaksaisi pelata vielä toisen kerran läpi :?

Silent Hill Øriginsia kokeilin pari kuukautta sitten kaverilla, pari kolme tuntia sitä pelailtiin. Kai sekin jää semmoiseksi "kerran pelaa läpi" -peliksi, en osaa oikein sanoa kunnolla mitä mieltä Øriginsista olen.
Muita Silent Hill-pelejä en olekaan sitten pelannut, Shattered Memories voisi ehkä vielä kiinnostaakin.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pelit”