Kysymyksiä kilpailuista

Yleisluontoiset keskustelut cosplayta sisältävistä tapahtumista sekä tiedotteet tulevista coneista, kilpailuista jne. Tälle alueelle myös menneiden tapahtumien jälkipyykki, kuten kuvat ja kuvapyynnöt.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Kiosa
Viesti:

Re: Kysymyksiä kilpailuista

Viesti Kirjoittaja Kiosa » Ma Joulu 29, 2008 21:12

Mie tässä vaan mietin kun osallistumislomakkeeseen pitäisi laittaa kuva hahmosta. Mie ja miun kaveri cossataan niitä hahmoja vähän "Soveltavasti". Meillä nimittäin olisi Kingdom Heartsin koulupuvut, mutta niistä hahmoista joita me cossataan ei ole kuvia joissa niillä olisi ne koulupuvut päällä. Kelpaako siis niistä vain sellaiset kuvat missä niillä on eri vaatteet vai....?

Karva

Viesti Kirjoittaja Karva » Ma Joulu 29, 2008 21:33

Onko kyseessä siis aivan itse kehitetyt koulupuvut vai törmääkö samoihin pukuihin toistuvasti esim. fanitaiteessa? Kuvanhan ei tarvitse olla alkuperäisjulkaisu.
Jos kuvaa juuri näistä puvuista ei kuitenkaan ole, lisätkää lomakkeen "Muuta tietoa" -kenttään, että kyseessä on sovellus hahmojen alkuperäisistä puvuista sekä ehkä pieni kuvaus puvuista. Valitkaa sitten sellainen kuva, jossa itse hahmot näkyvät mahdollisimman hyvin.

Tähänkin ketjuun tiedoksi, että lähettäkää tästedes Tracon IV cosplay-kisoihin liittyvät kysymykset Tracon IV -kisaketjuun.
Emmi Nieminen / Karva/Furret :: Cosplay-vastaava, Tracon IV :: Hidoi OTK foorumivastaava

Kiosa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiosa » Ma Joulu 29, 2008 21:40

Oikeastaan kyseisestä puvusta on tyttöjen versiosta olemassa kuva eri hahmon päällä. Se siis on virallisesti pelissä esiintyvä koulupuku. Poikien koulupuvusta saattaa löytyä deviantartista kuvia mutta eri hahmon päällä taasen. Ja mie oon kyllä hieman lisänny siihen koulupukuun ns. "hahmolle ominaisia" lisukkeita.

Karva

Viesti Kirjoittaja Karva » Ma Joulu 29, 2008 21:47

Lisätkää ilmoittautumisen yhteydessä sitten tietoihinne, että kyseessä on itse suunniteltu poikien koulupuku, joka vastaa pelissä nähtävää tyttöjen koulupukua. Kuvaksi voitte laittaa hahmojen alkuperäiset kuvat. Jos kuitenkin sopiva kuva ilmaantuu, sen voi vielä vaihtaa ilmoittautumisen sulkeutumiseen mennessä.
Emmi Nieminen / Karva/Furret :: Cosplay-vastaava, Tracon IV :: Hidoi OTK foorumivastaava

Lirlys

Viesti Kirjoittaja Lirlys » Ma Joulu 29, 2008 21:50

Siis itsekeksityillä/sovelletuilla puvuilla voi osallistua kilpailuun?
Ainakin itse olen käsittänyt, että omakeksimät puvut ovat eieiei, ellei asu virallisena esiinny jossain sarjassa/pelissä/tms. kyseisen hahmon päällä juuri sellaisena mitä se cossaajalla on.

En ole siis itse mihinkään osallistumassa millään omalla puvulla, ainoastaan mielenkiinnosta kyselisin ;p.
Thank you and have a terrible nice day.

http://lirlys.deviantart.com/

Pikku-Ed

Viesti Kirjoittaja Pikku-Ed » Ma Joulu 29, 2008 23:40

Elikkäs tässä olisin Traconin parikisaan menossa, ja mietin mitä tuo kohta tarkoittaa ilmottautumislomakkeessa: "Ryhmän tai esityksen nimi"?
Eli onko ryhmän nimi se nimi jolla meidät kutsutaan lavalle vai mikä?
Toivoisin nopeaa vastausta. Erittäin nopeaa vastausta.

Kiitos : )
Animecon: Burashi (OMA HAHMO)
IRC-Galleria nick: [BURASHI]

Karva

Viesti Kirjoittaja Karva » Ti Joulu 30, 2008 09:16

Kyllä, ryhmän nimellä teidät kutsutaan lavalle.

Varsinainen Traconia koskeva kisaketju on siis tässä

Karva

Viesti Kirjoittaja Karva » Ti Joulu 30, 2008 09:25

Lirlys kirjoitti:Siis itsekeksityillä/sovelletuilla puvuilla voi osallistua kilpailuun?
Ainakin itse olen käsittänyt, että omakeksimät puvut ovat eieiei, ellei asu virallisena esiinny jossain sarjassa/pelissä/tms.
En lähtisi rohkaisemaan ihmisiä osallistumaan itsekeksityillä asuilla, mutta kukaan ei niitä varsinaisesti kiellä. Tärkeintä on, että hahmot pukuineen ovat tunnistettavissa eli on olemassa kuva puvuista JA hahmoista ja pukukisan tapauksessa hahmot kuuluvat selvästi johonkin kategoriaan. Kaikkihan saavat osallistua.
Kuinka hyvin odottaa menestyvänsä kilpailussa itsekeksityllä asulla on taas sellainen asia, johon en puutu.

CalmTirius

Viesti Kirjoittaja CalmTirius » Su Tammi 25, 2009 19:23

Tuota mulla olis tämmöinen kysymys:

Minä tiedän et cosplaykilpailuun ilmottaudutaan semmoisella puvulla joka on jossain animessa, mangassa, pelissä ja semmoista, mut hyväksytäänkö semmoista pukua joka on yhen korealaisen kolmen hengen animaatiotiimin tekemä flash-animaatio sarjasta? Sarjan nimi olis There She Is!!! ja siinä on vain viisi noin viiden minuutin jaksoa, mut hyväksyttäisiinkö se silti?

Gomen, jos selitin liian monimutkaisesti... Ehkä tämä linkki selostaa tarkemmin minkälaisesta sarjasta on kyse

Kysäisin vaan ihan tulevaisuuden coneja ajatellen...

Karva

Viesti Kirjoittaja Karva » Su Tammi 25, 2009 21:06

"There She is" -sarja on vaikeahko tapaus, koska se ei ole tyylistään ja maineestaan huolimatta japanilainen anime. Siitä, onko korealainen, anime-tyyliin piirretty animaatio animea vai ei, voisi väitellä vaikka kuinka kauan. Voisi myös miettiä kuinka tarkasti haluaa kategorioita noudattaa.
Tässä tilanteessa kuitenkin kallistuisin siihen, että "There she is" ei ole animea eikä siten kuulu anime-kategoriaan -> sen hahmoilla ei voisi osallistua. 'Korealainen animaatio' -kategoriaa ei ole, mutta se onkin cosplay-vastaavan virhe.
Väiski kirjoitti:Kysäisin vaan ihan tulevaisuuden coneja ajatellen...
Tämä siis on oma, Traconin *nykyisen *cosplay-vastaavan nimissä esitetty mielipiteeni. Muiden conien vastaavat saavat kertoa oman kantansa.

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » To Maalis 05, 2009 18:39

Heissan.
Olen ensi kesänä osallistumassa ensimmäistä kertaa ryhmä-cosplay kilpailuun ja käsittääkseni ryhmillä on ollut yleensä lavalla jonkinsortin esitys(?). Itse en ole koskaan viitsinyt ahtaan paikan kammoisen ainuttakaan kisaa ängetä katsomaan, joten voisiko joku kertoa, minkä pituisia nämä ryhmien esitykset yleensä ovat. Tai saavat olla?
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

.tikli.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja .tikli. » Pe Maalis 06, 2009 07:19

Nezumi-chan : Kyllä, ryhmäcosplaykisat ovat yleensä perustuneet jonkinlaisiin esityksiin. Esitysten pituus on vaihdellut 1-3 minuutin välillä. Animeconin kohdalla esitysten maksimipituutta ei ole vielä lyöty lukkoon, mutta jos haluaa jo alkaa jotain askartelemaan, niin kahteen minuuttiin on ihan hyvä tähdätä. Viralliset säännöt julkistetaan vähän myöhemmin.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » To Maalis 12, 2009 02:10

Toivottavasti tuota ei pidä tulkita siten että esitysaikaa alennetaan siitä viidestä minuutista joka on ollut parin viimevuoden Animeconissa aikarajana.

.tikli.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja .tikli. » To Maalis 12, 2009 07:18

Vielä ei kannata tehdä mitään tulkintoja, koska mitään kokouksia asioiden tiimoilta ei ole pidetty. En muista tarkalleen eri vuosina käytettyjä aikarajoja, heitin tuon suuntaa-antava esimerkkinä. Ainakin vuonna 2006 Animeconissa ryhmäcosplaykisan aikaraja oli juurikin tuo kaksi minuuttia, riitti omasta mielestäni ihan hyvin. Aikarajojen asettaminen riippuu myös ryhmien määrästä, mikä taas riippuu kokonaisajasta, mikä kisalla on käytettävissään. Aikataulut Finnconinkin osalta ovat vielä avoinna.

sopuli_

Tracon 2010 kisakeskustelu

Viesti Kirjoittaja sopuli_ » La Heinä 18, 2009 23:51

Kysyisin tätä teiltä, jotka ovat olleet Traconeissa. Onko ylipäätänsä Traconeissa ollu ryhmäcosplaykisaa tai osaisiko joku kertoa tuleeko sinne ryhmäcosplaykisaa?
Viimeksi muokannut Kokonhoray, Su Heinä 19, 2009 01:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Kielioppia ja viestin ulkoasua muokattu paljon. Kiinnittäisitkö jatkossa huomiota tähän.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tapahtumat”