Videopelihahmocossaajat ennätysyritykseen Tampereelle 7.9.!

Yleisluontoiset keskustelut cosplayta sisältävistä tapahtumista sekä tiedotteet tulevista coneista, kilpailuista jne. Tälle alueelle myös menneiden tapahtumien jälkipyykki, kuten kuvat ja kuvapyynnöt.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Meralia

Videopelihahmocossaajat ennätysyritykseen Tampereelle 7.9.!

Viesti Kirjoittaja Meralia » Ti Elo 06, 2013 16:03

Videopelihahmocosplaymaailmanennätysyritys Särkänniemessä 7.9. :mrgreen:
Yrittivät tätä viime vuonnakin, mutta ei ollut tarpeeksi porukkaa. Liian vähäisesti markkinoitu, kukaan minun tuttu ei ollut edes kuullut jutusta ennen kuin se oli jo mennyt, mitä ihmeteltiin kovasti koska luulisi että näin nörde porukka tietäisi tällaisista. No mutta josko tällä kertaa? Edellinen ennätys on vain 470 tyyppiä. Ihan varmasti on Suomessa tarpeeksi cossaajia että ennätys menee heittämällä läpi! :D Kunhan vaan ehtivät piipahtaa Tampereella...
Milloin?
Ennätysyritys järjestetään Särkänniemen Elämyspuistossa lauantaina 7.9. klo 12.15. Ennätykseen osallistujia pyydetään saapumaan alueelle ajoissa, kuitenkin viimeistään klo 11.45. Kannattaa siis huomioida myös siirtyminen pysäköintialueelta Elämyspuistoon, puisto avautuu klo 11. Siirtyminen ennätyksen suoritusalueelle alkaa klo 11.45, ja itse ennätyksen suorittaminen tapahtuu klo 12.15-12.25.

Miten?
Ennätyssuoritukseen voi osallistua kuka tahansa, joka pukeutuu ennätyksen edellyttämään asuun (kts. tarkemmat tiedot kohdasta ”Asu”). Kaikki ennätykseen osallistuvat pääsevät asussaan veloituksetta sisään Särkänniemen Elämyspuistoon 7.9. ennen klo 12. Alle 12-vuotiaan osallistujan seurassa pääsee maksutta myös yksi huoltaja.

Asu?
Ennätysyritykseen osallistuvan on pukeuduttava rooliasuun, joka tulee olla peräisin videopelistä. Erityisesti toivomme paikalle Angry Birds-hahmoja, mutta myös muut videopelihahmot käyvät. Huom! Hahmon tulee olla alun perin videopelihahmo, ei hahmo, joka on ensin tullut tunnetuksi esim. sarjakuvasta ja myöhemmin vasta pelistä.
Kaikki mukaan, jookos kookos? :)

Tristanix

Re: Videopelihahmocossaajat ennätysyritykseen Tampereelle 7.

Viesti Kirjoittaja Tristanix » Ti Elo 06, 2013 16:37

Hoh, aika mielenkiintoista. :D Itse en paikalle ikävä kyllä pääse, mutta pitäkää paikallaolijat hauskaa!
Ja että Angry Birds hahmojen cossausta? :D Aika jännä ajatus.
Embrace your dreams, and... whatever happens, protect your honor... as SOLDIER!

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ti Elo 06, 2013 18:54

Hienoa hienoa, pääseeköhän laitteisiinkin ilmatteeks? xD No ei vaineskaa, pakkohan sitä on paikalle päästä :) Kertokaas kuulkaa ihmiset, laitanko Zelda, Kingdom Hearts vai Final Fantasy cossin?

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Ti Elo 06, 2013 19:11

Ooo~ hienoa muutan juuri Tampereelle tässä kuussa ja pari pelicossiakin on kaapissa valmiina 8D Ehdottomasti tulossa! Nyt kun sais jonkun tutun mukaan...

Meralia

Viesti Kirjoittaja Meralia » Ti Elo 06, 2013 20:36

Spitaalinen kirjoitti:Kertokaas kuulkaa ihmiset, laitanko Zelda, Kingdom Hearts vai Final Fantasy cossin?
Zelda-tyyppejä ei ole koskaan tarpeeksi, joten kannatan sitä! :D
Mä laitan mun SS Zelda -cossin. Oon kyllä käyttänyt sitä jo monta kertaa vaikka missä, mutta se on lemppis ja ihana, niin pakkohan se on. Aina pitää hyödyntää mahdollisuudet laittaa se päälle! Olisi kyllä hyvä jos mun vanhan Ordon Link -puvun vois hyödyntää myös, kun se kerran on olemassa. Vois kysellä samankokoisia kavereita seuraksi.

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ti Elo 06, 2013 21:25

Meralia kirjoitti:
Spitaalinen kirjoitti:Kertokaas kuulkaa ihmiset, laitanko Zelda, Kingdom Hearts vai Final Fantasy cossin?
Zelda-tyyppejä ei ole koskaan tarpeeksi, joten kannatan sitä! :D
Mä laitan mun SS Zelda -cossin. Oon kyllä käyttänyt sitä jo monta kertaa vaikka missä, mutta se on lemppis ja ihana, niin pakkohan se on. Aina pitää hyödyntää mahdollisuudet laittaa se päälle! Olisi kyllä hyvä jos mun vanhan Ordon Link -puvun vois hyödyntää myös, kun se kerran on olemassa. Vois kysellä samankokoisia kavereita seuraksi.
Hah, mulla kanssa Skyward Swordin Goddes Zelda puku xD
Vaati ois tekeillä mut ei kyl ehi ihan tonne, eikä kyllä ehi myöskään mun puolivalmis Reiko tai Rhyme cossi. Noooh, Katotaan, millä fiiliksellä sinne lähen. xD Renoja tuskin löytyy kovin montaa, joten voisin tulla Renoilemaan myös xD

e_123

Viesti Kirjoittaja e_123 » Ke Elo 07, 2013 01:39

Tämä nyt on oikeasti tosi typerä kysymys, mutta mitkä kaikki lasketaan videopeleiksi? Onko tietokonepelit videopelejä?

Ja Särkänniemen omilla sivuilla näytti lukevan näin:
Ennätysyritykseen osallistuvat pääsevät Särkänniemeen veloituksetta, ja saavat Tallink Siljan risteilylahjakortin ja Olvin tuotelahjan. Lisäksi osallistujien kesken arvotaan Tallink Siljan luksusmatka, Punanaamion lahjakortti, Särkänniemen lippupaketteja sekä 10 kpl uutta Guinness World Records 2014 -kirjaa, joka ilmestyy 12.9. Kyseisiä kirjoja on luvassa palkinnoksi myös parhaasta pukeutumisesta tapahtuman jälkeen!
Kaikki ennätykseen osallistuvat pääsevät asussaan veloituksetta sisään Särkänniemen Elämyspuistoon 7.9. ennen klo 12. Alle 12-vuotiaan osallistujan seurassa pääsee maksutta myös yksi huoltaja. Avaimet voi ostaa ennätysyrityksen jälkeen Särkänniemen alueelta 27 €:n hintaan.
Se oli vihreä omena : D

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ke Elo 07, 2013 11:20

e_123 kirjoitti:Tämä nyt on oikeasti tosi typerä kysymys, mutta mitkä kaikki lasketaan videopeleiksi? Onko tietokonepelit videopelejä?
Voisin kuvitella että myös tietokonepelit lasketaan. Pyydettiinhän mukaan Angry Birdsejäkin, minkä koen hieman tahdittomana jos puhutaan nimen omaan videopeleistä. (koska Angry Birdshän ei sitä ole) Ja oli siellä viimevuonnakin vaikka mitä Minecraft hahmoja sun muuta ja yhden Amnesia tyypinkin bongasin.

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Ke Elo 07, 2013 16:49

Onnea yritykseen.
Haluaisin niin kovasti olla mukana, omat pukuni kun ovat yhtä länsimaisen sarjakuvan edustajaa lukuunottamatta pelihahmoja.
Kuitenkin, kun matkaa Itä-Suomesta on Tampereelle opiskelijan budjetilla hieman liikaa yksittäistä tapahtumaa varten, ja seuraavana viikonloppuna siellä joka tapauksessa on Tracon, I think I will have to pass. Minkä vuoksi juuri kyseinen viikonloppu, jos saan kysyä?
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Jasmin.owo

Viesti Kirjoittaja Jasmin.owo » Ke Elo 07, 2013 17:08

Hmm kattoo jos pääsis...vaikka matkaakin on... :D
- Sometimes a carrot talks. 
-“I think perhaps all of us go a little crazy at times.”

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Ke Elo 07, 2013 18:31

Oih jos saisin tosiaan tuon Traconiin tulevan Venomin (Guilty Gear) cossin valmiiksi~. Noh jos se ei onnaa niin onhan tuo Vergil (Devil May Cry) kaapissa valmiina~

Meralia

Viesti Kirjoittaja Meralia » To Elo 08, 2013 17:07

e_123 kirjoitti:Tämä nyt on oikeasti tosi typerä kysymys, mutta mitkä kaikki lasketaan videopeleiksi? Onko tietokonepelit videopelejä?
Onhan ne. :) Eiköhän tässä lasketa kaikki mobiilipeleistä konsolipeleihin ja tietokonepeleihin. Kunhan hahmo nimenomaan on alunperin peleistä peräisin, eikä esim. leffasta josta on myöhemmin tehty myös peli.
Leonhart kirjoitti:Minkä vuoksi juuri kyseinen viikonloppu, jos saan kysyä?
Saa kysyä, mutta järjestäjiä ei taida olla läsnä, eli arvailuksi menee. Mä vain mainostan koska idea on hauska. :) En edes tiedä kenen idea tämä on, Särkänniemen vai jonkun muun joka vain myi sen niille. Ajoitus on tosiaan vähän vaikea Traconin läheisyyden vuoksi, kauempana asuvat tuskin jaksavat roudaantua Tampereelle kahtena viikonloppuna peräkkäin. Mutta tuo lauantai on ilmeisesti Särkkiksen kesäkauden päättäjäispäivä, eli varmaan ihan yleisen näkyvyyden ja hienon lopetuksen takia haluavat jotain hassua ylimääräistä häppeninkiä, ja tämä sopii kuvioihin. Videopelit päätyi teemaksi kai Angry Birds -alueen myötä, ja koska tämä ennätys on täysin mahdollista rikkoa.

Thymegirl

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » La Elo 10, 2013 21:05

Juuri tuo päivä varmaan siksi, koska se on mun muistaakseni Särkänniemen kesäkauden päätöspäivä ja tää on kiva loppuhuipennus.

Olisin kans tosi mielellään tulossa, mutta mun pelihahmo-cossit on vähän heikoilla kantimilla. Mun Deuce (FF Type-0) kaipais uudet olkapanssarit, edelliset kun meni rikki viime vuonna, ja Angesta (Umineko no Naku Koro ni) en tiedä, meneekö se läpi. Visual novellit on muutenkin vähän siinä rajoilla, lasketaanko ne videopeleiksi vai ei...

Tietysti vois yrittää tehdä jotain tosi nopeeta ja casualia (esim. joku 999:stä kiinnostais), mut en tiedä riittääkö aika ja resurssit.
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

Meralia

Viesti Kirjoittaja Meralia » Pe Syys 06, 2013 10:52

Hei joo, tää on huomenna :) Oon nähnyt tästä kahdesti untakin, ekassa oli hyviä tyyppejä ja hienoja pukuja mutta ihan liian vähän ennätykseen, ja tokassa olin myöhässä ja kaikki kamat hukassa (tyypillistä). Ehkä se ei oikeasti oo ihan niin vaikeaa. Mun pitää vielä kattoa bussit rautatieasemalta Särkkikseen, muuten alkaa olla suunnitelmat kunnossa... Toivottavasti tulee ennätyksellisesti ihmisiä, ois hienoa! :)

Kappas, Cosplay piknik -ketjussa oli tällainen:
Lauantaina 7.9.2013 klo 13:15 Pirkanmaan Cosplay yhdistys järjestää särkänniemen maailmanennätys yrityksen jälkeen piknikin nääs hallin puoleisessa päässä. Tuo mukanasi itsesi, kaverisi, lempikarkkisi tai juomasi ja kaverisi n. Klo 13:15 hämeenpuiston paviliongin luo. Tulkaa tutustumaan ja pitämään hauskaa
Sinnekin siis. :)

Jassu~Chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu~Chan » Pe Syys 06, 2013 13:56

Minua harmittaa suunnattomasti, että minulla olisi asu sopivasti tähän tapahtumaan, mutta Tracon on jo viikon päästä ja minulla ei ole varaa matkustaa Tampereelle kahtena peräkkäisenä viikonloppuna. Viimevuonnakaan en päässyt osallistumaan, koska juuri sinä viikonloppuna oli joitain päällekkäisyyksiä. Noh, toivon että joskus voisin osallistua tämän tyyliseen tapahtumaan. : 3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tapahtumat”