Chibicon 2012 Oulu pukukeskustelu

Yleisluontoiset keskustelut cosplayta sisältävistä tapahtumista sekä tiedotteet tulevista coneista, kilpailuista jne. Tälle alueelle myös menneiden tapahtumien jälkipyykki, kuten kuvat ja kuvapyynnöt.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

MAO
Viesti:

Chibicon 2012 Oulu pukukeskustelu

Viesti Kirjoittaja MAO » Ke Maalis 07, 2012 16:36

Hei ihmiset!
Chibicon Ouluun on nyt kuukausi aikaa. :D
Jokos olette päättäneet mitä cosplay:tte vai vieläkö on hakusessa?
Jakakaapa suunnitelmanne tänne, niin tietää sitten ainakin, että minkälaista kirjoa on Oulun Chibiconiin tulossa. :3

Jos joku ei ole kuullut tapahtumasta, niin tässä vähän nettisivuja:
http://www.chibicon.fi/
viewtopic.php?f=18&t=13104

Joten nähdäänhän Chibiconissa. :3

ps. en ole itse vielä päättänyt cosplay:nko vaiko en, vaikka Chibiconin teemana on Cosplay.

Mikichan

Re: Chibicon 2012 Oulu pukukeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ke Maalis 07, 2012 21:20

Vanha puku lähtee uusintakierrokselle tuulettumaan pienin lisäyksin ja parannuksin. Kyseessä on 2010 kisalavoillakin nähty Blood Dupre Alice in the Country of Hearts -mangasta.

CissyDella

Viesti Kirjoittaja CissyDella » Su Maalis 11, 2012 02:09

Kitacon 4. Inuyasha olisi raahaamassa itsensä sinne.. C: Eli kamujen pyynnöstä(siis lahjonta, uhkailu ja kiristys tyyliin tietty) otan saman puvun päälle(ja kärsin bindauksesta jälleen XD) ja hippuloin siellä. Varautukaa siis, Inuyasha on tulossa! XD
Resident Evil <3

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Su Maalis 11, 2012 02:18

CissyDella kirjoitti:Kitacon 4. Inuyasha olisi raahaamassa itsensä sinne.. C: Eli kamujen pyynnöstä(siis lahjonta, uhkailu ja kiristys tyyliin tietty) otan saman puvun päälle(ja kärsin bindauksesta jälleen XD) ja hippuloin siellä. Varautukaa siis, Inuyasha on tulossa! XD
OMG YES!!!
Mä niin tulen ja otan sust kuvan tällä kertaa ku Kitaconissa oli tarkoitus mutku en sit vaan hoksanut ajoissa kysyä...
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Hanskasankari

Viesti Kirjoittaja Hanskasankari » Su Maalis 11, 2012 15:54

.
Viimeksi muokannut Hanskasankari, To Maalis 29, 2012 07:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » Su Maalis 11, 2012 16:29

Jos jaksan selvittää peruukkini, ilmaannun luultavasti paikalle Negima! Magister Negi Magin Yue Ayasena. Tämän harvinaisen Negima-cossin on saattanut bongata viime kesän Desuconissa taikka syksyn Animeseminaarissa :3

Tunnistajat tunnistavat ja toivottavasti tulevat juttelemaan, olisi mukavaa vaihtaa mielipiteitä Negima-mangan lopusta.
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ma Maalis 12, 2012 12:34

Hanskasankari kirjoitti:HELL YEAH! Kitacon 4 ajan pyöriin Nepeta Leijon puvulla, ja nyt ilmestyn Chibiconiin jonain simplempänä ( Sollux Captor tai Terezi Pyrope ) taidan jättää sarvet pois puvusta. :o)

Pitäisiköhän jo valita kumpaa cossaan xD en osaa päättää, help.
Sanonpas nyt oman mielipiteeni: Minä ottaisin sarvet mukaan ja pistäisin ne päähän, koska ne kuuluvat osaksi cossia. Joten se on ehdoton, valitan. Sitten jos nuita hahmoja katson, niin toinen on miespuolinen ja toinen naispuolinen ja melkein samanlaiset he ovat, mutta pieniä eroavaisuuksia. Noh.. tässä tapauksessa katsoisin kumpaan noista sinulla on enemmän valmista cosplay-puku ainesta. Tai jos ne ovat kummatkin valmiit, niin sitten conpäivän fiiliksellä pistät jomman kumman. :) Nämä ovat minun mielipiteeni tästä asiasta, mutta kitaconissa nähty ja kuultu torvi voisi jättää pois, jotenkin se ääni alkaa pitemmän päälle ärsyttämään. (siis enhän minä tiedä oliko se sinun, mutta kenen tahansa olikin, niin please jos se ei ole mikään 100% tärkeä ja kuulu cossiin, niin jätä pois.) Mut jooo.. tässä minun mielipiteeni. Toivottavasti auttoi. ^^

Hanskasankari

Viesti Kirjoittaja Hanskasankari » Ma Maalis 12, 2012 20:00

Sanonpas nyt oman mielipiteeni: Minä ottaisin sarvet mukaan ja pistäisin ne päähän, koska ne kuuluvat osaksi cossia. Joten se on ehdoton, valitan. Sitten jos nuita hahmoja katson, niin toinen on miespuolinen ja toinen naispuolinen ja melkein samanlaiset he ovat, mutta pieniä eroavaisuuksia. Noh.. tässä tapauksessa katsoisin kumpaan noista sinulla on enemmän valmista cosplay-puku ainesta. Tai jos ne ovat kummatkin valmiit, niin sitten conpäivän fiiliksellä pistät jomman kumman. Nämä ovat minun mielipiteeni tästä asiasta, mutta kitaconissa nähty ja kuultu torvi voisi jättää pois, jotenkin se ääni alkaa pitemmän päälle ärsyttämään. (siis enhän minä tiedä oliko se sinun, mutta kenen tahansa olikin, niin please jos se ei ole mikään 100% tärkeä ja kuulu cossiin, niin jätä pois.) Mut jooo.. tässä minun mielipiteeni. Toivottavasti auttoi. ^^
Kaverin torvi oli. En oikein osaa sanoa sen torven tärkeydestä cossiin, nääs kyseinen cossi oli nimeltään Gamzee Makara, pelle, eikä mikään ihmisten suosikki. Tietenkin hän pääsi torvea toitottamalla ja muiden mulkaisut saamalla Gamzeen rooliin joten sinänsä oli tärkeä osa asua (hänelle), mutta minun puolesta olisi torven voinut jättää pois kokonaan, sen verran nähnyt netissä valituksia Kitacon 4:n jälkifiiliksistä: aina joka tekstissä on se kirottu torvi. :D haha.

Mutta olet kyllä oikeassa, sarvet ovat välttämätön osa cossia, varsinkin kun kyseessä on troll/peikko/miten kukakin haluaa sanan ''troll'' suomentaa. Sarvet päässä siis ilmaannutaan tälläkin kertaa, kumpa tällä kertaa joku pentu ei tulisi tökkimään niitä. :( Kiitos avusta, molemmat puvut on valmiita, mutta ihan sen takia valitsen solluxin chibiconiin, koska siinä on enemmän yksityiskohtia. Kaverikin jättää tällä kertaa torvet ja keilat kotiin. :) hehe

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ma Maalis 12, 2012 23:59

Hanskasankari kirjoitti: Kaverin torvi oli. En oikein osaa sanoa sen torven tärkeydestä cossiin, nääs kyseinen cossi oli nimeltään Gamzee Makara, pelle, eikä mikään ihmisten suosikki. Tietenkin hän pääsi torvea toitottamalla ja muiden mulkaisut saamalla Gamzeen rooliin joten sinänsä oli tärkeä osa asua (hänelle), mutta minun puolesta olisi torven voinut jättää pois kokonaan, sen verran nähnyt netissä valituksia Kitacon 4:n jälkifiiliksistä: aina joka tekstissä on se kirottu torvi. :D haha.

Mutta olet kyllä oikeassa, sarvet ovat välttämätön osa cossia, varsinkin kun kyseessä on troll/peikko/miten kukakin haluaa sanan ''troll'' suomentaa. Sarvet päässä siis ilmaannutaan tälläkin kertaa, kumpa tällä kertaa joku pentu ei tulisi tökkimään niitä. :( Kiitos avusta, molemmat puvut on valmiita, mutta ihan sen takia valitsen solluxin chibiconiin, koska siinä on enemmän yksityiskohtia. Kaverikin jättää tällä kertaa torvet ja keilat kotiin. :) hehe
ahaa.. No toisaalta se siis oli hänelle välttämätön rooliin pääsyyn, mutta siihen on ihan hyvä löytää jokin toinen keino, ettei satu mitään ikävämpää kuin sitä, että netissä ihmiset valittaa sitä kirottua torvea. ^^`` mut joo.. eipä siitä kukaan tainnut valittaa kitacon 4:ssa ääneen valvojille tai mitään, joten toisaalta miksi valittaa netissä. mut joo.. ihmiset on ihmisiä ja conissakin tunnelma on eri kuin kotikoneella. :)

Khyllä. Sarvet päähän ja menoks. No en mä usko, et siellä on niin pientä porukkaa kuin kitaconeissa voi olla, varsinkin kitacon 4:ssa, koska siellä oli samalla taiteiden yö menossa. Hyvä että autto ja sait päätettyä. :3 Ja mukava kuulla, että torvi ja keilat jäävät kotiin, vaikka onhan ne kivoja välillä tai ainakin aluksi. Mutta Chibicon bongaamisiin siis, jos olisin 100% varma, että menenkö chibiconiin suzumebachina jäätymään ulkona vai koulupuvussa, jossa ei niin paljon jäädy. :]

WindyThing

Viesti Kirjoittaja WindyThing » Pe Maalis 16, 2012 00:06

HELL YEAH! Kitacon 4 ajan pyöriin Nepeta Leijon puvulla, ja nyt ilmestyn Chibiconiin jonain simplempänä ( Sollux Captor tai Terezi Pyrope ) taidan jättää sarvet pois puvusta. )

Pitäisiköhän jo valita kumpaa cossaan xD en osaa päättää, help.

Mahtavaa että tulee toinenki dude joka cossaa homestuckkia!! :---D
HAHA Itsekin meinasin cossata Sollux Captoria, mutta muutin mieleni ja cossaan Dirk ''Bro'' Strideriä, cool as motherfucker. B)
Ilmaannun paikalle 9:30 ja olen tapahtuman viime minuutteihin asti. Bongatkaa mut: kokonaan valkonen iho, valkonen paita, mustat lökärit, joku random lippis, mustat ISOT lasit, ja todennäköisesti miekka. (Joo miksi ihmeessä alan tähän selittelemään jos kerta google-kuvahaku on olemassa XD Ihmetelkää tosiaan nimellä Dirk Strider ) Niin, ja mun kaulassa myös todennäköisesti nähdään kyltti jossa lukee '' i need a hug/free hugs/ want a hug?'' tai jotain muuta vastaavaa, ja jos teitä ottaa päähän kun tulee halimaan niin anteeksi, mutta: halista voi aina kieltäytyä kahdella maagisella sanalla '' ei kiitos ''. Kitaconissa löytyi munki kaulasta halikyltti ja kaikki tuli halimaan, mutta silti näkyy netissä valituksia siitä ettei näin saisi olla.
Huoh.. -___-

But, i guess i see you guys in there! :)

Seraphi

Viesti Kirjoittaja Seraphi » Pe Maalis 16, 2012 13:52

Tympäsee sen verran ton Chibiconin säännöt proppien suhteen. Mun solttu cossit ovat aika onnettomia ilman airsoft-aseita proppeina -_-

Enkä voi vesipyssyäkää hommata, koska muovi on melkei samaa kovuusluokkaa puun kanssa, eikä puusta tehtyjäkää proppeja saa käyttää.... että taitaa jäädä coni välistä...

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » Pe Maalis 16, 2012 19:43

Seraphi kirjoitti:Tympäsee sen verran ton Chibiconin säännöt proppien suhteen. Mun solttu cossit ovat aika onnettomia ilman airsoft-aseita proppeina -_-Enkä voi vesipyssyäkää hommata, koska muovi on melkei samaa kovuusluokkaa puun kanssa, eikä puusta tehtyjäkää proppeja saa käyttää.... että taitaa jäädä coni välistä...
Eikö vaahtomuovista voisi tekaista jotain? Tai Nerf...
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

blast

Viesti Kirjoittaja blast » Pe Maalis 16, 2012 21:59

Olisi tarkoitus tulla sinne cossailee Shiniä Nana sarjasta kun peruukin sain vihdoin ja viimein hommattua.
Asun saan varmaan omista vanhoist vaatteist tms tehtyä
(eihän nyt se muutenkaa hirveän vaativa cossi ole)
Sitten ne korut....
niihin menee aikaa ja varmasti palaa hermot 1000 kertaa:----D
Mutta
odotan kyl innolla sitä et paljonko sinne porukkaa tulee ku en oo ennen täälpäin käyny coneissa;o

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » La Maalis 17, 2012 01:46

Seraphi kirjoitti:Tympäsee sen verran ton Chibiconin säännöt proppien suhteen. Mun solttu cossit ovat aika onnettomia ilman airsoft-aseita proppeina -_-

Enkä voi vesipyssyäkää hommata, koska muovi on melkei samaa kovuusluokkaa puun kanssa, eikä puusta tehtyjäkää proppeja saa käyttää.... että taitaa jäädä coni välistä...
Eikö niissä säännöissä lukenut että "metallia tai puuta kovempaa" tai jotaki vastaavaa? Eli puun pitäis olla ok.. ainaki niin minä sen ymmärrän. :S
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

WindyThing

Viesti Kirjoittaja WindyThing » La Maalis 17, 2012 10:07

White Samurai kirjoitti:
Seraphi kirjoitti:Tympäsee sen verran ton Chibiconin säännöt proppien suhteen. Mun solttu cossit ovat aika onnettomia ilman airsoft-aseita proppeina -_-

Eikö niissä säännöissä lukenut että "metallia tai puuta kovempaa" tai jotaki vastaavaa? Eli puun pitäis olla ok.. ainaki niin minä sen ymmärrän. :S
Jep jep. Itse ainakin menen muovisen miekan kanssa paikan päälle.

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Tapahtumat”