Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

miinu~

Re: Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Viesti Kirjoittaja miinu~ » La Kesä 08, 2013 14:35

BanaaniMiku kirjoitti:tälläinen ihan pieni kysymys, että eikös craft foam ole sama asia kuin softis? Onko tätä kyseistä "ainetta" helppo käyttää, että tarvitseeko sitä kuumentaa tai mitään?

Kyllä, samaa materiaalia ovat.
Todella helppokäyttöistä, olen käyttänyt omia armoriosia tehdessä.
Kuumentaminen ei ole tarpeen, ellei halua kai täysin pyöreähköä muotoa.
Itselläni ei kuumentamisesta ole mitään tietoa, mutta oikeanmalliset kaavat
kun leikkaa ja hieman venyttää softista pyöreämmäksi tarkoitetuista kohdista,
on jälki oikein hyvää!
Liimaamiseen suosittelen kuumaliimaa, sillä se jähmettyy nopeasti ja "sulaa" kiinni
softikseen.

Tietysti on paljon muita, parempiakin, materiaaleja, mutta itse olen softikseen turvautuva
köyhä opiskelijacossaaja. : D

Toivottavasti tästä oli jotain apua!
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Niisan

Viesti Kirjoittaja Niisan » Su Kesä 09, 2013 17:11

Olen tekemässä Ling Yaon cossia FMAsta ja yhdeksi ongelmaksi on alkanu muodostua tuo miekka. Lisää kuvia. Ikinä ennen en ole proppeja tehnyt, eli en tiiä mistään mitään :D. Joku tässä jo tästä miekasta aiemmin kyseli ja päätyi käyttään puuta, mutta ite en luultavasti tätä vanerista/jostain lähde tekemään, koska välineitä ei kamalasti ole, rajoittuvat lähinnä sahaan, puukkoon ja hiekkapaperiin.

Yhtä versiota olin jo lähteny tekemään, mutta en tiiä miten sen saisin tasaseksi. Sen terä on nyt peitetty jesarilla ja alla on retkipatjaa ja pahvia. Jesarissa on vaan aika reippaasti semmosia "harjanteita" ja niitä teipin "saumakohtia". Ajattelin että hioisin ne hiekkapaperilla tasaseksi, vetäisin gessot päälle ja maalaisin sitte spraymaalilla. Hiekkapaperi kuitenki rikkoo sitä jesarin pintaa, mutta jos se peittyis helpommin gessolla kuin ne harjanteet. Peittääkö gesso tämmöset? Ja voiko gesson sijasta käyttää jotain ihan tavallista seinämaalia tms., jostain olin tämmöstä lukevinani? Ja millä muulla sitä vois yrittää tasotella?

Aattelin tehä myös toisen version miekasta vähän tällä tavalla, että leikkaisin ensin koko homman muodon pahvista, semmosen litteän vaan. Väistimen leikkaisin erikseen ja lisäisin tässä vaiheessa. Sitte laittaisin ton polyuretaanivaahdon tuohon päälle, vuolisin ja sanomalehdet päälle. Sitte en tiiä mitä toi paperclay oikeastaan mahtaa edes olla (kyllä olen tyhmä, jos joku voisi valaista minua asiasta), eikä muutenkaan kovin paljon houkuttele kalliin hintansa ja huonon saatavuutensa takia. Millä sen vois korvata? Ja kestääkö tavallinen pahvi tämmösen tekemisen, varsinki ku tuo terä on tommonen vähä leveämmänpuoleinen, pitäskö laittaa jotain tukihommia vai kestäskö ihan noin? Ja kestääkö minkäänlaista käyttöä, kuoleeko se heti jos kolahtaa johonkin kulmaan tai sitä vähän heiluttelee? Joku puhu täällä puupahvista, miten se eroaa tavallisesta pahvista, voiko sitä leikata ihan saksilla/puukolla vai tarviiko sahan ja mitä se edes on? Käykö tavallinen pahvi vai kannattaisko käyttää tätä? Voiko väistimen tehä samalla jutulla pahvista, niin, että liimaisin sen tohon pahvihommaan kiinni, vai kannattaisko tehdä se jostain muusta ja mistä? Ja minkälaista polyuretaanivaahtoa on vuolla, joku sanoi että helppoa ja toinen että vaikeaa, miten on?

Ja sitten vielä finnfoam. Oon tässä ymmärtäny että se ois jotain puun ja styroksin väliltä, olenko oikeilla jäljillä? Minkälaista se materiaalina mahtaa olla? Kuinka kovaa se suurin piirtein on, pystyykö siihen ihan puukko? Voiko sen päälle suoraan sprayata, vai kannattaako siihen laittaa esim. gessoa ennen kuin alkaa maalaamaan. Jos tätä käyttäisin, niin ajattelin että tekisin suurinpiirtein sillä tavalla, että aluksi sahaisin siitä levystä vähän samanmuotoisen palasen ja sitten puukolla vuolisin sopivaksi. Minkälaista finnfoamia on vuolla? Ja miten se on verrattavissa polyuretaanivaahtoon, kumpi on helpompi työstettävä, kumpi on kestävämpää jne jne..?
Kestääkö kahva heiluttelua, kun se olis leikattu samasta levystä tyylillä näin, epäilen ainakin ite. Kuva on erittäin kämänen (valitan, olen laiska enkä jaksa piirtää. Enkä osaa *köh*), mutta jos se onnistuis havainnollistamaan jotai, mitä yritän tässä aika sekavasti selittää (hope so). Polyuretaanivaahtomiekan pahvipohja ois varmaan samanlainen, paitsi että siinä tuo väistin olis kokonainen, eikä kahtena palasena.

Eli siis mikä näistä vaihtoehdoista saattas toimia parhaiten vai kannattaisko yrittää jotain ihan muuta? Ja jos joku sai selvää tästä niin nostan kyllä peukut pystyyn ja oon tosi kiitollinen jos joku auttaa ^^.

// Unohin varmasti jotain…

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » Su Kesä 09, 2013 17:59

Niisan kirjoitti: Yhtä versiota olin jo lähteny tekemään, mutta en tiiä miten sen saisin tasaseksi. Sen terä on nyt peitetty jesarilla ja alla on retkipatjaa ja pahvia. Jesarissa on vaan aika reippaasti semmosia "harjanteita" ja niitä teipin "saumakohtia". Ajattelin että hioisin ne hiekkapaperilla tasaseksi, vetäisin gessot päälle ja maalaisin sitte spraymaalilla. Hiekkapaperi kuitenki rikkoo sitä jesarin pintaa, mutta jos se peittyis helpommin gessolla kuin ne harjanteet. Peittääkö gesso tämmöset? Ja voiko gesson sijasta käyttää jotain ihan tavallista seinämaalia tms., jostain olin tämmöstä lukevinani? Ja millä muulla sitä vois yrittää tasotella?
Gessolla saa epätasaudet piiloon, mutta sitä pitäisikin sitten laittaa muutama kerros, jonka jälkeen voit hioa. Gessoa olen itse käyttänyt paljonkin. Toinen, mitä olen taasen puussa käyttänyt kolhujen peittämiseen on ihan perus seinäpakkeli. Eli puulla se ainakin toimii, muista materiaaleista ei hajuakaan.
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Mourumaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mourumaru » Su Kesä 09, 2013 21:44

Niisan kirjoitti:Yhtä versiota olin jo lähteny tekemään, mutta en tiiä miten sen saisin tasaseksi. Sen terä on nyt peitetty jesarilla ja alla on retkipatjaa ja pahvia. Jesarissa on vaan aika reippaasti semmosia "harjanteita" ja niitä teipin "saumakohtia". Ajattelin että hioisin ne hiekkapaperilla tasaseksi, vetäisin gessot päälle ja maalaisin sitte spraymaalilla. Hiekkapaperi kuitenki rikkoo sitä jesarin pintaa, mutta jos se peittyis helpommin gessolla kuin ne harjanteet. Peittääkö gesso tämmöset? Ja voiko gesson sijasta käyttää jotain ihan tavallista seinämaalia tms., jostain olin tämmöstä lukevinani? Ja millä muulla sitä vois yrittää tasotella?
En usko että tästä versiosta saat kunnon tasaista muutenkun tekemällä vähän paksumpia peitteitä (esim joku liisteri tai se paperimassa tms). Gessossa on se, että sen perusperiaate on olla pohjustus maalille, ei niinkään peittämään/tasoittamaan mitään pintaa sen kummemmin. Kaikki pienet virheet kyllä, mutta aika armottomasti se silti joskus jopa korostaa niitä pienimpiäkin kohokkeita sun muita vaikka tekisi todella monta kerrosta. Ainakin omiin kokemuksiin pohjaten ja on tota tullu käytettyä useita vuosia.

Niisan kirjoitti:Aattelin tehä myös toisen version miekasta vähän tällä tavalla, että leikkaisin ensin koko homman muodon pahvista, semmosen litteän vaan. Väistimen leikkaisin erikseen ja lisäisin tässä vaiheessa. Sitte laittaisin ton polyuretaanivaahdon tuohon päälle, vuolisin ja sanomalehdet päälle. Sitte en tiiä mitä toi paperclay oikeastaan mahtaa edes olla (kyllä olen tyhmä, jos joku voisi valaista minua asiasta), eikä muutenkaan kovin paljon houkuttele kalliin hintansa ja huonon saatavuutensa takia. Millä sen vois korvata? Ja kestääkö tavallinen pahvi tämmösen tekemisen, varsinki ku tuo terä on tommonen vähä leveämmänpuoleinen, pitäskö laittaa jotain tukihommia vai kestäskö ihan noin? Ja kestääkö minkäänlaista käyttöä, kuoleeko se heti jos kolahtaa johonkin kulmaan tai sitä vähän heiluttelee? Joku puhu täällä puupahvista, miten se eroaa tavallisesta pahvista, voiko sitä leikata ihan saksilla/puukolla vai tarviiko sahan ja mitä se edes on? Käykö tavallinen pahvi vai kannattaisko käyttää tätä? Voiko väistimen tehä samalla jutulla pahvista, niin, että liimaisin sen tohon pahvihommaan kiinni, vai kannattaisko tehdä se jostain muusta ja mistä? Ja minkälaista polyuretaanivaahtoa on vuolla, joku sanoi että helppoa ja toinen että vaikeaa, miten on?
Paperclay on suomeksi paperimassaa. Oikeastaan se on suhteessa aika halpaa (1kg pussi vähän alle 20e, en tiedä mistä kaikkialta sitä saa, mutta ite ostin ihan perus taidetarvikeliikkeestä), eli siis sitä saa semmosena jauheena mihin ite lisätään vesi, että saa massan aikaseksi. Muistaakseni ihan valmiina massanakin saa, mutta sen hinnasta ja löydettävyydestä en voi mitään sanoa.

Puupahvi on semmosta tiiviimpää pahvia, esimerkiksi vihkojen kansia tehdään siitä. Eli paljon tukevampi vaihtoehto peruspahviin verrattaessa. Saksilla sen leikkaus on vissiin vähän turhankin hankalaa, mutta esim. mattopuukolla sitä leikkaa jo ihan mukavasti.

Niisan kirjoitti:Ja sitten vielä finnfoam. Oon tässä ymmärtäny että se ois jotain puun ja styroksin väliltä, olenko oikeilla jäljillä? Minkälaista se materiaalina mahtaa olla? Kuinka kovaa se suurin piirtein on, pystyykö siihen ihan puukko? Voiko sen päälle suoraan sprayata, vai kannattaako siihen laittaa esim. gessoa ennen kuin alkaa maalaamaan. Jos tätä käyttäisin, niin ajattelin että tekisin suurinpiirtein sillä tavalla, että aluksi sahaisin siitä levystä vähän samanmuotoisen palasen ja sitten puukolla vuolisin sopivaksi. Minkälaista finnfoamia on vuolla? Ja miten se on verrattavissa polyuretaanivaahtoon, kumpi on helpompi työstettävä, kumpi on kestävämpää jne jne..?
Kestääkö kahva heiluttelua, kun se olis leikattu samasta levystä tyylillä näin, epäilen ainakin ite. Kuva on erittäin kämänen (valitan, olen laiska enkä jaksa piirtää. Enkä osaa *köh*), mutta jos se onnistuis havainnollistamaan jotai, mitä yritän tässä aika sekavasti selittää (hope so). Polyuretaanivaahtomiekan pahvipohja ois varmaan samanlainen, paitsi että siinä tuo väistin olis kokonainen, eikä kahtena palasena.

Eli siis mikä näistä vaihtoehdoista saattas toimia parhaiten vai kannattaisko yrittää jotain ihan muuta? Ja jos joku sai selvää tästä niin nostan kyllä peukut pystyyn ja oon tosi kiitollinen jos joku auttaa ^^.

// Unohin varmasti jotain…
Finnfoam on yhdenmerkkinen eriste(vaahto)levy. Eli oikeastaan ihan mikä tahansa moinen kelpaa vaikka ei nimenä olekkaan finnfoam. Niitä levyjä saa ihan varmasti jokaisesta rautakaupasta, eri kokosina paloina ja paksuuksina. Sitä on tosi helppo sahata, puukollakin saa mutta se on jo hippasen työläämpää. Ite tykkään tästä matskusta propeissa ehkä eniten, koska se on tosiaan todella kevyttä, helppoa työstää ja riippuen kuinka siistiä jälkeä tahtoo niin ei välttis tarvi päällystää millään erityisellä. Gessoa ehdottomasti kannattaa pistää päälle, koska jotku spraymaalit voi sulattaa sitä. Eristelevyä on helpompi vuolla ja työstää kuin polyvaahtoa, ihan sillä kun siitä hahmottaa muotoa paremmin ku se on jo valmiiks tasanen levy. Kestävyyskin on erinomainen, mutta pinta ottaa tosi herkästi semmosta pintanaarmua ja painaumia, että jos et niitä missään nimessä halua niin ehdottomasti joku gessoa tiiviimpi päällyste, esim se liisteröinti. Omassa käytössä on kyllä pysynyt ehjänä suht kovaakin käyttöä, että ehdottomasti tätä eniten suosittelen : D

Tuota siinä on vähäsen..jotain omien kokemusten perusteella selitettyjä vinkkejä, täältä löytyy paaaljon vinkkejä proppien tekemiseen (kuin moneen muuhunkin asiaan) joten sielläkin kannattaa vähän käydä selaamassa vinkkien toivossa : D toivottavasti tästä oli jotain apua.

majo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja majo » Ma Kesä 10, 2013 21:07

Blogitilastot huutelivat että tätä kautta on tullut visiittejä niin piti tulla katsomaan, ja sanonpa tuosta Paperclaysta: Paperclay voi tarkoittaa ihan tavallista paperimassaa, mutta tuossa em. blogilinkissä käytetty Paperclay on ihan oma tuotteensa, jota löytää esim. Hobby Pointista (tuote sivulla alimmaisena). Oman kokemukseni mukaan Paperclay eroaa tavallisesta paperimassasta siten, että on hienojakoisempaa ja kestävämpää, mutta varmasti vastaavia voi löytyä halvemmallakin, ei ole tullut kokeiltua kaikkea.

Niisan

Viesti Kirjoittaja Niisan » Ti Kesä 11, 2013 21:37

Kiitti kaikille vastanneille, autto paljo ^^. Taidan lähtä kokeileen tuota finnfoamia ku sitä sattu autotallista löytymään.

Niisan

Viesti Kirjoittaja Niisan » Pe Kesä 21, 2013 17:08

Miekasta valmiina terä, mut miten saisin kiinnitettyä kahvan nyt tuohon? Paksuimmastakin kohdasta tuo on n. 2-3cm ja pelottaa että se menee rikki, niin etten mitään kovin paksua ainakkaan sinne sisälle ala tunkemaan. Eli kellään minkäänlaisia ideoita, koska oon ite taas aivan pihalla?

Chiro-chan

Viesti Kirjoittaja Chiro-chan » Ti Heinä 09, 2013 23:07

Suunnitelmissani olisi cossata Calne Ca:ta, mutta ongelmaksi on noussut tuo pään päällä nököttävä siira. Mulla ei ole aavistustakaan, miten tuo tehdään ja olen (ainakin mielestäni) käynyt kaikki Suomen sisällä olevat pilailupuodit läpi. Mistä materiaaleista tuollaisen voisi väsätä ja löytyisikö jostain jopa jotain tutoriaalia? Minulla ei ole mitään kokemusta tälläisestä, joten osaisiko joku kokeneempi auttaa?

Edit. Lykkäsin kyseistä cossia kaivemmaksi (tai sitten en cossaa ollenkaan), joten en tarvitse enää apua.
Viimeksi muokannut Chiro-chan, Ke Heinä 17, 2013 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaa.

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Ke Heinä 10, 2013 12:57

Chiro-chan kirjoitti:Suunnitelmissani olisi cossata Calne Ca:ta, mutta ongelmaksi on noussut tuo pään päällä nököttävä siira. Mulla ei ole aavistustakaan, miten tuo tehdään ja olen (ainakin mielestäni) käynyt kaikki Suomen sisällä olevat pilailupuodit läpi. Mistä materiaaleista tuollaisen voisi väsätä ja löytyisikö jostain jopa jotain tutoriaalia? Minulla ei ole mitään kokemusta tälläisestä, joten osaisiko joku kokeneempi auttaa?
Ratkaisu: Pahvinpala ja piipunrassia.

Chiro-chan

Viesti Kirjoittaja Chiro-chan » Ke Heinä 10, 2013 21:56

Gumimon09 kirjoitti:
Chiro-chan kirjoitti:Suunnitelmissani olisi cossata Calne Ca:ta, mutta ongelmaksi on noussut tuo pään päällä nököttävä siira. Mulla ei ole aavistustakaan, miten tuo tehdään ja olen (ainakin mielestäni) käynyt kaikki Suomen sisällä olevat pilailupuodit läpi. Mistä materiaaleista tuollaisen voisi väsätä ja löytyisikö jostain jopa jotain tutoriaalia? Minulla ei ole mitään kokemusta tälläisestä, joten osaisiko joku kokeneempi auttaa?
Ratkaisu: Pahvinpala ja piipunrassia.
Anteeksi, ajoin takaa jotain hiukan paremman näköistä ratkaisua, mutta kiitos silti. :D
Jaa.

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » Su Elo 18, 2013 19:57

Hei kaikki ihanat cossitoverit! Tarkoituksenani olisi tällä kertaa cossia Okita Sougoa Gintamasta ja pojan propit aiheuttavat vähän hankaluuksia. Sougo siis käyttää miekkaa ja sen lisäksi bazookaa/tykkiä, joita yritän väsäillä. En ennen ole tehnyt miekkoja enkä varsinkaan bazookaa/tykkejä, joten teidän apunne on tervetullutta. ^^

Ekassa linkissä on siis miekka, jonka tekemiseen tarvitsen apua. Toisessa linkissä on bazooka, mutta en tiedä mistä sellaisen tekisin ja kuinka painava siitä tulisi (koska minun pitäisi pystyä kannattelemaan sitä). Toisen linkin kuva ei ole minun tekemäni, mutta en löytänyt muualtakaan hyviä kuvia, joten tämä saa kelvata.

http://animeflow.net/files/K_folder4/gi ... weapon.jpg

http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2011/ ... 3az0ep.jpg

Kiitän ja kumarran jo etukäteen! ^^

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Ti Elo 20, 2013 14:14

Blackmoon kirjoitti:Hei kaikki ihanat cossitoverit! Tarkoituksenani olisi tällä kertaa cossia Okita Sougoa Gintamasta ja pojan propit aiheuttavat vähän hankaluuksia. Sougo siis käyttää miekkaa ja sen lisäksi bazookaa/tykkiä, joita yritän väsäillä. En ennen ole tehnyt miekkoja enkä varsinkaan bazookaa/tykkejä, joten teidän apunne on tervetullutta. ^^

Ekassa linkissä on siis miekka, jonka tekemiseen tarvitsen apua. Toisessa linkissä on bazooka, mutta en tiedä mistä sellaisen tekisin ja kuinka painava siitä tulisi (koska minun pitäisi pystyä kannattelemaan sitä). Toisen linkin kuva ei ole minun tekemäni, mutta en löytänyt muualtakaan hyviä kuvia, joten tämä saa kelvata.

http://animeflow.net/files/K_folder4/gi ... weapon.jpg

http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2011/ ... 3az0ep.jpg

Kiitän ja kumarran jo etukäteen! ^^
Aloitan singosta eli bazookasta, koska se on helpompi.

Itse käyttäisin yksinkertaisesti joko ihan vain pahviputkea, jota saa varmasti Postista tai jostain pakkaustarvikeliikkeestä, tai sitten isommasta Prismasta tai rautakaupasta LVI-puolelta saatavaa muovista putkea.
Pahvia on helpompi työstää, mutta siitä ei tule aivan kaikkea, etenkään sadetta kestävää, ellei sitä käsittele kunnolla.

Tuo tähtäin on helppo tehdä esimerkiksi leivinpaperin tai alumiinifolion rullasta, joka on kapeampi mutta paksuseinäisempi kuin talouspaperin pahvirulla.
Pahviputkeen on helppo puukolla ja jopa saksilla tehdä aukkoja kahvalle ja tähtäimen jaloille, jotka on helppo tehdä monin eri tavoin.
Itse tekisin kahvat puusta tai vanerista. Koko vimpain on syytä käsitellä ensin Gessolla, sitten maalata, ja kenties lakatakin.

Miekka on hieman vaikeampi, mutta koska se on suorateräinen, tuon mittainen wakizashi on helppo tehdä vanerista.
Ensin leikkaa koko miekan mittaisen palan vanerista, sitten liimaa kahvan pituiselle matkalle paksunnokset, ohuempi vaneri on hyvä ratkaisu.
Sen jälkeen teippaa koko kahvan. Voi käyttää kultaisen väristä teippiä, mutta koska sitä tuskin löytyy, on helpompaa teipata kahva kokonaan valkoisella jääkiekkoteipillä, sen jälkeen spray-maalaa sen kultaiseksi. Kangasteipin päälle kahvan narutus, eli tsuka-maki (tai tsuka-ito) on helppoa sitoa punaisella, mahdollisimman leveällä kengännauhalla. YouTubesta löytyy esimerkkejä japanilaisen miekan kahvan narutuksesta.

Miekan terä kannattaa gessota, hioa ja maalata spraymaalilla, jotta siitä tulee tasainen.

Mikäli puuntyöstö ei onnistu, miekan voi tehdä jämerästä pahvista, mutta se tuskin kestää kauaa.
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Oswald Cobblebot

Viesti Kirjoittaja Oswald Cobblebot » Ti Elo 20, 2013 21:21

Okei, pitäisi olla semi-helppo: Mistä saisi hyviä Bumerangeja? Ihan siis niitä alkuperäisen mallisia, puuta tai muovia. Ei tunnu nettihaulla löytyvän kun jotain kankaisia koiranleluja tai sitten jotain kolmehaaraisia, ja ne ei kelpaa nyt. Myös jos mahdollisesti tietää mistä saa kokoontaittuvia muovibumerangeja, niin sekin olisi kiva.

Kitsuki

Viesti Kirjoittaja Kitsuki » Ke Joulu 18, 2013 21:18

Pystyisikös joku hieman auttamaan ?
Olisin tekemässä alice madness returnsista tuota punaista heposta ~
http://i1-games.softpedia-static.com/sc ... pons_1.jpg
Olen tehnyt jo kanaverkosta rungon eli kysymys olisi millä olisi hyvä päällystää nyt tuo pää ?

Depis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Depis » Ma Huhti 07, 2014 16:42

Kitsuki kirjoitti:Pystyisikös joku hieman auttamaan ?
Olisin tekemässä alice madness returnsista tuota punaista heposta ~
http://i1-games.softpedia-static.com/sc ... pons_1.jpg
Olen tehnyt jo kanaverkosta rungon eli kysymys olisi millä olisi hyvä päällystää nyt tuo pää ?
Vähän tulee jälkijunassa ehkä, mutta kuten on jo enemmin täällä mainittu (itseasiassa molemmissa ketjuissa :D) Niin sanomalehti/paperimassa + tapettiliisteri/liima sekoitus toimii (omasta mielestä) parhaiten kanaverkon kanssa, kannattaa aloittaa sanomalehtisuikaleilla, ja pistää 2-3 kerrosta, ja jos on suuria epätasaisuuksia, sitten paperimassalla ne kohdat, jonka jälkeen liimaa ja gessoa( +hiontaa jos tarve vaatii) + maali päälle :D
Elää tynnyrissä ja on ylypiä siitä~!

http://depisun-nurkka.blogspot.fi/ ~ cosplay blogini :3

http://kuutiojatynnyri.blogspot.fi/ ~ minun ja Yokirin yhteinen cosplay-reissu-blogi ^^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”