Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

magical_unicorn

Re: Neuvoja Suika Ibuki pukuun?

Viesti Kirjoittaja magical_unicorn » To Loka 04, 2012 22:48

TikkarinTikku kirjoitti:Olen tekemässä cossia pelistä Touhou ja tarvitsisin apua sarvien tekoon... Neuvoja aloittelijalle?

Tässä on ainakin ihan hyvä tutoriaali jonka avulla on pariin kertaan sarvet tehty kaverille:

http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&global=1&q=homestuck+horns+tutorial#/d4qf58i

Ja joo, tiedän että on ihan eri sarjasta kyse, mutta kyllä tuolla tutoriaalilla ainakin saa ne sarvet tehtyä : )
Olettaen siis, että aiot vielä Suikan cossin tehdä : D
~It's time to begin, isn't it?
I get a little bit bigger, but then I'll admit
I'm just the same as I was
Now don't you understand
I'm never changing who I am~

Tarot999

Re: Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Viesti Kirjoittaja Tarot999 » Su Loka 14, 2012 20:13

Mistä materiaalista kannattaisi lähteä tekemään Hakuoukin Kazama Chikagen oni-muodon sarvia ja millä ne saisi pysymään otsassa kiinni? Ainakin miun käsityksen mukaan ne kasvavat otsasta...
Anteeksi, ei ole kuvaa, en osaa laittaa... Mutta googlettamalla löytyy sellainen valkohiuksinen neli-sarvinen mies niin hänen sarvensa^^.

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Su Loka 14, 2012 22:23

Mikoru kirjoitti:Hei kaikki mömmiäiset ja muut otukset.

Olet Desucon Frostbiteen väsäämässä Yusuf Tazim (Assassin's Creed - Revelations) - cossia, kaikki muu on suurinpiirtein hallussa, muttakun herralta löytyy myös Hidden Blade-ase (näkyy tässä.) Pakollinenhan tuo ei välttämättä ole, mutta olisi silti hieno lisä pukuun varsinkin photoshoottaamista varten. Omat taidot eivät kuitenkaan moisen tekemiseen riitä vaikka muutamia tutoriaaleja olenkin löytänyt, joten kysyisimpä että onko täällä ketään tuonmoisiin proppeihin erikoistunutta, joka voisi kohtuulliseen hintaan meikäläiselle hidden bladen väsätä ?

En nyt ole ihan varma asiasta, mutta voisit varmaan täältä kysellä :)
Oon itse käyny kyseisen ihmisen proppiluennolla ja ne on oikeasti upeita

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Ti Loka 16, 2012 03:47

Sainpa tässä väsättyä The Avangers -leffan Lokin valtikan ja kirjotin asiasta blogiini.
Jaan tännekin linkin,jos joku tarvitsee apua kyseiseen proppiin :3

Lokin valtikka

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Pe Loka 19, 2012 20:23

Mistä teette yleensä armorinne? Finnfoamistako? Tarvitsisin jonkun helpon konstin tehdä armoreita esim juuri finnfoam! Olisiko teillä muilla ehdotuksia tämän lisäksi? Mitään puuverstasta tai hienompaa ei meiltä löydy joten käsin ja perustyökaluilla mennään!
Tälläinen hahmo olisi kyseessä ja olkapanssarit pitäisi tehdä sekä tietenkin jaloissa ja käsissä olevat armorit.
http://media.photobucket.com/image/worl ... endaysview
http://www.google.com/imgres?num=10&hl= ... 9,s:0,i:95
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Pe Loka 19, 2012 20:35

BanaaniMiku kirjoitti:Mistä teette yleensä armorinne? Finnfoamistako? Tarvitsisin jonkun helpon konstin tehdä armoreita esim juuri finnfoam! Olisiko teillä muilla ehdotuksia tämän lisäksi? Mitään puuverstasta tai hienompaa ei meiltä löydy joten käsin ja perustyökaluilla mennään!
Tälläinen hahmo olisi kyseessä ja olkapanssarit pitäisi tehdä sekä tietenkin jaloissa ja käsissä olevat armorit.
http://media.photobucket.com/image/worl ... endaysview
http://www.google.com/imgres?num=10&hl= ... 9,s:0,i:95
Itse tekisin olkapanssarit finnfoamista (tässä tapauksessa kahdeksasta eri osasta jotka kaikki lopussa laitetaan toisiinsa kiinni, ettei lähdetä veistelemään armoria ihan yhdeksi isoksi klöntiksi) mutta jalkojen ja käsien armorit koska ovat suhtkoht ohutta kamaa niin lähtisin ihan vain reilusti softiksesta muotoilemaan. Se ei vaadi kuin ensin tehdä kaavat ihan vain kopiopaperista ja sen jälkeen katsoa kuinka paljon softista tarvitset ja senkun shoppailemaan tarvikkeita. Jos haluat kiiltävää pintaa niin ostaa vain styreenilevyä jonka liimaa softikseen kiinni niin ei tarvitse pähkäillä softiksen matan kanssa.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Chibi-chan

Viesti Kirjoittaja Chibi-chan » Ma Joulu 10, 2012 19:13

Hei, olen työstämässä Kagome Higurashin cossia (Inuyasha) puku ja shikonin sirpale kaulakoru ovat tehty ja vielä pitäisi tehdä juosi ja 10 kappaletta nuolia. nuolet ja jousen aijon työstää ihan puusta eli tulen käyttämään kuusta mutta varsinainen ongelmani on itse nuolikotelo. :roll: Itselläni ei ole mitään hajua että miten tulisin tekemään sen, joten olisiko kellään tietoa/kokemusta tämän tekemisestä miten saisi helposti tehtyä nuolikotelon. :? Tarkoitus olisi saada tämä asukokonaisuus valmiiksi ensi vuoden bakaconia varten, joten vinkkejä tulemaan.
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ti Joulu 11, 2012 10:22

Heipsun keipsun ihmiset!

Olen tekemässä ensimmäistä proppiani ensi vuodeksi. Pukuna minulla olisi Soul Calibur V:sen Tira. Tuota rengasasetta tässä pohdin, että mistä materiaalista se olisi mahdollisesti parasta tehdä. Ajattelin käyttää pohjana hulavannetta, koska ne ovat oikean kokoisia minun mittaani suhteutettuna. Hyviä vinkkejä saa heitellä muutenkin kuin materiaalien suhteen ^^

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » To Tammi 03, 2013 21:05

Mietin tässä onks finnfoami hyvä valinta miekanhuotrien (hoks, katanan siis) tekemiseen? Tarvin jotaki mahdollisimman kevyttä ja mielellään edullista mitä ei myöskään ole liian vaikea työstää oikean muotoiseksi.. minulla on aikomus tehdä aika "neliskanttiset" huotrat, siis ei kovin pyöreähkö se huotran ympäryys.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

SkyWay
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SkyWay » Pe Tammi 04, 2013 00:06

White Samurai, Finnfoam on erittäin heikko materiaali joka todennäköisesti katkeaa sen tuhannen paloiksi jos normikatanalle rupeat huotraa siitä väsäämään. Päällystettynä esim paperimassalla kestävyyttä tulee lisää, mutta tarvitsisi silti tukevamman rungon jotta jos vahingossa johonkin osuu ei huotra katkea. Plus joutuisit tekemään kaks ohutta puoliskoa joihin kaivertaisit vielä tilan itse miekalle.

Vaihtoehtoja:

Tuttu ja turvallinen solumuovi. Kestää iskuja ja vääntöä, päällystettynä esim erikeepperin ja veden sekoituksella saadaan vielä kestävämpi rakenne jonka voi vaikka spraymaalata. Puu- tai metallitikku sisään liimalla niin pysyy suorana. Liimana suositan kuumaliimaa.

Pahvi ja ilmastointiteippi. Halpaa, mutta ei kaunista :P

Toki, voit tehdä Finnfoamista. Se on mielestäni vain paljon hankalampi työstää ohuiden kappaleiden kanssa :)
Skaiway Cosplay Suomeksi http://skaiwaycosplay-fi.tumblr.com/
Skaiway Cosplay in English http://skaiwaycosplay-en.tumblr.com/

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Pe Tammi 04, 2013 01:25

Oh, solumuovi! Mulla on kotona yks retkipatja minkä vois tappaa... xD
Tosiaan kiitos ku mainitsit että solumuovin sisäpuolelle voi laittaa jonku tikun että muoto pysyy vaikka miekka on vedetty ulos.. se oli mulla ollut mielessä ongelmana miks en aluks harkinut solumuovia. Solumuovi it is then!
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

SkyWay
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SkyWay » Pe Tammi 04, 2013 05:34

Hyvä hyvä :D muista jos tarvitsee pyöristää esim reunoja mukavammiksi niin hiomapaperi toimii paremmin kuin hyvin siihen.
Skaiway Cosplay Suomeksi http://skaiwaycosplay-fi.tumblr.com/
Skaiway Cosplay in English http://skaiwaycosplay-en.tumblr.com/

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Pe Tammi 04, 2013 11:09

SkyWay kirjoitti:Hyvä hyvä :D muista jos tarvitsee pyöristää esim reunoja mukavammiksi niin hiomapaperi toimii paremmin kuin hyvin siihen.
Oh jännää, en tienytkään! Kiitos taas!
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Michi-chan

Viesti Kirjoittaja Michi-chan » Ma Helmi 11, 2013 21:11

Onko täällä Cernit-osaavia ihmisiä? Olen ennen pärjännyt oikein hyvin ilmakuivuvilla massoilla, mutta nyt teen Frostiin Cernitistä pientä proppia. Kolme kertaa olen jo kokeillut kovettaa testipaloja uunissa, mutta ne on jokainen järjestäin jo parin minuutin jälkeen mustuneet ja paisuneet ja kuplivat kivasti ja alkavat haista ja muuta ihanaa. Lämpötilaa olen kokeillut satasen molemmin puolin varovasti, ihan vain uuniritilällä leivinpaperin päällä. Pitäisikö ne massat tunkea jo esilämmityksen aikaan uuniin, sekö tässä mättää?
En mieluusti ala väkertämään neljän tunnin työtä ihan vain siksi että lopulta muuttuu mustaksi mutanttihirviöksi uunissa.

Noviisi tarvitsee apua.

/lisäystä: Neuvottiin kokeilemaan ihan pienillä lämpötiloilla ja esi- ja jälkilämmöllä, kokeilen siis niillä, duh.
We can all have individual holes!
Much like we have individual rooms in the castle,
we would have our individual holes in the ground.

FankiKitsune

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » To Helmi 14, 2013 13:35

Mä olen ainaki laittanu aina cernitit uunipellin päälle, jossa on siis kans leivinpaperi, enkä pelkästään uuniritilälle. Semmonen 110 astetta ja max 30min nii ei oo mulle ainakaa hullummin käyny. Nykyää käytän kyl fimoa, mikä on paljon parempaa ku cernit. :D Mut toimii samalla periaatteella.
Symmetry, that is what I enjoy aesthetically.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”