Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Eringo

Re: Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Viesti Kirjoittaja Eringo » Pe Kesä 22, 2012 11:48

Laitan tämän nyt tänne kun en pikahaulla aiheesta löytänyt mitään ja kuitenkin koskee korvia.

Eli siis, tarkoituksena olisi tehdä jäniksen korvat Kuroshitsujin Sebastianille jotka sillä on Ciel in Wonderland-jaksossa. Sen verran tiedän, että helpoin tapa pitää korvat kutakuinkin tukevasti pässä on hiuspanta, mutta miten siihen olisi mahdollista kiinnittää noin 20-25 senttiset jäniksen korvat? Ongelmana on myöskin se, että miten saan korvat pysymään pystyssä koko ajan. Entä miten ne olisi kaikken järkevintä tehdä kokonaan? Pujottamalla rautalantaa korvan reunoihin tms?

Ja apua tarvitsisin jäniksen hännän väsäämisessä. Sellainen pyöreä pörröinen samaiseen pukuun.

En valitettavasti pysy nyt linkkaamaan kuvaa, mutta voin lisäillä sen huomenna kun pääsen koneelle mikäli siitä on apua.
Blogi // dA // Fanfiction // Galleria // Cosplay.com

Cossit 2013:
Desucon Frostbite: Inuyasha (movie 3)
Desucon: Daesung (Monster), Zero Kiryu, Usami Akihiko, Sebastian (Black) Michaelis

Oml

Viesti Kirjoittaja Oml » Su Kesä 24, 2012 17:22

Ekira kirjoitti:Laitan tämän nyt tänne kun en pikahaulla aiheesta löytänyt mitään ja kuitenkin koskee korvia.

Eli siis, tarkoituksena olisi tehdä jäniksen korvat Kuroshitsujin Sebastianille jotka sillä on Ciel in Wonderland-jaksossa. Sen verran tiedän, että helpoin tapa pitää korvat kutakuinkin tukevasti pässä on hiuspanta, mutta miten siihen olisi mahdollista kiinnittää noin 20-25 senttiset jäniksen korvat? Ongelmana on myöskin se, että miten saan korvat pysymään pystyssä koko ajan. Entä miten ne olisi kaikken järkevintä tehdä kokonaan? Pujottamalla rautalantaa korvan reunoihin tms?

Ja apua tarvitsisin jäniksen hännän väsäämisessä. Sellainen pyöreä pörröinen samaiseen pukuun.

En valitettavasti pysy nyt linkkaamaan kuvaa, mutta voin lisäillä sen huomenna kun pääsen koneelle mikäli siitä on apua.

Suosittelen että laitat rautalankaa korvan reunoihin että ne pysyy paremmin paikoillaan ja voit halutessasi taivutella niitä jos vain haluat. Isohkoilla mustilla hiuspinneillä saisi myös korvat pysymään siinä ilman pantaa. Sun pitää vaan saada järkävästi järkeiltyä se hiuspinni siihen korvaan kiinni. En osaa itse tätä selittää kunnolla, mutta etköhän itsekkin hiffaa sen jossain välissä.
Tactical Facepalm!

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » To Kesä 28, 2012 16:10

Crimson kirjoitti: Myös jos on kyseessä ase jonka pitäisi kestää hieman enemmän käsittelyä niin kannattaa laittaa finnfoamin sisälle metallitanko. Itse tein 145cm miekan finnfoamista ja 2kpl 10mm paksuista, onttoa metallitankoa pitävät sen kuosissa ettei se vahingossakaan mene katki.
Ihan pakko kysyä, mutta mitä keinoa käyttäen olet ujuttanut nuo metallitangot Finnfoamin sisälle? :)
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

suyenin

Viesti Kirjoittaja suyenin » La Kesä 30, 2012 14:12

Hellowcha~!
Olisin hienoista apua vailla. Täällä on paljon puhuttu noiden proppien tekemisestä ja niihin käytettävistä materiaaleista, mutta en siltikään oikein tiedä mitä tehdä, joten käännänpä spesifioidun kysymykseni teidän puoleelle, armas foorumväki.
Eli tarkoituksena olisi cossailla Durarara!!:n Shizuo ja harmaita hiuksia tällä hetkellä aiheuttaa tuon liikennemerkin tekeminen. Eli millä lähtee kotikonstein tuollaista vääntämään jos takapihalla ei satu puuverstasta tai metallipajaa olemaan?
I've seen your version of SANITY - it BORES me.

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » La Kesä 30, 2012 14:27

Leonhart kirjoitti:
Crimson kirjoitti: Myös jos on kyseessä ase jonka pitäisi kestää hieman enemmän käsittelyä niin kannattaa laittaa finnfoamin sisälle metallitanko. Itse tein 145cm miekan finnfoamista ja 2kpl 10mm paksuista, onttoa metallitankoa pitävät sen kuosissa ettei se vahingossakaan mene katki.
Ihan pakko kysyä, mutta mitä keinoa käyttäen olet ujuttanut nuo metallitangot Finnfoamin sisälle? :)
Tangon pää on teroitettu ja sen jälkeen hetken aikaa kuumennettu ettei väkisin tarvitse sitä alkaa hakata sisään. Menee hyvin sisään kun noin tekee. Sit vaan sisäänmenoaukot pakkeloitu niin avot, ihankuin koko hommaa olisi koskaan tehtykään. :)
Sairon kirjoitti: Hellowcha~!
Olisin hienoista apua vailla. Täällä on paljon puhuttu noiden proppien tekemisestä ja niihin käytettävistä materiaaleista, mutta en siltikään oikein tiedä mitä tehdä, joten käännänpä spesifioidun kysymykseni teidän puoleelle, armas foorumväki.
Eli tarkoituksena olisi cossailla Durarara!!:n Shizuo ja harmaita hiuksia tällä hetkellä aiheuttaa tuon liikennemerkin tekeminen. Eli millä lähtee kotikonstein tuollaista vääntämään jos takapihalla ei satu puuverstasta tai metallipajaa olemaan?
Vaneri olisi varmaan paras mahdollinen materiaali tehdä tuollainen mutta jos ei ole minkäänsortin sahaa (ihan perussahakin käy) niin lähtisin varmaan tekemään sitä puupahvista. Sekin on suhtkoht jämäkkää ja tarvitsee varmaan hiukan tujummat sakset? En ole koskaan käyttänyt kyseistä materiaalia joten en voi sanoa enempää.

Tangon melkein voi jo käydä ostamassa mistä vaan ja maalata alumiinispraylla. Jos haluaa välttämättä tehdä niin vessapaperirullia/talouspaperirullia. Leikkaa niistä kaikista pienen suikaleen pois että saa ohuemmaksi ja teippaa teippaamistaan sitten yhteen. Vaatii sisälle varmaan jonkun tukemaan koko helahoitoa. Itse tosin lähtisin heti ensimmäisenä käymään rautakaupassa enkä edes ajattelisi tuota rullahirviötä. :D
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

FankiKitsune

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » La Kesä 30, 2012 20:19

voi poistaa.
Symmetry, that is what I enjoy aesthetically.

TikkarinTikku

Neuvoja Suika Ibuki pukuun?

Viesti Kirjoittaja TikkarinTikku » Su Elo 12, 2012 14:52

Olen tekemässä cossia pelistä Touhou ja tarvitsisin apua sarvien tekoon... Neuvoja aloittelijalle?

Fainttos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fainttos » Su Syys 02, 2012 22:43

Traconiin pitäisi saada tällainen puku valmiiksi (http://media.giantbomb.com/uploads/0/11 ... _large.jpg) ja en tiedä miten tuon korun tuossa kädessä tekisin. En ole aikaisemmin koruja tehnyt, joten mietin, että onko massasta tehdyt liian painavia vai onko jokin muu keino fiksumpi? Ja pikainen apu olisi kivaa, sillä muutenkin on puvun kanssa jo kiirus kun viikko aikaa ^^''

Kiiitooos!
Kurkatkaas minun peliblogiani jos vain kaikenlainen pelihömppä kiinnostaa! http://gamekerho.blogspot.fi/
Lisäksi bloggaan cosplayn saralla täällä: http://miecosplay.blogspot.fi/
Ja voit minut DeviantArtistakin löytää: http://fainttos.deviantart.com/

varjopoika

Viesti Kirjoittaja varjopoika » Su Syys 02, 2012 23:41

Fainttos kirjoitti:Traconiin pitäisi saada tällainen puku valmiiksi (http://media.giantbomb.com/uploads/0/11 ... _large.jpg) ja en tiedä miten tuon korun tuossa kädessä tekisin. En ole aikaisemmin koruja tehnyt, joten mietin, että onko massasta tehdyt liian painavia vai onko jokin muu keino fiksumpi? Ja pikainen apu olisi kivaa, sillä muutenkin on puvun kanssa jo kiirus kun viikko aikaa ^^''

Kiiitooos!
Minä suosittelisin ainakin Fimo air light -nimistä massaa. Ei paina juuri mitään ja massa on pienestä pakettimäärästään huolimatta erittäin riittoisaa. Kuivuttuaan sitä voi hioa ja maalata.
Sillä Pohjolan valtiaalle, joka häntä syvästi (ikuisesti) rakastaa, hänellä ei riitä lempeyttä.

Fainttos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fainttos » Ma Syys 03, 2012 09:39

varjopoika kirjoitti:
Fainttos kirjoitti:Traconiin pitäisi saada tällainen puku valmiiksi (http://media.giantbomb.com/uploads/0/11 ... _large.jpg) ja en tiedä miten tuon korun tuossa kädessä tekisin. En ole aikaisemmin koruja tehnyt, joten mietin, että onko massasta tehdyt liian painavia vai onko jokin muu keino fiksumpi? Ja pikainen apu olisi kivaa, sillä muutenkin on puvun kanssa jo kiirus kun viikko aikaa ^^''

Kiiitooos!
Minä suosittelisin ainakin Fimo air light -nimistä massaa. Ei paina juuri mitään ja massa on pienestä pakettimäärästään huolimatta erittäin riittoisaa. Kuivuttuaan sitä voi hioa ja maalata.
Kiitos kiitos kiitos! Menenpä tänään heti sitä jostain hakemaan 8))
Kurkatkaas minun peliblogiani jos vain kaikenlainen pelihömppä kiinnostaa! http://gamekerho.blogspot.fi/
Lisäksi bloggaan cosplayn saralla täällä: http://miecosplay.blogspot.fi/
Ja voit minut DeviantArtistakin löytää: http://fainttos.deviantart.com/

destine

Viesti Kirjoittaja destine » Ma Syys 10, 2012 17:04

Olisikohan joku kiinnostunut tekemään jonkin sortin proppipajan/-luennon johonkin coniin, missä olisi näytillä eri materiaaleja, mistä proppeja voi tehdä ja ehkä vähän demonstaariota myös niistä? Monesti kuulen, että sulatetaan esim. lämpöpuhaltimella/hiustenkuivaajalla jotain materiaalia, mutta en saa ajatuksesta millään kiinni.

Minulle kaikki materiaalit ovat todella vieraita, olen vasta oppinut finnfoamia käyttämään. Softistakin olen käyttänyt, mutta en ole osannut ottaa käyttöön kaikkia sen mahdollisuuksia. Olen kuullut hartsista, wonderflexistä, solumuovista ja ties mistä, mutta en tiedä mistä niitä ostaa ja kaikkein suurin pointti on se, etten edes tiedä miten niitä voisi alkaa työstää.

Kiinnostuuko joku? Tai osaako joku tehdä todlela yksinkertaisen kuvilla varustetun ohjeen eri materiaalien käytöstä? Kunhan heittelen~ Uskon, että moni olisi hyvinkin kiitollinen minunkin lisäkseni ^^
WD Cosplay | Destine Cosplay | Deviant destinette
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
- Andre Gide

DroppStuff

Viesti Kirjoittaja DroppStuff » Ti Syys 11, 2012 16:46

Minulla olisi tässä suunnitteilla cossi Dragon Age: Originsista, ja tarvitsisin neuvoja propin kanssa. Eli mistä materiaalista olisi paras tehdä tämä (vasen reunimmainen) magen sauva? Kaikki materiaalit ovat melko vieraita minulle, mutta kaikenlaista saa ehdotella ja vinkkejä otan enemmän kuin mielelläni vastaan. =)

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ke Syys 12, 2012 19:26

En oikein tiedä mistä tätä pitäisiä kysyä, mutta, mä tarvisin yhteen tulevaan cossiin tehdä sarvet (jotka siis voi kiinittää peruukkiin) ja mietin että saako Suomesta mitään niin sanottu pink insulation foamia vastaavaa josta vois veistää pari sarvia?
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Mikoru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikoru » Ma Syys 17, 2012 16:30

Hei kaikki mömmiäiset ja muut otukset.

Olet Desucon Frostbiteen väsäämässä Yusuf Tazim (Assassin's Creed - Revelations) - cossia, kaikki muu on suurinpiirtein hallussa, muttakun herralta löytyy myös Hidden Blade-ase (näkyy tässä.) Pakollinenhan tuo ei välttämättä ole, mutta olisi silti hieno lisä pukuun varsinkin photoshoottaamista varten. Omat taidot eivät kuitenkaan moisen tekemiseen riitä vaikka muutamia tutoriaaleja olenkin löytänyt, joten kysyisimpä että onko täällä ketään tuonmoisiin proppeihin erikoistunutta, joka voisi kohtuulliseen hintaan meikäläiselle hidden bladen väsätä ?
- nothing is true, everything is permitted.

Blackmoon

Viesti Kirjoittaja Blackmoon » Pe Syys 28, 2012 01:07

Hei te kaikki ihmiset! :3

Olen siis suunnittelemassa toista cossiani ja kyseessä olisi Sasuke Uchiha. Ainut ongelma on se, etten tiedä, miten tekisin Sasuken Fuuma Shurikenin. Nyt en tiedä, pitäisikö minun tilata se netistä vai tehdä se itse.. Eli kaikenlaiset avut olisivat nyt tarpeen!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”