Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

EgoLogical

Re: Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Ke Heinä 20, 2011 19:20

Jaa-a, voinee laittaa taas tänne jtn avunpyyntöjä xDD
joten, mun kuuluis joskus tulevaisuudessa cossaa Captain Americaa, ja en tiedä ihan miten tehdä sen kilpeä :'D
nähkääs, tuo kilpi kiiltää. Ei mitään muovimaista kiiltoa, vaan kromimaista kiiltoa. Joten, onkos kellään ideaa kuinka tehdä siitä ERITTÄIN kiiltävän? :'D
PINEAPPLE SURPRISE!

Batsy

Viesti Kirjoittaja Batsy » Pe Heinä 22, 2011 15:53

EgoLogical kirjoitti:Ei mitään muovimaista kiiltoa, vaan kromimaista kiiltoa. Joten, onkos kellään ideaa kuinka tehdä siitä ERITTÄIN kiiltävän? :'D
Metallisävyinen maalipinta, sen tasaiseksi hiominen ja kunnon lakkaus päälle, samankaltaisesti kuin autokin maalataan.

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » La Heinä 23, 2011 12:06

Batsy kirjoitti:
EgoLogical kirjoitti:Ei mitään muovimaista kiiltoa, vaan kromimaista kiiltoa. Joten, onkos kellään ideaa kuinka tehdä siitä ERITTÄIN kiiltävän? :'D
Metallisävyinen maalipinta, sen tasaiseksi hiominen ja kunnon lakkaus päälle, samankaltaisesti kuin autokin maalataan.
Yuush, kiitti neuvosta c:
PINEAPPLE SURPRISE!

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Su Heinä 24, 2011 13:23

Batsy kirjoitti:
Näin offsidena, aattelin tehä ensin sen leffaversion Captain Americasta (2011 leffa), ja halusin kysyy sun Batman asun hoodin materiaalin nimeä. Nääs, sen leffaversion kypärä on samankaltaisest materiaalist tehty :'D
PINEAPPLE SURPRISE!

Batsy

Viesti Kirjoittaja Batsy » Su Heinä 24, 2011 23:42

EgoLogical kirjoitti:Näin offsidena, aattelin tehä ensin sen leffaversion Captain Americasta (2011 leffa), ja halusin kysyy sun Batman asun hoodin materiaalin nimeä. Nääs, sen leffaversion kypärä on samankaltaisest materiaalist tehty :'D
Joko lateksia tai uretaania joista lateksi on helpompi materiaalina ja valmiina tuotoksena joustavampi, uretaani on jäykempää ja pitää siten muodon paremmin mutta on hankalampi tehdä esim. sen vuoksi että se ei veny yhtä hyvin kuin lateksi, eli mitat pitää olla just eikä melkein jos meinaa että maskin saa päähän ilman että se valuu silmille :)

EgoLogical

Viesti Kirjoittaja EgoLogical » Ma Heinä 25, 2011 17:50

Batsy kirjoitti:
EgoLogical kirjoitti:Näin offsidena, aattelin tehä ensin sen leffaversion Captain Americasta (2011 leffa), ja halusin kysyy sun Batman asun hoodin materiaalin nimeä. Nääs, sen leffaversion kypärä on samankaltaisest materiaalist tehty :'D
Joko lateksia tai uretaania joista lateksi on helpompi materiaalina ja valmiina tuotoksena joustavampi, uretaani on jäykempää ja pitää siten muodon paremmin mutta on hankalampi tehdä esim. sen vuoksi että se ei veny yhtä hyvin kuin lateksi, eli mitat pitää olla just eikä melkein jos meinaa että maskin saa päähän ilman että se valuu silmille :)
Kiitän ja kumarran vinkistä ^^
PINEAPPLE SURPRISE!

Wulfy

Viesti Kirjoittaja Wulfy » Pe Heinä 29, 2011 23:20

Heippulis keikkulis.

Tarkoituksena olisi crossata Allenia DGM:stä Crown Clown Edge-moodissa. Ongelman muodostaa vasen käsi, jonka sormet jatkuvat pitkinä kynsinä. Jotakin tähän viittaavaa löysin aikaisemmista viesteistä (Lust, Saksikäsi Edward), mutta olen niin kyltymätön ihmispökäle, että päätin kysyä itse valistunutta neuvoa. Jonkin sortin käsitys minulla aiheesta on, kynnet luultavasti kuumaliimaan käsineisiin, kunhan niistä ei tule liian painavat, mutta entä kynsien materiaali? Entäs toteutus, kun ne eivät varsinaisten kynsien tapaan ala sormenpäistä, vaan ovat sormet tai ainakin melkein?

Referenssikuvia:
http://images1.wikia.nocookie.net/dgray ... dClown.jpg
http://images2.wikia.nocookie.net/dgray ... _Clown.jpg
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb2 ... _Clown.jpg

Jokirapu

Viesti Kirjoittaja Jokirapu » Su Heinä 31, 2011 20:55

Wulfy kirjoitti:Heippulis keikkulis.

Tarkoituksena olisi crossata Allenia DGM:stä Crown Clown Edge-moodissa. Ongelman muodostaa vasen käsi, jonka sormet jatkuvat pitkinä kynsinä. Jotakin tähän viittaavaa löysin aikaisemmista viesteistä (Lust, Saksikäsi Edward), mutta olen niin kyltymätön ihmispökäle, että päätin kysyä itse valistunutta neuvoa. Jonkin sortin käsitys minulla aiheesta on, kynnet luultavasti kuumaliimaan käsineisiin, kunhan niistä ei tule liian painavat, mutta entä kynsien materiaali? Entäs toteutus, kun ne eivät varsinaisten kynsien tapaan ala sormenpäistä, vaan ovat sormet tai ainakin melkein?

Referenssikuvia:
http://images1.wikia.nocookie.net/dgray ... dClown.jpg
http://images2.wikia.nocookie.net/dgray ... _Clown.jpg
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb2 ... _Clown.jpg
Itsekin Allenia cossaneena osaan kai sanoa jotain noista kynsistä. Omat tekeleeni olivat kyllä Crown Clownin ensimmäisestä animessa ilmestymisessä, eli hieman erilaiset, joten en oikeastaan osaa neuvoa tuon materiaalin kanssa hirveästi (itse käytin paksua pahvia ja metallinhotoista väriä, ei varmaan toimi noihin kynsiin) Kiinnityksestä ja toteuttamisesta osaan sen verran sanoa, että sormiin pujotettavat kynnet ovat mielestäni helpoimmat, ja oikean kokoiseksi tehtynä eivät tarvitse minkäänlaista kiinnitystä, pysyvät kyllä mukana, jos meno ei ole hirvittävän rajua tässä esimerkisi kuva noista omista tekeleistäni "pienen" koulunäytelmää varten korjailemisen jälkeen. Silloinkin pysyivät todella hyvin kädessä, ilman mitään kiinnitystä, vaikka tulikin hieman riehuttua niiden kanssa.
Toivottavasti tästä nyt edes jotain apua ^^

Kisame-sama

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama » Ma Elo 01, 2011 13:21

Hei!

Ajattelin nyt tännekkin kirjoittaa, kun olen sitä Kisamea aikeissa cossata, niin mistäs saisi sen samehadan tehtyä? Ajattelin jotain styroksin tapaista, mutta voisi olla liian heikkoa. Ja sitten toinen kysymys olisi Hidanin se viikate. Kun kaverini cossaa Hidania (näyttää ihan siltä jo valmiiksi) (ei pahalla) Ja sillä on kaikki muu, paitsi se viikate. Ja toinen kysymys multa olis vielä, että miten se Kisamen hiukset. Kun omistani ei tahdo saada (olen siis poika ^^ selvennykseksi vain) Ja peruukkeja ei tahdo löytyä, paitsi jostain amerikasta enkä raskisi sieltä asti tilata :(

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » To Elo 04, 2011 18:08

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?s ... &x=18&y=15

Huuto.netissä on muutama sininen ihan hyvälaatuisen oloinen peruukki. Geelillä, hiuslakalla ja vaikka erikeepperillä vaan hiukset pystyyn : D

Edit: Ebaysta voisi saada halvemmalla, mutta jos et voi tilata ulkomailta niin huuto.net on ystäväsi.

Gyrael

Viesti Kirjoittaja Gyrael » Su Elo 07, 2011 16:40

Tarkoituksena olisi tehdä nämä aseet:

http://i52.tinypic.com/2zgu3ja.png
http://i56.tinypic.com/23k50tg.png

Eikä itselläni ole oikeastaan ideaa, että mistä niitä lähtisin värkkäämään. O__o

miwo

Viesti Kirjoittaja miwo » Su Elo 07, 2011 18:02

Gyrael, lelukauppaan ja sieltä mahdollisimman lähellä oleva pyssy ja siitä muokkaamaan ja lisäilemään kaikkea tarpeellista.

Benutzer

Viesti Kirjoittaja Benutzer » Ma Elo 08, 2011 20:07

Haluasin cossata Shizukua ja minulla on vähän ongelmia hänen "käsilisäkkeidensä" kanssa. Kuvat kertokoon enemmän:
Spoiler:
Kuva
Spoiler:
Kuva
Spoiler:
Kuva
Eli miten te lähtisitte toteuttamaan tuollaisia piikkejä käsiin? Minulla ei nimittäin ole harmainta aavistusta kuinka saisin sen järkevän ja mahdollisimman aidon näköiseksi.
Mitä materiaaleja pitäisi käyttää ja millätavalla ne saisi liitettyä kyynärpäähän niin että ne vielä pysyisivät siinä kiinni edes sen yhden conipäivän ajan? :lol:

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Su Elo 14, 2011 13:54

Minullakin olisi ongelma... Cossaamme nimittäin Vocaloideja, ja suurinpiirtein kaikilla on tiedossa asut ja muut... (Ei tosin kenkiä, mutta ne eivät liity tähän...) Kuulokkeet vain ovat ongelmat... Emme nimittäin kauhean kalliita kuulokkeita jaksaisi alkaa ostamaan. (50 euroa kuulokkeista on aivan liikaa) Miten siis itse toteuttaisitte nämä kuulokkeet?

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Su Elo 14, 2011 17:38

MegurineLuka kirjoitti:Minullakin olisi ongelma... Cossaamme nimittäin Vocaloideja, ja suurinpiirtein kaikilla on tiedossa asut ja muut... (Ei tosin kenkiä, mutta ne eivät liity tähän...) Kuulokkeet vain ovat ongelmat... Emme nimittäin kauhean kalliita kuulokkeita jaksaisi alkaa ostamaan. (50 euroa kuulokkeista on aivan liikaa) Miten siis itse toteuttaisitte nämä kuulokkeet?
Mitkähän versiot olisi kyseessä?

Itse tein L u k a n kuulokkeeni niin että kiinnitin hiuspantaan foaminpalan johon siivet (jotka siis ovat värillinen softis+ molemmilla puolilla kartonginpalaset joista olin leikannut nuo kuviot irti) oli kiinnitetty, ja sitä sitten aloin massoittamaan askartelumassoilla. Lopuksi hion, maalasin, ja kiinnittelin rautalankat siihen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”