Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Eringo

Re: Propit (aseet, korut, korvat jne.) vol.2

Viesti Kirjoittaja Eringo » Ti Loka 18, 2011 18:03

toradora kirjoitti:ihan normi raketti kepit on hyviä tohon niitä vähän hio nii saa pyöreitä ja niihin vaik paperimassast päät nii ei oo sit terävii
no me voidaan sit tehä vaiks yhes : DD
Blogi // dA // Fanfiction // Galleria // Cosplay.com

Cossit 2013:
Desucon Frostbite: Inuyasha (movie 3)
Desucon: Daesung (Monster), Zero Kiryu, Usami Akihiko, Sebastian (Black) Michaelis

Desutossu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Desutossu » Ke Loka 19, 2011 15:28

Ekira kirjoitti:
toradora kirjoitti:ihan normi raketti kepit on hyviä tohon niitä vähän hio nii saa pyöreitä ja niihin vaik paperimassast päät nii ei oo sit terävii
no me voidaan sit tehä vaiks yhes : DD
yeah :mrgreen:

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Pe Loka 21, 2011 16:00

Mistähän sitä saisi cossiin sahalaitahampaat. Tyyliin hahmoilla Neuro (johon nyt tarvitsen apua) ja Grell ym. ym. on kyseisen tapaiset hampaat. Uskon että joillain Grell cossaajilla saattaisi olla vastaus tähän. Tekohampaita olen ajatellut, mutta ainakaan eBaysta en löytänyt...enkä punanaamiosta ym..

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Pe Loka 21, 2011 17:32

Riyoko kirjoitti:Mistähän sitä saisi cossiin sahalaitahampaat. Tyyliin hahmoilla Neuro (johon nyt tarvitsen apua) ja Grell ym. ym. on kyseisen tapaiset hampaat. Uskon että joillain Grell cossaajilla saattaisi olla vastaus tähän. Tekohampaita olen ajatellut, mutta ainakaan eBaysta en löytänyt...enkä punanaamiosta ym..
Kaveri tilasi omansa täältä. En onnistunut pikaisella silmäyksellä löytämään juuri kyseisiä hampaita, joten en tiedä ovatko ne poistuneet katalogista, mutta kannattaa varmaan silti vilkaista (ja googlailla/kysellä muutenki jenkkien naamiaiskaupoista, luulisi että näin Halloweenin alla löytyisi jos jonkinmoista purukalustoa).
| writing | to | reach | you |

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » Pe Loka 21, 2011 18:29

Wemppa kirjoitti:
Riyoko kirjoitti:Mistähän sitä saisi cossiin sahalaitahampaat. Tyyliin hahmoilla Neuro (johon nyt tarvitsen apua) ja Grell ym. ym. on kyseisen tapaiset hampaat. Uskon että joillain Grell cossaajilla saattaisi olla vastaus tähän. Tekohampaita olen ajatellut, mutta ainakaan eBaysta en löytänyt...enkä punanaamiosta ym..
Kaveri tilasi omansa täältä. En onnistunut pikaisella silmäyksellä löytämään juuri kyseisiä hampaita, joten en tiedä ovatko ne poistuneet katalogista, mutta kannattaa varmaan silti vilkaista (ja googlailla/kysellä muutenki jenkkien naamiaiskaupoista, luulisi että näin Halloweenin alla löytyisi jos jonkinmoista purukalustoa).
Jep jep~ no ei kun googlea selaamaan~

Oml

Viesti Kirjoittaja Oml » La Loka 22, 2011 01:03

Riyoko kirjoitti:
Wemppa kirjoitti:
Jep jep~ no ei kun googlea selaamaan~

Itse olen cossamassa Grelliä Desucon Frostbitessä ja ihan pakosti nyt sattui silmään keskustelu näistä sahalaitaisista hampaista. Kaverini on cossannut Grelliä muutaman kerran ja hän on käyttänyt hammaslakkaa, jolla saa tehtyä itsellensä sahalaitaisen näköiset hampaat.

Tämän hammaslakan poistaminenkaan ei vaadi mitään ihmeitä, se vain pestään sitten päivän päätteksi pois. Myös coni päivän aikana joutuu korjailemaan hammaslakalla hampaita, joten kannattaa varata vaikka pieni peili laukkuun tai taskuun mukaan hammaslakan kanssa. Kuulemma oikein tehokas ja halpa homma. :))
Pilailupuodista tämänkin löytää. : D Toivottavasti oli jotain apua.
Tactical Facepalm!

Riyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riyoko » La Loka 22, 2011 20:09

^Siskoni käytti hammaslakkaa yhdessä cossissa ja se tuntui kuluvan koko ajan pois. Vaikutttaisi kyllä kaikkein helpoimmalta vaihtoehdolta. Jos en hampaita löydä tai tee itse niin käytän hammaslakkaa. ;D

Shoteharu

Viesti Kirjoittaja Shoteharu » Su Loka 23, 2011 14:48

Tietääkö joku, voiko pilailukauppojen halpissiipiä värjätä? Tarkoituksena olisi siis saada pienistä valkoisista siivistä siniset tai ainakin sinisemmät. Itselläni kun on kokemusta vain irtohöyhenten kärkien värjäämisestä, enkä ehdi/viitsi nähdä vaivaa rakentaakseni siivet alusta asti, sillä läpättimet tulisivat Halloween-asuun ja ovat poisjätettävissä.

Desutossu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Desutossu » Su Loka 23, 2011 18:21

Shoteharu kirjoitti:Tietääkö joku, voiko pilailukauppojen halpissiipiä värjätä? Tarkoituksena olisi siis saada pienistä valkoisista siivistä siniset tai ainakin sinisemmät. Itselläni kun on kokemusta vain irtohöyhenten kärkien värjäämisestä, enkä ehdi/viitsi nähdä vaivaa rakentaakseni siivet alusta asti, sillä läpättimet tulisivat Halloween-asuun ja ovat poisjätettävissä.
Tämä riippuu siitä mitä materiaalia höyhenet ovat jos ne on muovia voi värin saaminen olla hankalaa.

Oml

Viesti Kirjoittaja Oml » Su Loka 23, 2011 21:43

Riyoko kirjoitti:^Siskoni käytti hammaslakkaa yhdessä cossissa ja se tuntui kuluvan koko ajan pois. Vaikutttaisi kyllä kaikkein helpoimmalta vaihtoehdolta. Jos en hampaita löydä tai tee itse niin käytän hammaslakkaa. ;D
Kaverinikin käytti kyseistä hammaslakkaa viime desuconissa kun cossasi Grelliä. Sanoi olevan ihan hyuvä tökötti, vaikka sitä joutuikin välillä korjailemaan, mutta sehän on melkein sama asia kuin meikki. Kyllähän niitä meikkejäkin saattaa joutua conin aikana corjailemaan :D

Itse olen cossaamassa Desucon Frostbitessä lauantai iltana ja sen yön aikana Grelliä joten itse kallistun tämän 5€ hammaslakan ostoon. Toki Youtubelta löytyy tutoriaaleja hampaiden tekoon, mutta itse en viitsi alkaa stressailemaan hampaiden takia joten tässä tapauksessa yritän päästä halvemmalla ja hieman helpommalla :')
Tactical Facepalm!

Fuy

Viesti Kirjoittaja Fuy » To Loka 27, 2011 12:47

Helou. Minulla olis työn alla Kingdom Heartsista ihan perus Kingdom Key. Tarvitsisin kahvaan jonkin hyvän matskun, ja olin ajatellut käyttää mm. tennis- ja sählymailojen kahvassa käytettyä mitälie muovitarranauhayhdistelmäjutskaa. Materiaali tuntematon, siis. Paketissa kutsutaan "gripiksi".

Eli pointtini olisi: onko kukaan käyttänyt tätä grippinauhaa? Itse en ole löytänyt haluamaani (musta ja sileää, eli ilman reikiä, tekstejä, ym.), ja olen miettinyt, voisiko sitä jotenkin värjätä niin, että se väri jopa pysyisi siinä?

Mielipiteitä olen kavereilta kysellyt, mutta en viitsisi turhaan ostaa pakettia kokeiltavaksi. Ja jos ei tästä matskusta ole kokemuksi, niin otan vastaan myös suosituksia muita vaihtoehtoja koskien.

Kiitos<3
Whoever said the pen is mightier than the sword obviously had a Death Note and not a lightsaber.

Oml

Viesti Kirjoittaja Oml » To Loka 27, 2011 16:54

Fuy kirjoitti:Helou. Minulla olis työn alla Kingdom Heartsista ihan perus Kingdom Key. Tarvitsisin kahvaan jonkin hyvän matskun, ja olin ajatellut käyttää mm. tennis- ja sählymailojen kahvassa käytettyä mitälie muovitarranauhayhdistelmäjutskaa. Materiaali tuntematon, siis. Paketissa kutsutaan "gripiksi".

Eli pointtini olisi: onko kukaan käyttänyt tätä grippinauhaa? Itse en ole löytänyt haluamaani (musta ja sileää, eli ilman reikiä, tekstejä, ym.), ja olen miettinyt, voisiko sitä jotenkin värjätä niin, että se väri jopa pysyisi siinä?

Mielipiteitä olen kavereilta kysellyt, mutta en viitsisi turhaan ostaa pakettia kokeiltavaksi. Ja jos ei tästä matskusta ole kokemuksi, niin otan vastaan myös suosituksia muita vaihtoehtoja koskien.

Kiitos<3

Oman Key:n tekemiseen itse käytin juurikin näitä sählymailojen ja jääkiekkojen tätä ihmeen nauhaa. Jos kerta se nauha on mustaa ja sileää ja ilman kuvioita niin minusta se sopii mainioisti siihen hommaan.

Kannattaa vaan lähtee etsimään mustaa nauhaa joistain sprottian liikkeistä tai vastaavista uudestaan. Värjäämistä/värittämistä en suosittele. Se ei mitä luultavammin pidä väriä mitenkään.
Tactical Facepalm!

Eringo

Viesti Kirjoittaja Eringo » Pe Loka 28, 2011 19:43

Sariel kirjoitti:Oman Key:n tekemiseen itse käytin juurikin näitä sählymailojen ja jääkiekkojen tätä ihmeen nauhaa. Jos kerta se nauha on mustaa ja sileää ja ilman kuvioita niin minusta se sopii mainioisti siihen hommaan.
Kyllä sitä ihan erkkariksi kutsutaan ja löytyy ihan intersporteista ^^
Blogi // dA // Fanfiction // Galleria // Cosplay.com

Cossit 2013:
Desucon Frostbite: Inuyasha (movie 3)
Desucon: Daesung (Monster), Zero Kiryu, Usami Akihiko, Sebastian (Black) Michaelis

Zelman

Viesti Kirjoittaja Zelman » Ti Marras 22, 2011 12:33

Kysymys kai sopii kaikkein parhaiten tähän ketjuun. Ehkä. Mietein ensin fursuit topicia, mutta koska ongelma liittyy pelkkään päähän eikä asuun niin...

Olen siis tekemässä hahmoa, johon minun täytyy tehdä erikseen pää. Pää on kuitenkin niin iso, että minun omalla päälläni on tilaa liikkua. Kysymys kuuluukin, miten estää päätä keikkumasta puolelta toiselle? En haluaisi päätä kuitenkaan ruveta täyttämään kokonaan millään, ettei ihan julmettoman kuuma tule.

Jos joku vielä haluaa tarkempaan tietää, niin pää on kanaverkko -> liisteri paperi -> maali -> kangas, kyhäelmä. xD

miwo

Viesti Kirjoittaja miwo » Ti Marras 22, 2011 23:55

Zelman kirjoitti: Olen siis tekemässä hahmoa, johon minun täytyy tehdä erikseen pää. Pää on kuitenkin niin iso, että minun omalla päälläni on tilaa liikkua. Kysymys kuuluukin, miten estää päätä keikkumasta puolelta toiselle? En haluaisi päätä kuitenkaan ruveta täyttämään kokonaan millään, ettei ihan julmettoman kuuma tule.
Itse en lähtis päätä täyttäään sisältä päin. Jos aiot pää päässä (tää kuulosti fiksulta..) pyöriä muutenkin kuin kuvissa, niin aina vain parempi mitä enemmän siellä on tilaa, jotta happea mahtuu mahdollisimman paljon sisään (muista myös tehdä mahdollisia ilmanvaihto aukkoja <3)

Ainut mitä keksin itse ratkaisuksi olisi tehdä rautalangasta kyhäelmä (tai vaihtoehtoisesti jostain muusta materiaalista), joka saisi pään pysymään paikallaan. Valmista tutoriaalia ei aiheesta varmaan ole, joten suosittelen käyttämään luovuutta ja unohtamaan irtopään täyttämisen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”