Hatut

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

quirrell
Viesti:

Re: Hatut

Viesti Kirjoittaja quirrell » Ti Syys 27, 2011 08:59

Olisiko kenelläkään ideaa miten toi jafarin turbaani tehdään
ja myös neuvoja tohon kobra sauvan tekoon :shock:

kiitoksia neuvoista etukäteen :D

Kuva

Kaeru

Viesti Kirjoittaja Kaeru » La Marras 12, 2011 21:31

Itse tarvisin apua perinteiseen kolmikolkkahattuun http://img.ehowcdn.com/article-page-mai ... 305_xs.jpg. Itse asiassa ostin jo tuollaisen, mutta kun se ei vain mene päähän ja ajattelin itse väsätä oikean kokoisen.. Englanniksi löytyy pari tutoriaalia, mutta surkean enkun taitoni kanssa niistä ei ole mitään hyötyä..

MUCKER♥

Viesti Kirjoittaja MUCKER♥ » Ti Maalis 06, 2012 18:58

Hei! Itse kysyisin apua MUCC:n laulajan Tatsuron hattuun: http://28.media.tumblr.com/tumblr_m0751 ... o1_250.jpg

Joo tosiaan olen tekemässä cossia Tatsuron tuosta versiosta niin kysyisin neuvoa tuohon hattuun koska ajattelin tehdä sen itse jos en valmiina löydä niin varalta olisi sitten jotain mitä sitten päähän laittaisi :'D
ムック ♥

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ti Kesä 12, 2012 20:43

Eli työn alla on Fragile Dreamsin Crow ja ongelmana mullakin hattu. Sivulta se näyttää aika paljon kapteenin hatulta eli suurin piirtein tältä.

Ostin hatun joka aluksi näytti hyvältä, mutta kankaasta tehty osa oli liian iso eikä sivulta oikean näköinen, joten purin sen osan kokonaan ja jätin vaan tuon rungon koskemattomaksi. Nyt en vaan tiedä miten rakentaisin tämän kangasosan uudelleen. Kankaan sisältä löytyi ympyrän malliin taivutettu rautalanka joka tekee hattuu oikean muodon, mutten keksi millä saisin kangasosan reunat tuettua tuohon muotoon. Jos vaan kiinnitän kankaan runkoon ja laitan rautalangan sisälle, saa hattu kyllä oikean muodon, mutta se lössähtää ilman tukea.
(jos selitys oli liian sekava, koitan saada kuvia)
There is no spoon.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”