Square-Enixin pelihahmot

Kokemuksia ja neuvoja cosplayn teknillisemmästä puolesta. Pukujen ompelua, proppeja, peruukkien modausta yms. käsittevät aiheet tänne.

Valvoja: Cosplay.fi / Ylläpito

Ropertsi
Viesti:

Re: Square-Enixin pelihahmot

Viesti Kirjoittaja Ropertsi » La Kesä 15, 2013 00:40

Hei minulla olisi ongelma johon tarvisisin apua eli Final Fantasy XIII Lightning hanskoja tai käsineitä kaipailisin eli onko mahollista tehdä jostakin vai olisiko jollakin ees tietoa et mistä vois saaha vastaavat josta vois sitten tehä. Asialla alkaisi olla kohta kiire sillä tartteisin Kawaconiin ja Finnconnin mennessä.

Chibi-chan

Viesti Kirjoittaja Chibi-chan » La Kesä 15, 2013 17:23

Hei, minulla olisi pieni ongelma johon tarvitsen apua. Elikkäs ensi vuoden coneja ajatellen työn alla minulla on Tifa Lockhart Final Fantasy VII cossi ja apua tarvitsisin tifan kynärpääsuojan ja kengässä olevan jutun tekemisessä (tossa ois kuva niistä mitä tarvitsen vielä) http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... VIIArt.png Mistä materiaalista ne olisi kaikista parasta tehdä? Ja onko jollakin/kellään tietoa niiden tekemisestä?
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » Ti Kesä 18, 2013 00:56

Chibi-chan kirjoitti:Hei, minulla olisi pieni ongelma johon tarvitsen apua. Elikkäs ensi vuoden coneja ajatellen työn alla minulla on Tifa Lockhart Final Fantasy VII cossi ja apua tarvitsisin tifan kynärpääsuojan ja kengässä olevan jutun tekemisessä (tossa ois kuva niistä mitä tarvitsen vielä) http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... VIIArt.png Mistä materiaalista ne olisi kaikista parasta tehdä? Ja onko jollakin/kellään tietoa niiden tekemisestä?
Kengän metalliosa näyttää ainakin sen verran ohuelta, että suosittelen siihen softista.
Sen kun tarvitsisi vain läntätä kiinni kenkään, eikä sen kummemmin miettiä kasassa pysymistä
tai muuta vastaavaa.

Tuosta kyynärsuojasta en tosin osaa antaa neuvoja, pahoittelen. Hieman paksummasta
materiaalistahan se olisi hyvä tehdä, jotta sen saa pysymään noin "erillään".
Mutta kiinnitys tosiaan tuollaiseen punaiseen kangashöskään, ja siihen sitten vaikka
tarranauhakiinnitys, jotta on helppo irroittaa ja kiinnittää.

Toivottavasti tästä oli edes jotain hyötyä! : )
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Chibi-chan

Viesti Kirjoittaja Chibi-chan » Ke Kesä 19, 2013 20:04

miinu~ kirjoitti:
Chibi-chan kirjoitti:Hei, minulla olisi pieni ongelma johon tarvitsen apua. Elikkäs ensi vuoden coneja ajatellen työn alla minulla on Tifa Lockhart Final Fantasy VII cossi ja apua tarvitsisin tifan kynärpääsuojan ja kengässä olevan jutun tekemisessä (tossa ois kuva niistä mitä tarvitsen vielä) http://images3.wikia.nocookie.net/__cb2 ... VIIArt.png Mistä materiaalista ne olisi kaikista parasta tehdä? Ja onko jollakin/kellään tietoa niiden tekemisestä?
Kengän metalliosa näyttää ainakin sen verran ohuelta, että suosittelen siihen softista.
Sen kun tarvitsisi vain läntätä kiinni kenkään, eikä sen kummemmin miettiä kasassa pysymistä
tai muuta vastaavaa.

Tuosta kyynärsuojasta en tosin osaa antaa neuvoja, pahoittelen. Hieman paksummasta
materiaalistahan se olisi hyvä tehdä, jotta sen saa pysymään noin "erillään".
Mutta kiinnitys tosiaan tuollaiseen punaiseen kangashöskään, ja siihen sitten vaikka
tarranauhakiinnitys, jotta on helppo irroittaa ja kiinnittää.

Toivottavasti tästä oli edes jotain hyötyä! : )
Kiitos paljon avusta! tuo auttaa jo todella paljon!! :)
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Pe Syys 20, 2013 18:34

Joku voisi kertoa mulle, näin aloittelevana peruukintekijänä, että kuinka pitkä peruukki kannattaisi Cloudin hiuksia varten ostaa, ja kuinka ne piikit toteuttaa? Kyseessähän on sinänsä helppo homma, mutta pitäisi vielä näyttää silleen suht luonnolliselta, koska tätä versiota olisin tekemässä.

Vielä suuremmiksi ongelmiksi osoittautuvat mitä luultavimmin nuo muut Shin-Ra troops propit Ensinnäkin tuo kyvärä, miten sen saan ylipäätään kauniin ja metallisen näköiseksi tehtyä ja toiseksi matsaamaan ton peruukin kanssa, niin että sen saa päähän ilman että tappaa peruukkia. Lisäksi tuo ase, mikälie. Saako tuollaisia ostettua mistään (Ei, enkä halua mitään punanaamion selvästi muovista todella laadukasta mitäliemössöä), vai teenkö itse. Lisäksi, nuo muut suojat. Polvi. ja kyynärsuojat, sekä olkasuojat. Periaatteessa tiedän miten teen, mutta mistä teen? En oo koskaan tehny suojuksia ja niitten kanssa varmaa pieniä ongelmia tulee, jos valitsen väärän aineen. Kaveri ehdotti kipsiharsoa ja se sitten päällystäisin jollain tasaisella ja maalattavalla, mutta muita ideoita? Ja kuinkakohan paljon tuollaiset metallisävytteiset maalit maksaa, ja mistä niitä kannattaisi lähteä etsimään?

Help anyone? Spitaalisella on nyt kasa ongelmia :o

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » La Syys 21, 2013 10:18

Spitaalinen kirjoitti:Lisäksi tuo ase, mikälie. Saako tuollaisia ostettua mistään (Ei, enkä halua mitään punanaamion selvästi muovista todella laadukasta mitäliemössöä), vai teenkö itse.
Tuo ase on sikäli hieman vaikea, koska juuri tuollaista ei ole olemassa. Tuo on hahmosuunnittelija Tetsuya Nomuran luomus, joka oli alunperin tämännäköinen. (Tuo ase siirrettiin itse asiassa FFVII:n jälkeen Lagunalle FFVIII:iin, kuten tästä näkyy.)
Tuo myöhempi Crisis Coren malli on hieman modattu, sitä on tehty muistuttamaan AK-47-rynnäkkökivääriä puunvärisiksi muutetuilla osilla sekä käyräksi muunnetulla lippaalla.

Enivei. Juuri tuon näköisiä aseita tuskin löytää aivan valmiina yhtään mistään. Kaikista lähin valmista asepohjaa mukaileva ratkaisu olisi todennäköisesti MP5 (anteeksi tämä linkkien paljous), jollaisia kyllä myydään airsoft- eli muovikuula-aseina, juuri semmoisina, joiden kanssa hauskannäköiset, maastopukuiset ja pusikoksi naamioituneet heput juoskentelivat Traconissakin. :D
Siihen päälle pitäisi muokata kuori jostain materiaalista, esimeriksi muovista tai eristeestä (FinnFoam)
Airsoft-aseet kuitenkin maksavat aika paljon, joten mikäli ei ole hirmuisen paljon rahaa käytettävänä (tai jos ei käy tuuri ja löydä vaikka epäkunnossa olevaa, halpaa versiota) suosittelisin periaatteessa tekemään aseen itse.

Itse tein Lagunan aseen taannoin FinnFoamista: kaksi levyä, joiden väliin olin kaivertanut tilaa sekä kahvalle, piipulle, lippaalle ja muille osille, sitten liittänyt ne kaksi levyä yhteen. Hyvin suuri osa aseen koristeista oli tehty kaapistani löytyneillä Fiskars-haravan osilla. :D Hankala selittää, mutta minulta löytyy ainakin Facebook-sivultani (ja jossain vaiheessa) kotisivultani kuvasarja, jossa aseen tekoprosessi näkyy.

Lisäksi on olemassa tietysti tahoja, joilta tilata proppeja. :wink:
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » La Syys 21, 2013 10:42

Leonhart kirjoitti:
Spitaalinen kirjoitti:Lisäksi tuo ase, mikälie. Saako tuollaisia ostettua mistään (Ei, enkä halua mitään punanaamion selvästi muovista todella laadukasta mitäliemössöä), vai teenkö itse.
Enivei. Juuri tuon näköisiä aseita tuskin löytää aivan valmiina yhtään mistään. Kaikista lähin valmista asepohjaa mukaileva ratkaisu olisi todennäköisesti MP5 (anteeksi tämä linkkien paljous), jollaisia kyllä myydään airsoft- eli muovikuula-aseina, juuri semmoisina, joiden kanssa hauskannäköiset, maastopukuiset ja pusikoksi naamioituneet heput juoskentelivat Traconissakin. :D
Siihen päälle pitäisi muokata kuori jostain materiaalista, esimeriksi muovista tai eristeestä (FinnFoam)
Airsoft-aseet kuitenkin maksavat aika paljon, joten mikäli ei ole hirmuisen paljon rahaa käytettävänä (tai jos ei käy tuuri ja löydä vaikka epäkunnossa olevaa, halpaa versiota) suosittelisin periaatteessa tekemään aseen itse.

Itse tein Lagunan aseen taannoin FinnFoamista: kaksi levyä, joiden väliin olin kaivertanut tilaa sekä kahvalle, piipulle, lippaalle ja muille osille, sitten liittänyt ne kaksi levyä yhteen. Hyvin suuri osa aseen koristeista oli tehty kaapistani löytyneillä Fiskars-haravan osilla. :D Hankala selittää, mutta minulta löytyy ainakin Facebook-sivultani (ja jossain vaiheessa) kotisivultani kuvasarja, jossa aseen tekoprosessi näkyy.

Lisäksi on olemassa tietysti tahoja, joilta tilata proppeja. :wink:
Itteltä löytyy tämän näköinen airsoft ase (kyllä, harrastin pari vuotta sitten) ja aluksi aattelin että teen siihen kuoret, mutta totesin että se on liian erinäköinen. Voisin kokeilla tuota taktiikkaa, millä itse käytit. Kiitos avusta :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pukujen tekeminen”